W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?

Data: 2010-02-28 15:37:00
Autor: Marek
W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?
pracuje u pracodawcy ktory jak to najczesciej bywa
traktuje ludzi jak odpady, dodatkowo obciol pensje o 50% a sam jezdzi na wczasy
z rodzinka za niemale pieniadze
mam okazuje zatrudnic sie w innej firmie
okres wypowiedzenia to 3 miesiace
urlopu mam z 21dni roboczych zaleglych

jak to zalatwic najszybciej by jego geby nie ogladac?

Data: 2010-02-28 10:27:33
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

Jak ci zwisa, ze na swiadectwie pracy bedziesz mial dyscyplinarke, to w zasadzie jutro mozesz do roboty nie isc.

W innym przypadku napisac wypowiedzenie, zaniesc w marcu do firmy i pozostalo ci meczysc sie do konca czerwca.
Urlop moze ci dac, ale nie musi.

Data: 2010-02-28 17:33:43
Autor: Johnson
witek pisze:

Jak ci zwisa, ze na swiadectwie pracy bedziesz mial dyscyplinarke, to w zasadzie jutro mozesz do roboty nie isc.

W grę jeszcze wchodzi odszkodowanie.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, my¶l o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów się nad sob± samym.

Data: 2010-02-28 18:41:12
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:hme5hf$407$5inews.gazeta.pl...
Marek wrote:
[...]

Zdecydowanie to polecam!
Dyscypilnarki z porzucenia pracy to relikty totalitaryzmow, tak by cie przymusic do zachowania wbrew swojej woli.
To pracodawca powinien i na zachodzie dostaje opinie jak pracownicy uciekaja.
Jesli pracodawca chce cie (ten nowy) bo jestes dobry w tym co robisz to na czym ci zalezy?
Zrozum to pracodawca cie potrzebuje.

Data: 2010-02-28 23:22:28
Autor: Leszek
W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?
In article <eNyin.129563$kS2.61209@newsfe17.ams2>, pmlb@domino.com says...>

> [...]

Jesli pracodawca chce cie (ten nowy) bo jestes dobry w tym co robisz to na czym ci zalezy?

A w Chinach ludzie pracuja po 2 USD za dzien i jeszcze sie o taka prace zabijaja.

Data: 2010-03-01 08:42:14
Autor: pmlb
W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?
Zrozum to pracodawca cie potrzebuje.

A w Chinach ludzie pracuja po 2 USD za dzien i jeszcze sie o taka prace
zabijaja.

Zrodlo?
Bo ja nie slyszalem by w Chinach.
Owszem na Tajlandi i w innych krajach o skrajnie liberalnych i kapitalistycznych systemach owszem, jak np. w Somali czy podobnych krajach afryki ale o chinach nie slyszalem.
Poza tym co to ma zwiazek z tematem?
Im wiekszy liberalizm i kapitalizm tym gorsze warunki zarobkowe - to normalne...
Jesli socjalu jest malo to i wynagrodzenia plus warunki sa niskie. Bo pracodawca wie, ze i tak pracownik nie pojdzie gdzie innidziej a pod mostem nikt nie chce zdychac.
Paradoksalnie, jest wrecz odwrotnie co liberalom przez ardlo nie moze przejsc:) im iekszy socjal tym wyzsze zarobki i mniejsze bezrobocie! Bezrobocie to glownie produkt kapitalizmu.

Data: 2010-03-01 18:30:52
Autor: Kapsel
Mon, 1 Mar 2010 08:42:14 -0000, pmlb napisał(a):

[...]

Noo wg tego co piszesz, to nasz kraj jest wręcz zajebisty do życia! Nie
odmówisz nam przecież rozwiniętego socjalu? :>

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-03-02 10:08:01
Autor: pmlb
W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?

Data: 2010-03-01 10:30:14
Autor: SDD
W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?

Uzytkownik "Leszek" <rewt@post.nospam.pl> napisal w wiadomosci news:MPG.25f50b136ada5b2730news.gazeta.pl...

A w Chinach ludzie pracuja po 2 USD za dzien i jeszcze sie o taka prace
zabijaja.

