W kwestii smarów...

Data: 2011-05-04 19:15:07
Autor: MiK
W kwestii smarów...
Po pierwsze: dobry smar łożyskowy. Taki, który się sprawdzi w praktyce i przetrwa lata ;)
Po drugie: dobry olej do łańcucha i (ewentualnie) amortyzatora (uniwersalny). Używałem Finish Line Cross Country (kupiłem go kilka lat temu na targach rowerowych w Katowicach). Właśnie mi się skończył, a że było to już dość dawno nie mam pewności, że nadal go produkują

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-05-04 11:34:10
Autor: Rowerex
W kwestii smarów...
On 4 Maj, 18:15, "MiK" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:

Po drugie: dobry olej do lancucha

Ja jak zwykle - Valvoline High Pressure PTFE - tylko nie psikac po
calym lancuchu, a jedynie po kropelce na ogniwo.

(ewentualnie) amortyzatora (uniwersalny).

Uniwersalnych nie ma. Rowniez polecam Brunoxa Deo - co jakis czas (u
mnie to jest co 2-3 tygodnie) odchylic oslony przeciwkurzowe naokolo i
wpsikac Brunoxa (oczywiscie po wyczyszczeniu goleni i oslon).

No i profilaktyka, czyli czesto (najlepiej po kazdym wyjezdzie, ew.
przed) wyczyscic golenie do sucha, nastepnie miekkim pedzlem
wypedzlowac powierzchnie oslon przeciwkurzowych.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-04 20:36:39
Autor: piecia aka dracorp
W kwestii smarów...
Dnia Wed, 04 May 2011 11:34:10 -0700, Rowerex napisał(a):

Ja jak zwykle - Valvoline High Pressure PTFE - tylko nie psikac po calym
lancuchu, a jedynie po kropelce na ogniwo.
Nie klei Ci się syf do łańcucha? Ja go tylko raz użyłem. Powoli będę rezygnował z Rohlofa bo jak dla mnie ostatnio zbyt często łapał syf. Ale może go było za dużo, ale niby po kropelce na ogniwo.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-05 14:05:06
Autor: MichałG
W kwestii smarĂłw...
W dniu 2011-05-04 20:34, Rowerex pisze:
On 4 Maj, 18:15, "MiK"<wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl>  wrote:

Po drugie: dobry olej do lancucha

Ja jak zwykle - Valvoline High Pressure PTFE - tylko nie psikac po
calym lancuchu, a jedynie po kropelce na ogniwo.

też sie skusiłem... a aplikacja kropelkowa ze starego pojemnika po finish line.
Mimo to tak brudnego łańcucha jeszcze nie miałem....

michał

Data: 2011-05-05 21:40:39
Autor: Rowerex
W kwestii smarów...
On 5 Maj, 13:05, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

> [...]

finish line.
Mimo to tak brudnego łańcucha jeszcze nie miałem....

No to nie wiem, przykro mi. U mnie sie sprawdza znacznie lepiej niz
inne smary. Na poczatku tez uzywałem pojemnika od innego smaru, ale
stwierdzielm ze robi sie wtedy zbyt gesty, poniewaz zawarte w nim
rozpuszczalniki szybko odparowuja, pozostalem wiec przy bezposrednim
oszczednym psikaniu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-06 10:51:47
Autor: whitey
W kwestii smarów...
On 06/05/11 05:40, Rowerex wrote:

[...]

mozna z pojemnika po jogurcie zrobic "lapacz" zeby po wszystkim nie pryskac

--
whitey

"nie badz glupia, szatan lubi male piersi" - http://drescesarza.blox.pl

Data: 2011-05-04 19:17:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...

Użytkownik "MiK" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:ips1ip$plc$1news.task.gda.pl...
Po pierwsze: dobry smar łożyskowy. Taki, który się sprawdzi w praktyce i przetrwa lata ;)

Łt-43

Po drugie: dobry olej do łańcucha

Oil of Rohloff - cały czas najlepszy choć cena coraz większa :/

i (ewentualnie) amortyzatora
(uniwersalny).

Do tłumików Motul, do smarowania lag Brunox Deo

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-04 19:20:36
Autor: MiK
W kwestii smarów...
A z takich dla użytkowników zarabiających w granicach ustawowej minimalnej krajowej?

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-05-04 19:29:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...

