Data: 2013-01-08 18:24:56 | |
Autor: megrims | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-08 17:21, Tomasz Pyra pisze:
(ciach) To wszystko racja. Przecież w Polsce od dawna przy władzy są cwaniaki i złodzieje. Każda nowa władza zajęta jest okopywaniem się, urządzaniem rodziny i znajomych. Koryto i tyle. Brak spójnej wieloletniej polityki w każdym obszarze. Każda nowa władza torpeduje to co zrobili poprzednicy czyli często opozycja. Myślę, że nasi rodzice nie o taką Polskę walczyli. W stanie wojennym miałem 13 lat więc się nie udzielałem za bardzo. Ale jak dzisiaj patrze co się dzieje, to myślę, że nie jednego obywatela chuj strzela. Ja tylko czekam aż to wszystko pierdolnie, bo to kwestia czasu. Chociaż to jak z tą żabą. Jak ja się powoli podgrzewa, to się ją ugotuje. Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali ile fabryka da. Wiemy, że na trasie Wrocław-Katowice zanim odpalono A4 ginęło 500 osób rocznie. Teraz ginie 4. Czyli jak to jest z tą prędkością? Autostrady w Polsce powinny być uwolnione na wzór niemiecki. Tam jest powiedzenie Freien Wegen für freien Leuten. Uwolnione drogi dla wolnych ludzi. Wymaga to zmiany mentalności i wielu lat zmian w szkoleniu kierowców. I to było by korzystne dla budżetu: wprowadzić winiety na wzór austriacki, spalanie przy prędkości 180-200 jest większe niż przy 130-140. Czyli większe zużycie paliwa, większe wpływy z akcyzy. W skali kraju i tak mniej trupów. Ktoś policzył, że szkoda całkowita w człowieku (trup) to strata dla budżetu państwa na poziomie 2 mln pln. A pamiętacie te uwagi od psiarni, że podniesienie dozwolonej prędkości na autostradach z 130 na 140 to ludobójstwo? ogólnie jest ciekawie. -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2013-01-08 19:23:35 | |
Autor: LEPEK | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-08 18:24, megrims pisze:
Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali 140 km/h na autostradzie bez skrzyżowań to co innego, niż 140 km/h na jednopasmówce (taka tam była?). Autostrady w Polsce powinny być uwolnione na wzór niemiecki. No nie wiem... U nas to by się chyba "nie przyjęło". Z drugiej strony Polacy jeżdżą w Niemczech na ich autostradach bez ograniczeń i... nie giną jakoś masowo. Może warto spróbować (na początek ciężarówki ;) ). U nas chyba jednak nie ma takiego odważnego, który by powiedział, że na pół roku na próbę zdejmujemy generalne ograniczenie. Z resztą sądzę, że statystyki po pół roku jednak stałyby za zwolennikami ograniczenia - tak samo, jak generalne ograniczenie do 90 km/h polepszyłoby te statystyki jeszcze bardziej. Jeszcze jedno - w Niemczech brak ograniczeń dotyczy zasadniczo odcinków minimum trzypasmowych poza aglomeracjami, kreutz'ami itp. Ale tak już zupełnie poważnie - podniesienie do 160 km/h to by IMO nie zaszkodziło. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-08 19:50:06 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
W dniu 2013-01-08 18:24, megrims pisze: Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali 140 km/h na autostradzie bez skrzyżowań to co innego, niż 140 km/h na jednopasmówce (taka tam była?). Skad te dane ? Jednopasmowki tam juz od dosc dawna nie ma, autostrady stopniowo przybywalo. Nawet jak byla, to droga nietypowa jak na warunki krajowe. Natomiast dzis ... na calej DK4 zginelo 47 osob w 2010 i 51 w 2011. Ile z tego na autostradzie - policja nie chce powiedziec. Ale na A4 barierka mocno pogieta. Musze kiedys policzyc - mam wrazenie ze od jednej strony czesciej :-) Autostrady w Polsce powinny być uwolnione na wzór niemiecki. Ale tam tez sa glosy ze za szybko i trzeba ograniczyc. Wymaga to zmiany mentalności i wielu lat zmian w szkoleniu No nie wiem... U nas to by się chyba "nie przyjęło". Z