W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?

Data: 2014-08-27 13:47:48
Autor: Andrzej Lawa
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?
W dniu 27.08.2014 13:26, TOMASZEK pisze:

stosunek pracy nie istniał, a umowa jest fikcyjna" co jest nieprawdą.
W kilkunastu stronicowym piśmie wspominają między innymi o tym, że to na
pracodawcy leży obowiązek udowodnienia, że ona była tam zatrudniona!!! ???
Sama umowa to wg. nich za mało i to żaden dowód!

Umowa jak umowa - a czy składki były odprowadzane?

Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-08-27 13:53:55
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-08-27 13:47, Andrzej Lawa pisze:
[...]

???
Sama umowa to wg. nich za mało i to żaden dowód!

Umowa jak umowa - a czy składki były odprowadzane?

Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

Były. Tu wszystko jest w porządku.
Jak to zrobić, żeby ZUS oddał składki, to możliwe w ogóle ? Pytam serio.

--
__Tomaszek__GG:559642
omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

Data: 2014-08-27 14:00:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.08.2014 13:53, TOMASZEK pisze:

Bo jeśli składki były odprowadzane, to niech oddają składki. Wszystkim.

Były. Tu wszystko jest w porządku.
Jak to zrobić, żeby ZUS oddał składki, to możliwe w ogóle ? Pytam serio.

Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

Data: 2014-08-27 15:27:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-08-27 14:00, Andrzej Lawa pisze:

Niech uzasadniają na piśmie na
jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

To ich postraszy!. Oczywiście, że uzasadnią na piśmie. To już problem ubezpieczonego, aby to wzruszać w wyższych instancjach.

--
Liwiusz

Data: 2014-08-27 16:21:15
Autor: DaNsOuNd
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że kto¶ pracował w danym miejscu?
W dniu 2014-08-27 o 15:27, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-08-27 14:00, Andrzej Lawa pisze:

Niech uzasadniaj± na pi¶mie na
jakiej podstawie orzekli fikcyjno¶ć.

To ich postraszy!. Oczywi¶cie, że uzasadni± na pi¶mie. To już problem
ubezpieczonego, aby to wzruszać w wyższych instancjach.

Miałem podobn± sytuację. Pracownica spadła z krzesła w domu jak zmieniała firanki przed ¦BN i pogruchotała sobie biodro co skończyło się hospitalizacj± i operacj± ortopedyczn±. ZUS odmówił wypłaty zasiłku chorobowego. Pracownica skierowała sprawę do s±du lecz s±d podtrzymał stanowisko ZUS-u. Na pierwszej rozprawie zusowski papuga wykluczył z postępowania pełnomocnika pracownicy a następnie razem z sędzin± zrobili jej wodę z mózgu. Babeczka pod naporem podchwytliwych pytań pogubiła się w zeznaniach. Ja jako pracodawca zaskarżyłem również decyzję ZUS ponieważ zarzucali mi oszustwo. Niestety :( Ponieważ pierwsza sprawa została przez ZUS wygrana więc dowodów na prawdomówno¶ć moj± jak i pracownicy nawet nie chcieli ogl±dać. Składki za 1,5 roku pracy wróciły na konto pracodawcy ale bez odsetek.
Gdzie¶ w necie czytałem że podobno s±dy maj± prykas załatwiać sprawy po my¶li zusu.
Banda złodziei :(

Pozdrawiam

Data: 2014-08-27 16:36:41
Autor: Stokrotka
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że kto¶ pracował w danym miejscu?

Gdzie¶ w necie czytałem że podobno s±dy maj± prykas załatwiać sprawy po
my¶li zusu.
Banda złodziei :(

Prawda , potwierdzam.
Więcej : ludzie s± dzieleni na tyh co maj± dostać emeryturę i tyh co jej maj± nie dostać, mimo, że ewidentnie należy się.
Do takih co im się co¶ należy, a bezczelnie zdaniem s±du się o to upominaj±, jak ja upominał±m się o wpis na ¶wiadetwie pracy o "szkodliwym" za pracę jako wykładowca  w "Szkole Obsługi Komputerów PAJ-COMP" po prostu stszelaj± na terenie s±du.

Już dawno pisałam, że należy pozamykać wszystkie s±dy i zamienić na więzienia: pszestępczyh sędziuw nie będzie tszeba wyłapywać - już tam s±.

To s± wła¶nie konsekwencji reformy emerytalnej Cimoszewicza i Belki.
No i macki tej bandy.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytaj±cy cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f
ktury ludzie ociężali umysłowo, nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom.

Data: 2014-08-27 16:13:59
Autor: Stokrotka
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?

Jest umowa. Były odprowadzane składki. Niech uzasadniają na piśmie na
jakiej podstawie orzekli fikcyjność.

