W co zainwestować oszczędności

Data: 2011-06-29 15:49:34
Autor: !sp
W co zainwestować oszczędności

Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:iuem3q$9ap$1inews.gazeta.pl...
Czy różnorakie obligacje państwowe to w świetle tych priorytetów to dobry pomysł? Znajomy mi tak podpowiedział.

Sprzedaź obligacji przed czasem da stratę. Gdzie je sprzedasz?

Z tego co wiem fundusze inwestycyjne raczej odpadają - ideowo proste, ale brak gwarancji zysku. Rózne lokaty oparte na podobnej do funduszy idei też

Fundusze inwestycyjne pieniężne
np.  Amplico Subfundusz Pieniężny
http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/notowania/

Data: 2011-06-29 16:07:02
Autor: Rafał
W dniu 2011-06-29 15:49, !sp pisze:
Sprzedaź obligacji przed czasem da stratę. Gdzie je sprzedasz?

Skarb państwa odkupuje. Na żądanie. Za 2zł sztuka.

--
Raf

Data: 2011-06-29 16:14:30
Autor: Rafał
W dniu 2011-06-29 16:07, Rafał pisze:
Skarb państwa odkupuje. Na żądanie. Za 2zł sztuka.

Oczywiście te 2zł to od obligacji płaci się za odkupienie, a nie dostaje 2zł

--
Raf

Data: 2011-06-29 16:27:17
Autor: !sp

Użytkownik "Rafał" <adres@moj.invalid> napisał w wiadomości news:4e0b3344$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-06-29 16:07, Rafał pisze:
Skarb państwa odkupuje. Na żądanie. Za 2zł sztuka.

Oczywiście te 2zł to od obligacji płaci się za odkupienie, a nie dostaje 2zł

O nominale100zl, czyli 2% ?

Data: 2011-06-29 23:28:28
Autor: Rafał
W co zainwestować oszczędności
W dniu 2011-06-29 16:27, !sp pisze:
O nominale100zl, czyli 2% ?

Chyba coś wcięło. Ostatnio było to 2% od nominału. Dwa lata temu było to 1%, jak moje piękne 10-latki na 7,05% aktualnie ;)

--
Raf

Data: 2011-06-30 08:53:42
Autor: Vlad The Ripper
[...]

To znaczy, że jeśli kupię np 10 letnią obligację o nominale 100zł i będę chciał ją sprzedać po 5 latach to dostanę za nią 98 zł? Czy dochodzą do tego jekieś procenty z tytułu corocznego oprocentowania tej obligacji?

Data: 2011-06-30 22:40:48
Autor: Rafał
W dniu 2011-06-30 08:53, Vlad The Ripper pisze:
To znaczy, że jeśli kupię np 10 letnią obligację o nominale 100zł i będę
chciał ją sprzedać po 5 latach to dostanę za nią 98 zł? Czy dochodzą do tego
jekieś procenty z tytułu corocznego oprocentowania tej obligacji?

Normalnie lecą procenty, jak zgłosisz do odkupienia to zabiorą z tej kwoty 2zl, resztę dostaniesz.

PS. Dołujący jest ten brak deklaracji kodowania przez OE...

--
Raf

W co zainwestować oszczędności