drugiej strony Polacy jeżdżą w Niemczech na ich autostradach bez ograniczeń i... nie giną jakoś masowo. Może warto spróbować (na początek ciężarówki ;) ). U nas i tak malo osob jedzie dozwolone 140 .. Jeszcze jedno - w Niemczech brak ograniczeń dotyczy zasadniczo odcinków minimum trzypasmowych poza aglomeracjami, kreutz'ami Nie, nie tylko. wezly owszem, wolniej, ale poza tym ograniczenia sa rzadkie. Tylko ze w wielu przypadkach ruch jest taki ze nawet 130 pojechac sie nie da. Ale wtedy oni dorabiaja trzeci pas ... i zdejmuja ograniczenia, jesli byly. itp. Ale tak już zupełnie poważnie - podniesienie do 160 km/h to by IMO nie zaszkodziło. Zysk znikomy, bo takiej sredniej i tak nie uzyskasz, a na calej trasie ile zaoszczedzisz - 5minut ? Za to ryzyko jak ciezarowka droge zajedzie sporo wieksze. Zreszta - na autostradzie stawiac FR sie nie oplaca ... wiec mozna szybciej i bez ryzyka. Uwaga - ostatnio widzialem ITD na A4, ale na wezle bylo ograniczenie. A nawet jak beda, to mandat nie bedzie duzy, no chyba ze megrims pojedzie :-) J. |
|
Data: 2013-01-08 23:11:25 | |
Autor: LEPEK | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-08 19:50, J.F pisze:
Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości 140 km/h na autostradzie bez skrzyżowań to co innego, niż 140 km/h na Jakie dane? To moja opinia. A jeśli chodzi o ilość pasów między Wrocławiem a Katowicami, to chyba dość jasno napisałem, że nie jestem pewien, jak wyglądało to w czasach przedautostradowych (ja z północy jestem). Nawet, jeśli to było coś na kształt expressówki, ale ze skrzyżowaniami, to łatwo się domyśleć, gdzie dochodziło do zdarzeń drogowych. U nas i tak malo osob jedzie dozwolone 140 .. Nieprawda. Oczywiście, jeśli firma da samochód i na paliwo - cegła na gaz i hejaaaaa. Ale sporo jeździ wolniej, bo paliwo drogie, bo głośno, bo pasażerka narzeka. Może jadąc 170 tego nie widać, ale ja jak jadę 120-140 Corollką (bo szybciej=2xgłośniej) to też wyprzedzam - i to nie tylko takie z napisem Maersk na szarym pudle. Zysk znikomy, bo takiej sredniej i tak nie uzyskasz, a na calej trasie Mi chodzi o to, żeby to było dozwolone - tzn. żebym mógł się tak rozpędzić zgodnie z przepisami, bo wyprzedzam, bo mam ochotę, bo współczesne samochody na autostradzie na to pozwalają, bo warunki pozwalają. I tak jak nie chcę, żeby ktoś mi zaglądał do portfela, tak nie chcę, żeby ktoś mi mówił, że skoro to tylko 5, czy 20 minut, to nie, nie da rady. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-09 02:40:20 | |
Autor: J.F. | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia Tue, 08 Jan 2013 23:11:25 +0100, LEPEK napisał(a):
W dniu 2013-01-08 19:50, J.F pisze: Megrimsa dane, ze dawniej 500, a teraz 4. A jeśli chodzi o ilość pasów między Wrocławiem a Katowicami, to chyba dość jasno napisałem, że nie jestem pewien, jak wyglądało to w czasach przedautostradowych (ja z północy jestem). Nawet, jeśli to było coś na kształt expressówki, ale ze skrzyżowaniami, to łatwo się domyśleć, gdzie dochodziło do zdarzeń drogowych. RoMan moze bedzie lepiej pamietal, problem w tym ze tam autostrada byla od 1935 czy jakos tak. Co prawda byla to droga jednojezdniowa dwupasowa, ale "w randze autostrady" :-) i wiadukty chyba zrobili, bo jakis problemow ze skrzyzowaniami sobie nie przypominam, choc prawde powiedziawszy - jakby byly, to droga jak wiele innych krajowych - gdzie skrzyzowania nie przeszkadzaja. W dodatku jakosc tej drogi zachecala do przejazdu 94, wiec tym bardziej mnie ciekawi skad te dane - i czy prawdziwe. U nas i tak malo osob jedzie dozwolone 140 ..Nieprawda. Na A4 jednak prawda. Oczywiście, jeśli firma da samochód i na paliwo - cegła na gaz i hejaaaaa. Ale sporo jeździ wolniej, bo paliwo drogie, bo głośno, bo pasażerka narzeka. Może jadąc 170 tego nie widać, ale ja jak jadę 120-140 Corollką (bo szybciej=2xgłośniej) to też wyprzedzam I czesciej wyprzedzasz czy jestes wyprzedzany. Zysk znikomy, bo takiej sredniej i tak nie uzyskasz, a na calej trasie A inni powiedza 140 tak, a 180 nie, bo za duze zagrozenie stwarzasz :-) J. |