Napiszą, że brak świadectwa pracy, i co im zrobisz?

A na marginesie moĹĽe ktoĹ› wie:
Syndyk masy upadłościowej ma obowiązek pszekazywać dokumenty nie mające związku z należnościami długami itp, do firmy upadłej.
Tak jest według prawa upadłościowego.

Ile czasu ma na pszekazanie takiej korespondencji, jeĹ›li w paragrafie  prawa upadĹ‚oĹ›ciowego nie ma podanego terminu, nie uĹĽyto teĹĽ tam zwrotu "niezwĹ‚ocznie".
Miesiąc? Tydzień?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f

Data: 2014-09-02 21:31:07
Autor: Frez
[...]

Zwykle to proste. Koleś zatrudnił babkę, zapłacił jedną składkę od kosmicznej, fikcyjnej pensji 10-20 tys , babka zaciążyła, L4 od chwili poczęcia z macierzyńskim włącznie.
1 składka za 5 tys=9mcy+ macierzyński wypłaty ciężkiego szmalu z ZUSU.
Teraz siÄ™ koleĹ› dziwi.

Data: 2014-10-02 00:07:28
Autor: John Kołalsky
W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?

UĹĽytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com>

No i gdzie tu fikcyjność ?

Data: 2014-10-06 10:02:25
Autor: Piotrek
W dniu czwartek, 2 paĽdziernika 2014 00:07:28 UTC+2 użytkownik John Kołalsky napisał:
Użytkownik "Frez" <fekaliusz@gmail.com>

> [...]

>>> Były. Tu wszystko jest w porz±dku.

> Zwykle to proste. Kole¶ zatrudnił babkę, zapłacił jedn± składkę od > kosmicznej, fikcyjnej pensji 10-20 tys , babka zaci±żyła, L4 od chwili > poczęcia z macierzyńskim wł±cznie.

> 1 składka za 5 tys=9mcy+ macierzyński wypłaty ciężkiego szmalu z ZUSU.

> Teraz się kole¶ dziwi.

No i gdzie tu fikcyjno¶ć ?

Po prostu ZUS stosuje zasadę domniemania winy - zakłada,
że skoro babka po miesi±cu pracy zaszła w ci±żę, to jej
zatrudnienie było fikcyjne i miało na celu tylko i wył±cznie wyłudzenie ¶wiadczeń (szczególnie je¶li miała "nieszczę¶cie" zarabiać oficjalnie więcej niż najniższ± krajow±). Zastanawia mnie tylko w którym oddziale ZUSu
maj± szklan± kulę, z której potrafi± wywróżyć czy konkretny
przypadek tego typu jest oszustwem, czy nie. Nie mam nic
przeciwko tępieniu oszustów, a nawet je popieram, ale nie
obecnie praktykowan± metod±, która wrzuca wszystkich do jednego
wora. W tej chwili działa to tak, że je¶li babka zostanie zatrudniona
z założeniem, że faktycznie będzie pracować, a tak się pechowo
złoży, że zajdzie w ci±żę w pierwszym czy drugim miesi±cu pracy,
z automatu zostanie niesłusznie uznana za oszustkę-wyłudzaczkę.
Nasuwa się pytanie: jaki jest minimalny czas pracy, po którym
kobita może bezpiecznie zaj¶ć w ci±żę i ile ponad najniższ±
krajow± wolno jej zarabiać, żeby ZUS nie miał pretekstu
do uznania jej zatrudnienia za fikcyjne? Może wypadałoby pój¶ć
wła¶nie t± drog± i sformalizować okre¶lenie "fikcyjno¶ci zatrudnienia" zamiast pozwalać ZUSowi na samowolkę?

Moje stanowisko w tej i podobnych sprawach jest jasne: tępić z cał± stanowczo¶ci± osoby łami±ce prawo, ale pozwalać na dowolne
działania mieszcz±ce się w jego granicach. Po wykryciu
każdej luki prawnej umożliwiaj±cej jawne nadużycia
należy bezzwłocznie wywalać na zbity pysk pierdzistołków-nieuków odpowiedzialnych za spłodzenie
danego bubla prawnego, a następnie łatać tę lukę, a nie karać
ludzi za to, że s± m±drzejsi od bęcwałów, którzy to prawo
ustanawiali. Dla mnie abstrakcj± jest np. pomysł karania
ludzi za umiejętn± optymalizację podatków je¶li odbywa się
ona w ramach obowi±zuj±cego prawa. Jeżeli ustawodawcy uznaj±,
że obecne prawo pozwala obywatelowi na zbyt duż± swobodę, to niech zmieniaj± stosowne ustawy zamiast maskować swoj±
niekompetencję przerzucaniem winy na drug± stronę barykady.

W jaki sposób udowodnić w ZUS-ie, że ktoś pracował w danym miejscu?