W jaki sposób produkuje się sprzęt nurkowy...

Data: 2011-07-28 09:56:21
Autor: Wojtek Filip
W jaki sposób produkuje się sprzęt nurkowy...
Dzień dobry.
Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób wytwarzany jest sprzęt, którego używamy pod wodą?
Zainteresowanych zapraszam do oglądnięcia ciekawych filmików, ale również przeczytania o tym jak nasz sprzęt działa i w jaki sposób o niego zadbać aby służył nam jak najdłużej.

Automaty:
http://divetrek.com.pl/forum/viewforum.php?f=53

Kompensatory wyporności: http://divetrek.com.pl/forum/viewforum.php?f=54

Butle:
http://divetrek.com.pl/forum/viewforum.php?f=56

Przyrządy pomiarowe:
http://divetrek.com.pl/forum/viewforum.php?f=57

Polecam szczególnie tematy "przyklejone".
Opisy oraz dyskusje na temat innych elementów wyposażenia (oświetlenie, rebreathery, skutery itp.) można znaleźć w podzielonym tematycznie dziale sprzętowym: http://divetrek.com.pl/forum/index.php?c=26

Życzę udanej lektury,
Wojtek Filip

Data: 2011-07-28 08:18:27
Autor:
Wojtek Filip <wojtek.filip@op.pl> napisał(a):
Dzień dobry.
Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób wytwarzany jest sprzęt,
którego
używamy pod wodą?

Wiem, znam polskiego producenta Automatów Oddechowych. Produkuje również AO do dekompresji tlenowej, który to link skutecznie usuwałeś ze swojego forum.
Czego się bałeś że "kjar" podaje nie ścisłe informacje ?
Byłem w Aqua Lung (100.000 AO/rok) oprowadzał po firmie człowiek z samego wierzchołka firmy. http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=128
Sala do czystości tlenowej jest nadciśnieniowa, tylko tam można składać sprzęt pracujący w tlenie. Widziałem działy testów elementów w olbrzymią ilością wzorców do sprawdzania części, widziałem stanowiska testowania suchego i mokrego AO. Również stanowisko do suszenia AO. Działy do testowania obiegów zamkniętych były również ciekawe. Aqua Lung ma sprzęt podobny do tego jaki ma MW. Czyli systemy wentylacji pod ciśnieniem na różnych głębokościach w różnych temperaturach do testowania OC i CC. Dla CC jet zużywanie tlenu i produkcja ekwiwalentnej ilości CO2 tak jak w MW w Polsce.

Opisy oraz dyskusje na temat innych elementów wyposażenia (oświetlenie, rebreathery, skutery itp.) można znaleźć w podzielonym tematycznie dziale sprzętowym: http://divetrek.com.pl/forum/index.php?c=26

Kogo z fachowców od obiegów zamkniętych masz na forum ?
Jakiegoś wynalazcę, który jest stroną do rozmowy u producenta sprzętu militarnego nurkowego ?
Bądź poważny nie masz.
Jedynego wywaliłeś.
Ze swej strony zapraszam do dyskusji o RD, temat na sekcie NOF.
GUE to propaguje, a nie ma to podstaw fizycznych.
Wiem, nie odważysz się.

Życzę udanej lektury,
Wojtek Filip

Ja również, tej o RD i NOF.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-28 09:20:31
Autor: jacekplacek
  <demolant@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Ze swej strony zapraszam do dyskusji o RD, temat na sekcie NOF.
GUE to propaguje, a nie ma to podstaw fizycznych.

Ja również, tej o RD i NOF.

pozdrawiam rc

Ryszardzie, znowu faux pas... Jak chcesz kogoś z tamtego forum zaprosić, daj ogłoszenie na tamtym forum. Inaczej jest tak, jakbyś kartki na święta wrzucał do dziurki w kredensie. Więcej inicjatywy, chłopie, i nie poddawaj się!

Data: 2011-07-28 09:52:56
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

To Wojciech Filip musi udawać że RD jest OK.
Wiem że się nie odważy odpowiedzieć, bo wtedy wyjdzie brak podstaw fizycznych RD, tylu osobom sprzedano pseudo wiedzę, łatwy rachunkowo kit dla idiotów. Czują się zaszczycone z tego powodu PRAWDA ? Dlatego teraz muszą udawać że wszystko jest OK, bardzo bardzo im współczuję (jaja).