|
Data: 2013-01-09 05:37:02 | |
Autor: megrims | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-09 02:40, J.F. pisze:
Dnia Tue, 08 Jan 2013 23:11:25 +0100, LEPEK napisał(a):(ciach) A4 akurat jest tak obciążona, że ciężko tam pojechać szybciej.U nas i tak malo osob jedzie dozwolone 140 ..Nieprawda. http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2013-01-09 08:50:01 | |
Autor: LEPEK | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-09 02:40, J.F. pisze:
I czesciej wyprzedzasz czy jestes wyprzedzany. Musiałbym policzyć, ale zapewne częściej jestem wyprzedzany, bo raczej bliżej tych 120, niż 140 rozwijam. Jest jeszcze spora grupa, którą widzę przed sobą, albo w lusterkach przez dobre kilka minut = jadą z bardzo podobną prędkością. W każdym razie na A1 Gdańsk - Toruń nie mogę powiedzieć, żeby "mało kto jechał poniżej 140 km/h" i to mimo, ze autostrada raczej zwykle pusta. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2013-01-09 09:14:00 | |
Autor: Michal Jankowski | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
LEPEK <nobody@nowhere.net> writes:
Musiałbym policzyć, ale zapewne częściej jestem wyprzedzany, bo raczej Ja jeżdżę rzadko, ale właśnie na tej autostradzie - przy pięknej pogodzie i swobodnym ruchu - jadąc 140-145 wyprzedzam niezliczone rzesze pojazdów, a sam w czasie całego przejazdu jestem wyprzedzany przez 8-9 aut (liczyłem), z tego większość jedzie nieco szybciej ode mnie, a takich naprawdę ekspresowców jest dosłownie 2-3. Generalnie dominującą szybkością na autostradzie wydaje się jakieś 110-120, są też jadący wolniej. MJ |
|
Data: 2013-01-09 00:32:04 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
podstawowe pytanie czy teraz jest mniej wypadkow niz np 20 lat temu
jak fotoradarow nie bylo |
|
Data: 2013-01-09 09:34:34 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniÄ dze? | |
W dniu 2013-01-09 09:32, Aron pisze:
podstawowe pytanie czy teraz jest mniej wypadkow niz np 20 lat temu OgĂłlnie? Czy w przeliczeniu na 1000 pojazdĂłw? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2013-01-09 01:03:26 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
On 9 Sty, 09:34, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojn...@onet.pl> wrote:
Ogólnie? Czy w przeliczeniu na 1000 pojazdów? :> i tak i tak gdzies byly takie dane |
|
Data: 2013-01-09 10:03:48 | |
Autor: Michal Jankowski | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
"Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mojnick@onet.pl> writes:
W dniu 2013-01-09 09:32, Aron pisze: Nie trzeba nawet przeliczać: rok wypadki zabici ranni 1991 54 038 7 901 65 242 1998 61 588 7 080 77 560 2012 36 505 3 520 45 094 A liczba pojazdów w latach 1991-2012 wzrosła ok. 3 razy. Ba, w 1975 samochodów było ponad 20 razy mniej niż dziś, a trupów na szosie ponad pięć i pół tysiąca. MJ |
|
Data: 2013-01-09 01:12:42 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
czyli tusk ma racje w takim razie, fotoradary dzialaja
mniej kasy na leczenie ofiar wypadkow, zasilki pogrzebowe itp. |
|
Data: 2013-01-09 10:19:58 | |
Autor: Liwiusz | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniÄ dze? | |
W dniu 2013-01-09 10:12, Aron pisze:
czyli tusk ma racje w takim razie, fotoradary dzialaja WiÄcej na emerytury... Chyba jednak lepiej, ab ginÄli. W sumie po coĹ ten Narodowy Program Eutanazji (NFZ+nowe zasady refundacji lekĂłw) wprowadzono. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-01-09 01:23:45 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
