W jakiej kolejności powstawały sieci ko mórkowe?

Data: 2010-02-24 19:04:26
Autor: Grzexs
W jakiej kolejności powstawały sieci ko mórkowe?
Czy może ktoś wie, w jakiej kolejności powstawały poszczególne sieci komórkowe? Już na początku mam wątpliwości, co było pierwsze - Era czy Plus. Potem wiadomo, Idea. Potem chyba Heyah, a zaraz za nim Sami Swoi. Potem był chyba Mobilking, a później...?

myAvon
Carrefour Mova
mBank mobile
tuBiedronka
Cyfrowy Polsat
GaduAir
Netia
You&MNI
wRodzinie
Aster

Czy to dobra kolejność?
--
Grzexs

Data: 2010-02-24 19:28:03
Autor: JanKo
W jakiej kolejności powstawały sieci komórkowe?
Agent Grzexs nadaje:

Czy może ktoś wie, w jakiej kolejności powstawały poszczególne sieci
komórkowe?

W Polsce jest 7 sieci komórkowych: Polska Telefonia Cyfrowa, Polkomtel, PTK Centertel, P4, Aero2, Mobyland i Centernet. Reszta to brandy wirtualne.

Data: 2010-02-24 18:48:02
Autor: Sergiusz Rozanski
W jakiej kolejności powstawały sieci komórkowe?
Dnia 24.02.2010 JanKo <bez@maila.tu> napisał/a:
Agent Grzexs nadaje:

[...]

W jakiej kolejności powstawały brandy wirtualne?

MSPANC ;)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-02-24 19:59:37
Autor: Flo
Grzexs pisze:

Już na początku mam wątpliwości, co było pierwsze - Era czy Plus.

I słusznie bo pierwszy był Centertel z analogowym NMT 450 (działa do dzisiaj na pomorzu ale wkrótce zostanie wyłączony nad czym ubolewają rybacy).
Następnie:
Era
Plus
Idea 1800 z późniejszą koncesją na 900
TAK TAK
Simplus

i tutaj kolejność już mi się miesza.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2010-02-24 19:05:17
Autor: Waldek Godel
W jakiej kolejności powstawały sieci komórkowe?
Dnia Wed, 24 Feb 2010 19:59:37 +0100, Flo napisał(a):

TAK TAK
Simplus

simplus był dwa dni wcześniej, zresztą to nie są sieci tylko produkty

"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-24 21:38:58
Autor: J.F.
W jakiej kolejnoœci powstawały sieci komórkowe?
On Wed, 24 Feb 2010 19:05:17 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 24 Feb 2010 19:59:37 +0100, Flo napisał(a):
TAK TAK
Simplus

simplus był dwa dni wcześniej, zresztą to nie są sieci tylko produkty

A tak swoja droga to skad taka zgodnosc - uzgadniali miedzy soba, czy wywiad tak swietnie dzialal ?

Bo chyba UKE/PAR/PIR czy jak to sie wtedy nazywalo nie musial
zezwolenia wydawac ? J.

Data: 2010-02-24 20:43:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 24 Feb 2010 21:38:58 +0100, J.F. napisał(a):

A tak swoja droga to skad taka zgodnosc - uzgadniali miedzy soba, czy wywiad tak swietnie dzialal ?

Mieli przygotowane ale trzymali schowane. Jak Era zaczęła przebąkiwac o
konferencji itp, to szybciutko zrobili swoją i premierę na dwa dni przed
ich premierą. Ot, taka etyka prowadzenia biznesu w Banana Republic of
Poland.

Bo chyba UKE/PAR/PIR czy jak to sie wtedy nazywalo nie musial
zezwolenia wydawac ?

na co? na produkt? a od kiedy to na takie rzeczy są zezwolenia?

"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-24 22:33:23
Autor: Jan Strybyszewski
W jakiej kolejno?ci powstawały sieci ko mórkowe?
Waldek Godel pisze:
[...]

Warto dodac ze pierwsze simplusy to karty sim pakowane w biala koperte format A5, prowizora na maksa.  Za to TT mialy 3,00zl netto za minute i w dniu premiery chyba byly tylko zestawy z telefonem a simplusy w kopertach mozna bylo kupic oczywiscie 601 i 602 numeracja.

Data: 2010-02-24 23:05:20
Autor: sunwick
[...]
tu się nie zgodzę, pierwsze simplusy miały numery 603... sam mam taki
do dzisiaj (ale w playu), i tym moznabylo na poczatku odroznic kto ma
tel. na karte a kto abonament w plusie :]

Oplaty były naprawde "zachecajace": simplus: 2,95zl/min, po szczycie
1,75zł/min (po 19-tej i w weekendy).
Taktak: 3,66zł/min i oni mieli podzial wew. sieci i na zewnatrz, no i
szczyt/poza szczyt rowniez.
O jakze dlugo te stawki obowiązywały, to nie to co teraz - co chwile
zmieniaja sie ceny/promocje...
ehhh... to byly czasy!

