W co warto zainwestować w długim terminie?

Data: 2009-04-21 09:24:14
Autor: Jan Werbiński
W co warto zainwestować w długim terminie?
Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie inwestycyjnym?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-21 09:27:01
Autor: marfi
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gsjset$lal$1atlantis.news.neostrada.pl...
Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie inwestycyjnym?

  Przewartościowaną makulaturę w trendzie spadkowym chcesz kupować???

--
marfi

Data: 2009-04-21 09:27:57
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsjsk2$lm0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Zdarzają się perełki

Data: 2009-04-21 10:26:49
Autor: kigam
W co warto zainwestować w długim terminie?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gsjslr$lpu$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
> wiadomości news:gsjset$lal$1atlantis.news.neostrada.pl...
>>
>  Przewartościowaną makulaturę w trendzie spadkowym chcesz kupować???

Kilka wątków niżej grałeś guru na całego a teraz: "Które spółki...".
Doprawdy zabawne. Aha to ja mam prostsze pytanie - gdzie jest luka?

Data: 2009-04-21 11:46:28
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "kigam" <pilot.zolwia@gmail.com> napisał w wiadomości news:gsk03b$h4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Kilka wątków niżej grałeś guru na całego a teraz: "Które spółki...".
Doprawdy zabawne. Aha to ja mam prostsze pytanie - gdzie jest luka?

Mamy trend spadkowy co nie przeszkadza inwestowaniu w długim terminie, bo jak się dobrze zastanowić, to _zawsze_ można coś kupić na długi termin.

Data: 2009-04-21 12:15:47
Autor: kigam
W co warto zainwestować w długim terminie?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gsk4pi$b50$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

Mamy trend spadkowy co nie przeszkadza inwestowaniu w długim terminie, bo
jak się dobrze zastanowić, to _zawsze_ można coś kupić na długi termin.

Popatrz popatrz to mówisz, że jesteśmy w trendzie spadkowym, ja pierdu
dzięki jesteś szybszy niż CNN. Ale gdzie jest luka? A to jeszcze cytat z
wczoraj - "To bardzo dobrze że inwestujesz długoterminowo, bo ja od Ciebie
odkupię
dopiero za parę tygodni.". Także masz parę tygodni na zastanawianie, nie
musisz dziś kupować bo to i tak na długi termin.

Data: 2009-04-21 14:27:07
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "kigam" <pilot.zolwia@gmail.com> napisał w wiadomości news:gsk6fl$f4d$1atlantis.news.neostrada.pl...
Popatrz popatrz to mówisz, że jesteśmy w trendzie spadkowym, ja pierdu
dzięki jesteś szybszy niż CNN. Ale gdzie jest luka? A to jeszcze cytat z
wczoraj - "To bardzo dobrze że inwestujesz długoterminowo, bo ja od Ciebie

Właśnie sprawdzam - Wig i Wig20 +0,0%. Widzisz tutaj trend wzrostowy, czy chwilową płaską korektę przed kontynuacją spadków?

odkupię
dopiero za parę tygodni.". Także masz parę tygodni na zastanawianie, nie
musisz dziś kupować bo to i tak na długi termin.

Tylko widzisz chłopczyku. Można inwestować w akcje na GPW, a można też w coś innego. Niekoniecznie na GPW a nawet niekoniecznie w akcje. Nawet na GPW są już teraz wyjątki, które warto kupić.

Data: 2009-04-21 15:17:46
Autor: kigam
> [...]

coś
innego. Niekoniecznie na GPW a nawet niekoniecznie w akcje. Nawet na GPW

Dobrze dziadku inwestuj sobie w akcje na gpw a może też w coś innego.
Niekoniecznie może na gpw a nawet niekoniecznie w akcje, możesz nawet w
wyjątki na gpw a nawet niekoniecznie na gpw, które warto kupić oczywiście.
Trzymaj palec na cynglu może nawet przez kilka tygodni tylko nie wypal sobie
w dynie bo wtedy to nawet bełkotać nie będziesz w stanie a to byłaby dla nas
wszystkich nieodżałowana strata.

