W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że kto ś pracował w danym miejscu?

Data: 2014-08-27 13:26:51
Autor: TOMASZEK
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że kto ś pracował w danym miejscu?
Nasz "wspaniały" ZUS odmawia znajomej wypłaty świadczeń z tytułu urlopu macierzyńskiego. Znajoma była zatrudniona w firmie jak to się mówi "po rodzinie" Na tej podstawie ZUS nie mając żadnych dowodów, żadnych przesłanek wymyślił sobie, że nie wypłaci świadczeń, bo ich zdaniem " stosunek pracy nie istniał, a umowa jest fikcyjna" co jest nieprawdą.
W kilkunastu stronicowym piśmie wspominają między innymi o tym, że to na pracodawcy leży obowiązek udowodnienia, że ona była tam zatrudniona!!! ???
Sama umowa to wg. nich za mało i to żaden dowód!

Pracodawca jest gotów iść do sądu przeciw ZUS-owi, __jeśli__ nie będzie innego rozwiązania.

I tu pytanie: co przedstawić jako dowód, że była tam zatrudniona? Co dla sądu będzie dowodem niepodważalnym i jednoznacznym ?

- maile?
- bilingi telefoniczne?
- zeznania świadków współpracowników ( to mała firma, kilkuosobowa )
- inne propozycje?

Firma nie ma monitoringu, więc ewentualne nagrania z niego odpadają.

Jak to "rozegrać" by nie dać się złodziejom ograbić?

--
__Tomaszek__GG:559642
omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

Data: 2014-08-27 13:47:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.08.2014 13:26, TOMASZEK pisze:

[...]

Umowa jak umowa - a czy składki były odprowadzane?

Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-08-27 13:53:55
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-08-27 13:47, Andrzej Lawa pisze:
[...]

???
Sama umowa to wg. nich za mało i to żaden dowód!

Umowa jak umowa - a czy składki były odprowadzane?

Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

Były. Tu wszystko jest w porządku.
Jak to zrobić, żeby ZUS oddał składki, to możliwe w ogóle ? Pytam serio.

Data: 2014-08-27 14:00:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.08.2014 13:53, TOMASZEK pisze:

Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

Były. Tu wszystko jest w porządku.
Jak to zrobić, żeby ZUS oddał składki, to możliwe w ogóle ? Pytam serio.

Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

Data: 2014-08-27 15:27:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-08-27 14:00, Andrzej Lawa pisze:

Niech uzasadniają na piśmie na
jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

To ich postraszy!. Oczywiście, że uzasadnią na piśmie. To już problem ubezpieczonego, aby to wzruszać w wyższych instancjach.

--
Liwiusz

Data: 2014-08-27 16:21:15
Autor: DaNsOuNd
W jaki sposób udowodniæ w ZUS-ie, ¿e kto¶ pracowa³ w danym miejscu?
W dniu 2014-08-27 o 15:27, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-08-27 14:00, Andrzej Lawa pisze:

Niech uzasadniaj± na pi¶mie na
jakiej podstawie orzekli fikcyjno¶æ.

To ich postraszy!. Oczywi¶cie, ¿e uzasadni± na pi¶mie. To ju¿ problem
ubezpieczonego, aby to wzruszaæ w wy¿szych instancjach.

Mia³em podobn± sytuacjê. Pracownica spad³a z krzes³a w domu jak zmienia³a firanki przed ¦BN i pogruchota³a sobie biodro co skoñczy³o siê hospitalizacj± i operacj± ortopedyczn±. ZUS odmówi³ wyp³aty zasi³ku chorobowego. Pracownica skierowa³a sprawê do s±du lecz s±d podtrzyma³ stanowisko ZUS-u. Na pierwszej rozprawie zusowski papuga wykluczy³ z postêpowania pe³nomocnika pracownicy a nastêpnie razem z sêdzin± zrobili jej wodê z mózgu. Babeczka pod naporem podchwytliwych pytañ pogubi³a siê w zeznaniach. Ja jako pracodawca zaskar¿y³em równie¿ decyzjê ZUS poniewa¿ zarzucali mi oszustwo. Niestety :( Poniewa¿ pierwsza sprawa zosta³a przez ZUS wygrana wiêc dowodów na prawdomówno¶æ moj± jak i pracownicy nawet nie chcieli ogl±daæ. Sk³adki za 1,5 roku pracy wróci³y na konto pracodawcy ale bez odsetek.
Gdzie¶ w necie czyta³em ¿e podobno s±dy maj± prykas za³atwiaæ sprawy po my¶li zusu.
Banda z³odziei :(

Pozdrawiam

Data: 2014-08-27 16:36:41
Autor: Stokrotka
W jaki sposób udowodniæ w ZUS-ie, ¿e kto¶ pracowa³ w danym miejscu?

Gdzie¶ w necie czyta³em ¿e podobno s±dy maj± prykas za³atwiaæ sprawy po
my¶li zusu.
Banda z³odziei :(

Prawda , potwierdzam.
Wiêcej : ludzie s± dzieleni na tyh co maj± dostaæ emeryturê i tyh co jej maj± nie dostaæ, mimo, ¿e ewidentnie nale¿y siê.
Do takih co im siê co¶ nale¿y, a bezczelnie zdaniem s±du siê o to upominaj±, jak ja upomina³±m siê o wpis na ¶wiadetwie pracy o "szkodliwym" za pracê jako wyk³adowca  w "Szkole Obs³ugi Komputerów PAJ-COMP" po prostu stszelaj± na terenie s±du.

