W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - n ie lobbuję...

Data: 2011-04-30 22:55:41
Autor: kawoN
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - n ie lobbuję...
Dziewczynka lat 4, raczej ucząca się jeszcze jazdy na 2-ch kółkach.
Półklasyczny OTB z racji wjechania na krawężnik. Zdarte kolana,
ręce i przednia część kasku. W kaskach dziecięcych przednia część
jest mocno wydłużona - chyba już wiem dlaczego.
Twarz cała.
Co ważne - kask zapięty prawidłowo w przeciwieństwie do większości
dzieci jeżdżących w kaskach "na szwejka" (kask maksymalnie do tyłu).

Nie lobbuję za kaskami (już to pisałem) - sam w zasadzie nie używam,
chociaż posiadam - ale wolę mieć córkę z prostym nosem i niepociętą
twarzÄ… :)

--
kawoN
-

Data: 2011-04-30 23:51:46
Autor: Wojtek Paszkowski

"kawoN" <bike4win@bike4win.pl> wrote in message news:4dbc774d$1news.home.net.pl...

Co ważne - kask zapięty prawidłowo

a'propos kasków zapiętych prawidłowo:

http://tiny.pl/hd3rt
http://tiny.pl/hd3r7

pozdr

Data: 2011-05-01 10:44:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-04-30 23:51, Wojtek Paszkowski pisze:

"kawoN" <bike4win@bike4win.pl> wrote in message

Co ważne - kask zapięty prawidłowo

a'propos kasków zapiętych prawidłowo:

http://tiny.pl/hd3rt
http://tiny.pl/hd3r7

Biedne dzieci. Głównie z powodu debilizmu opiekunów/nauczycieli.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-01 11:32:57
Autor: kawoN
W dniu 11-04-30 23:51, Wojtek Paszkowski pisze:

a'propos kasków zapiętych prawidłowo:

http://tiny.pl/hd3rt
http://tiny.pl/hd3r7

:) właśnie tak to wygląda

--
kawoN
-

Data: 2011-05-01 11:54:54
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomości news:ipi0c7$e29$1news.onet.pl...

[...]

Ja pierrrrrrr ;/ Zamiast sprowadzać prasę etc. powinni iść do sklepu rowerowego i przejść szybki kurs zapinania kasku. Co za kraj ;/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-01 12:03:08
Autor: amrac
On 04/30/11 22:55, kawoN wrote:
Nie lobbuję za kaskami (już to pisałem) - sam w zasadzie nie używam,
chociaż posiadam - ale wolę mieć córkę z prostym nosem i niepociętą
twarzÄ… :)

A swojego nosa nie lubisz?:)

Data: 2011-05-01 13:03:17
Autor: kawoN
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - nie lobbuję...
W dniu 11-05-01 12:03, amrac pisze:

A swojego nosa nie lubisz?:)

Piękny już być nie muszę :)
Prawdopodobieństwo zarycia nosem oceniam jako dużo
mniejsze niż dziecka uczącego się jazdy. Nie lubię
jeździć w kasku - używam go wyłącznie w górach :)

--
kawoN
-

Data: 2011-05-04 12:41:28
Autor: cytawa
  kawoN pisze:
[...]

   Pewna ilosc kontuzji i upadkow jest niezbedna do prawidlowego zycia. W mysl zasady co cie nie zabije to cie wzmocni.
Tylko zeby to bylo takie proste. Cale zycie nie bedzie twoja corka w kasku chodzila. Moze nic by jej sie stalo a nauczke z upadku miala by wieksza.
Ja syna jak drugi raz w ciagu krotkiego czasu zlamal reke zaprowadzilem na treningi dzudo.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-04 13:18:12
Autor: kawoN
W dniu 11-05-04 12:41, cytawa pisze:

Pewna ilosc kontuzji i upadkow jest niezbedna do prawidlowego zycia. W
mysl zasady co cie nie zabije to cie wzmocni.

Święte słowa.

Tylko zeby to bylo takie proste. Cale zycie nie bedzie twoja corka w
kasku chodzila. Moze nic by jej sie stalo a nauczke z upadku miala by
wieksza.

Może by i tak było, na razie wiem że buziaka ma całego i ładnego :)

Ja syna jak drugi raz w ciagu krotkiego czasu zlamal reke zaprowadzilem
na treningi dzudo.

Jakbym miał syna to faktycznie mniej bym ograniczał ryzyko uszkodzeń
ciała - ale że mam córki to jakoś wolę je zabezpieczać.
Chociaż i tak w porównaniu do znakomitej większości chłopców-rówieśników
obie moje córy mają o wiele więcej okazji do rozbicia się :)

--
kawoN
-

Data: 2011-05-06 13:04:46
Autor: Marek
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - nie lobbujê...
kawoN:

Mo¿e by i tak by³o, na razie wiem ¿e buziaka ma ca³ego i ³adnego :)

Moja przyjació³ka te¿, choæ nie mia³a kasku na g³owie przy powa¿nej
glebie. Chirurg sprawi³, ¿e nie by³o ju¿ widaæ ko¶ci czaszki, a
wkrótce laseroterapia usunê³a blizny. Dobry dentysta zadba³ o resztê,
choæ tu akurat jej kask (mia³a bez os³ony ¿uchwy) raczej nie
pozbawi³by go roboty. A inna przyjació³ka po glebie bez kasku sta³a
siê nawet ³adniejsza, choæ ponoæ symetria jest estetyk± g³upców. Bo do
blizny z dzieciñstwa po lewej stronie czo³a przyby³a jej blizna po
prawej.
To historyjki - wsparcie dla przeciwników kasków. Przecie¿ tylko
cieniasy, szpanerzy i ofiary marketingu je¿d¿± w kaskach i nie ma dla
tego racjonalnego uzasadnienia ;).
Ja zaliczam siê raczej do cieniasów, choæ mój kask sporo czasu spêdza,
wisz±c na kierownicy.

--
Marek

Data: 2011-05-06 22:55:03
Autor: kawoN
W dniu 11-05-06 22:04, Marek pisze:
[...]

¯ona moja nie mia³a tego szczê¶cia a i czasy by³y inne i wypad³szy ³ó¿eczka na bu¼kê nosek skrzywi³a :)

--
kawoN
-

Data: 2011-05-07 20:01:11
Autor: Mariusz Kruk
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - nie lobbuję...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kawoN"
¯ona moja nie mia³a tego szczê¶cia a i czasy by³y inne i wypad³szy ³ó¿eczka na bu¼kê nosek skrzywi³a :)

Przymusowe kaski dla dzieci do spania!

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-08 19:01:35
Autor: MichałG
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - nie lobbuję...
W dniu 2011-05-06 22:04, Marek pisze:
kawoN:

.
Ja zaliczam się raczej do cieniasów,

sam rzekłes... ;)

choć mój kask sporo czasu spędza,
wiszÄ…c na kierownicy.

niektórzy wożą tak siatkę z bułkami - bardziej pożyteczne obciążenie...

Michał

Data: 2011-05-08 12:16:38
Autor: Marek
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - nie lobbujê...
Micha³G:

niektórzy wo¿± tak siatkê z bu³kami - bardziej po¿yteczne obci±¿enie...

Nooo... siatka z bu³kami wa¿y czasem wiêcej i bardziej dynda. A jej
zastosowanie do ochrony g³owy gdy ryzyko wypadku ro¶nie jest raczej
w±tpliwe. Choæ, gdyby bu³ki by³y prawie suche i by³o ich du¿o.... ;)
A powa¿nie... przez kilkana¶cie lat wyrobi³em sobie po prostu
pragmatyczny stosunek do kasku. Nieraz mi czerep ocali³, ale zak³adam
go dopiero wtedy, gdy ryzyko ¿e bêdzie przydatny jest dostateczne. Na
ruchliwych drogach, w nocy, w terenie, na zjazdach... Choæ oczywi¶cie
wiem, tak¿e z praktyki, ¿e wypadek z natury jest i tak nag³y i
niespodziewany oraz mo¿e zdarzyæ siê wszêdzie.
Lecz ¿eby za³o¿yæ kask, trzeba go mieæ przy sobie. A na kierownicy
jest naj³atwiej dostêpny. Podobnie traktujê kaski w skiturystyce i na
górskich sp³ywach. Stale na g³owie przez wiêkszo¶æ czasu by³yby tylko
powodem wiêkszego pocenia siê.
Ale od dzieci z którymi je¿d¿ê wymagam kasku na g³owie stale (je¶li go
maj±). Dzieci nieraz same dla siebie s± najwiêkszym zagro¿eniem :).
Brak im zdolno¶ci przewidywania i czêsto niedostatecznie panuj± nad
swoim wehiku³em.

--
Marek

Data: 2011-05-09 08:57:20
Autor: MichałG
W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - nie lobbuję...
W dniu 2011-05-08 21:16, Marek pisze:
MichałG:

niektórzy wożą tak siatkę z bułkami - bardziej pożyteczne obciążenie...

Nooo... siatka z bułkami waży czasem więcej i bardziej dynda. A jej
zastosowanie do ochrony głowy gdy ryzyko wypadku rośnie jest raczej
wątpliwe. Choć, gdyby bułki były prawie suche i było ich dużo... ;)
A poważnie... przez kilkanaście lat wyrobiłem sobie po prostu
pragmatyczny stosunek do kasku. Nieraz mi czerep ocalił, ale zakładam
go dopiero wtedy, gdy ryzyko że będzie przydatny jest dostateczne. Na
ruchliwych drogach, w nocy, w terenie, na zjazdach... Choć oczywiście
wiem, także z praktyki, że wypadek z natury jest i tak nagły i
niespodziewany oraz może zdarzyć się wszędzie.
Lecz żeby założyć kask, trzeba go mieć przy sobie. A na kierownicy
jest najłatwiej dostępny. Podobnie traktuję kaski w skiturystyce i na
górskich spływach. Stale na głowie przez większość czasu byłyby tylko
powodem większego pocenia się.
Ale od dzieci z którymi jeżdżę wymagam kasku na głowie stale (jeśli go
mają). Dzieci nieraz same dla siebie są największym zagrożeniem :).
Brak im zdolności przewidywania i często niedostatecznie panują nad
swoim wehikułem.

ok. całkiem rozsadne podejscie.
Zainspirowało mnie to zabezpieczanie głowy kaskiem wiszącym na kierownicy...... ;) ;)
michał

W kwestii kasków - zdarzenie z dzisiaj - n ie lobbuję...