Użytkownik "MiK" <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:ips1t4$qas$1news.task.gda.pl...
A z takich dla użytkowników zarabiających w granicach ustawowej minimalnej krajowej?

Do widelca nie opłaca się kupować po taniości bo mało tego idzie i jedna butla starcza na naprawdę duuuużo km.

Do łańcucha możesz popróbowac olejów do pilarek, właśnie testuje taki jeden. Na pewno jest to tanie. Bardzo nawet, ale do Rohloffa nie ma porównania żadnego ani pod względem jakości ani wydajności. Rohloff jest mega wydajny. Poszukaj na alleprowizji, dosyć często ludzi go rozlewają z bańki i wychodzi lepsza cena.

Data: 2011-05-04 22:26:56
Autor: Roger from Cracow
W kwestii smarów...

[...]

dokładnie olej do pił. Nie pamiętam jaki ale mam jeden taki, wyszedł
bardzo tanio, pachnie jak finish line i po paru latach kompletnie nie
wiem po co w ogóle cokolwiek lepszego używać... Można taki literek
kupić w kilka osób np.

Roger

Data: 2011-05-04 22:45:16
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...

Użytkownik "Roger from Cracow" <rogeros_usunto@skrzynka.pl> napisał w wiadomości news:ipscr2$c9c$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Ja mam teraz jeden "model" i już widzę, że choć tani to jest akceptowalny co najwyżej. Chciałem jeszcze jeden sprawdzić, ale okazało się że to jest to samo w innej opakowce :) Jak pojeżdzę dłużej to skrobnę coś na ten temat choć nie spodziewam się żeby konkluzja była inna niż teraz czyli: dużo L za mało PLN :)

Data: 2011-05-05 08:31:26
Autor: Inead
W kwestii smarów...

[...]

A smary motocyklowe? Mają w założeniiu cięższe warunki pracy
http://allegro.pl/smar-do-lancucha-valvoline-white-synthetic-lube-i1595979383.html
Ktoś próbowal?

Data: 2011-05-05 11:19:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...

Użytkownik "Inead" <a.frost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iptg7r$4qf$1inews.gazeta.pl...
A smary motocyklowe? Mają w założeniiu cięższe warunki pracy
http://allegro.pl/smar-do-lancucha-valvoline-white-synthetic-lube-i1595979383.html
Ktoś próbowal?

Potrafią być aż nadto czepliwe do łańucha a przez to ciężkie do usunięcia. O konkretnych smarach (producent i model) i ich zastosowaniu musiałbyś poszukać w sieci.

Data: 2011-05-05 15:54:57
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/5/11 11:19 AM, kamil/Endurorider.pl wrote:

[...]

Jestes pewien? Przypadkiem nie "maja jakiejs dziwnej lepkosci, jakiejs sily "odpychajacej" od metalu"? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 11:21:59
Autor: Saurus
W kwestii smarów...
W dniu 2011-05-05 08:31, Inead pisze:
A smary motocyklowe? Mają w założeniiu cięższe warunki pracy
http://allegro.pl/smar-do-lancucha-valvoline-white-synthetic-lube-i1595979383.html

Ktoś próbowal?

Ale łańcuch motocyklowy ma inną konstrukcję, wielokrotnie większą powierzchnię tuleji ślizgowych na którą rozkłada się nacisk, nie pracuje po przekosie więc nie musi być tak elastyczny na boki jak rowerowy w którym blaszki ogniw obracają się bezpośrednio na sworzniu. Często ma jeszcze uszczelnienia gumowe.

Data: 2011-05-05 15:00:05
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
W kwestii smarów...
"Saurus" <jakub.salataUSUN_TO@o2.pl> wrote in message news:iptqnh$a8$1mx1.internetia.pl...