Data: 2009-04-21 12:56:30
Autor: kaktus
[...]

Polecam zinteresowac sie POLNA.
Pozowole sobie zacytowac text jednego ze znajomych na temat polnej:

Obecna wycena spółki jest żenująco niska. Wg raportu za 2008 rok, ZA POLNA zanotowała zysk na poziomie operacyjnym w kwocie 5,4 mln zł. Gdyby nie uwzględniać incydentalnie wysokich kosztów finasowych (ujemne saldo operacji finansowych, które powstało w wyniku zawiązania rezerw opcyjnych przy kursie 4,18 zł/EUR), to zysk netto należałoby szacować mniej więcej na poziomie 5,4 mln zł x (1-0,19) = 4,4 mln zł. To jeśli chodzi o dotychczasową zdolność spółki do generowania zysku netto.

Ale jak wiemy spółka posiada niewykorzystane środki pod inwestycje w kwocie 5,7 mln zł - przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek kredytu bankowego. Jest to bardzo sprzyjająca sytuacja ku temu, aby zacząć myśleć o dźwigni finansowej i o zmianie sposobu finasowania działalności o lewarowanie się długoterminowym kredytem inwestycyjnym. Polna w tej chwili może liczyć na kredyt w wysokości nawet 30 mln zł. Wystarczy, że zaciągnie go w połowie tej wysokości, czyli w kwocie 15 mln zł. Uruchomi to środki pod inwestycje na wartość 20 mln zł (5 mln zł środków własnych + 15 mln zl kredytu bankowego). Zwrot z tej inwestycji można szacować na minimum 20% - czyli rocznie mielibyśmy tutaj 4 mln dodatkowego zysku netto. W przepływach pieniężnych pojawiłaby się też dodatkowa amortyzacja z tytułu nabycia majątku trwałego (przy stopie amortyzzcji 14%, rozliczanej przez 7 lat byłoby to ok. 560 tys. zł dodatkowej gotówki rocznie).

Teraz policzmy to do kupy:
Dotychczasowa zdolność spółki do generowania ZN = 4,4 mln zł,
Zdolność, która powstanie w wyniku inwestycji (np. poprzez zakup pakietu kontrolnego innej firmy) =4,0 mln zł.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Razem otrzymujemy 8,4 mln zysku netto (+ dodatkową amortyzację 0,5 mln zł).

8,4 mln zł ZN : 2,58 mln akcji PLA = EPS 3,25 zł.

W warunkach przeciętnych (ani hossa, ani bessa) - tj. przy wskaźniku P/E = 12,0 po zaokrągleniu otrzymujemy cenę 1 akcji POLNEJ = 40 zł. W warunkach hossy (P/E=30) może to być nawet 100 zł.

Data: 2009-04-21 13:00:48
Autor: george

"kaktus" <aga-kris@gazeta.pl> wrote in message news:gsk8p8$8f2$1inews.gazeta.pl...

[...]

hmmm a może jakieś pozostałe opcje walutowe ? może maja jeszcze coś tam w "portfelu"...
george

Data: 2009-04-21 13:04:45
Autor: kaktus
W co warto zainwestować w długim terminie?

hmmm a może jakieś pozostałe opcje walutowe ? może maja jeszcze coś tam w
"portfelu"...
george

Po trwającym 1,5 roku procesie zatwierdzania nowej emisji akcji Zakładów
Automatyki Polna S.A. serii E (ewidentna opieszałość ze strony władz
POLNEJ), drobni akcjonariusze spółki musieli czekać kolejne 3 miesiące na
decyzję głównego akcjonariusza ZA Polna, pana Zbigniewa Jakubasa w sprawie
wezwania lub braku wezwania do sprzedaży akcji. Decyzja o odkupie akcji od
pozostałych akcjonariuszy zapadła 16 marca 2009 roku, czyli na 1 dzień przed
kończącym się terminem. Teraz mamy kolejny okres wyczekiwania - do 20
kwietnia, tj. do momentu zakończenia zapisów do sprzedaży akcji - po rażąco
niskiej cenie 10,23 zł. Obserwujemy więc tutaj swoistą drogę przez mękę, ale
nie ma co się tym specjalnie przejmować, bo &#8211; jak to jest w tym
porzekadle - po ciemnej nocy jasny dzień wschodzi.

