W co zainwestowałbyś 100 tyś. złotych...

Data: 2010-03-23 09:41:43
Autor: El Duderino
W co zainwestowałbyś 100 tyś. złotych...
....tak hipotetycznie; Noszę się z zamiarem powrotu do Polski. Po kilku
latach pracy udało mi się odłożyć trochę pieniędzy. Mam nadzieję, że
zwracam się tutaj do odpowiedniej grupy. Dziękuję wszystkim za głos w
dyskusji.

Data: 2010-03-24 09:07:33
Autor: m
W co zainwestowałbyś 100 tyś. złotych...
Nie ma mądrej odpowiedzi
Poczytaj i unikaj naganiacz na swoją prowizję.
http://www.google.com/custom?q=w+co+zainwestowa%C4%87+100+tysi%C4%99cy&sa.x=0&sa.y=0&safe=active&client=pub-3794288947762788&forid=1&channel=1975384696&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&cof=GALT%3A%23008000%3BGL%3A1%3BDIV%3A%23336699%3BVLC%3A663399%3BAH%3Acenter%3BBGC%3AFFFFFF%3BLBGC%3A336699%3BALC%3A0000FF%3BLC%3A0000FF%3BT%3A000000%3BGFNT%3A0000FF%3BGIMP%3A0000FF%3BFORID%3A1

http://tinyurl.com/y9ls4sw

Data: 2010-03-24 07:52:53
Autor: El Duderino

Użytkownik "El Duderino" <areyouemplo...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:1fbd7825-c451-4536-b412-8fa822fb8304x12g2000yqx.googlegroups.com....
[...]

dzieki, to będzie ciekawa lektura
....czyli że wcześniej już ktoś o to pytał?:-)

Data: 2010-03-24 13:41:27
Autor: oeconomicus01
W co zainwestowałbyś 100 tyś. złotych...

100 tys. to nie jest na tyle duża kasa aby móc żyć z takiej inwestycji. Chyba że zainwestujesz w działkę na której się znasz. To wówczas może być kapitał wystarczający do uruchomienia własnego biznesu. Wybierz typ działalności na której się znasz, dzięki temu unikniesz kosztów uczenia się nowej branży, bo takie pieniądze szybko można stracić. Chyba że te 100 tys. traktujesz jako inwestycję oprócz pracy zarobkowej to co innego. Tu opcji masz całą masę.

Data: 2010-03-24 07:46:46
Autor: El Duderino
W co zainwestowałbyś 100 tyś. złotych...
--
Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj nahttp://msp.money.pl

w 100% się z Tobą zgadzam, 100 tyś. to niewielka kasa ale w końcu to
nie tak mało; mój znajomy za po powrocie otworzył niewielką knajpę za
znacznie mniejsze pieniądze; aby 100tyś. potraktować jako inwestycję
oprócz pracy zarobkowej musiałbym raczej zostać tu gdzie jestem;  z
drugiej strony w obydwu opcjach (zarysowanych w odpowiedzi na post
skaweta powyżej) niewiele stoi na przeszkodzie, by taki biznes
prowadzić z każdego miejsca. W sumie powoli uświadamiam sobie, ze
wcale nie muszę wracać do Polski, aby zacząć inwestować we własny
interes. W obu przypadkach podstawowym narzędziem będzie Internet...

Data: 2010-03-25 18:30:35
Autor: grzeda
oeconomicus01 pisze:
100 tys. to nie jest na tyle duża kasa aby móc żyć z takiej inwestycji.

Dokladnie. Przeciez wszyscy, ktorzy maja firmy i z nich zyja zaczynajac mieli minimum banke.

Dawno nie przeczytalem takiej bzdury.

pozdr
PG

Data: 2010-03-26 20:38:05
Autor: oeconomicus01
W co zainwestowałbyś_100_tyś._z

[cytat]
oeconomicus01 pisze:
[...]

Ty za to udawadniasz że tym bogatym nigdy nie będziesz. Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem. Brak umiejętności zrozumienia czytanego tekstu może Cię w biznesie drogo kosztować...

A teraz do meritum. Czemu cytujesz wycinek mojej wypowiedzi mądralo. No ale spróbujmy z tym co wypisałeś. Przy 100 tys jaki niby rocznie osiągniesz zysk 20%? Czyli 20 tys. rocznie. Będziesz z tego żył? Ile to Ci da miesięcznie? Dodatkowo kapitał bazowy 100 tys będzie co roku miał coraz mniejszą wartość realną. Przestań więc się ośmieszać, bo ja takiej głupoty jak Twój post dawno nie czytałem.

Wyraźnie napisałem w swoim poście że za 100 tys. można zacząć biznes, ale w działce którą się zna, i od tego budować swoje bogactwo.... tak jak robili np. Ci co są teraz bogaci...