On 9 Sty, 10:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Chyba jednak lepiej, ab ginęli Ale dopiero w okolicy 65 roku zycia, bo jak ci zginie facet kolo 30- stki to przestaje placic skladki na ZUS i akcyze w paliwie |
|
Data: 2013-01-09 01:25:18 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
moim zdaniem duza smiertelnosc na drogach to duzy udzial pieszych i
rowerzystow w ruchu, szczegolnie w nocy i poza miastem w ten sposob mozna tez wytlumaczyc spadek ilosci ofiar smiertelnych na drogach wraz ze wzrostem liczby samochodow, choc na chlopski rozum powinno byc odwrotnie ze jak jedziesz po ciemnicy Golfem II na gaz to masz mimo wszystko wieksze szanse unikniecia smierci niz gdybys jechal rewerem |
|
Data: 2013-01-09 12:19:20 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniÄ dze? | |
UĹźytkownik "Aron" napisaĹ w wiadomoĹci grup
moim zdaniem duza smiertelnosc na drogach to duzy udzial pieszych i Musisz zmienic zdanie. Albo troche pojezdzic ... kiedy widziales ostatnio pieszego w nocy poza miastem ? Wypadkow z rowerzystami na niezabudowanym bylo 761, na ogolna sume ~40 tys. Kropla w morzu. Z tym ze zginelo w nich 154 osoby, co jest wysokim odsetkiem - na zabudowanym bylo 3891 wypadkow, z 175 ofiarami. No chyba ze "poza miastem" obejmuje tez nieoswietlone wsie. "Najechanie na pieszego" - 10936 wypadkow/1394 zabitych (27/33%) Tu juz brak szczegolowych podzialow ... ale np 3678 wypadkow powstalo na przejsciu dla pieszych. w ten sposob mozna tez wytlumaczyc spadek ilosci ofiar smiertelnych na Ubywa tez wypadkow bez udzialu pieszych i rowerzystow. Po prostu - jak jedziesz w ciagu pojazdow, z przeciwka tez ciag, to nawet nie probujesz wyprzedzac, tylko grzecznie jedziesz te 70. I nawet jak sie zagapisz i rozwalisz komus bagaznik, to policja zadnego wypadku nie odnotuje .. J. |
|
Data: 2013-01-09 04:40:31 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
On 9 Sty, 12:19, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Musisz zmienic zdanie. Albo troche pojezdzic ... kiedy widziales teraz dzieci wracaja ze szkoly ok. 16 zdarza sie na wsiach oczywiscie nie tyle co np. 10 lat temu niemniej jednak bywa No chyba ze "poza miastem" obejmuje tez nieoswietlone wsie. pewnie ze tak Ubywa tez wypadkow bez udzialu pieszych i rowerzystow. E no jeszcze sa tacy ostatni mohikanie co wyprzedzaja aron |
|
Data: 2013-01-09 14:01:00 | |
Autor: masti | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia piÄknego Wed, 09 Jan 2013 12:19:20 +0100 osobnik zwany J.F napisaĹ:
UĹźytkownik "Aron" napisaĹ w wiadomoĹci grup wczoraj -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-01-09 15:05:44 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniÄ dze? | |
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci
Dnia piÄknego Wed, 09 Jan 2013 12:19:20 +0100 osobnik zwany J.F napisaĹ: Musisz zmienic zdanie. Albo troche pojezdzic ... kiedy widzialeswczoraj We wsi, czy poza terenem zabudowanym ? A poprzedni raz ? Bo smiem twierdzic ze nieoswietlonych pieszych na jezdnidrodze bardzo ubylo. Co sie dziwic, sa samochody, busy, rowery, gimbusy, a nawet chodniki i pobocza. Moze gdzies w terenach turystycznych .. J. |
|
Data: 2013-01-09 14:22:12 | |
Autor: masti | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia piÄknego Wed, 09 Jan 2013 15:05:44 +0100 osobnik zwany J.F napisaĹ:
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci Dnia piÄknego Wed, 09 Jan 2013 poza terenem zabudowanym
a rowerzysta bez swiateĹ moĹźe byÄ? przedwczoraj droga Warszawa-BĹonie -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-01-09 15:16:45 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:05:44 +0100, J.F napisał(a):