[...]
***
A w praktyce, czy Twoim zdaniem to oznacza ze taki smar sie sprawdzi czy nie sprawdzi?
Bo nie bardzo jestem w stanie wywnioskowac z Twojej wypowiedzi :-)

W jednym z ostatnich numerow miesiecznika Motocykl byl test smarow w sprayu - mozna sobie znalezc i poszukac.

bydle

Data: 2011-05-07 00:37:49
Autor: Saurus
W kwestii smarów...
W dniu 2011-05-05 15:00, Marcin "bydle" Szwarc pisze:
A w praktyce, czy Twoim zdaniem to oznacza ze taki smar sie sprawdzi czy
nie sprawdzi?
Bo nie bardzo jestem w stanie wywnioskowac z Twojej wypowiedzi :-)

Uważam że to co jest wystarczające dla przedłużenia żywotności łańcuchów w motocyklu niekoniecznie da radę w rowerze bo warunki są cięższe ze względu na konstrukcję łańcucha i zanieczyszczenia. Im więcej jeżdżę i czytam o różnych rewelacjach tym bardziej mam wrażenie że nie ma to specjalnego znaczenia bo naciski w "najgorszym" miejscu w rowerowym łańcuchu czyli krawędziach blaszek ogniw są w zasadzie stykowe i większe znaczenie ma materiał. A na rolkach albo to samo, albo z kolei jakiekolwiek smarowidło daje radę.
Może Rafał Muszczynko się wypowie bo lubi jeździć na łańcuchu tak suchym że skrzypi, piszczy i ćwierka a taki żyje u niego jakieś 12.000 km (ale potrójny, w poziomym rowerze).

Data: 2011-05-07 21:33:03
Autor: Maciek
W kwestii smarów...
Ktoś próbowal?

Ja zacząłem używać:
http://tnijurl.com/c270b27d19e9/

Kiedyś się o niego pytałem i nikt mi nic nie odpowiedział, więc testuje :-) Wcześniej miałem Finish Line Teflon Plus, rdzewiał łańcuch, wole rzepak frytkowy od tego g... ;-)

Co mogę na razie powiedzieć... stary łańcuch ~3kkm wyczyszczony i nasmarowany tym smarem, po przejechaniu 225km z czego ostatnie 20 po deszczu wygląda tak:

http://img218.imageshack.us/img218/543/ma076819.jpg
http://img848.imageshack.us/img848/4207/ma076822.jpg

Smar zostawia biały nalot. Bardzo dobrze wnika wgłąb ogniw. Po wyschnięciu ma identyczną lepkość jak ten z łańcuchów prosto ze sklepów. Brudu na ogniwach nałapał tyle co widać (jazda ~80% dystansu ulice asfalt, reszta lekki teren + deszcz). Jak wpłynie na żywotność napędu tego nie wie nikt :-)

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2011-05-04 19:46:14
Autor: Dominik Mirowski
W kwestii smarów...
kamil/Endurorider.pl wyklepał(a) :

Po pierwsze: dobry smar łożyskowy. Taki, który się sprawdzi w
praktyce i przetrwa lata ;)
Łt-43

W praktyce serwisowej stwierdzono - nie nadaje się - po 6-7 miesiącach w skręcanych suportach i piastach nie zostaje ślad  po tym smarze, najlepiej trzyma się Motorex White Grease, po roku czasem 2 w rozbieranych piastach można było stwierdzić czym były smarowane i smar utrzymywał swoje właściwości.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-05-04 11:24:25
Autor: Rowerex
W kwestii smarów...
On 4 Maj, 18:46, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:

> Łt-43

W praktyce serwisowej stwierdzono - nie nadaje się - po 6-7 miesiącach w
skręcanych suportach i piastach nie zostaje ślad  po tym smarze,

Ze co, ze LT-43 wyparowuje?

najlepiej
trzyma się Motorex White Grease, po roku czasem 2 w rozbieranych piastach
można było stwierdzić czym były smarowane i smar utrzymywał swoje
właściwości.

Jak to trzyma, ma magnes czy co? ;-)

Tak powazniej - to co opisales, to tak naprawde zaden dowod, ani za,
ani przeciw. Dowodem mogloby byc posmarowanie prawej strony piasty
jednym smarem, a lewej drugim, oczywiscie przy zalozeniu, ze
uszczelnienia prawej i lewej strony sa takie same. Jesli po latach
jazdy smar z jednej strony by wzial i zniknal, to mogloby to o czyms
swiadczyc.

Ostatnio rozbieralem suport Kinexa (dwa lata calorocznej jazdy w
kazdych warunkach) i smar po lewej stronie byl czysciutki w stanie
fabrycznym (co mnie niemal zszokowalo), a po prawej byl brudny i
wyplukany przez co suport nabral z tej strony lekkiego luzu (co
ciekawe, strona z brudnym smarem byla calkowicie oslonieta przed
brudem wyrzucanym przez przednie kolo!). Czy to swiadczy o tym, ze
smar z lewej byl do kitu, a smar z prawej byly super, albo ze smar
stosowany przez Kinexa moze pracowac tylko z lewej strony?

