W kryzysie ludzie nie chcą się pierdolić

Data: 2011-09-15 08:39:05
Autor: boukun
W kryzysie ludzie nie chcą się pierdolić
Zaskoczeni demografowie - ujemny przyrost naturalny pierwszy raz od 6 lat

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że ostatnie, bardzo złe dane dotyczące wzrostu demograficznego w Polsce zaskoczyły demografów. Według Głównego Urzędu Statystycznego w pierwszym półroczu odnotowaliśmy - po raz pierwszy od 6 lat - ujemny przyrost naturalny, czyli liczba urodzeń znów jest niższa niż zgonów.

Demografowie nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć, jak doszło do tego załamania. Według ekspertów, jeszcze przez co najmniej 2 - 3 lata miał działać efekt tzw. echa wyżu demograficznego. Osoby urodzone w licznych rocznikach lat 70. i 80. miały się decydować na potomstwo.

"Zgodnie z przyjętymi założeniami prognozy ludności na lata 2008 - 2035 zmiany w intensywności urodzeń i zgonów spowodują utrzymywanie się dodatniego przyrostu naturalnego do 2013 roku" - napisał GUS w prognozie demograficznej. Okazało się, że załamanie przyszło wcześniej. Jak pisze gazeta, wyjaśnieniem tego zjawiska jest m.in. kryzys gospodarczy.

"Tegoroczny spadek liczby urodzeń może wynikać ze spodziewanego pogorszenia sytuacji na rynku pracy i zawirowań w gospodarce" - mówi gazecie Agnieszka Chłoń-Domińczak z SGH.

Dziennik podkreśla, że brakuje polityki ułatwiającej rodzicom podejmowanie decyzji o potomstwie. Podkreśla, że najlepszym tego przykładem jest trwające właśnie zamieszanie z przedszkolami. Jak pisze dziennik rząd zrzuca winę za dodatkowe opłaty na samorządy, które nie dają sobie rady z ich prowadzeniem, bo nie dostają z budżetu ani grosza na przedszkola. Nie deklaruje jednak, że rozwiąże ten problem, tylko że będzie ścigał te gminy, które starają się ratować przed niewypłacalnością. Tak czy inaczej zapłacą rodzice. A to skutecznie zniechęca do posiadania dzieci. - podsumowuje dziennik.

IAR/dgp/łp/dj
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zaskoczeni-demografowie-ujemny-przyrost-naturalny-pierwszy-raz-od-6-lat-2406943.html

Hmm, Polacy czarno widzą swoją przyszłość...

boukun

Data: 2011-09-15 20:51:31
Autor: Kaczysta
W kryzysie ludzie nie chcą się pierdolić
A skąd się wziął wyż demograficzny z początku lat 50-tych i 80-tych, jak nie z totalnego kryzysu?
AZ

Data: 2011-09-15 23:31:22
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4e724937$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
A skąd się wziął wyż demograficzny z początku lat 50-tych i 80-tych, jak nie z totalnego kryzysu?
AZ

Wówczas ludzie żyli, pełnią życia, a dzisiaj ludzie żyją tylko dla mamony...

boukun

Data: 2011-09-16 23:32:26
Autor: Kaczysta

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j4tr5v$6bd$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie - właśnie wtedy byli zdołani (szczyt stalinizmu i stłamszenie narodu stanem wojennym).
W latach 70-tych socjologowie tłumaczyli, że wysoki przyrost naturalny towarzyszy biednym krajom, w okresach kryzysów, zaś w krajach bogatych ludzie nie chca mieć dzieci, bo wolą korzystac z życia.
AZ

Data: 2011-09-17 12:49:21
Autor: boukun

Użytkownik "Kaczysta" <mechanik@gmail.pl> napisał w wiadomości news:4e73c06b$0$2505$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Pieprzysz farmazony, w latach '70 ludzie tańczyli na deskach, a ja jako dziecko jeździłem na łyżwach przykręcanych do butów po lodowisku zrobionym między blokami... myśmy wtedy żyli, a dzisaiaj tylko ludzie wegetują...