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-28 10:23:56
Autor: jacekplacek
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > Ryszardzie, znowu faux pas... Jak chcesz kogoś z tamtego forum zaprosić,
> [...]

RD, tylu osobom sprzedano pseudo wiedzę, łatwy rachunkowo kit dla idiotów. Czują się zaszczycone z tego powodu PRAWDA ? Dlatego teraz muszą udawać że wszystko jest OK, bardzo bardzo im współczuję (jaja).

A ja myślę, że Filip się nie odezwie, bo czuje swą małość wobec takiego autorytetu jak Ty. Sam też powinieneś się bardziej szanować i zamiast dyskusji z przeciętnym oficerem, gadać z generałami. Myślę, że Andrew Georgitsis nie umie się doczekać Twoich złotych myśli i chętnie podejmie się polemiki z Tobą na tym forum. Tu masz namiary przez Jego nową organizację:
http://www.unifiedteamdiving.com/ Do dzieła Ryszardzie, wszyscy Ci kibicujemy!!

Data: 2011-07-28 11:27:50
Autor:
> [...]
> A ja myślę, że Filip się nie odezwie, bo czuje swą małość wobec takiego autorytetu jak Ty. Sam też powinieneś się bardziej szanować i zamiast dyskusji z przeciętnym oficerem, gadać z generałami.

Zwykle osoby z którymi rozmawiam to komandorzy czyi wyżsi oficerowie.
Dlatego spokojny jestem o swoją pozycję.
(Wojciech Filip Generałem ani Admirałem nie jest, komandorem też. Ty również.
Znowu idiotyczny przykład, w których się lubujesz.)

Wiem że nie odpowie, bo jest bez podstaw fizycznych. Ty znajdujesz usprawiedliwienie dobre dla tchórza, gratuluję Wojciechowi Filipowi takiego adwokata, masz plenipotencje ?
Zawsze jak zaczynasz kogoś "bronić w swoim mniemaniu" boli to ich jeszcze bardziej. Wielokroć doświadczył tego Paweł Poręba.

[...]

To że olewa RD TDI i IANTD jest najlepszą wizytówką tych bzdur, dla idiotów.
(Sam zawiesiłeś te materiały, znowu niedźwiedzia przysługa.)
To że U.S.Navy to olewa to rzeczywiście robi sobie przykrość, bo nurkowali długo wcześniej i dużo głębiej niż rekreacyjni nurkowie. COMEX też jest w filozofii modyfikacji modeli liniowych na papierze pół logarytmicznym (znowu nie zrozumiesz o czym mówię). Wspominał o tym Sławomir Paćko przy okazji dyskusji na FN. Paweł Poręba zżynał zalecenia JP Imberta (były pracownik w COMEX), na forum Krab to wyartykułował.

Świat olewa metodę RD i NOF, idioci z GUE to kupują i są dumni że drogo kupili, coś co wydaje im się zrozumiałe, bo łatwe rachunkowo. pozdrawiam rc

Data: 2011-07-28 09:14:56
Autor: jacekplacek
[...]

Cześć Wojtek. Linki, które sa pod linkami do Twojego forum, są od kilku lat na Forum Nuras, ale fajnie, że mimo dłuuuugiej brody, też je zauważyliście :) Ale ja nie o tym... Jakiś czas temu na forum nuras padło pytanie o parowanie maski, a konkretnie, że z całej serii, kłopot jest tylko z jedną. Kraken odpisał tam wtedy, że pewnie do tej jednej sztuki, na linii produkcyjnej, zaplątała się szybka z innego szkła(sic!) i ja od tej pory zastanawiam się, jak to możliwe. Przekopałem wiele i nie umiem znaleźć takiego filmiku: jak produkuje się maskę nurkową - ale z pokazaniem fazy produkcji szybek. Czy jest cięte z ryzy, jakimi metodami, jak jest kontrola jakośći itd... Jak znajdziesz coś takiego, to w końcu będziesz miał coś nowego: jakby co, daj znać tez tu, ok? :)

--

W jaki sposób produkuje się sprzęt nurkowy...