W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Data: 2009-06-02 07:53:40
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Czy naprawde nasi mistrzuniowie na tej grupie zyjacy na postsocjalistycznych wysokich emeryturkach nie widza problemu w tym co sie dzieje w niemczech i na braku chocby najmniejszej j najbardziej stonowanej reakcji Premiera herr Tuska ktorego tak popieraja?
Kim jest Tusk w tej sytuacji?  V kolumna?
awe

Data: 2009-06-02 09:02:24
Autor: Vic
awe wrote:
[...]

Pokurcze podsuwaja wam takie pierdoly, a wy bezrefleksyjnie lykacie te bzdury.
Co za nedza umyslowa...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 09:13:35
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

awe wrote:
[...]

U ciebie? W konstytucji Niemiec jest mowa o granicach z 1937 roku.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_Niemiec
<cytat>
  Artykuł 116. [Pojęcie Niemców - ponowne przyznanie obywatelstwa]
  * (1) Niemcem w sensie tej Ustawy Zasadniczej z zastrzeżeniem innych
  regulacji prawnych jest ten, kto posiada niemiecką przynależność
  państwową lub jako uciekinier lub wypędzony niemieckiej narodowości
  lub jako ich współmałżonek lub potomek został przyjęty na obszarze
  Rzeszy Niemieckiej według stanu z dnia 31 grudnia 1937 roku.
</cytat>

Poza przyzwyczajeniami błądzący wszystko traci.
  -- Przysłowie armeńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 09:38:35
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Rozumiem, ze na ten podany przez ciebie fragment konstytucji premier ma reagowac (jak pisze awe w swoim poscie)?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 09:53:01
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Ten fragment konstytucji Niemiec istniej "nie od wczoraj". Za jego
"tolerowanie" można i należy opierdalać *również* poprzednie rządy RP.
Tylko to że on dalej sobie "spokojnie istnieje" ustala kontekst do oceny
innych niemieckich (niekoniecznie państwowych) "posunięć". Ten fragment
konstytucji swoim istnieniem znakomicie *utrudnia* zakładanie w
nieskończoność dobrej woli drugiej strony.

Od nas samych zależy poprawa rządu. Od obyczajów naszych.
  -- Kościuszko, Tadeusz (1746-1817)

Data: 2009-06-02 09:54:11
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Ten fragment konstytucji Niemiec istniej "nie od wczoraj". Za jego
"tolerowanie" można i należy opierdala&#65533; *również* poprzednie rz&#65533;dy RP.

Przecie ten fragment jest korzystny dla Polski, kretynie.. Czep ty si lepiej
ruskiej konstytucji...

Data: 2009-06-02 09:56:04
Autor: boukun

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:6x2o7hru19richard.huge.strangled.net...
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

-- Andrzej Adam Filip

Niech każdy naród pilnuje swojej konstytucji i nie ingeruje w ustawodawstwo innego kraju. U nas jest co zmieniać...

boukun

Data: 2009-06-02 10:10:07
Autor: Andrzej Adam Filip

Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Konstytucja Niemiec przestaje być *wewnętrzną* sprawą Niemiec gdy
wymienia terytoria wchodzące w skład innych państw.

Mądrość ojca i miłość matki czuwają nad dobrym wychowaniem dzieci.
  -- Przysłowie czeskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 10:31:29
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Konstytucja Niemiec przestaje być *wewnętrzną* sprawą Niemiec gdy
wymienia terytoria wchodzące w skład innych państw.

Ten fragment mowi o tym, kto moze starac sie dochodzic potwierdzenia swojego niemieckiego obywatelstwa. To nie jest wewnętrzna sprawa?

Konstytucja BRD "wymienia terytoria wchodzące w sklad innych panstw"?? A jakie terytoria wymienia? Moglbys zacytowac wymienione terytoria?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 10:35:36
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Czy BRD istnieje w granicach Rzeszy Niemieckiej z 1937 roku?

Czepiasz się słówek a nie sensu wypowiedzi.

Gdybym nie miał nadziei, nie osiągnąłbym tego, co wydaje się nieosiągalne.
  -- Heraklit z Efezu (540 p.n.e.-480 p.n.e.)

Data: 2009-06-02 10:37:46
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Czy BRD istnieje w granicach Rzeszy Niemieckiej z 1937 roku?

Oczywicie, e nie istnieje, dlatego w przytoczonym artykule nie ma o tym
sowa... Sam si kretynie pograsz, uparcie szukasz dziury w caym i tworzysz
fakty, ktry nie ma i nie byo.. --

Data: 2009-06-02 10:47:41
Autor: Andrzej Adam Filip
"Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> pisze:

Czy BRD istnieje w granicach Rzeszy Niemieckiej z 1937 roku?

Oczywiście, że nie istnieje, dlatego w przytoczonym artykule nie ma o tym
słowa... Sam się kretynie pogrążasz, uparcie szukasz dziury w całym i tworzysz
fakty, który nie ma i nie było..

W artykule 116 Konstytucji Niemiec jest mowa o granicach 1937 roku.
Utrzymywanie tego sformułowania 72 lata po 1937 *jest prowokacją*
(ja dla mnie). Pogląd że tak sformułowany zapis "nie tworzy problemu"
jest *podwójnie* wkurwiającym wyrazem braku szacunku i troski o
to jak taki zapis odbierają inni.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_Niemiec
Artykuł 116. [Pojęcie Niemców - ponowne przyznanie obywatelstwa]

Ideałem możemy się tylko stawać, by mimo to nigdy się nim nie stać.
  -- Pitagoras (ok. 572-497 p.n.e)

Data: 2009-06-02 10:52:59
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
W artykule 116 Konstytucji Niemiec jest mowa o granicach 1937 roku.

I CO Z TEGO DEBILU?... Rozumiesz kontekst w jakim zostao uyte to sformuowanie
i w jakim celu posuy si nim ustawodawca?.. Czy rozumiesz, e w ustawie uyto
terminu "przyjci Niemcy", by zaznaczy w ten sposb, e pastwo niemieckie nie
ma adnych praw do tych ziem?.. To sformuowanie nie tylko nie jest szkodliwe
dla Polski, ono jest dla nas korzystne.. Ty facet robisz to zoliwie, z
przekory czy z fanatyzmu?...

Data: 2009-06-02 10:45:07
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 10:35:36 +0200, Andrzej Adam Filip napisa(a):

Czy BRD istnieje w granicach Rzeszy Niemieckiej z 1937 roku?

Czepiasz si swek a nie sensu wypowiedzi.

Nie istnieje, ale istniao pastwo przez wiele stuleci i mieszkali tam
ludzie. To do nich by skierowany ten punkt. Kontrowersyjna bya interpretacja, ktora nadawaa prawo do
obywatelstwa rwnie ludziom urodzonym na tych terenach grubo po 1937
roku. Ten proceder przesta by stosowany chyba dopiero po 1990 roku.
Piotr

Data: 2009-06-02 10:47:50
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Kontrowersyjna bya interpretacja, ktora nadawaa prawo do
obywatelstwa rwnie ludziom urodzonym na tych terenach grubo po 1937
roku.

Co jest kontrowersyjnego w przyznawaniu prawa do obywatelstwa niemieckiego
dzieciom i wnukom Niemcw zamieszkaych na terytorium Polski?...

Data: 2009-06-02 11:06:14
Autor: Andrzej Adam Filip
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:

Dnia Tue, 02 Jun 2009 10:35:36 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

Czy BRD istnieje w granicach Rzeszy Niemieckiej z 1937 roku?

Czepiasz się słówek a nie sensu wypowiedzi.

Nie istnieje, ale istniało państwo przez wiele stuleci i mieszkali tam
ludzie. To do nich był skierowany ten punkt. Kontrowersyjna była interpretacja, ktora nadawała prawo do
obywatelstwa również ludziom urodzonym na tych terenach grubo po 1937
roku. Ten proceder przestał być stosowany chyba dopiero po 1990 roku.
Piotr

<ironia> Ja jestem za wpisaniem do konstytucji RP granic z 1772 roku!
</ironia>

Z małym się naradzaj, z dużym napadaj!
  -- Przysłowie abisyńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 11:41:18
Autor: Imi Nazwisko
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Jeli mona si wtrci ...