Dzisiaj ludzie myślą tylko, jak spłacać lichwiarskie kredyty w żydowskich bankach...

boukun

Data: 2011-09-17 14:09:23
Autor: stevep
Dnia 17-09-2011 o 12:49:21 boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):

[...]

Osz ty pieprzony idioto, dzisiaj prawie każde dziecko ma rower, rolki,  komputer itd.

--
stevep

Data: 2011-09-18 01:03:21
Autor: boukun

Użytkownik "stevep" <stevep011@tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.v1yb1xvgv39gybstevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Osz, kurwa, a ja miałem kolejkę elektryczną w latach'60, jakiej dzisiaj nawet nie ma...

boukun

Data: 2011-09-17 20:37:48
Autor: pluton
W kryzysie ludzie nie chcą się pierdolić

Dzisiaj ludzie myślą tylko, jak spłacać lichwiarskie kredyty w żydowskich
bankach...

Ja na szczescie dalem lapowke lichwiarzowi i nie kazal mi brac kredytu.
Ale sasiad nie dal i zastrzelili mu dziecko, a potem zone.
No i ugial sie i wzial kredyt.

Nullification

Data: 2011-09-18 00:46:23
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 17 Sep 2011 12:49:21 +0200, boukun napisał(a):

[...]

Coś w tym jest.
--
XL

Data: 2011-09-15 23:09:00
Autor: cytryna
[...]

***************************

*Hmm, Polacy czarno widzą swoją przyszłość...* pomimo starań massmediów w prezentacji szczęśliwej nierzeczywistości, o czym tak ładnie prawił Jarosław Rymkiewicz na łamach Gazety Polskiej. Wielka Ściema nie znajduje żadnego odzwierciedlenia w świadomości społecznej - stąd paniczny strach przed wynikiem wyborów.
Ratujmy Ojczyzne przed łobuzami z PO!

Data: 2011-09-15 23:32:32
Autor: boukun

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości
[...]

Zostaje Palikot i PPP...

boukun

Data: 2011-09-17 14:02:17
Autor: MH
cytryna <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał(a):
>*************************** *Hmm, Polacy czarno widzą swoją przyszłość...* pomimo starań massmediów w prezentacji szczęśliwej nierzeczywistości, o czym tak ładnie prawił Jarosław Rymkiewicz na łamach Gazety Polskiej. Wielka Ściema nie znajduje żadnego odzwierciedlenia w świadomości społecznej - stąd paniczny strach przed wynikiem wyborów.
> [...]

===============

Czarno , to ty masz pod kopułą..    Weź se poczytaj swoje własna wpisy na psp
sprzed poprzednich wyborów. Jak można być AŻ TAK GŁUPIM , coby tak na okrągło
robić z siebie IDIOTĘ ??!!  Hah , przeczytaj temat wątka !!!  I pierdzielisz w
tym kontekście o pięknej wypowiedzi ćwierćmetra ???   Buahahaha !!!!!

MH

Data: 2011-09-16 23:55:34
Autor: A. Filip
"boukun" <boukun@neostrada.pl> pisze:
[...]

[...]
[...]

Widać kryzys jest (jeszcze) za mały żeby nie starczyło na "kondony".

P.S. AFAIR Stan Wojenny spowodował wyż demograficzny :-)

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Długa nadzieja czyni chorym serce i jest szkodliwa dla myśli.

Data: 2011-09-16 23:59:47
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 16 Sep 2011 23:55:34 +0200, A. Filip napisał(a):

[...]

Bo wyłączenia energii były ;-P
--
XL

Data: 2011-09-17 08:09:28
Autor: A. Filip
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> pisze:
[...]

Czy mam rozumieć że postulujesz w ramach walki z "globalnym ociepleniem" _natychmiastowe_ pozamykanie kupy elektrowni węglowych w Polsce żeby
prądu znowu zaczęło brakować? ;-)

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Św. Barbara po wodzie, Boże Narodzenie po lodzie.

W kryzysie ludzie nie chcą się pierdolić