Data: 2010-02-24 23:20:37
Autor: SDD

Użytkownik "sunwick" <sunwoj@WYMAZTO.op.pl> napisał w wiadomości news:uf8bo5h5799vdmv317a31kob1a74tgtr8d4ax.com...

tu się nie zgodzę, pierwsze simplusy miały numery 603... sam mam taki
do dzisiaj (ale w playu), i tym moznabylo na poczatku odroznic kto ma
tel. na karte a kto abonament w plusie :]

W TT tez mozna bylo odroznic, choc juz trudniej.
Tak-Taki mialy numery 60283xxxxx

Oplaty były naprawde "zachecajace": simplus: 2,95zl/min, po szczycie
1,75zł/min (po 19-tej i w weekendy).
Taktak: 3,66zł/min i oni mieli podzial wew. sieci i na zewnatrz, no i
szczyt/poza szczyt rowniez.

Dla wewnatrzsieciowych byly 3 okresy taryfowe 8 - 18, 18-22, 22-8 (o ile dobrze pamietam).
Oczywiscie - wiadomo - nie bylo ani SMSow, ani poczty glosowej, ani roamingu.
W tym samym czasie w czeskich prepaidach wszystko to oczywiscie juz bylo.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-25 08:18:21
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 24 Feb 2010 23:20:37 +0100, SDD napisał(a):

Oczywiscie - wiadomo - nie bylo ani SMSow, ani poczty glosowej, ani
roamingu.

Esemesy pierwsze wprowadził POP, zresztą w ramach jakiejś świątecznej promocji można było ich wysyłać ile się chciało, gdzie się chciało (także za granicę), bezpłatnie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-02-25 10:12:34
Autor: SDD
W jakiej kolejno?ci powstawa3y sieci komórkowe?

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.02.25.08.18.19rudak.org...

Esemesy pierwsze wprowadził POP, zresztą w ramach jakiejś świątecznej
promocji można było ich wysyłać ile się chciało, gdzie się chciało (także
za granicę), bezpłatnie.

To byla raczej nie tyle promocja swiateczna (rzecz zreszta miala miejsce jakos jesienia), co po prostu promocja wynikajaca z nieprzystosowania systemu billingowego do wysylania SMSow w prepaidach. Zreszta pewnie zlapali dzieki temu sporo klientow - wtedy jeszcze POP byl tylko w duzych miastac + w miastach i miejscowosciach przy glownych drogach krajowych (m.in. DK1) - wedy Idea dzialala tylko na GSM 1800.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-25 08:46:17
Autor: zho
> [...]

do dzisiaj (ale w playu), i tym moznabylo na poczatku odroznic kto ma
tel. na karte a kto abonament w plusie :]

Polemizowalbym z ta teoria na temat numerow w simplusie zaczynajacych sie od 603, 12 lat temu nabylem numer abonamentowy zaczynajacy sie od 603 i w tym okresie w mojej okolicy jeszcze 20 szczesliwcow nabylo podobny numerek. Mialem okazje byc w punkcie gdy kurier porzucil paczuszke z numerkami :) Dzieki temu mam bardzo fajny numerek nawet ja go pamietam :))

--
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

Data: 2010-02-25 09:33:51
Autor: sunwick
[...]
ale tak tak - oczywiscie po paru miesiacach od startu simplusa
wszystko zaczelo sie mieszać, wiec rzeczywiscie abo zaczeli dostawac
603 a potem to juz nawet simplusy na 601 bywaly - a dziś, to juz nic
nie wiadomo... hehe

Data: 2010-02-25 12:17:57
Autor: zho

Użytkownik "sunwick" <sunwoj@WYMAZTO.op.pl> napisał w wiadomości news:hddco5pm6rdbqlc5pmjs9b9fa0cug2et4h4ax.com...
> [...]
wszystko zaczelo sie mieszać, wiec rzeczywiscie abo zaczeli dostawac
603 a potem to juz nawet simplusy na 601 bywaly - a dziś, to juz nic
Oj tam nie wiadomo, zawsze mozna zadzwonic i sie dowiedziec. Telefon abonamentowy nabylem kilka miesiecy przed startem simplusa :)

Data: 2010-02-25 12:46:04
Autor: SDD

Użytkownik "zho" <biuro@playfish.com> napisał w wiadomości news:hm5mug$kvh$1nemesis.news.neostrada.pl...

Oj tam nie wiadomo, zawsze mozna zadzwonic i sie dowiedziec. Telefon abonamentowy nabylem kilka miesiecy przed startem simplusa :)

Wystarczy sprobowac doladowac np. z Inteligo i juz wiadomo,czy telefon jest doladowywalny (pre-paid, mix) czy abonamentowy

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-25 20:27:45
Autor: sunwick
W j akiej kolejno?ci po wstawały sieci komó rkowe?
Wystarczy sprobowac doladowac np. z Inteligo i juz wiadomo,czy telefon jest doladowywalny (pre-paid, mix) czy abonamentowy

z orange wystarczy zadzwonic na *555 i juz mozna sprawdzic do kogo
nalezy numer.

czy kazda siec ma taka mozliwosc zeby na szybko nie majac netu to
wiedziec?