Uytkownik "Piotr"

Kontrowersyjna bya interpretacja, ktora nadawaa prawo do
obywatelstwa rwnie ludziom urodzonym na tych terenach grubo po 1937
roku. Ten proceder przesta by stosowany chyba dopiero po 1990 roku.

Ten argument nie ma adnego znaczenia, bo interpretacje mona zmieni jednym pstrykniciem palca, a konstytucje trudniej. Rwnie deklaracje Kohla z 1990 r. nie maj wikszego znaczenia wobec wspomnianego paragrafu. Skoro pastwo niemieckie moe uzna za swoich obywateli urodzonych np. we Wrocawiu w 1985 r., to moe rwnie wystpi w ich obronie (analogia chyba oczywista). Warunkiem (a moe nawet i nie) jest to aby oni o to poprosili. Std intensywna indoktrynacja w szkoach i mediach, ktrej efekty zreszt chyba kady widzi. Ptriotyzm=szowinizm i/lub idiotyzm, czsto w ogle nie ma ju Polakw tylko polaczki.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-02 12:30:28
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Imiê Nazwisko wrote:
Skoro pañstwo niemieckie mo¿e uznaæ za swoich obywateli urodzonych np. we Wroc³awiu w 1985 r.,

Jesli o to wystapia i jesli udowodnia bezsprzecznie niemieckie pochodzenie dziadka. Nie sadze, by we Wroclawiu bylo wiele osob mogacych wykazac pochodzenie niemieckie (jesli juz, to raczej ukrainskie, bialoruskie lub litewskie :))

to mo¿e równie¿ wyst±piæ w ich obronie (analogia chyba oczywista). Warunkiem (a mo¿e nawet
> i nie) jest to aby oni o to poprosili. St±d intensywna
> indoktrynacja w szko³ach i mediach, której efekty zreszt±
> chyba ka¿dy widzi.

Oczywista to ona jest dla ignoranta, ktory nie wie co mowi.
Jesli ktos potrafi wysnuc takie wnioski z tego jednego artykulu konstytucji, to potrafi wysnuc dowolna teze z dowolnego tekstu. I bedzie to teza tak samo wartosciowa jak taka, ze niedzwiedzie polarne zamieszkuja lasy rownikowe i kopuluja z mieszkajacymi tam kangurami.

A wiesz po co obywatele panstwa polskiego korzystali z tego zapisu niemieckiej konstytucji? Otoz nie dlatego, ze byli intensywnie indoktrynowani. I nie po to, zeby tu zostac i w szufladzie trzymac sobie niemiecki paszport, tylko po to, aby stad wyjechac.
A korzystali z tej opcji masowo. Byl taki czas, ze z mojej klasy w podstawowce polowa dzieci wyemigrowala z rodzicami do RFN.
Do lepszego zycia.

A teraz ciekawostka. Moj dobry kolega nieco pozniej, zaraz po ukonczeniu studiow, ubiegal sie o obywatelstwo niemieckie. Sprawa trwala ze 2 lata. Przeciagala sie, bo choc z dokumentow, ktore przedstawial moj kumpel wynikalo niezbicie, ze dziadek byl Niemcem, to urzednicy niemieccy wyszperali gdzies dowody, ze dziadek owszem Niemcem byl, ale w powstaniu slaskim walczyl po stronie polskiej :)
Ostatecznie, kolega (z pomoca wynajetego adwokata) obywatelstwo wywalczyl. W koncu nie mozna karac wnuka za glupie zyciowe decyzje dziadka :))))

 Ptriotyzm=szowinizm i/lub idiotyzm,

Choc patriotyzm nie jest jednoznaczny z szowinizmem i idiotyzmem, to idioci i szowinisci zawsze okreslaja sie patriotami.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 12:42:16
Autor: Tzva Adonai
[...]

Dla jednych to gupota, dla innych sposb na samorealizacj... Ludzkie uczucia
to kiepski przedmiot do artw...

Data: 2009-06-02 15:51:14
Autor: Imi Nazwisko
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Uytkownik "Vic"
Imie Nazwisko wrote:
Skoro panstwo niemieckie mo?e uznaa za swoich obywateli
urodzonych np. we Wroc3awiu w 1985 r.,

Jesli o to wystapia i jesli udowodnia bezsprzecznie
niemieckie pochodzenie dziadka. Nie sadze, by we Wroclawiu
bylo wiele osob mogacych wykazac pochodzenie niemieckie

A czy domyslasz sie dlaczego napisaem "np. we Wroclawiu", a nie "we Wroclawiu"?

[...]
I bedzie to teza tak samo wartosciowa
jak taka, ze niedzwiedzie polarne zamieszkuja lasy
rownikowe i kopuluja z mieszkajacymi tam kangurami.

Sokrates nie powstydzilby sie takiego argumentu. Jestem pod wrazeniem.

A wiesz po co obywatele panstwa polskiego korzystali z
tego zapisu niemieckiej konstytucji?

Wiem, choc to nie ma znaczenia. Znaczenie ma jak skorzystaja z tego zapisu Niemcy. A teraz badz uprzejmy i postaraj sie odpowiedziec (bo nie zrobiles tego) jaki blad popelniam zakladajac, ze wzmiankowany zapis w niemieckiej konstytucji moze byc wykorzystany do uznania za Niemcow potomkow mieszkancow Wroclawia sprzed 1937 r? I co powstrzyma rzad niemiecki przed "wzieciem ich w obrone"?

Pozdrawiam

Data: 2009-06-02 16:05:40
Autor: Vic
Imiê Nazwisko wrote:
[...]

We Wroclawiu nie ma potomkow mieszkancow Breslau. Nie mieszkaja tam. Znajdziesz ich za to rozrzucownych po roznych miejscowosciach, jak Niemcy dlugie i szerokie.
We Wroclawiu znajdziesz natomiast cale tlumy potomkow mieszkancow Lwowa, Drohobycza, Stanislawowa, Tarnopola, Kowla, etc. Zapewniam cie, ze oni nie maja szans skorzystac z zapisow niemieckiej konstytucji.

Mysle, ze to jest wlasciwa odpowiedz na twoje pytanie :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 16:27:01
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 16:05:40 +0200, Vic napisa(a):

Mysle, ze to jest wlasciwa odpowiedz na twoje pytanie :)

To jest unik, niewaciwy. A waciwie niezgrabny, ale c, gdy sam
si zagonie do rogu, to bazenada jest jakim wyjciem.
Piotr
PS. Moe we Wrocku nie ma skupisk niemieckich, nie wiem, ale na pewno
s na opolszczynie.

Data: 2009-06-03 08:50:08
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Piotr wrote:
To jest unik, niewłaściwy. A właściwie niezgrabny, ale cóż, gdy sam
się zagoniłeś do rogu, to błazenada jest jakimś wyjściem.

Jaki unik??? Facet pisze, ze strasznie boi sie, ze Niemcy upomna sie o prawa swoich ziomkow mieszkajacych we Wroclawiu. A tam nie ma Niemcow! I nie ma ich potomkow!
To czego sie chlop boi?

PS. Może we Wrocku nie ma skupisk niemieckich, nie wiem, ale na pewno
są na opolszczyźnie.

I bardzo dobrze. I co, boisz sie o Opolszczyzne?
A na Suwalszczyznie sa skupiska Litwinow. A w Bieszczadach i na Lubelszczyznie sa skupiska Ukraincow. Boisz sie aneksji?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 10:39:12
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Piotr wrote:
[...]

*Przez Litwę*? Nie.

Pan Bóg dał człowiekowi dwoje uszu i jedne usta - żeby dużo
słyszał i mało mówił.
  -- Przysłowie żydowskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 16:43:56
Autor: Panslavista
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci

[...]

trutu tutu, trbka z drutu.
Zniesienie granic, podzia na euroeregiony i ruchy ludnociowe oraz.....
rozpad Chujnii.