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości Dużo daje też to, że znakomita większość wsi w tej chwili ma oświetlenie przynajmniej głównej drogi. |
|
Data: 2013-01-09 06:18:26 | |
Autor: Aron | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
On 9 Sty, 15:16, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Dużo daje też to, że znakomita większość wsi w tej chwili ma oświetlenie mogliby jeszcze przejscia lepiej oswietlic, szczegolnie na krajowkach |
|
Data: 2013-01-09 16:04:09 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "Aron" napisał w wiadomości grup
On 9 Sty, 15:16, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote: Dużo daje też to, że znakomita większość wsi w tej chwili ma oświetlenie mogliby jeszcze przejscia lepiej oswietlic, szczegolnie na krajowkach Oswietlaja/oznakowuja. Ale czemu nie mozna od razu zrobic swiatel na przycisk ? J. |
|
Data: 2013-01-09 16:41:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia Wed, 9 Jan 2013 16:04:09 +0100, J.F napisał(a):
Użytkownik "Aron" napisał w wiadomości grup Typowe wsie w Polsce budowane są wzdłuż drogi - po jednym rzędzie chałup ciągnącym się po obu stronach drogi na długim odcinku. No i generalnie przechodzi się przez tą ulicę wszędzie. Tych przejść by musiała być cała masa, a znając życie to takie światła to tanie nie są, a takie ne przycisk to już pewnie w ogóle hoho... Strzelam że ćwierć miliona na takie przejście to minimum - wszak inwestycja państwowa :) |
|
Data: 2013-01-09 17:40:24 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w
Dnia Wed, 9 Jan 2013 16:04:09 +0100, J.F napisał(a): mogliby jeszcze przejscia lepiej oswietlic, szczegolnie na krajowkachOswietlaja/oznakowuja. Typowe wsie w Polsce budowane są wzdłuż drogi - po jednym rzędzie chałup Tym niemniej przejscia sie pojawiaja. Jest zebra, jest wysepka-szykana dla samochodow. Z azylem dla pieszych. Sa dwa slupy. wisi na nich lampa i migajacy znak. To czy naprawde taki duzy koszt jest4 dodatkowych sygnalizatorow, dwoch przyciskow i sterownika ? J. |
|
Data: 2013-01-09 17:50:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia Wed, 9 Jan 2013 17:40:24 +0100, J.F napisał(a):
Tym niemniej przejscia sie pojawiaja. Internet mówi że te 4 żarówki, 2 słupy, przyciski i sterownik kosztuje 200-500tys zł... Tak właśnie myślałem :) |
|
Data: 2013-01-09 19:04:16 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w
Dnia Wed, 9 Jan 2013 17:40:24 +0100, J.F napisał(a): ..> dwoch przyciskow i sterownika ?Sa dwa slupy. wisi na nich lampa i migajacy znak. Internet mówi że te 4 żarówki, 2 słupy, przyciski i sterownik kosztuje Ale to chyba jednak w calosci, bo same sygnalizatory to cos po 500zl, przyciski niechby i po 100 w wersji odpornej, sterownik, szafa - bo cala reszta jest .. J. |
|
Data: 2013-01-09 19:24:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia Wed, 9 Jan 2013 19:04:16 +0100, J.F napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w Robisz przetarg i dostajesz oferty za 300, 400 i 500tys. :) Najtańsze co znalazłem w internecie (po przejrzeniu bardzo wielu artykułów z kwotami po kilkaset tys.) to ktoś zrobił całe przejście za 80tys. ale światła nie działają. http://www.strefagostyn.pl/aktualnosci/gostyn/272-bezrobotna-sygnalizacja.html Same światła, na prostym i już zbudowanym przejściu w Warszawie kosztować będą 387tys. zł: http://tinyurl.com/ahdaqy6 http://informa24.pl/przetargi/391479/Budowa-sygnalizacji-swietlnej-na-przejsciu-dla-pieszych-przez-ul-Odynca-pomiedzy-Tagorea-i-Joliot-Curie-w-Warszawie Gdybym znał jakiegoś ministra, albo chociaż posła to pewnie warto by było zająć się produkcją i instalacją takich sygnalizatorów ;) Niektórzy za te pieniądze dom stawiają :) |
