Data: 2010-05-09 09:00:16 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:
http://blog.truecar.com/?p=2807 Zasięg 160km. Co myślicie o tym pomyśle? |
|
Data: 2010-05-09 16:28:54 | |
Autor: M1SLQ | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego: Myślę, że będzie ciężko z ogrzewaniem zimą i klimatyzacją latem. Uderzy po kieszeni w chwili zakupu i w momencie konieczności zakupu nowych akumulatorów. IMHO jedyny sensowny kierunek to napędy hybrydowe. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-05-10 00:09:49 | |
Autor: BQB | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
M1SLQ pisze:
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego: Chyba, że ktoś jest maniakiem ciszy Albo złodziejem - elektrycznym autkiem z np lawetą podjedzie tak blisko i nikt nie usłyszy :P |
|
Data: 2010-05-09 17:31:23 | |
Autor: Katanka | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Pszemol wrote:
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego: IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-05-09 20:13:37 | |
Autor: kurdybanek | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Moda? Może i tak, ale hybrydy. Silnik elektryczny to potęga, za 20 lat nikt nie będzie już pamiętać o obecnych warczysmrodach :) |
|
Data: 2010-05-09 20:31:08 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
kurdybanek wrote:
> > IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :) Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jego zasilania. Zdaje sie w ostatecznym rozrachunku utylizacja ogwniw wcale nie jest bardziej ekologiczna od jazdy warczysmrodem. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2010-05-09 20:43:34 | |
Autor: kurdybanek | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jego Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek. |
|
Data: 2010-05-09 20:09:17 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek
<kurdybanek@nowherexx.plt> wrote: Zgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek. A teraz to nie ma? Jest mnóstwo urządzeń, które wymagają mniejszych bądź większych akumulatorów. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-09 15:54:13 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhue5jd.77f.rekindrapak.wkurw.org...
On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek Jak sam widzisz, potrzeby w przypadku aku w samochodzie są inne niż np. w komórce czy laptopie, i obecnie produkowane aku ich nie spełniają najlepiej... |
|
Data: 2010-05-10 00:35:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhue5jd.77f.rekindrapak.wkurw.org... Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie obowiązujących podatków. Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie tani, bo takich podatków nie ma. Jak na prąd przywali się odpowiednią stawkę podatkową żeby budżet państwa wyszedł na swoje, to okaże się że samochodem elektrycznym nie ma sensu sobie głowy zawracać. Zasilanie samochodów prądem z gniazdka będzie miało sens dopiero wtedy kiedy opracowana zostanie technologia dostarczania naprawdę taniego prądu pochodzącego z jakiś nowych źródeł. W zasadzie jedyne takie źródło jakie przychodzi mi do głowy, to energia termojądrowa. I to też w wydaniu już bardziej zaawansowanych, niedużych elektrowni (w przypadku dużych pozostanie duży problem z przesyłem tej energii). |
|
Data: 2010-05-09 21:02:57 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4be738ad$0$2590$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: No i bardzo dobrze, bo o to właśnie chodzi... Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie tani, bo takich podatków nie ma. Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym. |
|
Data: 2010-05-10 08:48:48 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
On 2010-05-10, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie tani, bo takich podatków nie ma. Prąd nie jest *źródłem* energii... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-05-10 21:28:56 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnhufb2f.kb5.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-05-10, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote: Z punktu widzenia samochodu, jest... Równie dobrze mógłbyś argumentować, że ropa naftowa też nie jest źródłem tylko Słońce jest źródłem a ropa przechowalnią. |
|
Data: 2010-05-10 09:49:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Pierwsze o czym należy pamiętać, to to że dzisiejsza potencjalna opłacalność samochodu zasilanego prądem wynika głównie z obecnie obowiązujących podatków. Tyle że to jest pewne sztuczne ograniczenie które nie wynika z techniki, a widzimisia jakiegoś posła - widzimisia które może się w każdej chwili zmienić. Analogicznie jak LPG - niby 2x tańsze, a jednak jakoś światowa motoryzacja się nie przestawia. Po prostu sprawa pozostanie tańsza tak długo jak jest niszowa i ma politycznych stronników. Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie tani, bo takich podatków nie ma. Prąd jest jedynie nośnikiem tej energii. Energii która musi być wyprodukowana gdzieś indziej i przetransportowana do samochodu. |
|
Data: 2010-05-10 21:33:33 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4be7ba6c$0$19162$65785112news.neostrada.pl...
Pszemol pisze: Od kiedy to głos jednego posła decyduje o zmianie prawa? