Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.nurkowanie   »   W dniach 2-4.10.2009 na jeziorze Ińsko odbędą si ę zawody w łowiectwie podwodnym organizowane przez pierwsz e w Polsce stowarzyszenie podwodnych łowców - Stowarzyszen ie Spearfishing Poland.

Data: 2009-09-21 09:27:39
Autor: snoork.pl
[...]

Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych!
Więcej informacji znajdziecie tutaj:
http://www.sspoland.pl/zawody2009.html"

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-21 18:38:16
Autor: jk
[...]

Witam, czy ryby po złowieniu so wypuszczane?

jk

Data: 2009-09-21 19:28:03
Autor: Daniel Kowalski
jk pisze:
W dniach 2-4.10.2009 na jeziorze Ińsko odbędą się zawody w łowiectwie

Witam, czy ryby po złowieniu so wypuszczane?

jk

Tak, z dziurą w dupie ;-)

Data: 2009-09-21 20:07:51
Autor: Lot
On 2009-09-21 19:28:03 +0200, Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> said:

jk pisze:
W dniach 2-4.10.2009 na jeziorze Ińsko odbędą się zawody w łowiectwie

Witam, czy ryby po złowieniu so wypuszczane?

jk

Tak, z dziurą w dupie ;-)

Zacerowaną przez koło gospodyń wiejskich haftem krzyżykowym?

L.

Data: 2009-09-21 22:33:00
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "snoork.pl" <sklep@snoork.pl> napisał w wiadomości news:a2bd5727-c784-4797-9a1e-2ab89a68289633g2000vbe.googlegroups.com...

[...]

Cytat ze strony stowarzyszenia:
"upowszechnianie wiedzy o warunkach ochrony i połowu ryb oraz działanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego, w szczególności ochrony zbiorników wodnych"

Ja mam najprostszą metodę upowszechniania ochrony środowiska naturalnego. Nigdy nie wpuszczać żadnych łowców podwodnych na Zakrzówek. Mam nadzieję, że inne osoby mające wpływ na to co dzieje się na podległych im zbiornikach też nie będą wpuszczać żadnych łowców podwodnych z tego czy innego stowarzyszenia.
Przypominają mi się zawody w strzelaniu do żywych gołębi zamiast do rzutków. Tacy sami bohaterowie.
Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Data: 2009-09-21 23:06:59
Autor: nuroslaw
[...]

rozumiem, ze myslisz że to tak łatwo jesli spelnisz wszystkie wymagania prawne co do polowania? czyli na bezdechu, bez użycia sztucznego światła i wyłacznie w porze dziennej ?

Zwykłe zawody wędkarskie - dużo więcej ryb, szczególnie w łącznej masie ryb w kg. Kazde zawody wędkarsko-łowieckie pokazują prawde - ze na tym polu walka jest wyrównana. łowcy chcąc coś łapac, muszą zacząc dbać o przyrodę i populację ryb.

Prawdziwych łowców czyt. posiadajacych uprawnienia - jest bardzo niewielu w porównaniu do tej grupy nurków majacych w de wszelkie zakazy a polujących przy użyciu kuszy, niestety....

Data: 2009-09-21 23:23:59
Autor: jk
[...]

ojezu, gdzie tacy sie zamrozili...
Jeszcze napisz że tkz myśliwy ze sztucere i lunetom ma takie same sznase jak jeleń bo nmi używa światła to zaproponuje ci bycie jeleniem

jk

Data: 2009-09-22 07:35:34
Autor: WW
jk pisze:
[...]

Ciekawi mnie, jak postrzegacie rybaków.
My pozyskamy kilka ryb, oni kilkanaście ton.
Jesteście jak ci wegetarianie w skórzanych strojach.

Pozdrawiam
WW

Data: 2009-09-22 05:38:53
Autor: jacekplacek
nuroslaw@poczta.fm napisał(a):
> [...]

Prawdziwych łowców czyt. posiadajacych uprawnienia - jest bardzo niewielu w porównaniu do tej grupy nurków majacych w de wszelkie zakazy a polujących

Skąd pomysł, że ktoś tu lubi wędkarzy? Półki w sklepach uginają się od ryb. Tych, którzy łowią, bo nie mają co jeść, Związki i inne "Straże" ścigają i karzą bez zmrużenia oka. A propagowany w mediach pseudo humanitaryzm ze złowieniem rybki(czyli okaleczeniem)->buźką->wypuszczeniem do wody jest już kompletnie pojechany. Przykład Maćka, ze strzelaniem do gołębi(nawet na bezdechu i w dzień), jest niezbyt dobrany: gołębia trudniej trafić.

Data: 2009-09-22 08:20:13
Autor: nuroslaw
[...]

Wierzysz w to? łowią, bo jest w tym interes.

PZW chce mieć ryby - musi zarybiać - jak ma swoje zbiorniki nie może psioczyć że ich tam nie ma, zarybia

PZŁ - chcą mieć do czego strzelać - dbają o zwierzynę. A czy to wina mysliwych, wędkarzy, łowców - że kłusownikow coraz wiecej, że tereny leśne staja się osiedlami mieszkaniowymi, to że wody coraz bardziej zanieczyszczone, więc ginie w pierwszej kolejności drobnica, plankton, że w wyniku zanieczyszczenia wody, zakwit nie pozwala na istnienie łąk podwodnych głebiej ? To co jeszcze lat temu łaki były na głębokości 8 m teraz są na 5m i płycej ? Że ryba nie ma gdzie się wycierać, a jak się wytrze, to ikra nie ma takiej ilośc tlenu, jest zaduszona opadającym pyłem martwych organizmów ?

To że na Zakrzówku nie chce widzieć łowcow to zrozumiałe - Zakrzówek jest jeden, a Kraków ma dużooooo chętnych. Zdeptaliby go. A poza tym dla takiego nurkowiska ważne są konkretne osobniki - znane, w znanych miejscach - jako atrakcja dla tych nie polujących i tych polujących aby mogli zobaczyć i się podniecać że takie sztuki jeszcze istnieją. Więc mam nadzieję że Zakrzówek nie chce widzieć nie tylko łowców ale i wędkarzy łowiących z łódki- bo wtedy mogą się dostac wygodnie w każde miejsce gdzie jest ryba....

pozdr.