A nie ma tam przypadkiem obowiazku pracy?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-03-01 10:44:17
Autor: Andrzej Lawa
SDD pisze:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=PxymwN7nYQQ

;)

Data: 2010-03-01 10:40:29
Autor: pt
[...]

A ile wydaja dziennie na zycie?
PawelT

Data: 2010-03-01 11:11:11
Autor: pmlb

"pt" <ptatar@poczta.onet.pl> wrote in message news:hmg22g$5hr$1news.onet.pl...

[...]

Zalezy od prowincji.
Obecnie minimalna pensja w chinach ustaowa to zaleznosci od rejonu od 900 do 1000 yuan:)
Dla przykladu: autobus to miesiecznie ok 2 yuan, wynajecie jednopokojowego mieszkania ok 400 yuan.
Prad od 100 do 150, makdonald meal ok 18-20.
I przyklad kilogram ryzu od 2 do 2.8 yuan. (czyli pracownik zarabiajacy najnizsza krajowa moze sobie kupic w najlepszym przypadku ponad pol tony ryzu na miesiac:) raczej glodowac nie bedzie )
:)))
Spisane z natury i z pamieci:))
Pensja nauczyciela angielskiego - prywatne lekcje (wylacznie prywatne lekcje) to ponad 10000 yuan.
Naturalnie wszystko zalezy od rejonu! Ale ceny czy pensje nie odbiegaja od siebie az tak tragicznie by nie usredniac. Nauczycuel angielskiego w malym miasteczku to bedzie ok 6000 yuan wiec wcale ze srednim miastem poteznej roznicy nie ma zwlaszcza, ze w podobnych proporcjach sa ceny zycia.
Do tego dochodzi darmowa sluzba zdrowia. Rozwiniety socjal mieszkaniowy (duzo ludzi mieszka za darmo).

Data: 2010-03-01 03:21:49
Autor: BK
On 1 Mar, 12:11, "pmlb" <p...@domino.com> wrote:
"pt" <pta...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]

roznicy nie ma zwlaszcza, ze w podobnych proporcjach sa ceny zycia.
Do tego dochodzi darmowa sluzba zdrowia. Rozwiniety socjal mieszkaniowy

Dzizas Ty powaznie w zadnym temacie nie masz najmniejszego pojecia o
czym piszesz ;)

Opieka medyczna w Chinach jest platna, chyba, ze wykupisz
ubezpieczenie medyczne. Ubezpieczenie w wielu wypadkach funduja
pracodawcy swoim pracownikom (ew. refunduja jego czesc).

Dopiero w 2009 uruchomiono pilotazowy program refory sluzby zdrowia i
w 16 miastach pracuja nad uruchomieniem podstawowej darmowej opieki
medycznej.

http://en.chinagate.cn/top_news/2010-02/24/content_19464159.htm

(oficjalna strona rzadowa Chin)

Reszta Twojej wypowiedzi jest rownie falszywa i zmyslona? Przyznaj sie
sam bo szukac mi sie nie chce - to o sluzbie zdrowia akurat wiem, bo
znam jednego doktoranta co pisal prace o Chinach, i byl tam
osobiscie :)

Data: 2010-02-28 15:40:18
Autor: Johnson
Marek pisze:

jak to zalatwic najszybciej by jego geby nie ogladac?

Najszybciej to popełnić samobójstwo. Stosunek pracy wygasa i już.

Data: 2010-02-28 15:40:22
Autor: Liwiusz
Marek pisze:
[...]

   Jak jutro złożysz wypowiedzenie, to 1 lipca będziesz wolny. Zawsze możesz porzucić robotę.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-28 16:59:06
Autor: Budzik
W jaki sposob najszybciej rozwiazac umowe o prace?
Użytkownik Marek brakadresu@wp.pl ...

pracuje u pracodawcy ktory jak to najczesciej bywa
traktuje ludzi jak odpady, dodatkowo obciol pensje o 50% a sam jezdzi na wczasy

od razu do sadu. Nie wolno jednostronnie czegos takiego zrobic.
btw mam nadzieje ze akurat ty wykonujesz prace fizyczne? (patrz: czynnosc, która wykonał wła¶ciciel z pensjami)

z rodzinka za niemale pieniadze
mam okazuje zatrudnic sie w innej firmie
okres wypowiedzenia to 3 miesiace
urlopu mam z 21dni roboczych zaleglych

jak to zalatwic najszybciej by jego geby nie ogladac?
jezeli pomysł Johnsona odpada, to moze cos ukra¶ć z firmy? Albo upić sie w pracy? Prawdopodobnie zwolnia od razu.

