W obliczu tragedii w Fikushimie ....

Data: 2011-03-26 20:09:51
Autor: Endriu
W obliczu tragedii w Fikushimie ....
Wziatka, bribe, soudoyer, sie bestechen, łapówka
http://prawica.net/opinie/25227

"[...] Każdy rozgarnięty człowiek orientuje się dzisiaj, że tak zwane "emisje CO2" wymyślono, jako dodatkowy podatek między innymi po to aby prąd produkowany z węgla nie konkurował cenowo z tym z reaktorów atomowych i przez to można było między innymi polskim Irokezom wcisnąć to z czego poważna Europa będzie się wycofywać.

W strategii energetycznej Niemiec, jednym z głównych zamierzeń jest całkowita rezygnacja do 2030 roku z wykorzystywania energii atomowej i przejście na alternatywne źródła energii z geotermalną włącznie. W samej Bawarii przy wsparciu państwa wierci się 400 otworów dla geotermii i brała w tym udział również polska firma. Oczywiście nie powie o tym TVN24 ani nie napisze Gazeta Wyborcza.

W Wielkiej Brytanii zaś podobna strategia zakłada zmniejszenie do 2020 roku udziału energetyki jądrowej w całej produkcji energii elektrycznej z 24% do 4%. Zauważono, bowiem (lepiej późno niż wcale), że koszty likwidacji po 30-40 latach eksploatacji, elektrowni atomowej, znacznie przewyższają koszt jej budowy. I tak reaktory Magnox ( o mocy 2x138 MW) będą likwidowane w trzyetapowym, skomplikowanym cyklu, którego całkowite zakończenia ma nastąpić po 120 latach.
Profesor Sokołowski nie pracował sam. Trójkę muszkieterów stanowili oprócz niego żyjący do dziś wybitni profesorowie Kozłowski i Zimny. Niestety nikt nigdy nie zaprosi ich do telewizyjnej debaty oprócz TV Trwam. [...]".

Kuźwa jego mać nie dajcie się Donkowi i pookragłostołowej ekipie Żydowskiej Gazety dla Polaków nabrać teraz na budowe elektrowni  atomowych...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-26 20:17:39
Autor: Endriu
W obliczu tragedii w Fikushimie ....
PGE - elektrownia atomowa za 10 lat
<http://www.bankier.pl/wiadomosc/PGE-elektrownia-atomowa-za-10-lat-2144984.html>

"[...] Profesor Wacław Gudowski z Królewskiego Instytutu Technologii w Sztokholmie twierdzi, że obecnie energetyka jądrowa przeżywa renesans. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-26 20:27:08
Autor: Endriu
[...]

Dla ochrony środowiska wprowadząją jakieś durne limity CO, które powodują, że trzeba budować elektrownie atomowe, które w wypadku poważniejszej awarii powodują, że dzieci rodzą się z pięcioma głowami a na teren skażony prze kolejnych 50 lat nie można wejśc bo skutkuje to śmiertelnym napromieniowaniem  ....

Kurwa co za hipokryzja....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-26 21:25:46
Autor: pm
W obliczu tragedii w Fikushimie ....
?

[...]

nie było limitów CO2 były elektrownie atomowe
znaczy się opłacało.

hałdy popiołu tez promieniują
może nawet bardziej niż zużyte paliwo atomowe.

Data: 2011-03-26 21:48:33
Autor: root
Dnia Sat, 26 Mar 2011 21:25:46 +0100, pm napisał(a):

?

[...]

To jest chyba troche tak, jak porownanie ilosci zabitych w wypadkach
lotniczych i samochodwych.

Data: 2011-03-27 09:39:49
Autor: skippy
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:f13ufd2tnti0$.1ew7ji93opek5$.dlg40tude.net...
[...]

Czyli delikatnie sugerujesz, że oszustwo leży w porównywaniu liczb bezwzględnych.
Zgadzam się, że ich nie można porównywać.

Sedno sprawy leży we względnych, zapewne je znasz skoro tak napisałeś - można prosić o linki?

Data: 2011-03-27 09:55:08
Autor: root
Dnia Sun, 27 Mar 2011 09:39:49 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Napisalem tylko "początek" a ty dokończyłes. Porownania to demagogia.
Nie mam wyrobionego zdania w tej sprawie. Dlatego trzeba zadac pytania:
1. Ile zapotrzebowania krajowego pokryje taka elektrownia (wg moich inform.
tylko 10%)
2. Jaki jest koszt
3. Ile lat powinna trwac eksploatacja aby bylo w miare bezpiecznie a ile w
rzeczywistosci trwa (wiem ze okres jest w praktyce maksymalnie przedluzany)

Skoro grozi nam energetyczny krach, to 10% zapotrzebowania przy ogromnych
kosztach wcale nie musi byc oplacalne ekonomicznie ani społecznie. Ale na
te i wiele innych pytań trzeba odpowiedziec rzeczowo. Spoleczenstwo ma
prawo to wiedziec.