Wg mnie, jesli smar znika, to znaczy ze jest wyplukiwany, albo jest na
tyle rzadki, ze sam i jest wypychany na zewnatrz. LT-43 to rzadkich
nie nalezy...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-04 21:04:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...
Rowerex wrote:

Wg mnie, jesli smar znika, to znaczy ze jest wyplukiwany, albo jest na
tyle rzadki, ze sam i jest wypychany na zewnatrz. LT-43 to rzadkich
nie nalezy...

Po Twoim poście zacząłem myśleć kiedy ostatnio smarowałem piastę tylną, którą robiłe wczoraj i wyszło mi na to, że to było około 10 miesięcy a środek nie był suchy. Owszem, widać było że ŁT się przepracował, ale bez dramatu.

Dla zasady rzucilem okiem w ceny smarów z "rowerowy" w nazwie a poźniej poszukałem czegoś innego w dziale samochodowym. Dopłata za przymiotnik rowerowy jest zajbista po prostu :D Do tej pory tylko Rohloff i Redrum opierają się łatwo dostępnym zamiennikom.

Znalazłem jeszcze jeden smar, który kiedyś chciałem kupić czyli SMAR PLASTYCZNY DO ŁOŻYSK MOTOR LIFE 3 500ml za 11 PLN :) Oglądałem go u znajomego i smar zapowiadał się dobrze tzn. konsystencja i faktura (gładkość?) obiecującą. Właściciel nie narzekał na ten smar i może dla odmiany od ŁT zapodam sobie takiego :)

Druga rzecz, która przykuła moją uwagę to SMAR MOBILITH SHC 460 CZERWONY, 380 gram za 42 PLN. Cena dużo wyższa, ale karta produktu niewąska (http://tiny.pl/hfhf5)

Póki co zostaję przy ŁT, ale powoli myślę o czymś innym do porównania :)

Data: 2011-05-04 20:30:44
Autor: piecia aka dracorp
W kwestii smarów...
Dnia Wed, 04 May 2011 21:04:05 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Póki co zostaję przy ŁT, ale powoli myślę o czymś innym do porównania :)

Mi ŁT-43 i jakiś Grease firmy Zefal dość szybko się wypłukują przy deszczowej pogodzie. Może to kwestia uszczelek. Kiedyś nakładałem smar silikonowy, ale ten był zdecydowanie za gęsty. I sam bym z chęcią przeszedł na coś innego, być może lepszego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-04 23:40:45
Autor: ToMasz
W kwestii smarów...
piecia aka dracorp pisze:
[...]

przepraszam ze sie wtrące. piasta/kasetaMK od chinczyka na łożyskach
maszynowych kosztuje 30zł. pociagnie... nie wiem ile, ale nie wymaga
smarowania. jak zdechnie, trzeba iść do sklepu z łożyskami i zamiast 2x
po 3.20zł kupić takie 2x15zł. pociagną 10 tyśkm - tak sądze. nie
prostsza metoda? Wasze wnuki będą sie dziwiły jak mozna było smarować
kosze kulek na początku 21 wieku...

ToMasz

Data: 2011-05-05 05:57:01
Autor: piecia aka dracorp
W kwestii smarów...
Dnia Wed, 04 May 2011 23:40:45 +0200, ToMasz napisał(a):

przepraszam ze sie wtrące.
Wybaczone

[...]

Dlatego korci mnie aby wymienić piasty aby pracowały z łożyskami maszynowymi.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-05 15:04:21
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/4/11 11:40 PM, ToMasz wrote:
piecia aka dracorp pisze:
[...]

To, ze wszyscy jedza g., nie oznacza, ze tak trzeba.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 14:43:41
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/4/11 10:30 PM, piecia aka dracorp wrote:
[...]

To w koncu ŁT-43 czy 'jakis' Gerase?
ŁT-43 nigdy mi sie nie 'wyplukiwal' (?) ze zwyklych piast rometowskich bez zadnych uszczelnien. Moze myjesz rower pod cisnieniem, albo dajesz smaru 'co kot naplakal'?

Może to kwestia uszczelek.
Kiedyś nakładałem smar silikonowy, ale ten był zdecydowanie za gęsty.