Data: 2010-02-28 17:07:39
Autor: BartekK
W dniu 2010-02-28 15:37, Marek pisze:
pracuje u pracodawcy ktory jak to najczesciej bywa
traktuje ludzi jak odpady, dodatkowo obciol pensje o 50% a sam jezdzi na
wczasy
ObciÄ…Ĺ‚ pensje w jaki sposĂłb?
O ile się nie mylę, to wysokość pensji jest elementem umowy o pracę. Jeśli zmienił wysokość pensji, to musiał albo wprowadzić jakiś aneks do umowy, albo zmianę umowy, albo nową umowę. Podpisywałeś coś? Jeśli nie pasuje - czyli na jakąkolwiek zmianę się nie zgadzasz, to trzeba nie podpisywać. Wtedy albo pracujesz za starą kwotę (i dziki pomysł obcięcia 50% uważa się za niebyły), albo PRACODAWCA zrywa z tobą umowę, czyli ze swojej strony i ze swojej winy zrywa, przez 3 miesiące ci jeszcze płaci (PO STAREJ CENIE!), ty sobie spokojnie te 3 miesiące pracujesz i w tym czasie szukasz nowej pracy.

Data: 2010-02-28 17:10:55
Autor: Liwiusz
BartekK pisze:

[...]

   Albo na umowie ma 1400, pracuje za 2800 i nagle pracodawca ucina do 1400.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-28 17:33:06
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Albo na umowie ma 1400, pracuje za 2800 i nagle pracodawca ucina do 1400.

I co to zmienia? Poza kwestiami dowodowymi ?

Data: 2010-02-28 19:34:42
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-02-28 17:33, Johnson pisze:
I co to zmienia? Poza kwestiami dowodowymi ?

No to, że jak dostawał 1400 premii, to mógł nagle przestać dostawać i Co
Pan Zrobisz?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-02-28 19:39:33
Autor: Johnson
Przemysław Adam ¦miejek pisze:

I co to zmienia? Poza kwestiami dowodowymi ?

No to, że jak dostawał 1400 premii, to mógł nagle przestać dostawać i Co
Pan Zrobisz?

I przylec± kosmici i co zrobisz?
Wyja¶nienie: twoje pytanie ma taki sam zwi±zek z tym w±tkiem jak moje.

Data: 2010-02-28 20:59:56
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

  Albo na umowie ma 1400, pracuje za 2800 i nagle pracodawca ucina do 1400.

I co to zmienia? Poza kwestiami dowodowymi ?

   Zmienia o tyle, że pracodawca może przestać wypłacać premię uznaniow± i nie jest to powód do zerwania stosunku pracy.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-28 22:10:36
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Zmienia o tyle, że pracodawca może przestać wypłacać premię uznaniow± i nie jest to powód do zerwania stosunku pracy.

Następny.
A kto powiedział że to premia uznaniowa? Tak to sobie do wieczora możemy wymy¶lać ;)

Data: 2010-02-28 22:19:37
Autor: Andrzej Lawa
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

Trzeba poczekać, aż inicjator w±tku sprecyzuje, co miało znaczyć to
"obcięcie" i jak formalnie zostało umocowane.

Data: 2010-02-28 22:24:43
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Ja tak powiedziałem, przecież sam taki wymy¶lony przykład podałem. Nie twierdziłem, że tak jest w sprawie autora w±tku.

--
Liwiusz

Data: 2010-02-28 22:27:09
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Ja tak powiedziałem, przecież sam taki wymy¶lony przykład podałem. Nie twierdziłem, że tak jest w sprawie autora w±tku.

A ja napisałem zdanie do twojego posta, w którym nic nie było o tym że to premia uznaniowa. Więc moje zdanie było prawdziwe na gruncie podanych danych.