Data: 2011-03-27 10:04:42
Autor: root
Dnia Sun, 27 Mar 2011 09:55:08 +0200, root napisał(a):

[...]

Osobiście mam glebokim powazaniu co na ten temat sadzi np. Tusk. Piłkarz
nie moze byc w tym kraju wyrocznią. Zreszta wlasnie 2 dni temu okazalo sie
jaki z niego ekspert od OFE. Pytania musza byc konkretne i skierowane do wielu ekspertow i tych ktorzy
sa za i przeciw. Moze sie okazac, ze wystarcza tylko powody ekonomiczne aby
dac sobie spokój. Gdybanie nt. bezpieczenstwa jest z gory skazane na
przegraną, bo EJ są bezpieczne. Jesli przeciwnicy chca cos rzeczywiscie
ugrac powinni skupic sie na ekonomii.

Data: 2011-03-27 10:13:02
Autor: skippy
W obliczu tragedii w Fikushimie ....

Użytkownik "root"

Osobiście mam glebokim powazaniu co na ten temat sadzi np. Tusk. Piłkarz
nie moze byc w tym kraju wyrocznią.

dla mnie też Tusk nie jest wyroczną, ale skoro w dyskucji uzewnętrzniasz swoje polityczne antypatie, to ciekaw jestm kto dla Ciebie jest wyrocznią spośród polityków

Zreszta wlasnie 2 dni temu okazalo sie jaki z niego ekspert od OFE.

premier, prezydent itd nie muszą być ekspertami
ani menadżer, ani przywódca dowolnej partii
chyba wiesz o tym

[...]

potwierdzam jeszcze raz że się zgadzam, poza tym temat jest tak drażliwy, że jednak IMO powinien zostac rozstrzygniety w głosowaniu powszechnym
znając zdolności manipulacyjne mediów i polityków, obie strony rzucą na szalę skrajne i wzajemnie wykluczające się argumenty, tak więc do mas nie dotrze żadna prawda
będziemy mieli do czynienia, jak zwykle zresztą, z kierowaniem się antypatią osobistą do wypowiadającego dana opinię, co zresztą zaprezentowałeś sam na pocztątku tego posta

Data: 2011-03-27 10:30:06
Autor: root
W obliczu tragedii w Fikushimie ....
Dnia Sun, 27 Mar 2011 10:13:02 +0200, skippy napisał(a):

Użytkownik "root"

[...]

A coż to za pytanie? Polityk - wyrocznia? Polityk to menedzer ktorego
zatrudniamy a jedynym zadaniem winno być dbanie o interes firmy - w tym
wypadku kraju.

[...]

Dokładnie tak, kieruję się antypatiami. Ale pisalem ze nie mam zdania - bo
za malo mam informacji a te ktore mam moga byc nieprawdziwe.
Podobnie Tusk nie powinien się w w tej sprawie ogóle wypowiadać bo to nie
jest jego rola. Poniewaz nie jestm alfą i omegą czekam na zadanie tych prostych pytań
osobom, ktore potrafią na nie rzeczowo odpowiedzieć. Niestety w naszych
mediach, na tematy EJ wypowiadają się w wiekszości historycy.

Data: 2011-03-27 10:53:06
Autor: skippy
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:nupzhxhlfo3w$.mjkmpz51o62x$.dlg40tude.net...
[...]

mistrzowska ucieczka od meritum:)

Data: 2011-03-27 15:11:04
Autor: root
Dnia Sun, 27 Mar 2011 10:53:06 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Jaja sobie robisz? A co ci miałem odpowiedzieć? Trudno, żeby moim
autorytetem był polityk. Jeśli zatrudniam nocnego stróża, to nie po to żeby
udzielał mi życiowych rad, tylko po to żeby pilnował dobytku.

Data: 2011-03-27 10:08:21
Autor: skippy
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:p2nlafir6bhk$.1xtibeewbq1dh$.dlg40tude.net...

[...]

zgadzam się całkowicie z takim postawieniem sprawy
dodam też, że jestem w tej kwestii za referendum, podobnie jak w jeszcze paru kwestiach

Data: 2011-03-26 22:59:06
Autor: Marcin
Dnia 26-03-2011 o 21:25:46 pm <xpm_zonk_@wp.pl> napisał(a):

hałdy popiołu tez promieniują
może nawet bardziej niż zużyte paliwo atomowe.

dzis hald sie nie "produkuje", co wiecej, odzyskuje sie popiol ze starych.

a z atomowa... my lubimy drogie zabawki. po co budowac geotermalne za 1/7  tego, co wsadzimy w atom. za malo do podzialu/rozdzialu.

--
Marcin Kuj-Pom

Data: 2011-03-26 23:09:09
Autor: root
Dnia Sat, 26 Mar 2011 22:59:06 +0100, Marcin napisał(a):

[...]