Data: 2009-06-02 20:07:38
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisa w wiadomoci news:h03e12$fqe$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- --
dokladnie tak to mogloby wygladac, nie w boju tylko polityczne rozmiekczenie a potem wycofanie . to mogloby nawet trwac 100 lat ale swoj koniec mialoby taki a nie inny.
awe

Data: 2009-06-03 08:51:37
Autor: Vic
awe wrote:
dokladnie tak to mogloby wygladac, nie w boju tylko polityczne rozmiekczenie a potem wycofanie . to mogloby nawet trwac 100 lat ale swoj koniec mialoby taki a nie inny.

Cos mi sie wydaje, ze za 100 lat bedziesz mial to w dupie. Chociaz nie, przeciez nie bedziesz juz mial dupy...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 14:32:49
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h0575d$mnl$2mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

przede mna tez bylo paru ktorzy mieli to w dupie a potem masa ludzi poginela w powstaniach lub podczas wojen, troche vicu wiecej szacunku dla przyszlych pokolen
awe

Data: 2009-06-02 17:41:14
Autor: Imi Nazwisko
Imie Nazwisko wrote:
[...]

Jezeli (z przeproszeniem) rzniesz glupa, to wiecej pytan nie mam. Ale jezeli naprawde nie rozumiesz, to jednak sprobuj odpowiedziec sobie na moje wczesniejsze pytanie:

Data: 2009-06-03 08:56:12
Autor: Vic
Imiê Nazwisko wrote:
Jezeli (z przeproszeniem) rzniesz glupa, to wiecej pytan nie mam. Ale jezeli naprawde nie rozumiesz, to jednak sprobuj odpowiedziec sobie na moje wczesniejsze pytanie:
<A czy domyslasz sie dlaczego napisa³em "np. we Wroclawiu", a
nie "we Wroclawiu"?>

Na szczescie zostalo ci jeszcze tylko 5 dni strachu o agresje niemiecka. A potem spokoj i beztroska az do wyborow parlamentarnych. Chyba, ze po drodze sa jakies wybory samorzadowe...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 19:46:28
Autor: Imi Nazwisko
Imie Nazwisko wrote:
Jezeli (z przeproszeniem) rzniesz glupa, to wiecej pytan
nie mam. Ale jezeli naprawde nie rozumiesz, to jednak
sprobuj odpowiedziec sobie na moje wczesniejsze pytanie:
<A czy domyslasz sie dlaczego napisa3em "np. we
[...]

Przyznam, ze dalej nie wiem czy rzniesz glupa czy naprawde
nie rozumiesz.

Pozdrawiam

P.S. Nie jestem zainteresowany odpowiedzia.

Data: 2009-06-02 16:08:34
Autor: cytryna
Andrzej Adam Filip wrote:
> [...]

Konstytucja BRD "wymienia terytoria wchodzące w sklad innych panstw"?? A jakie terytoria wymienia? Moglbys zacytowac wymienione terytoria?

Ju si robi, bardzo prosz:
Niemiecki nard wiadom swej odpowiedzialnoci przed Bogiem i ludmi si swych uprawnie konstytucyjnych, natchnity wol, aby jako rwnouprawniony czon w zjednoczonej Europie suy wiatowemu pokojowi, przyj jako obowizujc t Ustaw Zasadnicz.
Niemcy (jako obywatele) w krajach zwizkowych

    * Badenia-Wirtembergia (Baden-Wrtemberg)
    * Bawaria (Bayern)
    * Berlin
    * Brandenburgia (Brandenburg)
    * Brema (Bremen)
    * Hamburg
    * Hesja (Hessen)
    * Meklemburgia-Pomorze Przednie (Mecklenburg-Vorpommern)
    * Dolna Saksonia (Niedersachsen)
    * Nadrenia Pnocna-Westfalia (Nordrhein-Westfallen)
    * Nadrenia-Palatynat (Rheinland-Pfalz)
    * Saara (Saarland)
    * Saksonia (Sachsen)
    * Saksonia-Anhalt (Sachsen-Anhalt)
    * Szlezwik-Holsztyn (Schleswig-Holstein)
    * Turyngia (Thringen)

w swobodnym samostanowieniu dopenili jedno i wolno Niemiec. Z tego wynika, e ta Ustawa Zasadnicza jest obowizujca dla caego narodu niemieckiego.
A wybory do PE i tak przernie Poraka Obywatelska.

Data: 2009-06-03 08:39:09
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
cytryna wrote:
Konstytucja BRD "wymienia terytoria wchodz�ce w sklad innych panstw"?? A jakie terytoria wymienia? Moglbys zacytowac wymienione terytoria?

Już się robi, bardzo proszę:
[...]

    * Badenia-Wirtembergia (Baden-Würtemberg)
[...]
    * Nadrenia Północna-Westfalia (Nordrhein-Westfallen)
    * Nadrenia-Palatynat (Rheinland-Pfalz)
    * Saara (Saarland)
    * Saksonia (Sachsen)
    * Saksonia-Anhalt (Sachsen-Anhalt)
    * Szlezwik-Holsztyn (Schleswig-Holstein)
    * Turyngia (Thüringen)

No dobrze, wymieniles. A teraz powiedz, ktore z tych wymienionych krajow   wchodza w sklad innych organizmow panstwowych niz Republika Federalna Niemiec.

A wybory do PE i tak przerżnie Porażka Obywatelska.

I kij jej w ucho.
Wazne, zeby partia kartoflana nie wygrala. To mi w zupelnosci wystarczy :) CHociaz, nawet jesli kartofle wygraja, to co z tego? Beda sie puszyc, nadymac i glupio pierd***c (co ich zreszta nie odroznia szczegolnie od wszystkich innych politykow po wygranych wyborach) i tyle. Gorzej gdyby wygrali w jakichs istotnych wyborach, czyli np. parlamentarnych. Ale to juz im raczej nie grozi... na szczescie :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 14:33:51
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Boze kim byli Twoi rodzice ze wychowali Cie na takie Morozow'a. Przeciez Ty jestes antypolakiem
awe

Data: 2009-06-03 15:17:50
Autor: Vic
awe wrote:
Boze kim byli Twoi rodzice ze wychowali Cie na takie Morozow'a. Przeciez Ty jestes antypolakiem

Wyobraz sobie, choc byc moze to dla ciebie trudne, ze nie otaczanie nabozna czcia Jaroslawa i Jegobrata nie jest rownoznaczne z antypolonizmem...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 09:14:26
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h05tph$80n$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
ale glosowanie na PO i popieranie Donka to juz niestety jak nie jawna antypolskosc to conajmniej glupota - popatrz zenneon - on zawsze zle zyczyl polsce, kiedys socjalizm a teraz liberalizm;-)
awe

Data: 2009-06-04 10:23:18
Autor: Vic
awe wrote:
ale glosowanie na PO i popieranie Donka to juz niestety jak nie jawna antypolskosc to conajmniej glupota - popatrz zenneon - on zawsze zle zyczyl polsce, kiedys socjalizm a teraz liberalizm;-)

Liberalizm to jedyna droga do normalnosci i dobrobytu. Te socjalistyczne pierdy w stylu "Polski solidarnej" sa niewarte funta klakow, jak dobitnie pokazuja doswiadczenia wielu krajow i spoleczenstw.

Oczywiscie, PO jest partia liberalna tylko w swoim mniemaniu, bo trudno byloby w ich dzialaniach po objeciu wladzy wskazac jakies zgodne z idea liberalizmu (gospodarczego).

Ale to - jak juz wczoraj pisalem - wynika z tego, ze cale to pokolenie ma mozgi wyzarte przez PRL. Ten ich caly konswerwatyzm, liberalizm, socjaldemokratyzm ;), etc. - to wszystko jest takie na niby. Niektorzy moze nawet w to wierza, ale nie maja tego we krwi. Bo w mozgu - pryl.

Przyklad? Prosze: zaden liberal z krwi i kosci nie inspirowalby nasylania na legalnie dzialajace firmy (w tym przypadku sklepy z "dopalaczami"), panstwowych kontroli w celu sparalizowania ich dzialalnosci, nawet jesli przyswieca temu jakas 'wyzsza' intencja. Kontrola PiP jest po to, aby sprawdzac zgodnosc praktyk personalnych z przepisami, a nie po to by paralizowac czyjas dzialalnosc! Dla liberala to oczywiste. Dla "liberala" z mozgiem wyzartym przez pryl - nie.
To samo dotyczy Kartofli z tym ich wyimaginowanym konserwatyzmem. PiS to partia konserwatywna? Buachachachachacha! Bo program wskazuje raczej na bliskie pokrewienstwo z jakims SDKPiL czy inna socjalistyczna bzdura...
SLD - to samo. Socjaldemokrata to w tym ugrupowaniu jest jeden - Olejniczak. Troche malo jak na partie, ktora okresla sie jako socjaldemokratyczna.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 10:46:29
Autor: Andrzej Adam Filip
"cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
> Konstytucja Niemiec przestaje byÄ. *wewnÄ.trznÄ.* sprawÄ. Niemiec gdy
> wymienia terytoria wchodzÄ.ce w skĹ.ad innych paĹ.stw.

Ten fragment mowi o tym, kto moze starac sie dochodzic potwierdzenia swojego niemieckiego obywatelstwa. To nie jest wewnÄ.trzna sprawa?

Konstytucja BRD "wymienia terytoria wchodzÄ.ce w sklad innych panstw"?? A jakie terytoria wymienia? Moglbys zacytowac wymienione terytoria?

-- Vic

Już się robi, bardzo proszę:
Niemiecki naród świadom swej odpowiedzialności przed Bogiem i ludźmi siłą swych uprawnień konstytucyjnych, natchnięty wolą, aby jako równouprawniony człon w zjednoczonej Europie służyć światowemu pokojowi, przyjął jako obowiązującą tę Ustawę Zasadniczą.
Niemcy (jako obywatele) w krajach związkowych

[...]

w swobodnym samostanowieniu dopełnili jedność i wolność Niemiec. Z tego wynika, że ta Ustawa Zasadnicza jest obowiązująca dla całego narodu niemieckiego.
A wybory do PE i tak przerżnie Porażka Obywatelska.

Ja pamiętam *łatwość* z jaką zmieniono Niemiecką Konstytucję żeby
przyjąć nowe landy (NRDowo) a potem znowu zmieniono żeby sprawić
wrażenie że więcej przyjęć nie będzie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_Law_for_the_Federal_Republic_of_Germany
<quote>
  To facilitate reunification and to reassure other states, the FRG made
  some changes to the Basic Law. Article 146 was amended so that Article
  23 of 1990 version of the constitution could be used to acquire
  further territories. Then, once the five new federal states of East
  Germany had joined, the Basic Law was amended again to indicate that
  there were no other parts of Germany, that existed outside of the
  unified territory.
</quote>

Jakie życie, taka śmierć.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-03 11:00:05
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Ja pamiętam *łatwość* z jaką zmieniono Niemiecką Konstytucję żeby
przyjąć nowe landy (NRDowo) a potem znowu zmieniono żeby sprawić
wrażenie że więcej przyjęć nie będzie.

I niby co z tego wynika? Kazda konstytucje mozna zmienic. Wystarczy miec odpowiednia wiekszosc w parlamencie.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 10:10:43
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Czy ty rozumiesz to co czytasz? Co w tym fragmencie jest do tolerowania lub nietolerowania??? Ze konstytucja niemiecka gwarantuje potwierdzenie obywatelstwa tym, ktorzy mieszkali przed IIWS na terenie Niemiec, a po wojnie znalezli sie (nie zmieniajac miejsca zamieszkania) na terytorium innych panstw?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 12:19:30
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h02ndk$nf8$1mx1.internetia.pl...
Andrzej Adam Filip wrote:
Ten fragment konstytucji Niemiec istniej "nie od wczoraj". Za jego
"tolerowanie" mona i naley opierdala *rwnie* poprzednie rzdy RP.
Tylko to e on dalej sobie "spokojnie istnieje" ustala kontekst do oceny
innych niemieckich (niekoniecznie pastwowych) "posuni". Ten fragment
konstytucji swoim istnieniem znakomicie *utrudnia* zakadanie w
nieskoczono dobrej woli drugiej strony.

[...]

Vic ja przyznaje ze nie sprawdzalem zapisu w jezyku polskim na vikipedii. Uslyszalem o tym problemie dzis w radio w wywiadzie Jaroslawa Kaczynskiego. Z doswiadeczenia osobistego rowniez jesli chodzi o kwestie dokumentow prawnych w jezyku niemieckim, uwazam ze przede wszystkim nalezy sprawdzic czy tlumaczenie odzwierciedla wiernie sens zapisu w jezyku niemieckim. Poza tym artykul 116 a potem nagle przeskok 146. Trzeba sprawdzic co w tej konstytucji jeszcze mozna znalezc i co byc moze ma jakis istotny wplyw na niepokoje zwiazane z 1937 rokiem.
W art 146 jest cos takiego "Ta Ustawa Zasadnicza, ktra po spenieniu jednoci i wolnoci Niemiec obowizuje cay nard niemiecki" Co to oznacza o spelnieniu jednosci jesli zakreslaja obywatelstwo na obywateli zamieszaklych tereny obecnie wspolne jako swoich obywateli - a wiec jesli mowa o 1937 roku ....mysle ze warto byloby zapytac kogos na grupie prawo.
awe

Data: 2009-06-02 12:37:37
Autor: Vic
awe wrote:
[...]
W art 146 jest cos takiego "Ta Ustawa Zasadnicza, która po spe³nieniu jedno¶ci i wolno¶ci Niemiec obowi±zuje ca³y naród niemiecki" Co to oznacza o spelnieniu jednosci jesli zakreslaja obywatelstwo na obywateli zamieszaklych tereny obecnie wspolne jako swoich obywateli - a wiec jesli mowa o 1937 roku ...mysle ze warto byloby zapytac kogos na grupie prawo.

Awe, poczekaj jeszcze do niedzieli i problem niemieckiej konstytucji zniknie. Przestanie byc idiocie potrzebny, bo juz bedzie po wyborach i nastepne straszenie Niemcem odbedzie sie dopiero przed wyborami parlamentarnymi. Czyli bedziesz mial troche odpoczynku w przeswietlaniu niemieckiej konstytucji.

BTW, przydaloby sie znac jezyki, co awe? Nieuctwo sie nie oplaca na dluzsza mete...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 13:03:46
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h03013$c2e$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]
W art 146 jest cos takiego "Ta Ustawa Zasadnicza, ktra po spe3nieniu jedno?ci i wolno?ci Niemiec obowi?zuje ca3y nard niemiecki" Co to oznacza o spelnieniu jednosci jesli zakreslaja obywatelstwo na obywateli zamieszaklych tereny obecnie wspolne jako swoich obywateli - a wiec jesli mowa o 1937 roku ...mysle ze warto byloby zapytac kogos na grupie prawo.

[...]

Wielolingistycznosc byla naturalna w stronach mojej rodziny. Mowilo sie wieloma jezykami. Ja owszem generalnie jestem szczery ale w przypadku braku znajomosci jezykow po prostu robilem sobie jaja. Trudno dzis nie znac jezyka angielskiego, rosyjskiego, hiszpanskiego czy tez troche niemieckiego. Niemieckiego uczylem sie tylko 2 lata i to bardzo niechetnie stad ten jezyk znam najmniej. Wydawal mi sie bardzo malo estetyczny. Najczesciej korzystam z angielskiego i rosyjskiego. W przypadku jezyka angielskiego czytam plynnie ze zrozumieniem specjalistyczne teksty prawnicze i naukowe.
awe

Data: 2009-06-02 13:33:06
Autor: Vic
awe wrote:
 Najczesciej korzystam
z angielskiego i rosyjskiego. W przypadku jezyka angielskiego czytam plynnie ze zrozumieniem specjalistyczne teksty prawnicze i naukowe.