Data: 2010-03-26 22:13:58
Autor: scream
Dnia Fri, 26 Mar 2010 20:38:05 +0000 (UTC), oeconomicus01 napisał(a):

A teraz do meritum. Czemu cytujesz wycinek mojej wypowiedzi mądralo.
No ale spróbujmy z tym co wypisałeś. Przy 100 tys jaki niby rocznie
osiągniesz zysk 20%? Czyli 20 tys. rocznie. Będziesz z tego żył?

Ale czemu tak? Biznes to przecież nie lokata w banku. Najprostszy przyklad
- za 100 tysiecy mozna otworzyc np. niewielki sklep spozywczy, co przy
obrocie 1500 zl/dziennie (czyli bardzo maly sklep i niewielki obrót)
wygeneruje okolo 6-8 tysiecy zysku brutto. Czyli owe 20% uzyskamy w dwa
miesiace. Od tego oczywiscie odejmujemy podatki i koszty (paliwo, lokal -
handlowac mozna samemu) i zostaje nam okolo 3-4 tysiecy "na czysto". W rok
uzyskujesz wiec miedzy 40% a 50% zysku netto. Czemu nie liczysz w ten
sposob?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-27 22:00:14
Autor: iso
"scream" napisał:

handlowac mozna samemu) i zostaje nam okolo 3-4 tysiecy "na czysto". W rok

inwestowanie nie polega na pracowaniu

pozdrawiam,
wr,
www.isonet.pl

Data: 2010-03-27 22:11:53
Autor: scream
Dnia Sat, 27 Mar 2010 22:00:14 +0100, iso napisał(a):

handlowac mozna samemu) i zostaje nam okolo 3-4 tysiecy "na czysto". W rok
inwestowanie nie polega na pracowaniu

Jasne.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-28 10:34:02
Autor: grzeda
iso pisze:
"scream" napisał:

handlowac mozna samemu) i zostaje nam okolo 3-4 tysiecy "na czysto". W rok

inwestowanie nie polega na pracowaniu

Uhm. Kladziesz kase, lezysz fujara do gory, a pieniadze do reki przynosza Ci Twoi pracownicy.

pozdr
PG

Data: 2010-03-28 06:28:55
Autor: oeconomicum01
On 26 Mar, 23:13, scream <n...@podam.pl> wrote:
> [...]

handlowac mozna samemu) i zostaje nam okolo 3-4 tysiecy "na czysto". W rok
uzyskujesz wiec miedzy 40% a 50% zysku netto. Czemu nie liczysz w ten

Nie no super porada. A czy kolega wie, że co roku spada liczba
sklepików??? Np. tu polecam trochę wiedzy zasięgnąć:
http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/nielsen-w-polsce-maleje-liczba-niewielkich-sklepow-przybywa-super-i-hipermarketow,17157.html
Właśnie się wykazałeś tym przed czym próbowałem ostrzec kolegę który
założył wątek. Nie znasz branży, ale robisz jakieś symulacje z
kosmosu.
Skąd wziąłeś te wyliczenia? Z kartki papieru? Rozumiem że zakładasz,
że ludzie czekają z portfelami wypchanymi kasą, tylko wydawać nie mają
gdzie
i akurat czekają na jego sklepik. Wiele takich podmiotów, które były
dobrze osadzone w lokalnej czy osiedlowej społeczności upada, a Ty z
takim przykładem mi tu... ehhh
Nie mówię, że nie może się udać, ale właśnie potwierdziłeś moją dobrą
poradę dla tego człowieka, żeby w pierwszej kolejności spróbował
czegoś na czym się zna. Jeśli w tej działce nie będzie możliwości to
wówczas należy poszukać czegoś innego, ale roztropnie, bo wchodzisz na
dziewicze dla siebie tereny.

Druga sprawa to przyjąłeś założenie że pracuje sam, więc owe 3-4
tysiące to po prostu jego pensja a nie żadne pomnażanie kapitału.
Chyba żyć z czegoś musi nie? A jak będzie pracował u siebie to innej
pensji nie będzie, więc po roku raczej w Twoim przykładzie nie widzę
pomnożenia kapitału.

Data: 2010-03-28 16:07:51
Autor: scream
Dnia Sun, 28 Mar 2010 06:28:55 -0700 (PDT), oeconomicum01 napisał(a):

[...]

I czego to dowodzi? W mojej okolicy żaden sklep się nie zamknął, a od lat
mam dookoła siebie wszystkie największe markety (makro, selgros, real,
carrefour, lidl, tesco - wszystko w promieniu max 5 km). Przeciwnie -
powstają nowe sklepy.

[...]