|
Data: 2013-01-09 20:20:50 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
Dnia Wed, 9 Jan 2013 19:04:16 +0100, J.F napisał(a): Ale to chyba jednak w calosci, bo same sygnalizatory to cos po 500zl, Robisz przetarg i dostajesz oferty za 300, 400 i 500tys. :) Razem z caloscia, projektem budowlanym, elektrycznym, przylaczami, organizacji ruchu ... ale to wszystko ktos zaplacil dla tego prostego znaku ostrzegawczego ktory postawili :-) Najtańsze co znalazłem w internecie (po przejrzeniu bardzo wielu artykułów Ale jednak oferta za 80 tys byla :-) Same światła, na prostym i już zbudowanym przejściu w Warszawie kosztować http://www.zdm.waw.pl/przetargi/pliki-do-pobrania/roboty-budowlane/14-tys-5-mln-euro/przetarg-nieograniczony/dzp49pn4211/ warto przeczytac zalaczniki. 300m rowow (a w zasadzie to rur oslonowych, rowow 75m3), 500m kw chodnika do przelozenia, przepusty wiercone. Sygnalizatory LED, dwuprocesorowy sterownikakomodacyjny, algorytmy na 9 stron, kamery, podlaczenie do internetu, trawnik i krzewy, pomiary, odbiory ... no i widac wychodzi 387 tys :-) Geodeta, zajecie pasa ... Gdybym znał jakiegoś ministra, albo chociaż posła to pewnie warto by było Instalacja. J. |
|
Data: 2013-01-09 11:50:00 | |
Autor: Liwiusz | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-09 10:23, Aron pisze:
On 9 Sty, 10:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote: Fakt, niemniej jednak nawet taki 35-latek, co się napłaacił, to jego (Rostowskiego). -- Liwiusz |
|
Data: 2013-01-09 12:26:12 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
W dniu 2013-01-09 10:23, Aron pisze: Chyba jednak lepiej, ab ginęliAle dopiero w okolicy 65 roku zycia, bo jak ci zginie facet kolo 30- Fakt, niemniej jednak nawet taki 35-latek, co się napłaacił, to jego (Rostowskiego). Malo zaplacil, a jeszcze dzieciom trzeba placic rente. lepiej zeby sie wstrzymal do 67 roku :-) J. |
|
Data: 2013-01-09 12:40:17 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniÄ dze? | |
UĹźytkownik "Aron" napisaĹ w wiadomoĹci grup
czyli tusk ma racje w takim razie, fotoradary dzialaja Statystyka do skomplikowana nauka, i czesto mozna zle zidentyfikowac przyczyne, albo pomylic ja ze skutkiem. Fotoradary w niektorych przypadkach niewatpliwie dzialaja, ale ... FR nie bylo, a ilosc wypadkow tez spadala. Np. na dk8 nastawiano FR gesto, i efekt - 1/3 wypadkow mniej http://www.drogizaufania.pl/aktualnosc/179 Ale teraz trzeba by zebrac szczegolowe dane z wielu lat i przeanalizowac szczegolowo - czy aby na pewno to prawda, i czy na tle calego kraju tez bylo polepszenie bezpieczenstwa. Choc te FR na odcinku Piotrkow-Warszawa, to nawet mi sie podobaly.. J. |
|
Data: 2013-01-09 17:17:08 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Hello J.F,
Wednesday, January 9, 2013, 12:40:17 PM, you wrote: czyli tusk ma racje w takim razie, fotoradary dzialajaStatystyka do skomplikowana nauka, i czesto mozna zle zidentyfikowac Można też chamsko manipulować i kłamać, twierdząc, że 3500 ofiar w 39-milionowym kraju to 110 ofiar na milion. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-01-09 19:21:19 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
Hello J.F, Statystyka do skomplikowana nauka, i czesto mozna zle zidentyfikowac Można też chamsko manipulować i kłamać, twierdząc, że 3500 ofiar w Oj tam, drobiazg, mozna sie pomylic, a moze odjal tych co w Londynie :-) J. |
|
Data: 2013-01-09 22:17:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Hello J.F,
Wednesday, January 9, 2013, 7:21:19 PM, you wrote: Oj tam, drobiazg, mozna sie pomylic, a moze odjal tych co w LondynieStatystyka do skomplikowana nauka, i czesto mozna zleMożna też chamsko manipulować i kłamać, twierdząc, że 3500 ofiar w Po prostu przyjął dane z 2011 roku opisując sytuację z tego roku. Żeby udowodnić tezę, zmanipulował fakty. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-01-09 10:31:54 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości
podstawowe pytanie czy teraz jest mniej wypadkow niz np 20 lat temu Nie trzeba nawet przeliczać: A liczba pojazdów w latach 1991-2012 wzrosła ok. 3 razy. Az tyle ? Wydaje mi sie ze troche mniej. Tym niemniej ... gdzies od tego ~98 samochodow zrobilo sie za duzo, tlok na drogach coraz wiekszy, i z tego powodu ... wypadkow jest mniej. Jedziesz w ciagu, z przeciwka ciag, i tak sobie spokojnie jedziecie. Ba, w 1975 A sa jakies statystyki z tego okresu ? Niebezpieczne te warszawy i syrenki byly, czy wiekszosc to najechanie na pieszego po nocy ... a pieszego poza miastem trudno dzis spotkac. J. |
|
Data: 2013-01-08 20:01:19 | |
Autor: J.F | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości
To wszystko racja. Przecież w Polsce od dawna przy władzy są No ale co im reszta kierowcow zawinila :-) Brak spójnej wieloletniej polityki w każdym obszarze. Każda No wiesz - wynik wyborczy czesto pokazywal ze polityka poprzednikow jest powszechnie nielubiana. W zasadzie to mamy pierwsze wybory, gdy partia rzadzaca pozostala na stanowisku :-) Myślę, że nasi rodzice nie o taką Polskę walczyli. Juz w 1993 zaglosowali ponownie na komuchow. No moze nie calkiem - SLD zdobylo 20% glosow, najlepszy wynik ... ale jednak 80% glosowalo na innych :-) Ale 2 lata wczesniej mialo tylko 11%. W stanie wojennym miałem 13 lat więc się nie Strzela, ale wtedy glosuje na takich, ktorzy glosno krzycza. Np Kaczynski :-) Ja tylko czekam aż to wszystko pierdolnie, bo to kwestia czasu. I bedzie lepiej ? Model belgijski - ile tam bylo - rok bez parlamentu czy dwa ? Ale kiedys i u nas sie zdarzy. Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali Tylko Megrimsowi wolno :-) Ale Cavallino protestuje :-) A pamiętacie te uwagi od psiarni, że podniesienie dozwolonej Statystyk z austrostrad chyba ciagle nie ma. Ale na A4 nic sie nie zmienilo - wiekszosc jedzie ponizej 130, nieliczni i tak ponad 140 :-) J. |
|
Data: 2013-01-08 20:18:50 | |
Autor: megrims | |
W fotoradarach nie chodzi o pieni�dze? | |
W dniu 2013-01-08 20:01, J.F pisze:
UĹźytkownik "megrims" napisaĹ w wiadomoĹci(ciach) Stary jestem juĹź :(Inna sprawa to ja nie jestem za tym, aby wszyscy zapierdalali OczywiĹcie - czasem zdarza mi siÄ pojechaÄ ile fabryka da, ale to juĹź nie te lata, Ĺźe byĹ to stan permanentny. Ostatni mandat miaĹem pĂłĹtora roku temu i to w debilnym miejscu. Maj, 5 rano, sucho, sĹoĹce Ĺwieci 3 pasy w jednÄ stronÄ i 92/70. Obecnie 0 punktĂłw i coraz czÄĹciej mnie wyprzedzajÄ . Ale Cavallino protestuje :-)Tak? BojÄ siÄ tych wyĹwietlaczy co pokazujÄ mrugajÄ ce 140.
-- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2013-01-10 09:21:33 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
W dniu 2013-01-08 20:01, J.F pisze:
Myślę, że nasi rodzice nie o taką Polskę walczyli. To i tak całkiem niedużo, jak na wynik najpoważniejszej opozycji, tuż po najcięższym etapie balcerowiczowskich reform. Był jeszcze spory kredyt zaufania dla nowej władzy i niezła pamięć o starej. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2013-01-08 20:53:56 | |
Autor: J.F. | |
W fotoradarach nie chodzi o pieniądze? | |
Dnia Tue, 08 Jan 2013 18:24:56 +0100, megrims napisał(a):
Brak spójnej wieloletniej polityki w każdym obszarze. Każda A propos - coraz czesciej juz tak nie jest. Wladza siedzi przy korycie 4 lata, a zobowiazan zostawia na wiecej. Czy to unijna dyrektywa, czy koncesja autostradowa na 30 lat, czy umowa z Kapschem ... i juz nastepni nie moga skasowac bramek na autostradzie, chocby nie wiadomo jak byli z tego niezadowoleni. J. |