A moglbys tak na szybciora przelozyc na angielski takie jedno zdanie:

Rzad powinien byl wykazac sie duzo wiekszym sceptycyzmem i podniesc na forum ogolnokrajowym problem zdrowia psychicznego osob wychowanych w rodzinach niepelnych.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 13:50:44
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h03394$hca$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

Sluchaj no bez zagladania do slownikow itp itd. W tlumaczeniu takiego tekstu czlowiek stara sie choc w jakims stopniu zasymulowac jak by to zostalo wyrazone w danym jezyku, a wiec mozna sie spierac czy uzyte slowo odzwierciedla okreslony sens sens

The goverment should demonstrate much more skepticism and raise on the national forum mental healt problems in peoples incomplete families

awe

Data: 2009-06-02 14:13:53
Autor: Vic
awe wrote:
[...]

Nie ten czas gramatyczny (!)
....health...
....of people brought up...
....single-parent family...

Twoj przeklad tak naprawde znaczy: "rzad powinien wykazac duzo wiecej sceptycyzmu i podnosic na forum ogolnokrajowym problemy zdrofia psychicznego w czlowiekach niekompletne rodziny"

Ale jesli to produkt twoj, a nie translatora, to musze przyznac, ze powinienes sie dogadac, choc nie jest to oczywiscie jezyk czlowieka dobrze wyksztalconego.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 15:17:35
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h035lj$7qn$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

sluchaj kiedy ja sie uczylem jezyka angielskiego to ogolny poziom znajomosci angielskiego byl w PL bardzo niski. Dotyczylo to rowniez nauczycieli. Dzisiaj to jest zupelnie inaczej. Chocby ze wzgledu na to ze mozna wlaczyc tv kablowa z anglojezycznymi programami. Liceum absolutnie nie przygotowwywalo do zdania egzaminu wstepnego na univ. Przerabialem business english, political english, zreszta wiecej w szkole przed univ. Business English na univerku nie przygotowywal do prowadzenia korespondencji handlowej, bo uczylismy sie z ladnie wygladajacego podrecznika ktory raczej obejmowal sprawy zwiazane ze sprzedaza w zwyklym sklepie. To wlasnie tragiczne, bo sie nazywalo Business English a nim nie bylo. Sama forma zwiezlych suchych tekstow politycznych jest zupelnie inna niz "normalny" angielski. Zaczynalem chyba standardowo od tzw Aleksadnra w czasach socjalizmu bardzo popularnego podrecznika zdaje sie z 3-4 czesci zlozonego. Mysle ze 2 miesiace pracy i jestem ok.
Mysle ze to zdanie moglbym wypracowac poprawnie. Troche jednak dezorientuja mnie roznice miedzy angielskim brytyjskim a amerykanskim. Jednak nie mam zadnego problemu z rozumieniem czytanego angielskiego. Ostatni raz gadalem 2 lata temu z amerykaninem. Twierdzil ze calkiem dobrze mowie.
awe

Data: 2009-06-02 15:30:13
Autor: Vic
awe wrote:
sluchaj kiedy ja sie uczylem jezyka angielskiego to ogolny poziom znajomosci angielskiego byl w PL bardzo niski. Dotyczylo to rowniez nauczycieli.

Pozniej tez roznie bywalo. Ja uczylem sie angielskiego w prywatnej szkole i mialem szczescie do naprawde niezlych nauczycieli.
Ale gdy zdawalem mature (a zdawalem miedzy innymi z angielskiego), to oprocz mojej licealnej nauczycielki (ktora byla naprawde dobra) w komisji zasiadala tez inna nauczycielka angielskiego. Byl taki zwyczaj, ze ow dodatkowy nauczyciel zadawal jedno pytanie, ostatnie. Gdy babka zadala mi pytanie, zrobila to tak zenujaco nedznym angielskim (wymowa), ze odruchowo parsknalem smiechem :) Nie moglem uwierzyc, ze nauczyciel moze tak mowic...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 17:29:27
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h03a4n$u00$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

ostatnio przyszedl do mnie bratanek przed matura z anglika na "zaawansowanym" poziomie, czyli tym trudniejszym i robilismy transformacje. No ale problem polegal na tym ze nauczyciel mial material do przerobienia i uczniowie nie byli przygotowani do egzaminu. Chodzilo rowniez o taka techniczna umiejetnosc zachowania sie przy rozwiazywaniu testu. Jest dosyc dobrym uczniem, myslacym i sobie jakos poradzil. Jednak przyszedl troche zdolowany po dialogu z jakas nauczycielka bo w ogole nie rozumial co ona mowi ze wzgledu na jej wymowe. Zdaje sie raz prosil ja o 3 krotne powtorzenie zdania;-)
Widzialem ze w oryginale slucha wystepy jakiegos znanego komika amerykanskiego i fantastycznie go nasladuje. Facet jest niesamowity, niestety nie pamietam nazwiska.
Tak wiec samo nierzetelne przygotowanie do matury od strony czysto technicznej obniza faktyczny poziom opanowania jezyka. No ale coz dzis nauczyciel z misja to rzadkosc.

awe

Data: 2009-06-02 20:03:53
Autor: dexth
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:h03gge$phg$1news.onet.pl...
[..........]
Widzialem ze w oryginale slucha wystepy jakiegos znanego komika amerykanskiego i fantastycznie go nasladuje. Facet jest niesamowity, niestety nie pamietam nazwiska.
[..........]

Moze ten :George Carlin

pozdr dext

Data: 2009-06-02 21:07:15
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "dexth" <dexth@interia.pl> napisa w wiadomoci news:h03pia$mig$1news.wp.pl...

pytalem bratanka
Pablo francisco np tu http://www.youtube.com/watch?v=F4vST6_clnA&feature=fvst

awe

Data: 2009-06-02 14:18:35
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
raise on the  national forum mental healt problems in peoples incomplete families

O jessssu... :}

Data: 2009-06-02 09:14:10
Autor: WW
awe pisze:
[...]

Waciwa nazwa, funkcjonujca zreszt w drugim obiegu, to Stronnictwo Pruskie.

Pozdrawiam
  WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznaj si za ofiary II Wojny wiatowej,
  ich ssiedzi powinni zacz si ba. "

Data: 2009-06-02 09:32:14
Autor: dexth
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:h02eoq$k2n$1news.onet.pl...
[...............]

No jest taki zapis. Nasi mistrzowie sportu, min. Kozakiewicz, Szmidt, Wenta, Michalczewski wystepowali jako Niemcy. Ten przepis jest od lat. Czemu akurat dzis o tym piszesz? Czemu wymagasz od nieudacznika Tuska "stonowanej reakcji"? Trzeba bylo to zalatwic jak byl zdolny, pracowity premier.

pozdr dexth

Data: 2009-06-02 09:55:28
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 2 Jun 2009 07:53:40 +0200, awe napisa(a):

[...]

Akurat ten paragraf nie ma wikszego znaczenia. Skd taki pomys, eby go w ogle rusza?
Piotr

Data: 2009-06-02 10:15:52
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Piotr wrote:
Akurat ten paragraf nie ma większego znaczenia. Skąd taki pomysł, żeby go w ogóle ruszać?

Bo jest w nim hasło "na obszarze Rzeszy Niemieckiej według stanu z dnia 31 grudnia 1937 roku". Niewazne, ze chodzi o potwierdzanie obywatelstwa tych Niemcow, ktorzy zostali na terenach wlaczonych po IIWS do innych panstw. Przecietny sympatyk PiS, niedorozwoj, i tak nie zrozumie co czyta, bo jesli w jakimkolwiek kontekscie mowi sie o "stanie z 31 grudnia 1937" to dla niedorozwoja dowod, ze mowa o roszczeniach terytorialnych.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 10:19:17
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 10:15:52 +0200, Vic napisa(a):

Bo jest w nim haso "na obszarze Rzeszy Niemieckiej wedug stanu z dnia 31 grudnia 1937 roku". Niewazne, ze chodzi o potwierdzanie obywatelstwa tych Niemcow, ktorzy zostali na terenach wlaczonych po IIWS do innych panstw. Przecietny sympatyk PiS, niedorozwoj, i tak nie zrozumie co czyta, bo jesli w jakimkolwiek kontekscie mowi sie o "stanie z 31 grudnia 1937" to dla niedorozwoja dowod, ze mowa o roszczeniach terytorialnych.