I sam bym z chęcią przeszedł na coś innego, być może lepszego.

ŁT-43 to dla rowerowych zastosowan _az_nadto_.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 12:57:41
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/4/11 9:04 PM, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Póki co zostaję przy ŁT, ale powoli myślę o czymś innym do porównania :)

Lepsze jest wrogiem dobrego ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 13:28:05
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:iptvkg$brh$1news.supermedia.pl...
On 5/4/11 9:04 PM, kamil/Endurorider.pl wrote:
[...]

Póki co zostaję przy ŁT, ale powoli myślę o czymś innym do porównania :)

Lepsze jest wrogiem dobrego ;-)

Wiem, wiem i dlatego tylko myslę i cały czas wychodzi mi, że ŁT-43 jest naprawdę dobry pod praktycznie każdym względem :)

Data: 2011-05-04 22:33:22
Autor: szufla
W kwestii smarów...
[...]

Ja kiedys popelnilem taki eksperyment poniewaz zdarza sie, ze cos wpadnie w rece z serwisu pomp i tyl nasmarowalem ciagnacym sie jak glut Nulonem L80
http://www.nulon.com.au/products/Extreme_Performance_Grease/
 ,a przod ŁT-4S3. Po roku, zadnej roznicy w scieraniu, ale smary czarne wiec cos sie tam do srodka dostawalo, czyli grunt to szczelna i caly czas dobrze wyregulowana piasta, a tam raczej nie ma az takich obciazen i skrajnych temperatur, zeby trzeba bylo stosowac jakies wynalazki za grube $.
Ostatnio dostalem SKF LGMT 2. Cholernie rzadki, ale przetestuje :)

sz.

Data: 2011-05-05 14:47:35
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/4/11 10:33 PM, szufla wrote:
[...] nasmarowalem [...] przod ŁT-4S3. Po roku, zadnej roznicy w scieraniu, ale smary czarne wiec
cos sie tam do srodka dostawalo [...]

Ale czarne jak smola czy ciemne? W lozyskach kol samochodu masz szczelne simeringi a mimo to smar ciemnieje - to normalne zjawisko starzenia sie smaru (caly czas minimalnie powierzchnie kulek i bezni sie scieraja).

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 20:29:18
Autor: szufla
W kwestii smarów...
Ale czarne jak smola czy ciemne? W lozyskach kol samochodu masz szczelne simeringi a mimo to smar ciemnieje - to normalne zjawisko starzenia sie smaru (caly czas minimalnie powierzchnie kulek i bezni sie scieraja).

Raczej dostawal sie syf, to nie byly swietnie uszczelnione piasty. Ilosc przejechanych kilometrow tez nie byla kolosalna.

sz.

Data: 2011-05-04 20:12:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
W kwestii smarów...

Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:ips3h0$4o8

[...]

Ja pisałem o latach trwałości smaru w ogóle a nie w piaście i dopiero teraz widzę, że autor miał na myśli coś innego :) Poza tym dysproporcja cenowa jest tak ogromna, że raz na te pół roku można zajrzeć do piasty.

Data: 2011-05-04 21:30:58
Autor: ...::QRT::...
W kwestii smarów...
Dnia Wed, 4 May 2011 19:46:14 +0200, Dominik Mirowski napisał(a):

[...]

????

no nie wiem - chyba masz jakiś bardzo trefny smar. mi tam go wcale nie ubywa i to nie tylko po poł roku ale nawet po kilku
latach...

Data: 2011-05-05 08:20:35
Autor: Inead
W kwestii smarów...

W praktyce serwisowej stwierdzono - nie nadaje się - po 6-7 miesiącach w skręcanych suportach i piastach nie zostaje ślad  po tym smarze,

Potwierdzam, ma jakąś dziwną lepkość, smarując miałem wrażenie że działa na niego jakaś siła "odpychająca" od metalu łożyska.Po pół roku bieznia łożyska pokryta tylko jakimś brudnym nalotem zero smaru. Kupiłem jakiegoś Shella łożyskowego i dużop lepiej jest

Data: 2011-05-05 10:29:38
Autor: szufla
W kwestii smarów...
Potwierdzam, ma jakąś dziwną lepkość, smarując miałem wrażenie że działa na niego jakaś siła "odpychająca" od metalu łożyska.