El. jądrowe to gigantyczne pieniądze, które zwrócą się po 20 latach.
Problem z EJ jest jednak taki, że po 20 latach sa już przestarzałe i
awaryjne ale eksplaatuje się je mimo wszystko bo energia jest za juz za
darmo.
Nie wiem czy te 20 lat to prawda, bo to informacja zasłyszana z wywiadu, o
którym pisałem wcześniej. Warto jednak zadawć konkretne pytania
"ekspertom". Nie może być tak, że kolejny raz społeczeństwo wpuści się w
kanał, z którego już inny rząd będzie go musiał wyciągać.

Data: 2011-03-26 23:18:09
Autor: pm

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:970ljum6htq5.v40nu7g8j1mt.dlg@40tude.net...
[...]

najlepiej zadać pytanie po jakim czasie zwraca sie blok elektrowni klasycznej
węglowej
kiedy jest przestarzały i jaką ma zywotność
ile emituje zanieczyszczeń (w tym radioaktywnych)

czyli jednym słowem zamiast bić pianę
należy dać wolną rekę biznesowi
i nich sobie buduje elektrownie takie jak mu sie podoba/opłaca.

Data: 2011-03-26 21:32:15
Autor: root
Dnia Sat, 26 Mar 2011 20:27:08 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Ja pierniczę a niedawno w TVN24 puszczali wywiad z jednym dyrektorów takiej
elekrowni w Szwecji. Wyrażał całkiem odmienny pogląd. Jak to punkt widzenia
zależy od siedzenia.

Data: 2011-03-26 21:06:33
Autor: root
Dnia Sat, 26 Mar 2011 20:09:51 +0100, Endriu napisał(a):

[...]

Donald zrobi co zechce. Ma za sobą cały narUd. Jak donosi GW, K.Wojewódzki został okrzyknęty jednym z 5 autorytetów
młodzieży. Do kogo przemawiasz Endriu?

Data: 2011-03-26 21:09:11
Autor: Endriu
W obliczu tragedii w Fikushimie ....
Donald zrobi co zechce. Ma za sobą cały narUd.
Jak donosi GW, K.Wojewódzki został okrzyknęty jednym z 5 autorytetów
młodzieży. Do kogo przemawiasz Endriu?

Do ogółu :).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-26 21:20:20
Autor: root
Dnia Sat, 26 Mar 2011 21:09:11 +0100, Endriu napisał(a):

Donald zrobi co zechce. Ma za sobą cały narUd.
Jak donosi GW, K.Wojewódzki został okrzyknęty jednym z 5 autorytetów
młodzieży. Do kogo przemawiasz Endriu?

Do ogółu :).

Ja tam chce miec taką elektrownię. Ale ponieważ wszystko co ładne i fajne
jest budowane w Wawie, proponują ją wybudować na pl. Defilad. Kupa miejsca
akurat w sam raz na taki zgrabny budyneczek.

Data: 2011-03-26 22:49:20
Autor: Elab
[...]

Zwróć uwagę że żadne źródło energii czystej ( czy to wiatraki, ogniwa, źródła geo, czy elektrownie wodne ) nie jest w stanie na dzień dzisiejszy konkurować z węglem, nie jestem ekspertem ale czuje przez skórę że raczej należy iść w tym kierunku. Moim zdaniem przyszłością jest rozproszona duża ilość małych prywatnych źródeł energii niż duże molochy ( czy to węglowe, czy jądrowe )

Data: 2011-03-26 23:09:30
Autor: pm
[...]

tak kwestia zupełnie techniczna
pewnie całkiem obca teoretykom, od ekonomii

wiatraki dają energię za pośrednictwem falowników
o przebiegu bardzo zaśmieconym wyższymi harmonicznymi
niespecjalnie nadaje sie ona do "wpuszczania" w sieć
są już pomysły żeby ciągnąc dwie sieci jedna do ogrzewania (gdzie wyższe harmoniczne nie mają znaczenia) i drugie gniazdko ogólnego przenznaczenia.

Data: 2011-03-27 09:41:35
Autor: skippy
W obliczu tragedii w Fikushimie ....

Tak nawiasem mówiąc, Endriu, przekręcenie nazwy Fukushima to takie lekko ch... zagranie.

Data: 2011-03-27 10:00:37
Autor: Endriu
W obliczu tragedii w Fikushimie ....
Tak nawiasem mówiąc, Endriu, przekręcenie nazwy Fukushima to takie lekko ch... zagranie.

Ostatnio coś rozkojarzony jestem.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-27 10:14:07
Autor: skippy

Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:immqr9$hbn$1usenet.news.interia.pl...
Tak nawiasem mówiąc, Endriu, przekręcenie nazwy Fukushima to takie lekko ch... zagranie.

Ostatnio coś rozkojarzony jestem.

:)))

wiem, jasne, tu się nie da wyedytować literówek, ależ oczywiście

W obliczu tragedii w Fikushimie ....