Moe dlatego, e kiedy taki podtekst ten paragraf mia. Dzi straci
na znaczeniu. Piotr

Data: 2009-06-02 10:32:09
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Moe dlatego, e kiedy taki podtekst ten paragraf mia.

Nigdy takiego podtekstu nie mia, nie bred...

Data: 2009-06-02 11:10:42
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Piotr wrote:
Może dlatego, że kiedyś taki podtekst ten paragraf miał. Dziś stracił
na znaczeniu.

Ja tam nie widze zadnego podtekstu. Tak jak i w polskiej Ustawie o repatriacji, gdzie mowa o Polakach z ZSRR, nie widze podtestu roszczen terytorialnych wzgledem Rosji, Kazachstanu, Azerbejdzanu czy Ukrainy.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 12:38:25
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisa w wiadomoci news:1vaev5dzfwxxd$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

-- -- -- -- -
dokladnie Piotr - o to wlasnie moim zdaniem chodzi. Jakbyscie odberali taki zapis i to w konstytucji dokladnie taki sam ale w naszej i dotyczacej ziemi litewskiej oraz bialoruskiej w roku 2009. W ogole moze wpiszmy sobie 1666 - zdaje sie ze wtedy bylismy do morza do morza.

To moi drodzy koledzy w dzisiejszym czasie jest wyznaczeniem STREFY WPLYWOW
awe

Data: 2009-06-02 13:41:50
Autor: Andrzej Adam Filip
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> pisze:

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1vaev5dzfwxxd$.dlgmasz.facet.luzik...
Dnia Tue, 02 Jun 2009 10:15:52 +0200, Vic napisał(a):

[...]

Jakbyście odebrali zapis jak w Konstytucji Niemiec w Konstytucji Rosji
nadający takie prawa w granicach Rosji z 31 grudnia 1913 roku? :-)

Przemówienie bez przysłowia jest jak jadło bez soli.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 13:52:18
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Jakbyście odebrali zapis jak w Konstytucji Niemiec w Konstytucji Rosji
nadający takie prawa w granicach Rosji z 31 grudnia 1913 roku? :-)

Normalnie.
A jak odbierasz polska Ustawe o repatriantach z 2000 r.?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 14:02:55
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

*Zacytuj* kawałek na który zwracasz moją uwagę.

Kobieta bez męża podobna jest do roli pozbawionej uprawy.
  -- Przysłowie akadyjskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 14:11:16
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Bardzo pozytywnie dlatego ze powrot z tamtych terenow do Polski byl bardzo utrudniony. Siostra mojego dziadka wrocila dopiero w 1957 roku i tez miala z tym problemy. Przyjechala z wizyta i nie wrocila do Rosji. Wiele bylo kolo tego szumu. Przedwczoraj ogladalem program o Polaku ktory wrocil do Polski 20 lat temu, a Olechnowiczowi slynnemu partyzantowi spod Lidy uniemozliwiono taki powrot do 1998-2000 kiedy to prawdopodobnie zmarl. W miedzyczasie trzymanio go w wiezieniach i psychuszkach.
Ustawa mowi o tych ktorym uniemozliwiono powrot i sa okreslone konkretne okolicznosci: deportacja, zeslania i przesladowania narodowosciowe oraz polityczne
Polska nigdy nie utrudniala emigracji Niemcom. Sadze ze kto mial wyjechac to juz wyjechal do Niemiec. Sadze wiec ze ten przepis w konstytucji Niemieckiej jest zupelnie niepotrzebny.
Sprawa w przypadku repatriantow dotyczy pradziadkow a jesli na jedno pokolenie standardowo damy 33 lata to 4 x33 lata +/-  jakies specyficzne pozniejsze lub wczesniejsze nastepowanie po sobie pokolen.

awe

Data: 2009-06-02 14:16:26
Autor: Vic
awe wrote:
Polska nigdy nie utrudniala emigracji Niemcom. Sadze ze kto mial wyjechac to juz wyjechal do Niemiec. Sadze wiec ze ten przepis w konstytucji Niemieckiej jest zupelnie niepotrzebny.

On nie dotyczy tylko ziem nalezacych obecnie do Polski.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 14:23:10
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

awe wrote:
[...]

No wiec do kurwy nędzy dlaczego Niemcy na napiszą w swoje konstytucji o
prawie do obywatelstwa dla potomków osób posiadających obywatelstwo
Republiki Weimarskiej tylko lecą *po terytoriach* w byłych granicach?

Obserwujemy ciekawe zjawisko:
bełkot jako środek porozumiewawczy między ludźmi.
  -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

Data: 2009-06-02 14:28:23
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
No wiec do kurwy nędzy dlaczego Niemcy na napiszą w swoje konstytucji o
prawie do obywatelstwa dla potomków osób posiadających obywatelstwo
Republiki Weimarskiej tylko lecą *po terytoriach* w byłych granicach?

To im powiedz, zeby sobie zmienili, bo cie denerwuje wspominanie o terytorium, a nie denerwuje wspominanie o obywatelstwie.
Albo niech to zrobi Kartofel w imieniu swoim i Jegobrata, juz nie raz z siebie durnia w Niemczech zrobil, wiec nie bedzie zaskoczenia...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 14:37:31
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 14:28:23 +0200, Vic napisa(a):

[...]

Niemcy dobrze wiedz o co chodzi i czego chcemy... A, e ty wierzysz w
to co oni na ten temat mwi, to ju tylko twj problem, vicu.
Piotr
PS. Aaa, i na dokadk powtarzasz ich obelywe sowa o naszym
prezydencie, z luboci powtarzasz.

Data: 2009-06-02 14:49:12
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Piotr wrote:
Niemcy dobrze wiedzą o co chodzi i czego chcemy... A, że ty wierzysz w
to co oni na ten temat mówią, to już tylko twój problem, vicu.
Piotr
PS. Aaa, i na dokładkę powtarzasz ich obelżywe słowa o naszym
prezydencie, z lubością powtarzasz.

Oni jeszcze nie wiedza, ze Kartoflowi przeszkadza jedno ze sformulowan z ich konstytucji. Ale jak jutro sie dowiedza, to gwarantuje ci, ze bedzie powszechna wesolosc :) Beda z niego darli lacha na potege, jak wczesniej z homoseksualnego teletubisia pani kartoflanej rzecznik...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 14:53:44
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Piotr wrote:
[...]

Nie dajesz Niemcom prawa do tego żeby nie dali się lubić *z własnego wyboru*?

Gość, który przyszedł na własnych nogach, nie zdobędzie szacunku.
  -- Przysłowie armeńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 15:00:57
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Nie dajesz Niemcom prawa do tego żeby nie dali się lubić *z własnego wyboru*?

Strasznie zamotales...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 16:16:04
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 14:49:12 +0200, Vic napisa(a):

[...]

A wraz z nimi bd rechota nasi pozyteczni idioci, zachwyceni tym, e
potny ssiad lubi trzyma nas w zawieszeniu. Wesoo trzeba umie odrni od drwiny.
Piotr

Data: 2009-06-03 08:18:50
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Piotr wrote:
A wraz z nimi będą rechotać nasi pozyteczni idioci, zachwyceni tym, że
potężny sąsiad lubi trzymać nas w zawieszeniu. Wesołość trzeba umieć odróżnić od drwiny.

Ja juz od wczoraj rechocze. Zupelnie niezaleznie od Niemcow :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 17:36:03
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisa w wiadomoci news:1fbtsm9uy5zce.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

-- -- -- -- -- -
uwazam ze jest to bardzo niekulturalne. Jeszcze moglbym zaakceptowac taki wyskok w stosunku do premiera, ale do prezydenta nigdy. To tak jakbys Vicu plul na swoj kraj.
awe

Data: 2009-06-03 08:28:33
Autor: Vic
awe wrote:
uwazam ze jest to bardzo niekulturalne. Jeszcze moglbym zaakceptowac taki wyskok w stosunku do premiera, ale do prezydenta nigdy. To tak jakbys Vicu plul na swoj kraj.

