W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?

Data: 2010-09-10 14:02:08
Autor: Pszemol
W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?
W której sieci kupiê najtaniej internet w ilo¶ci ok. 200MB na miesi±c?
Teren Krakowa.

Data: 2010-09-10 22:55:25
Autor: konsultant
W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
W której sieci kupiê najtaniej internet w ilo¶ci ok. 200MB na miesi±c?
Teren Krakowa.
W Gadu Air 100MB za 5z³, 300MB za 11z³.Polecam, bardzo dobra oferta, dzia³aj±ca na ca³ej sieci Plusa.

Data: 2010-09-11 16:48:02
Autor: ToMasz
W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?
konsultant pisze:
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
W której sieci kupiê najtaniej internet w ilo¶ci ok. 200MB na miesi±c?
Teren Krakowa.
W Gadu Air 100MB za 5z³, 300MB za 11z³.Polecam, bardzo dobra oferta,
dzia³aj±ca na ca³ej sieci Plusa.
w orange za 100z³ masz 6GB na 6 mie¶. owe "orangowe" 100(+10)z³ mozesz
"sprzedaæ" za 50-70% tej kwoty. taka kombinacja jest stosunkowo tania,
ale "kupujesz" o wiele wiecej GB ni¿ potrzebujesz
ToMasz

Data: 2010-09-11 10:16:41
Autor: Pszemol
W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:i6g4r2$6s5$1inews.gazeta.pl...
konsultant pisze:
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
[...]

Mo¿esz mi na¶wietliæ o co chodzi z tym "sprzedawaniem"? Nie mieszkam w Polsce i wypadlem z gry nieco :-)

Data: 2010-09-11 21:39:48
Autor: ToMasz
Pszemol pisze:
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
konsultant pisze:
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
[...]

orange free na karte, prepaid, zasilony za 100z³ dostaje na konto
100+10z³ bonusu + 6GB na transfer danych na pó³ roku. ten transfer
wykorzystujesz, koniec. zgromadzone ¶rodki, nazwijmy je "orangowe110z³"
mozesz odsprzedaæ innemu u¿ytkownikowi prepaid za pomoc± us³ugi
"przelweSMS" Ciebie to kosztuje 20 groszy. ile dostaniesz? 50-70% tej
kwoty. czyli za przedmiotowe110 - na konto Ci wp³ynie 65z³. Ca³o¶æ
za³atwisz za po¶rednictwem allegro.

ToMasz

Data: 2010-09-11 21:42:18
Autor: MarekM
W której sieci najtańszy internet ta k ~100Mb na miesiąc?
W dniu 11.09.2010 17:16, Pszemol pisze:

W której sieci kupię najtaniej internet w ilości ok. 200MB na miesiąc?
Teren Krakowa.
W Gadu Air 100MB za 5zł, 300MB za 11zł.Polecam, bardzo dobra oferta,
działająca na całej sieci Plusa.
w orange za 100zł masz 6GB na 6 mieś. owe "orangowe" 100(+10)zł mozesz
"sprzedać" za 50-70% tej kwoty. taka kombinacja jest stosunkowo tania,
ale "kupujesz" o wiele wiecej GB niż potrzebujesz

Możesz mi naświetlić o co chodzi z tym "sprzedawaniem"?
Nie mieszkam w Polsce i wypadlem z gry nieco :-)

Oferta Orange Free na kartę. To taryfa pre-paid, w której za doładowanie dostaje się spore pakiety danych. Środki z doładowania można wykorzystać na cokolwiek, ale można je także przelać na inne konto pre-paid w Orange. "Przedsiębiorczy" użytkownicy sprzedają te środki na allegro. Przelew taki przedłuża ważność konta tylko o 5 dni, więc nikt nie kupi takiego "doładowania" za jego nominalną wartość. Powinno udać się "odzyskać" jakieś 50-70% wartości. Oczywiście gratisowe pakiety danych zostają na koncie.

Marek

Data: 2010-09-13 08:49:37
Autor: Pszemol
"MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message news:i6gm2r$maq$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Czyli moment.. . powiedz mi czy dobrze kombinuje... :)
Brat ma telefon Orange prepaid. Ja chce miec internet w lapku...
Czyli kupuje modem HDSPA, karte Orange Free, laduje ja za 100zl,
po czym co 5 dni przelewam bratu tyle ile on zużywa i wykorzystujemy
prawie cale 100zl. A ja mam w lapku przez pół roku 6gb. Tak?