W ubiegłym roku w wyniku emisji akcji serii E + F spółka pozyskała środki
finansowe w kwocie 6,3 mln zł. Część z tych środków została przeznaczona na
spłatę kredytów bankowych. Na kontach bankowych POLNEJ pozostało ponad 5,7
mln zł gotówki. Według stanu na początek roku, wskaźnik płynności bieżącej
wynosił w Polnej 2,45; wskaźnik płynności szybkiej 1,76; a wskaźnik
płynności natychmiastowej 0,81 - mamy więc do czynienia z nadpłynnością

Co się tyczy fundamentów spółki, to ZA Polna jest firmą, którą cechuje stała
progresja wyników na poziomie operacyjnym (tys. PLN):

2002 r. -3393
2003 r. -1854
2004 r. -1076
2005 r. -728
2006 r. +2665
2007 r. +4638
2008 r. +5416
Poza tym Polna nie jest obciążona kredytami bankowymi, tak więc z
zaciągnięciem kredytu pod ew. inwestycje lub akwizycje nie będzie tutaj
problemu. Tym bardziej, że spółka posiada gotówkę w kasie i na rachunkach
bankowych w łącznej wysokości przekraczającej 5,7 mln zł. Jednocześnie Polna
posiada 66 szt. opcji (rozsądna ilość), które stanowią zabezpieczenie na
wypadek spadku bardzo korzystnego obecnie kursu walut obcych (1/3 sprzedaży
PLA to eksport). Rezerwy na te opcje zawiązano w 2008 r. przy zastosowaniu
kursu 4,47 zł/EUR.

MOCNY STANDING FINANSOWY POLNEJ potwierdzają pozytywne informacje nt. firmy,
które pojawiły się w lokalnej prasie:
http://www.zycie.pl/informacje.php?region=Przemy%B6l&nr=1267&page=3

Po prawie 2-letnim okresie dołowania kursu, pojawiają się przesłanki do
zmiany kursu ... a należy to podkreślić, że Polna potrafi szybko odrabiać
straty. Zdarzały się tutaj wzrosty kursu nawet po 70% dziennie.

Oczekiwania drobnych inwestorów odnośnie ceny godziwej akcji PLA obrazuje
arkusz zleceń sprzedaży, w którym większość zleceń S ustawiona jest w
przedziale 25-50 zł.

Data: 2009-04-21 13:07:20
Autor: kaktus
W co warto zainwestować w długim terminie?

hmmm a może jakieś pozostałe opcje walutowe ? może maja jeszcze coś tam w
"portfelu"...
george

Warto tez zajzec do arkusza zlecen papierow:

do ceny 25 zl ich okolo 20 tys a powyzej 25 z - 130 tys. Zobaczymy jeszcze jaki bedzie wynik wezwania i ile Jakubas skupil tych akcji.

http://mojeinwestycje.interia.pl/gie/notgpw/full/zlec_all?sp=164&zl=V

Data: 2009-04-21 18:27:03
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gsk4pi$b50$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ty rzeczywiście gów... wiesz o giełdzie buhahahahhahaa
"Trafiłem w górkę, trafiłem w dołek"
Nie bądź frajerem. Z takim trafieniem czekaj na dołek a nie bedziesz marnował pieniedzę
buhahahhahahahahahaahaha
Dzięki za tę dawkę humoru :)

Data: 2009-04-21 12:15:34
Autor: DJ
W co warto zainwestować w długim terminie?
Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie inwestycyjnym?

Wszystkie te, ktore w tym czasie zdrozeja. A najbardziej sa warte zakupu te, ktore zdrozeja najbardziej ;)
Serio wierzysz, ze ktos udzieli jakiejs sensownej odpowiedzi?