W demokracji wladza jest wybierana przez spoleczenstwo. Ma to dwie podstawowe implikacje:
1. Prezydent, premier, ministrowie, marszalkowie, itp. sa tylko zwyklymi ludzmi wybranymi sposrod zwyklych ludzi przez zwyklych ludzi
2. Wybiera wiekszosc, a jak wiadomo w kazdym spoleczenstwie wiecej jest ludzi glupich niz madrych. Prezydent czy premier sa wiec w zasadzie wybrancami glownie glupkow.

W zwiazku z powyzszym prezydentowi czy premierowi nie nalezy sie "z urzedu" nic wiecej niz minimum podstawowego szacunku jaki winnismy rowniez kazdemu innemu czlowiekowi.
Naigrywanie sie z czyjejs glupoty nie oznacza braku owego podstawowego minimum szacunku.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 10:38:29
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

awe wrote:
[...]

Jeśli nie zdołałeś zauważyć to nawet prezydent jest wybierany na *jedną*
kadencje na raz. Zamiast (nadmiernie) szydzić można przeczekać i wybrać
lepiej następnym razem. No chyba że *znowu* się "ktoś" wepchnie w proces
wyborczy z  "wadą ukrytą" którą przeciwnik z wyrachowania w pełni ujawni
dopiero w drugiej turze.

Zdrowie jest najpierwszym dobrem, uroda drugim, a bogactwo trzecim.
  -- Platon (427-347 p.n.e.)

Data: 2009-06-03 11:04:26
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Jeśli nie zdołałeś zauważyć to nawet prezydent jest wybierany na *jedną*
kadencje na raz. Zamiast (nadmiernie) szydzić można przeczekać i wybrać
lepiej następnym razem.

To twoje rozumowanie ma jedna ukryta wade. Otoz sugerujesz, ze poprzednio wybralem zle, wiec w nastepnych moge sobie wybrac dobrze. A ja nie wybralem zle, wybralem dobrze. Natomiast prezydentem nie jest facet, ktorego ja wybralem :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 11:18:00
Autor: Andrzej Adam Filip
Kadencyjność wybrańców [Was: W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku]
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Wybrała *większość* tak jaka wtedy była. Przekonuj innych tak żeby
następnym razem większość była bliżej twoich poglądów.
Ruszysz *własną* dupę czy będziesz szydził z wyboru *większości*
na jedną kadencje?

W demokracji wybiera większość a to oznacza że każdy kto nie jest
"zwykłym baranem idącym za stadem" dość często będzie w mniejszości w
takiej demokracji w której wyborcy mają naprawdę coś do powiedzenia.

Częstować można, ale zmuszać nie wolno.
  -- Przysłowie rosyjskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-03 11:33:51
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Wybrała *większość* tak jaka wtedy była.

Zgodze sie, wybrala wiekszosc glosujacych :) Ale nie ja.

Przekonuj innych tak żeby
następnym razem większość była bliżej twoich poglądów.

Nie moja brocha. Od przekonywania do siebie sa politycy. Nawet kase z budzetu na to dostaja. Ja nie dostaje.

Ruszysz *własną* dupę czy będziesz szydził z wyboru *większości*
na jedną kadencje?

Nie mam zamiaru angazowac sie czynnie w polityke, wiec bede szydzil. Ale szydzil nie z wyboru wiekszosci, tylko z cech obiektu tegoz wyboru.

W demokracji wybiera większość a to oznacza że każdy kto nie jest
"zwykłym baranem idącym za stadem" dość często będzie w mniejszości w
takiej demokracji w której wyborcy mają naprawdę coś do powiedzenia.

Jesli w referendum wiekszosc opowie sie za tym, ze wieloryb to ryba, to ow wieloryb mimo wszystko nie stanie sie ryba.
A ja nie dam sie przekonac, ze wieloryb jest ryba, bo tak uwaza wiekszosc :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 14:37:09
Autor: awe
Kadencyjno wybracw [Was: W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku]
Boze to pokolenie jest juz stracone;-) Zrobmy nowe
awe

Data: 2009-06-03 15:03:40
Autor: Andrzej Adam Filip
awe: To pokolenie jest juz stracone
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> pisze:

Boze to pokolenie jest juz stracone;-) Zrobmy nowe
awe

Życzę ci żebyś długo *robił* bo przyjemności nigdy za wiele ;-)

Czego sam nie pragniesz, nie czyń drugiemu.
  -- Konfucjusz (551-479 p.n.e.)

Data: 2009-06-04 09:16:06
Autor: awe
To pokolenie jest juz stracone

Uytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa w wiadomoci news:jzfjwjwry6myron.huge.strangled.net...
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> pisze:

Boze to pokolenie jest juz stracone;-) Zrobmy nowe
awe

ycz ci eby dugo *robi* bo przyjemnoci nigdy za wiele ;-)
-- -- -- -- -- -- -
no a wiesz ile pieknych kobiet jest w bojowkach PiS'u?
awe

Data: 2009-06-04 13:08:05
Autor: CYC
To pokolenie jest juz stracone

Uytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:h07sb1$dor$1news.onet.pl...

[...]

Co jedna piekna jak Sobecka !.

cyc

Data: 2009-06-04 13:32:20
Autor: Vic
To pokolenie jest juz stracone
CYC wrote:
Co jedna piekna jak Sobecka !.

....albo Wrobel...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 14:22:58
Autor: CYC
To pokolenie jest juz stracone

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h08bvp$b3k$3mx1.internetia.pl...
CYC wrote:
Co jedna piekna jak Sobecka !.

...albo Wrobel...

-- Vic

.....i jak one " mondre " !.

cyc

Data: 2009-06-03 15:33:54
Autor: Vic
Kadencyjno¶æ wybrañców [Was: W kon stytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 r oku]
awe wrote:
Boze to pokolenie jest juz stracone;-) Zrobmy nowe

Lepiej sie zaszyjcie gdzies na odludziu i zrzeczcie sie czynnego prawa wyborczego... To najlepsze co mozecie podarowac temu krajowi.

Macie mozgi na wskros przezarte PRL-em. Niby sa wsrod was narodowcy, liberalowie, konserwatysci, socjaldemokraci, chadecy i inni, ale ZAWSZE ZAWSZE ZAWSZE wylazi z was lewactwo...
Cale stada lewakow, a tylko jedna partia sie do tego przyznaje otwarcie :) Inni mowia, ze sa liberalami (a podnoszą podatki, kombinuja jakby tu podniesc akcyze, nie potrafia sobie poradzic ze zredukowaniem wplywu panstwowej biurokracji na przedsiebiorstwa), a jeszcze inni - ze sa konserwatystami (a trabia wszem i wobec o "Polsce solidarnej", ktora to koncepcja jest w istocie lewactwem nad lewactwami).

Poswieccie wy sie robienu wina z porzeczki i uprawa ogorka. Panslav wam wszystko wytlumaczy - on sie na tym zna.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 09:19:16
Autor: awe
Kadencyjno?a wybrancw [Was: W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku]
Vic'u czlowiek inteligenty i obyty oraz umiejacy wyciagac wnioski  z przeszlosci dalszej lub blizszej moglby pomyslec ze absolutnie masz racje - o ile piszesz o sobie i tobie podobnym. uwazam ze prawa wyborcze powinny miec osoby po 25 roku zycia a wczesniej musialby udowodnic ze nie sa idiotami + testy z historii, logiki oraz z umiejetnosci wnioskowania
awe

Data: 2009-06-04 10:35:38
Autor: Vic
Kadencyjno?a wybranców [Was: W konstytuc ji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku]
awe wrote:
 uwazam ze prawa wyborcze powinny
miec osoby po 25 roku zycia a wczesniej musialby udowodnic ze nie sa idiotami + testy z historii, logiki oraz z umiejetnosci wnioskowania

Prawa wyborcze powinni miec tylko ci, ktorzy placa podatki. I sila tego glosu powinna byc scisle powiazana z iloscia pieniedzy wplacona do publicznej kasy.