Nie robię symulacji z kosmosu, to są bardzo ostrożne założenia. 1500 zł
obrotu dziennie to tyle co nic. Widać, jakie masz pojęcie o handlu :)

 Wiele takich podmiotów, które były
dobrze osadzone w lokalnej czy osiedlowej społeczności upada, a Ty z
takim przykładem mi tu... ehhh

Ale znasz jakiś taki przykład z życia? Może w Warszawie to funkcjonuje
inaczej niż w reszcie kraju, ale tak jak piszę, u mnie nic nie upadło a
wręcz przeciwnie. Sklepiki i bazary doskonale sobie radzą mimo że obok mają
wielkie markety gdzie zawsze jest tłum ludzi.

Nie mówię, że nie może się udać, ale właśnie potwierdziłeś moją dobrą
poradę dla tego człowieka, żeby w pierwszej kolejności spróbował
czegoś na czym się zna.

To oczywiste, że trzeba robić coś na czym się człowiek zna. Ale pisałeś, że
nie ma możliwości uzyskania więcej niz 20% z zainwestowanego kapitału, a ja
udowodniłem, że jest taka możliwość.

[...]

Po roku może się co najwyżej zwrócić zainwestowana kwota. Ale w drugim roku
będzie już zarabiał. Pozatym - co za różnica czy będzie pracował u siebie i
sam sobie wypłacał pensję, czy wypłaci sobie pensję jako odsetki z lokaty?
Bez znaczenia.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-28 16:35:16
Autor: grzeda
scream pisze:

Nie robię symulacji z kosmosu, to są bardzo ostrożne założenia. 1500 zł
obrotu dziennie to tyle co nic. Widać, jakie masz pojęcie o handlu :)

Bo nie skorzystales z jego kalkulatora i tabeli prognozowanych zyskow. On wie, ze jesli inwestujesz 100k, to masz rocznie z tego 20k.

[...]

Ja tez mieszkam 10 minut z buta od Kerfura, a pod nosem mam: Biedronke, Zabke, miesny, maly spozywczak, warzywniak, nieduzy sam (jakies 100m2), 3 apteki, 2 salony fryzjerskie, spozywczak a'la PRL, 2 piekarnie, cukiernia, cukiernio-piekarnia. Pewnie czegos nie policzylem. Wszedzie dojde w maksymalnie 5 minut. Zeby nie byc goloslownym mieszkam we Wrocku przy placu Pereca. Na wroclaw.hydral.com.pl mozna sprawdzic jak wyglada tutejsza zabudowa. Nie ma tutaj lasu pietnoastopietrowcow.

pozdr
PG

Data: 2010-03-28 16:59:07
Autor: scream
Dnia Sun, 28 Mar 2010 16:35:16 +0200, grzeda napisał(a):

Bo nie skorzystales z jego kalkulatora i tabeli prognozowanych zyskow. On wie, ze jesli inwestujesz 100k, to masz rocznie z tego 20k.

Ano wlasnie, sam jestem tego kalkulatora ciekaw. I dlaczego akurat 20 a nie
19,5 albo 23,9 :)

[...]

Niechybnie wszystkie te biznesy niebawem padną, bo tak rzecze oeconomicum01
oraz portalspożywczy.pl :))

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-26 23:10:45
Autor: grzeda
oeconomicus01 pisze:

Ty za to udawadniasz że tym bogatym nigdy nie będziesz.  Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem. Brak umiejętności
zrozumienia czytanego tekstu może Cię w biznesie drogo kosztować...

Ja po prostu nie mialem nawet 10 tys., zainwestowalem w nieznana branze i zyje z tego. No ale skoro TY piszesz, ze nigdy porzadnie nie zarobie i ze nie umiem czytac ze zrozumieniem, to czas chyba mocno zastanowic sie nad swoim zyciem.

A teraz do meritum. Czemu cytujesz wycinek mojej wypowiedzi mądralo.

Bo piszesz bzdure, z ktorej wynika, ze jesli ma sie 100 tys., wejdzie w branze, na ktorej sie nie zna, to nie da sie z tego zyc. A to jest po prostu TOTALNA bzdura.

[...]

Wybierzmy jakas branze. Zeby nie bylo latwo, niech bedzie gastronomia. Teraz udowodnij, ze majac 100 tys., nie znajac sie na tym, nie da sie zainwestowac tak, zeby z tej inwestycji zyc. Mozesz tez od razu napisac, ze sie wyglupiles.

No i ciekawi mnie jak wylicza sie ten 20% zysk. Czy jezeli mam milion to maksymalnie moge miec 200 000? Czy moze, jesli kwota inwestowana jest wieksza, to Twoje tabele szacowanego zysku podaja wieksze wartosci? Co jesli ktos zaczyna od 0 zl i idzie w uslugi?

pozdr
PG

Data: 2010-03-24 14:22:01
Autor: skawet
El Duderino pisze:
[...]

pieniądze to nie wszystko
co umiesz, na czym sie znasz?
jak zainwestujesz w coś o czym nie wile wiesz to taka lekcja może cię wiele kosztować.