LOL, czy ty wiesz o czym piszesz ?
Znajdz w karcie tech parametr "obciazenie zespawania"

sz.

Data: 2011-05-05 12:06:49
Autor: Inead
W kwestii smarów...

"szufla" <brak@poczty.pl> wrote in message news:iptn6t$rfl$1inews.gazeta.pl...
Potwierdzam, ma jakąś dziwną lepkość, smarując miałem wrażenie że działa na niego jakaś siła "odpychająca" od metalu łożyska.

LOL, czy ty wiesz o czym piszesz ?
Znajdz w karcie tech parametr "obciazenie zespawania"

Nie wiem o czym pisze bo się na tym nie znam - w/w to moje obserwacje tzw.laika...widać że jesteś bardzo mądry, więc możesz napisać o tym zespawaniu, na pewno sporo osób ten watek przeczyta i będzie choć odrobinę bliższa twej mądrości.

Data: 2011-05-05 15:20:16
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/5/11 8:20 AM, Inead wrote:
[...] ma jakąś dziwną lepkość, smarując miałem wrażenie że działa
na niego jakaś siła "odpychająca" od metalu łożyska. [...]

LOL, Stanislaw Lem sie klania... Przestan prenumerowac pisma dla czarownikow.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 11:29:59
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/4/11 7:46 PM, Dominik Mirowski wrote:
[...]

LOL - ja twierdze inaczej. Jak najbardziej zostaje i piastach rowerowych i samochodowych. Nakladajac smar nalezy uzycgo nie za malo i nie za duzo. Jezeli stosuje sie apteczne ilosci to... ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-05 13:24:35
Autor: MichałG
W kwestii smarĂłw...
W dniu 2011-05-04 19:46, Dominik Mirowski pisze:
[...]

:)
  powaĹźnie? to nie był ŁT34 a jakąs wazelinopodobna podrĂłba z taka naklejką. Pełno tego w sklepach 'rowerowych'.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-05-05 16:19:53
Autor: Coaster
W kwestii smarĂłw...
On 5/5/11 1:24 PM, MichałG wrote:
[...]

poważnie? to nie był ŁT34 a jakąs wazelinopodobna podróba z taka
naklejką. Pełno tego w sklepach 'rowerowych'.

Nie ma to jak kilka puszek z CPN-u w zapasie ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-04 19:19:35
Autor: Wojtek Sobociński
W kwestii smar�w...
W dniu 2011-05-04 19:15, MiK pisze:
Po pierwsze: dobry smar �o�yskowy. Taki, kt�ry si� sprawdzi w praktyce i
przetrwa lata ;)

Po taniości to ŁT 4S-3 a po bandzie to tuba zielonego Motorexa. O latach zapomnij - do przeciętnej piasty dostaje się tyle kurzu, że i tak po jakimś czasie trzeba przesmarować. Często bywa tak, że od strony napędu jest brudny syf ala pasta ścierna, a od drugiej czysto.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-04 23:36:34
Autor: ToMasz
W kwestii smarów...
MiK pisze:
Po pierwsze: dobry smar łożyskowy.
po co? znasz urządzenie mechaniczne słabiej obciążone od roweru?
Taki, który się sprawdzi w praktyce i
ŁT....
przetrwa lata ;)
nie ma takiego. Obojętnie kto i jakich sciem użyje. w warunkach dostępu
syfu do smaru - wymiana co 2-5 tyś albo wolne żarty.
[...]
finishline - dobra fima. ale to jest tak:
100% finisline
90% smar do łańcucha
80% jakikolwiek smar
70% stary olej po frytkach
0% brak smaru

Czy warto przepłacać? Podobne dyskusje były na temat past
termoprzewodzacych w radiatorach 15 lat temu. Użycie _jakiegokolwiek_
specyfiku w obydwu sytuacjach radykalnie poprawia sprawę. różnica miedzy
 producentami specyfików to różnica pomiedzi bardzo dobrze a jeszcze lepiej.

ToMasz

Data: 2011-05-05 11:23:36
Autor: Coaster
W kwestii smarów...
On 5/4/11 7:15 PM, MiK wrote:
Po pierwsze: dobry smar łożyskowy. Taki, który się sprawdzi w praktyce i
przetrwa lata ;)

Najlepszy: http://tinyurl.com/66pjn74

[...]

--