W najbliższy piątek na ma postu

Data: 2009-04-15 23:42:06
Autor: Maciej
W najbliższy piątek na ma postu

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs5ent$6dh$1nemesis.news.neostrada.pl...
Zwyczaj przedłużania najważniejszych świąt chrześcijańskich na oktawę, czyli
na osiem dni jest bardzo dawny. Kościół chce w ten sposób podkreślić rangę i
ważność uroczystości.

Wszystkie dni oktawy posiadają taki sam walor jak Niedziela
Zmartwychwstania. Okres ośmiu dni traktowany jest jak jeden dzień, jako
jedno święto, jako dzień najradośniejszy. Dlatego np., w oktawie Wielkanocy
nie obowiązuje post w piątek.

Teksty liturgiczne i biblijne wszystkich dni oktawy Wielkanocy nawiązują
bezpośrednio do wydarzenia zmartwychwstania Jezusa i jego konsekwencji dla
nas. Znajdujemy także wyraźne odniesienia do sakramentu chrztu i tego co
staje się udziałem każdego ochrzczonego.

Ostatnim dniem oktawy jest Biała Niedziela.

Ażeby było na czasie to ja kcem oktawy 3go maja hej!

Pozdrawiam.

W najbliższy piątek na ma postu