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-04-21 14:24:26
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsk6dp$1ai$1news.onet.pl...
[...]

Może nie chodzi o sensowne odpowiedzi?

Data: 2009-04-21 14:52:48
Autor: Dars
W co warto zainwestować w długim terminie?

Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie
inwestycyjnym?

Graj na PKO BP

pzdsr
DArs

Data: 2009-04-21 15:03:31
Autor: Fidelio
Użytkownik "Dars" <dars@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gskfl0$u2p$1news.onet.pl...

Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie
inwestycyjnym?

Graj na PKO BP

pzdsr
DArs

Własnie, Dars, dalej trzymasz PKO BP?
Poziom 24 pln dość solidnie się dziś broni.
Niepokoi tylko ten temat nowej emisji.

Data: 2009-04-21 15:10:17
Autor: Dars
W co warto zainwestować w długim terminie?

Własnie, Dars, dalej trzymasz PKO BP?
Poziom 24 pln dość solidnie się dziś broni.
Niepokoi tylko ten temat nowej emisji.

Po 26 z hakiem oddałem w silniejsze rece.......
a po 27,50 załadowałem SSSSSSSSSSSSSSSS

pzdr
Dars

Data: 2009-04-21 15:22:35
Autor: Fidelio
Użytkownik "Dars" <dars@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gskglp$1ii$1news.onet.pl...

[...]

OK, zatem inaczej zapytam, trzymasz jeszcze to SSSSSSSS ;-)?

ps. Tez wywaliłem, w okolicach 27 pln.

Data: 2009-04-21 15:45:35
Autor: Dars
W co warto zainwestować w długim terminie?

OK, zatem inaczej zapytam, trzymasz jeszcze to SSSSSSSS ;-)?

oddaje w silniejsze rece :)

pzdr
DArs

Data: 2009-04-21 15:55:28
Autor: Fidelio
Użytkownik "Dars" <dars@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gskinv$7ke$1news.onet.pl...

OK, zatem inaczej zapytam, trzymasz jeszcze to SSSSSSSS ;-)?

oddaje w silniejsze rece :)

pzdr
DArs

No, czas najwyższy chyba ;-)

Data: 2009-04-23 20:47:21
Autor: Benjamin
W co warto zainwestować w długim terminie?
Użytkownik "Dars" <dars@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:gskfl0$u2p$1news.onet.pl...

Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie
inwestycyjnym?

Graj na PKO BP

pzdsr
DArs
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Witam
Ja tam gram na Getinie i wiem, ze Leszek nie da się "skroić na maksa". Kurs powróci do pozomów z paŸdziernika 2008 szybciej niż się niektórym wydaje. Swojš decyzję oczywiœcie opieram na obserwacji spółki w dłuższym terminie. Staram się nie kierować wypowiedziami "znawców", którzy twierdzš: "wskaŸniki sš słabe" lub "kryzys najbardzie odbije się na spółkach finansowych" (tych jak wiadomo w GH nie brakuje). Wierzę w Leszka, on musi zarobić więc i kurs GH będzie szedł do góry. IMHO to pewniak. Życzę dwu- albo trzycyfrowych wzrostów na GPW :)

Pozdrawiam
Benjamin

Data: 2009-04-21 22:39:37
Autor: Dieter
W co warto zainwestować w długim terminie?
W siebie zainwestuj, abys nie musial pozniej pytac innych w co wladowac wlasna kase.

D.

Data: 2009-04-22 08:29:08
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomości news:gslau8$7u0$1inews.gazeta.pl...
W siebie zainwestuj, abys nie musial pozniej pytac innych w co wladowac wlasna kase.

Od dawna nie muszę pytać.

Data: 2009-04-22 09:06:36
Autor: Baloo

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gsmdjk$qm9$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A to nie Ty kilka dni temu zacząłeś wątek "w co warto zainwestować" ;-)

Data: 2009-04-22 09:24:13
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Baloo" <baluu@onet.eu> napisał w wiadomości news:gsmfp8$m04$1news.onet.pl...