Data: 2010-02-25 13:34:44
Autor: Adramelech
W jakiej kolejno?ci powstawały sieci komórkowe?
sunwick <sunwoj@WYMAZTO.op.pl> Odpowiedz na news:uf8bo5h5799vdmv317a31kob1a74tgtr8d4ax.com:

Oplaty były naprawde "zachecajace": simplus: 2,95zl/min, po szczycie
1,75zł/min (po 19-tej i w weekendy).
Taktak: 3,66zł/min i oni mieli podzial wew. sieci i na zewnatrz, no i
szczyt/poza szczyt rowniez.

I naliczanie sekundowe, a konkretnie sześćdziesięcio sekundowe;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-25 20:15:17
Autor: darnok
On 2010-02-25 14:34, Adramelech wrote:
[...]

To w Simplusie, bo taktak od poczatku mial naliczanie 60/30.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-02-25 21:41:33
Autor: J.F.
On Wed, 24 Feb 2010 20:43:04 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

etyka musi byc dostosowana do biznesu, a nie odwrotnie :-)

Ale i tak "szybciutko" to sie zrobic nie da. Trzeba przygotowac zestawy, karty, reklamy, umowy zawrzec.

Musieli miec przeciek z duzym wyprzedzeniem.
A moze odwotnie - Era chciala ich uprzedzic, ale nie wyszlo ?
Bo chyba UKE/PAR/PIR czy jak to sie wtedy nazywalo nie musial
zezwolenia wydawac ?
na co? na produkt? a od kiedy to na takie rzeczy są zezwolenia?

Odkad w Polsce zyjemy :-)
Grube te dzienniki ustaw, nie wiemy na co mieli zezwolenia, a potem sie jeszcze okaze ze ustawa nie przewiduje klientow a tylko
abonentow itp.

J.

Data: 2010-02-24 20:30:25
Autor: darnok
On 2010-02-24 19:59, Flo wrote:
Grzexs pisze:

Już na początku mam wątpliwości, co było pierwsze - Era czy Plus.

Następnie:
Era
Plus

Ale plus pierwszy dostal koncesje stad mial 601, a Era jako druga wiec 602. Sieci komercyjnie uruchomili w odwrotnej kolejnosci.

Data: 2010-02-24 20:33:14
Autor: Jan Strybyszewski
On 2010-02-24 19:59, Flo wrote:
Grzexs pisze:

[...]

Koncesje dostali razem w tym samym postepowaniu.
Era oficjalnie wystartowała 16 wrzesnia a Plus 1 pazdziernika oba 1998r.

Data: 2010-02-24 20:35:07
Autor: SDD

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:hm3uu7$38f$1news.onet.pl...

Era oficjalnie wystartowała 16 wrzesnia a Plus 1 pazdziernika oba 1998r.

1996

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-24 20:38:10
Autor: Michal Jankowski
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

[...]

1996.

Z tym, ze Polkomtel dostal koncesje 1 lutego, a PTC - 26 lutego.

  MJ

Data: 2010-02-25 08:55:40
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
W jakiej kolejności powstawały sieci k omórkowe?
On Wed, 24 Feb 2010 20:30:25 +0100, darnok

On 2010-02-24 19:59, Flo wrote:
Grzexs pisze:

[...]

Era miała imprezę startową 16 września 1996 w parku Morskie Oko przy
Puławskeij w Warszawie. Mieli uruchomnione wszytkiego kilka BTS-ów w
Centrum Warszawy plus kilka innych w paru dużych miastach. Brałem
udział w tej imprezie - było strasznie zimno i lało. Całkiem jakby był
listopad a niy połowa września. Pamiętam to zdarzenie bo kumple
rekwizytorzy  filmowi robili oprawę sceny tatarakiem. Cały dzień
wiązali sinymi reekami wiązki tataraku i obsadzali tym scenę. Po czym
przyszedł główny macher od koncepcji i wyglądu, wziął nożyce i obciął
artystycznie pofalowany tatarak na równo. Latające przekleństwa kosiły
trawę ;-) Ota takie małe wspomnienie z dnai odpalenia Ery.

Zdrówko

Data: 2010-02-24 20:15:15
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-02-24 19:04, Grzexs wrote:
[...]

WP Mobi +
Carrefour Mova
Cyfrowy Polsat
Mediatel +
tuBiedronka
GaduAir
Aster
Netia
You&MNI
wRodzinie
INEA
Diallo

Czy to dobra kolejność?

Pewien jestem pierwszych 3 i ostatnich 3 :-)

Data: 2010-02-25 05:48:20
Autor: januszek
Grzexs napisał(a):

[...]

Na początku był Centertel, potem Era a potem Plus ;)

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

W jakiej kolejności powstawały sieci ko mórkowe?