To jeszcze mi powiedzcie, moich kochani "kombinatorzy" jaki
znacie sposob aby skombinowac taki modem HDSPA do Orange
tanio, albo w ogole za darmo :-)

Data: 2010-09-13 09:18:03
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:i6kpb1.5eg.0poczta.onet.pl...
To jeszcze mi powiedzcie, moich kochani "kombinatorzy" jaki
znacie sposob aby skombinowac taki modem HDSPA do Orange
tanio, albo w ogole za darmo :-)

Nie chce za bardzo przynudzac, ale zapytam bo mi sie przypomnialo, ze
mam modem PCMCIA z USA, jest to AT&T/Cingular OPTION GT MAX 3.6
Wyrob to kapkÄ™ leciwy i na dodatek 3G w USA zdaje sie po innych megahertzach
hula niz 3G w Polsce, ale będzie to jako tako dzialać czy trzeba kupic inny?
Z tylu ma ten wynalazek takie napiy: QUALCOMM 3G CDMA Model GX0202.

Data: 2010-09-13 18:32:27
Autor: MarekM
W dniu 2010-09-13 15:49, Pszemol pisze:

[...]

Tak.

Każdy przelew to 20gr. I nie przez pół roku, a 5 miesięcy ;-)

Co do tego modemu z następnego posta - chyba nic z tego:
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=65845

Będzie pewnie działał w trybie EDGE, ciężko tego używać.

A skąd wziąć modem? Na allegro coś pewnie znajdziesz w okolicach 100-150zł:
http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=77798&change_view=1&order=p

Możesz też kupić od Orange za 199zł (bez zobowiązań).

Marek

Data: 2010-09-15 17:58:40
Autor: Pszemol
"MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message news:i6ljms$b9s$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Brzmi to troche drogo... :-)
Zastanawiam sie wlasnie czemu podobne modemy HSDPA w RFN
sprzedaja sie za bezcen... Np ten:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390237189100

Data: 2010-10-04 16:54:15
Autor: Pszemol
[...]

Przetestowaliśmy, z tym że jest mały "myk".
W czasie gdy używam telefonu do internetu (bezpośrednio z ekranu
telefonu lub przez USB jako modem do komputera) nie tylko nie można
się do telefonu dodzwonić co nawet dzwoniący nie dostaje poczty głosowej.
Czemu?

Data: 2010-10-05 00:09:29
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-10-04 23:54, Pszemol pisze:

[...]

A co słychać/widać przy próbie połączenia? Jaki telefon działa jako modem?

Data: 2010-10-04 20:40:58
Autor: Pszemol
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> wrote in message news:i8djas$lpm$1news.onet.pl...
[...]

Musiałbym zrobić eksperyment, bo do siebie nie dzwoniłem :-)
Ale koledzy mi mówili że nie można się było do mnie dodzwonić.

Jaki telefon działa jako modem?

Pytasz jaki telefon działa? Dziwne... A jaki nie działa?
Jak masz kabelek USB to chyba wszystkie w miarę nowe tak działać mogę.

Wypróbowałem dwa Samsungi: SGH-A437 i SHG-A737.
Ten pierwszy Å‚Ä…czy siÄ™ w Orange na 460kbps, ten drugi na 230kpbs.
W sumie nie wiem od czego ta prędkość zależy a spodziewałbym się
że SGH-A737 łączyć się będzie lepiej bo to nowszy/droższy telefon.
Jak sam widzisz, kupno dedykowanego modułu GSM do komputera
to lepsze rozwiÄ…zanie bo na modemie USB Playa, bodajrze Huawei 156g
miałem z kartą Orange Free Online 1,5Mbps bez większego wysiłku.
Ale 737 łączy się również z komputerem bezprzewodowo, przez
bluetooth, więc Ci nic z komputera nie sterczy i nie ułamiesz sobie płyty :-)

Data: 2010-10-05 09:56:20
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-10-05 03:40, Pszemol pisze:

A co słychać/widać przy próbie połączenia?

Musiałbym zrobić eksperyment, bo do siebie nie dzwoniłem :-)
Ale koledzy mi mówili że nie można się było do mnie dodzwonić.

To siÄ™ zdecyduj :-)

Jaki telefon działa jako modem?

Pytasz jaki telefon działa? Dziwne... A jaki nie działa?
Jak masz kabelek USB to chyba wszystkie w miarę nowe tak działać mogę.

Wypróbowałem dwa Samsungi: SGH-A437 i SHG-A737.

To, co opisałeś, może być zarówno problemem sieci, jak i terminala. Teoretycznie obecnie sprzedawane urządzenia są klasy B - gdy pracują jako telefon, połączenia transmisji danych są automatycznie zawieszane.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Packet_Radio_Service#Hardware
Może samsungi są klasy C :-)

Data: 2010-10-05 12:29:20
Autor: MarekM
[...]

W trakcie trwania transmisji danych pakietowych w sieci GSM (GPRS i EDGE) w terminalu klasy B (i C) nie działają połączenia głosowe. Nie bardzo tylko wiem, czemu nie działa też przekierowanie na pocztę głosową - tu może być bardziej wina sieci niż telefonu. Być może po prostu sieć "czeka" na chwilową przerwę w nadawaniu/wysyłaniu pakietów, by zasygnalizować oczekującą rozmowę - wówczas połączenie pakietowe zostałoby zawieszone, a telefon by zadzwonił. Jeżeli jednak transmisja danych trwa non stop, to nie ma ani sygnalizacji rozmowy, ani przekierowania.

Co innego jest w UMTS - można jednocześnie rozmawiać i wysyłać dane (choć na samym początku wdrożenia UMTSu w Centertelu mieli też z tym problemy, ale teraz już działa normalnie).

Wypróbowałem dwa Samsungi: SGH-A437 i SHG-A737.
Ten pierwszy Å‚Ä…czy siÄ™ w Orange na 460kbps, ten drugi na 230kpbs.

Hm, obydwa telefony mogą co najwyżej obsłużyć w Polsce EDGE (czyli "ulepszony GPRS"), bo mimo że A737 obsługuje HSDPA, to jednak tylko na częstotliwościach "amerykańskich" (850/1900). Nie jest możliwe, by przesyłać w tym trybie dane z prędkością 460kbps. To, co pokazuje windows jako szybkość połączenia nie musi mieć żadnego związku z rzeczywistością - jest to najprawdopodobniej teoretyczna prędkość transmisji z samego telefonu do komputera (a nie w sieci operatora).

Jak sam widzisz, kupno dedykowanego modułu GSM do komputera
to lepsze rozwiÄ…zanie bo na modemie USB Playa, bodajrze Huawei 156g
miałem z kartą Orange Free Online 1,5Mbps bez większego wysiłku.

A bo to już technologia UMTS/HSDPA. Teoretycznie do 7,2Mbps oraz głos + dane jednocześnie :-)

Marek

Data: 2010-10-05 09:43:16
Autor: Pszemol
"MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message news:i8eulv$1jg$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

No coś się tam pieprzy, bo ani nie było przekierowania do poczty
głosowej ani nie przyszło zawiadomienie że ktoś próbował się
dodzwonić.

[...]

KapujÄ™.

[...]

Akurat w przypadku modemu USB głosowa opcja nie ma dużego znaczenia :-)

Data: 2010-10-05 13:48:01
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-10-05 12:29, MarekM pisze:

[...]

Ale wydaje mi się, że to telefon musi zameldować sieci, że jest zajęty inną robotą :-) Kanał sygnalizacyjny jest cały czas otwarty, SMS-y przychodzą...

Data: 2010-10-05 15:17:48
Autor: MarekM
W dniu 2010-10-05 13:48, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]
przychodzÄ…...

Bardzo prawdopodobne - miałem na myśli "logiczne oczekiwanie" sieci na dostępność terminala. Jeżeli sieć czeka, aż terminal odpowie cokolwiek (np. "sygnalizuję rozmowę" albo właśnie "zarobiony jestem"), a terminal ma to gdzieś, to może być głucha cisza...

Marek

Data: 2010-09-11 21:20:49
Autor: staszaiwa
konsultant pisze:
> U¿ytkownik Pszemol napisa³:
> W Gadu Air 100MB za 5z³, 300MB za 11z³.Polecam, bardzo dobra oferta,
> dzia³aj±ca na ca³ej sieci Plusa.
w orange za 100z³ masz 6GB na 6 mie¶.

Za 100 z³ bonus jest 6GB na 5 miesiêcy (+10z³), lub 4,5GB na 6 miesiêcy
(w zale¿nosci czy do³adowanie bedzie jednorazowe czy 2x50)

Data: 2010-09-12 17:36:30
Autor: Kotlet Mielony
W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?
W dniu 2010-09-11 16:48, ToMasz pisze:
konsultant pisze:
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
[...]

orange ma ( porownaniu do ery) strasznie dupny internet, rwie polaczenia i lubi podczas przegladania youtube zmieniac z hdspa na 3g , a mieszkam w sopocie wiec nie na jakiejs wsi i antene mam niedaleko.

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-09-13 08:51:32
Autor: Pszemol
"Kotlet Mielony" <mail@mail.mail> wrote in message news:i6is1p$jau$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-09-11 16:48, ToMasz pisze:
konsultant pisze:
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
[...]

No to nie wiem - a jak w Krakowie rejon Pl Boh Getta & Rêkawka z Orange stoi?

Data: 2010-09-13 19:22:30
Autor: MarekM
W dniu 13.09.2010 15:51, Pszemol pisze:

orange ma ( porownaniu do ery) strasznie dupny internet, rwie
polaczenia i lubi podczas przegladania youtube zmieniac z hdspa na 3g
, a mieszkam w sopocie wiec nie na jakiejs wsi i antene mam niedaleko.

To silnie zależy od lokalizacji.

No to nie wiem - a jak w Krakowie rejon Pl Boh Getta & Rękawka z Orange
stoi?

Generalnie w Krakowie najwięcej stacji 3G ma Play (169). Orange ma 139, Era 111, a Plus 98. Oczywiście wszystko zależy od lokalizacji, spójrz na mapkę:

http://malopolska.btsearch.pl/

Marek

W której sieci najtañszy internet tak ~100Mb na miesi±c?