Ju¿ dawno pisa³am, ¿e nale¿y pozamykaæ wszystkie s±dy i zamieniæ na wiêzienia: pszestêpczyh sêdziuw nie bêdzie tszeba wy³apywaæ - ju¿ tam s±.

To s± w³a¶nie konsekwencji reformy emerytalnej Cimoszewicza i Belki.
No i macki tej bandy.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zak³adce 'inne' syntezator mowy czytaj±cy cyrylicê GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii) Ortografia to NAWYK, czêsto nielogiczny,

Data: 2014-08-27 16:13:59
Autor: Stokrotka
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?

Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na
jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

Napiszą, że brak świadectwa pracy, i co im zrobisz?

A na marginesie może ktoś wie:
Syndyk masy upadłościowej ma obowiązek pszekazywać dokumenty nie mające związku z należnościami długami itp, do firmy upadłej.
Tak jest według prawa upadłościowego.

Ile czasu ma na pszekazanie takiej korespondencji, jeÅ›li w paragrafie  prawa upadÅ‚oÅ›ciowego nie ma podanego terminu, nie użyto też tam zwrotu "niezwÅ‚ocznie".
Miesiąc? Tydzień?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f

Data: 2014-09-02 21:31:07
Autor: Frez
[...]

Zwykle to proste. Koleś zatrudnił babkę, zapłacił jedną składkę od kosmicznej, fikcyjnej pensji 10-20 tys , babka zaciążyła, L4 od chwili poczęcia z macierzyńskim włącznie.
1 składka za 5 tys=9mcy+ macierzyński wypłaty ciężkiego szmalu z ZUSU.
Teraz siÄ™ koleÅ› dziwi.

Data: 2014-10-02 00:07:28
Autor: John Kołalsky
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?

Użytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com>

No i gdzie tu fikcyjność ?

Data: 2014-10-06 10:02:25
Autor: Piotrek
W jaki sposób udowodniæ w ZUS-ie, ¿e kto¶ pracowa³ w danym miejscu?
W dniu czwartek, 2 pa¼dziernika 2014 00:07:28 UTC+2 u¿ytkownik John Ko³alsky napisa³:
U¿ytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com>

>>> By³y. Tu wszystko jest w porz±dku.

> Zwykle to proste. Kole¶ zatrudni³ babkê, zap³aci³ jedn± sk³adkê od > kosmicznej, fikcyjnej pensji 10-20 tys , babka zaci±¿y³a, L4 od chwili > poczêcia z macierzyñskim w³±cznie.

> 1 sk³adka za 5 tys=9mcy+ macierzyñski wyp³aty ciê¿kiego szmalu z ZUSU.

> Teraz siê kole¶ dziwi.

No i gdzie tu fikcyjno¶æ ?

Po prostu ZUS stosuje zasadê domniemania winy - zak³ada,
¿e skoro babka po miesi±cu pracy zasz³a w ci±¿ê, to jej
zatrudnienie by³o fikcyjne i mia³o na celu tylko i wy³±cznie wy³udzenie ¶wiadczeñ (szczególnie je¶li mia³a "nieszczê¶cie" zarabiaæ oficjalnie wiêcej ni¿ najni¿sz± krajow±). Zastanawia mnie tylko w którym oddziale ZUSu
maj± szklan± kulê, z której potrafi± wywró¿yæ czy konkretny
przypadek tego typu jest oszustwem, czy nie. Nie mam nic
przeciwko têpieniu oszustów, a nawet je popieram, ale nie
obecnie praktykowan± metod±, która wrzuca wszystkich do jednego
wora. W tej chwili dzia³a to tak, ¿e je¶li babka zostanie zatrudniona
z za³o¿eniem, ¿e faktycznie bêdzie pracowaæ, a tak siê pechowo
z³o¿y, ¿e zajdzie w ci±¿ê w pierwszym czy drugim miesi±cu pracy,
z automatu zostanie nies³usznie uznana za oszustkê-wy³udzaczkê.
Nasuwa siê pytanie: jaki jest minimalny czas pracy, po którym
kobita mo¿e bezpiecznie zaj¶æ w ci±¿ê i ile ponad najni¿sz±
krajow± wolno jej zarabiaæ, ¿eby ZUS nie mia³ pretekstu
do uznania jej zatrudnienia za fikcyjne? Mo¿e wypada³oby pój¶æ
w³a¶nie t± drog± i sformalizowaæ okre¶lenie "fikcyjno¶ci zatrudnienia" zamiast pozwalaæ ZUSowi na samowolkê?

Moje stanowisko w tej i podobnych sprawach jest jasne: têpiæ z ca³± stanowczo¶ci± osoby ³ami±ce prawo, ale pozwalaæ na dowolne
dzia³ania mieszcz±ce siê w jego granicach. Po wykryciu
ka¿dej luki prawnej umo¿liwiaj±cej jawne nadu¿ycia
nale¿y bezzw³ocznie wywalaæ na zbity pysk pierdzisto³ków-nieuków odpowiedzialnych za sp³odzenie
danego bubla prawnego, a nastêpnie ³ataæ tê lukê, a nie karaæ
ludzi za to, ¿e s± m±drzejsi od bêcwa³ów, którzy to prawo
ustanawiali. Dla mnie abstrakcj± jest np. pomys³ karania
ludzi za umiejêtn± optymalizacjê podatków je¶li odbywa siê
ona w ramach obowi±zuj±cego prawa. Je¿eli ustawodawcy uznaj±,
¿e obecne prawo pozwala obywatelowi na zbyt du¿± swobodê, to niech zmieniaj± stosowne ustawy zamiast maskowaæ swoj±
niekompetencjê przerzucaniem winy na drug± stronê barykady.

W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że kto ś pracował w danym miejscu?