[...]

To że pytam nie oznacza, że muszę pytać.

Data: 2009-04-22 19:56:44
Autor: msz
W co warto zainwestować w długim terminie?
Dnia 22-04-2009 o 19:31:00 skippy <man3@on.the.moon> napisał(a):

No to mów.

Zaraz sie dowiesz, ze mu nie placisz, wiec Ci nie bedzie udzielal porad  inwestycyjnych (jak to juz kiedys uczynil).
Pzdr

Data: 2009-04-23 00:18:20
Autor: xbartx
W co warto zainwestować w długim terminie?
On 22 Kwi, 09:24, Jan Werbiński <janwer_usenet_2008...@janwer.com>
wrote:

To że pytam nie oznacza, że muszę pytać.

"Milczący głupiec uchodzi za mędrca"

--
xbartx

Data: 2009-04-27 22:41:16
Autor: Zbyszek
Dnia 21-04-2009 o 22:39:37 Dieter <dieter@autograf.pl> napisał(a):

W siebie zainwestuj, abys nie musial pozniej pytac innych w co wladowac
wlasna kase.

I w miejsce w niebie.
Bo w dłuzszym terminie wszyscy będziemy martwi (Keynes)

--
Pozdrawiam,
Z.

Data: 2009-04-26 18:37:17
Autor: kogutek
W co warto zainwestować w długim terminie?
Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie inwestycyjnym?

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Zainwestuj w kosmodrom co u ruskich zaczynają budować i ma służyć do obsługi
ufoli. Na giełdzie długoterminowo tylko stracić możesz. A jak by jacyś ufole
przylecieli to zarobiony jesteś ma maksa. --

Data: 2009-04-27 10:21:55
Autor: Tomasz Gęguś
kogutek napisał:

[...]

A jak by chcieli nas zjeść?

--
Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być
ciągle czymś zajętym i domagać się ze wszystkich sił, tego czego się

Data: 2009-04-27 10:27:52
Autor: marfi
Użytkownik "Tomasz Gęguś" <Tom098zzy7qu@pocztaUSUN-TO-ZARAZ.onet.pl> napisał w wiadomości news:gt3qgj$r1k$3nemesis.news.neostrada.pl...
kogutek napisał:

[...]

  To prezydent ogłosi żałobę narodową...

--
marfi

Data: 2009-04-27 10:30:16
Autor: Tomasz Gęguś

kogutek napisał:

[...]

A ile na takiej żałobie da się zarobić?

--
Jeśli cokolwiek wyrzucisz, do razu będziesz tego potrzebować.

Data: 2009-04-27 10:44:32
Autor: marfi
Użytkownik "Tomasz Gęguś" <Tom098zzy7qu@pocztaUSUN-TO-ZARAZ.onet.pl> napisał w wiadomości news:gt3r08$rsa$3nemesis.news.neostrada.pl...

A ile na takiej żałobie da się zarobić?

  Prezydent na tym nie zarabia a buduje szacunek do swej korpulentnej osoby...

--
marfi

Data: 2009-04-27 12:03:49
Autor: Tomasz Gęguś
marfi napisał:

[...]

Jak nie da się zarobić to nie ględz na tej grupie a przerzuć się na inną.
;)
--
Badania w dziedzinie medycyny dokonały tak olbrzymiego postępu, że dziś -
praktycznie biorąc - nikt już nie jest zdrowy. Bertrand Russell

Data: 2009-04-27 12:16:19
Autor: marfi
Użytkownik "Tomasz Gęguś" <Tom098zzy7qu@pocztaUSUN-TO-ZARAZ.onet.pl> napisał w wiadomości news:gt40fk$72r$1nemesis.news.neostrada.pl...
marfi napisał:

[...]

  Przecież ta grupa jest od "ględzenia" - jak chcesz zarabiać to załóż własną, płatną :)

--
marfi

W co warto zainwestować w długim terminie?