To jedyne sensowne i sprawiedliwe kryterium: masz tyle do powiedzenia w panstwie, na ile finansujesz jego dzialalnosc.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 22:17:00
Autor: awe
Kadencyjno?a wybrancw [Was: W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku]

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h081kg$df6$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

czyli mialby glosowac Solorz i Walter? :-) 1000 zl jeden glos. Wiesz jakos nie imponuja mi goscie ktorzy wyludzili koncesje od koolegow. Nie widze powodu dla ktorego mieliby prawa wyborcze ponad swoj glos. Oczywiscie maja szalenie wazny wplyw na wybory i korzystaja z tego. Nie sa obiektywni.
awe

Data: 2009-06-05 08:50:54
Autor: Vic
awe wrote:
[...]

Powtorze, kazdemu tyle glosow ile wplacil do kasy panstwa.
Z PIT-em na wybory.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 13:56:35
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:41:50 +0200, Andrzej Adam Filip napisa(a):

Jakbycie odebrali zapis jak w Konstytucji Niemiec w Konstytucji Rosji
nadajcy takie prawa w granicach Rosji z 31 grudnia 1913 roku? :-)

Troch sobie artujesz... A warto pamita, e caa sprawa ma rwnie
taki wanie kontekst, czy moe raczej to, rusko-jankeskiej
napierdalanki. Obietnic oraz smyczy zakadanych przez protektorw
Niemcom, oraz Polakom... Spraw Szczecina rozgrywa Stalin jeszcze w
1947 roku.
Myl, e taki punkt w konstytucji RFN by nie przeszed bez zgody
amerykaskiej. I jakim cudem wietnie rwnie pasowa Ruskim... ;-) Piotr

Data: 2009-06-02 14:10:02
Autor: Andrzej Adam Filip
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:

Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:41:50 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

Jakbyście odebrali zapis jak w Konstytucji Niemiec w Konstytucji Rosji
nadający takie prawa w granicach Rosji z 31 grudnia 1913 roku? :-)

Trochę sobie żartujesz...

To nie jest żart tylko pokazanie dokładnie jak bardzo obraźliwe zapisy
mają Niemcy w swojej konstytucji przez "stworzenie analogii na drodze
eksperymentu myślowego".

A warto pamiętać, że cała sprawa ma również
taki właśnie kontekst, czy może raczej tło, rusko-jankeskiej
napierdalanki. Obietnic oraz smyczy zakładanych przez protektorów
Niemcom, oraz Polakom... Sprawę Szczecina rozgrywał Stalin jeszcze w
1947 roku.
Myślę, że taki punkt w konstytucji RFN by nie przeszedł bez zgody
amerykańskiej. I jakimś cudem świetnie również pasował Ruskim... ;-) Piotr

*Mi* (praktycznie) "wisi" że taki punkt był w Niemieckiej konstytucji
powiedzmy 20 lat temu. *Mnie obraża* że taki punkt *jest w niej nadal*
dokładnie w takiej formie i Niemcy nie widzą żadnego problemu.
Dla mnie jest to wyraz *pogardy* (a co najmniej braku szacunku) dla
"wrażeń innych" które on tworzy a więc automatycznie i dla tych innych.

Wielbłąd ma swoje plany, a poganiacz swoje.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 14:24:28
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
To nie jest żart tylko pokazanie dokładnie jak bardzo obraźliwe zapisy
mają Niemcy w swojej konstytucji przez "stworzenie analogii na drodze
eksperymentu myślowego".

Panowie, wy funckjonujecie na wyzszym poziomie abstrakcji...
Uwazajcie, zeby z tego "tworzenia analogii na drodze eksperymentu myslowego" nie wyszedl wam rzesistek pochwowy...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-02 14:28:27
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Ile razy tobie już wyszedł? Bo wydajesz się być tak bardzo pewny że to
jest osiągalne :-)

Jelenia gubią ślady, bażanta gubi krzyk.
  -- Przysłowie malajskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-06-02 14:33:00
Autor: Piotr
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Dnia Tue, 02 Jun 2009 14:24:28 +0200, Vic napisa(a):

Panowie, wy funckjonujecie na wyzszym poziomie abstrakcji...
Uwazajcie, zeby z tego "tworzenia analogii na drodze eksperymentu myslowego" nie wyszedl wam rzesistek pochwowy...

Przyjdzie wakun i naaaas zjeee!
Piotr

Data: 2009-06-02 17:49:19
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
Vicu oj Ty za nic nie masz instyntku politycznego
awe

Data: 2009-06-03 08:30:54
Autor: Vic
awe wrote:
Vicu oj Ty za nic nie masz instyntku politycznego

Wy za to macie go w nadmiarze. A ten wasz "instynkt polityczny" to synonim oportunizmu, hipokryzji i cynizmu.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-03 14:37:35
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h055uh$pfa$2mx1.internetia.pl...
awe wrote:
Vicu oj Ty za nic nie masz instyntku politycznego

Wy za to macie go w nadmiarze. A ten wasz "instynkt polityczny" to synonim oportunizmu, hipokryzji i cynizmu.

--
+ zasmazka - nie zapominaj
awe

Data: 2009-06-03 15:35:05
Autor: Vic
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
awe wrote:
+ zasmazka - nie zapominaj

I zasmazki!
Nie zapominam, tyle ze to tak oczywiste, iz wydawalo mi sie, ze nie ma potrzeby dodawac...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 09:20:31
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h05ups$ugp$2mx1.internetia.pl...
awe wrote:
+ zasmazka - nie zapominaj

I zasmazki!
Nie zapominam, tyle ze to tak oczywiste, iz wydawalo mi sie, ze nie ma potrzeby dodawac...

--
Vicu ty zyjesz caly w NIBYLANDII i ULUDOLANDII, w Twoim wieku nie moze Ci sie wydawac, ty musisz wiedziec
awe

Data: 2009-06-04 10:39:08
Autor: Vic
awe wrote:
Vicu ty zyjesz caly w NIBYLANDII i ULUDOLANDII, w Twoim wieku nie moze Ci sie wydawac, ty musisz wiedziec

Ty zyjesz w jakiejs lewiznianej utopii zwanej "Polska solidarna" :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-06-04 22:18:04
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisa w wiadomoci news:h081r1$h9l$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
Vicu ty zyjesz caly w NIBYLANDII i ULUDOLANDII, w Twoim wieku nie moze Ci sie wydawac, ty musisz wiedziec

Ty zyjesz w jakiejs lewiznianej utopii zwanej "Polska solidarna" :)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
mysle ze za duzo naogladales sie filmow z Rambo:-)

Data: 2009-06-02 14:13:31
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisa w wiadomoci news:131vdc0d6771q.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

dokladnie to mialo nas trzymac przy Rosji, poniewaz Rosja byla gwarantem naszych ziem odzyskanych
awe

Data: 2009-06-02 14:20:23
Autor: Tzva Adonai
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku
dokladnie to mialo nas trzymac przy Rosji, poniewaz Rosja byla gwarantem naszych ziem odzyskanych

PiSiak i wyznawca 'boukunizmu stosowanego' w jednej osobie.. Straszny z ciebie
mutagen...

Data: 2009-06-02 15:28:13
Autor: awe
W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku

Uytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@buziaczek.pl> napisa w wiadomoci news:6069.00000272.4a251907newsgate.onet.pl...
[...]

jeshula sluchaj wiesz ja lubie wszystko ale zachowujesz sie w tym momencie jak zwykly kretyn i ignorant - wynika to z braku twojej orientacji.
ludzie na ziemiach odzyskanych nie byli pewni czy beda tam rok -5 albo 10 lat...i ta niepewnosc przez dzisiatki lat w nich byla. nawet dzis sa zaniepokojeni, a co dopiero wtedy. Chocby przez wiele lat w ogole w calej Polsce gdzies do polowy lat 50-tych spodziewano sie i liczono na wojne miedzy zachodem i wschodem.
postaw swoja teze na grupie historia i niech Ci powiedza co i jak
awe

W konstytucji niemieckiej zapis o granicach z 1937 roku