W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?

Data: 2010-03-12 01:31:05
Autor: BK
W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?
On Mar 12, 10:27 am, "Latet" <la...@latet.pl> wrote:
Witam,

Kiedyś miałem spory kredyt mieszkaniowy w euro. Wyszedłem na tym powiedzmy tak
sobie, ale nigdy nie zapomnę stresu związanego z wahaniami kursów.

Teraz czeka mnie kolejny duży kredyt mieszkaniowy i tak sobie myślę, że dla
świętego spokoju wezmę w PLN. Święty spokój ma dla mnie wymierną wartość.

Ale może to błąd? Może obecnie naprawdę warto brać w jakiejś walucie?

Podpowiecie coś?

Dziękuję,

latet

Wlasnie wszystko sprowadza sie do tego jaka jest twoja sklonnosc do
ryzyka i jaka masz zdolnosc kredytowa.

Jesli lubisz ryzyko, masz wklad wlasny 50%, i ew. rata poczatkowa to
np. 10% twoich miesiecznych dochodow to euro czy franek to niezly
pomysl. Jesli przez wachania kursowe nie spisz po nocach, a rata
kredytu to bedzie jakies 50% twoich dochodow to daj sobie spokoj z
waluta.

Data: 2010-03-12 09:36:18
Autor: Samotnik
Dnia 12.03.2010 BK <bkapuscinski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Moim zdaniem podstawowa sprawa - czy planujesz sprzedawać tę nieruchomość w
pierwszych 3/4 okresu kredytu. I pytanie pomocnicze - czy gdyby zaszła
konieczność zmiany miejsca zamieszkania, a waluta poszłaby w górę, to
byłbyś w stanie zakupić nową nieruchomość, a tamten kredyt spłacać przez kilka miesięcy lub lat czekając, aż pozostały kapitał przeliczony na złotówki spadnie do wartości akceptowalnej?

Bo to jest kluczowe dla mnie - co zrobię, jeśli będę musiał sprzedać to
mieszkanie, a kurs będzie nieatrakcyjny w tym momencie. Jeśli mnie stać na
to, żeby wziąć drugi kredyt, a z tym poczekać aż się sytuacja wyklaruje, to
kredyt walutowy nie jest problemem (o ile oczywiście spełnia się inne,
'konwencjonalne' kryteria - czyli tak jak napisałeś rata nie stanowi
najważniejszej pozycji budżetu i każde jej wahnięcie nie powoduje kryzysu
finansowego w rodzinie itd)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

W jakiej walucie teraz warto brać kredyt?