Data: 2010-03-24 07:26:33
Autor: El Duderino
On 24 Mar, 13:22, skawet <skawetusu...@onet.eu> wrote:
El Duderino pisze:

> [...]

co umiesz, na czym sie znasz?
jak zainwestujesz w coś o czym nie wile wiesz to taka lekcja może cię wiele kosztować.

Dzięki skawet, to niewątpliwie jedna z najistotniejszych spraw, czyli
umiejętności, czyli doświadczenie. Dodam, że zajmuje się
oprogramowaniem związanym z hazardem online - black jack, poker,
zaklady sportowe itp; myślę nad dwiema opcjami:
1) pierwszą byłaby działalność typu affiliate - czyli zarabianie
komisji z nowych graczy, albo jeszcze inaczej - portal o tematyce
związanej z hazardem
2) lokalizacja oprogramowania; w branży powstaje mnóstwo nowych firm;
usługi związane z lokalizacją, zarówno stron internetowych, jak i
samego oprogramowania mogą być bardzo atrakcyjne dla nowych firm

W świetle ostatnich działań rządu celem regulacji (czy prościej -
zakazania) hazardu online, pierwsza opcja może być trochę ryzykowna.
Chociaż z drugiej strony, takie działania najczęściej odnoszą odwrotny
skutek, więc coraz więcej ludzi będzie zainteresowanych tą tematyką.
Może więc całkiem niezły pomysł?

Data: 2010-03-25 10:41:28
Autor: skawet
El Duderino pisze:

[...]

Nie ma rozeznania w branży hazardowej czy lokalizacyjne wiec nic tu nie doradzę, ale w branży szeroko pojętego oprogramowania z pewnością jest jeszcze mnóstwo nisz. No i możesz się tym zajmować z każdego miejsca na ziemi również z Polski :)

Pamiętaj również, że nie zawsze trzeba się silić na oryginalność (tz. wymyślać rewolucyjne rozwiązania) często wystarczy zrobić to co już istnieje tylko 2xlepiej.

Data: 2010-03-24 14:24:26
Autor: skawet
El Duderino pisze:
[...]

poszukaj tutaj
http://franchising.pl/

Data: 2010-03-25 08:56:43
Autor: iso
"El Duderino" napisał:

[...]

Oczywiście, że zainwestuj w Internet.

pozdrawiam,
wr,
www.isonet.pl

Data: 2010-03-25 13:27:08
Autor: ońrad
Dnia Tue, 23 Mar 2010 09:41:43 -0700, El Duderino napisał(a):

[...]

eh, gdybym ja mial 100tys... :) nie pytalbym na grupie, a przeznaczyl je na realizacje wlasnego pomyslu. pomysl mam (pewien serwis internetowy), brakuje czasu. gdybym mial odlozona kase, zaryzykowalbym rzucenie obecnego tworzenia stron internetowych, wyplacalbym sobie z tej kasy miesieczna pensje 2-3tys zl i siedzial nad praca dla siebie a nie innych :) i na pewno jeszcze by potem kasy zostalo z tych 100tys na promocje serwisu i zatrudnienie personelu :)

--
body {
  name: '|<ońrad Karpieszu>|';

Data: 2010-03-25 15:02:15
Autor: m

Użytkownik "|<ońrad" <kkarpieszuk@gmail.com> napisał w wiadomości news:hofobc$o$1inews.gazeta.pl...
eh, gdybym ja mial 100tys... :) nie pytalbym na grupie, a przeznaczyl je
innych :) i na pewno jeszcze by potem kasy zostalo z tych 100tys na
promocje serwisu i zatrudnienie personelu :)

Gdyby pomysł był coś wart już byś go realizował, a nie zale wypisywał.
Pożyczyć Ci stowe? Oddasz po roku 200?

Data: 2010-03-25 14:09:50
Autor: ońrad
Dnia Thu, 25 Mar 2010 15:02:15 +0100, m napisał(a):

Użytkownik "|<ońrad" <kkarpieszuk@gmail.com> napisał w wiadomości
eh, gdybym ja mial 100tys... :) nie pytalbym na grupie, a przeznaczyl
je innych :) i na pewno jeszcze by potem kasy zostalo z tych 100tys na
promocje serwisu i zatrudnienie personelu :)

Gdyby pomysł był coś wart już byś go realizował, a nie zale wypisywał.
Pożyczyć Ci stowe? Oddasz po roku 200?

nie doczytales. gdybym mial kase na jedzenie i czynsz, bym juz realizowal. :)  czy jest cos wart, nie wiem, nigdzie tego nie napisalem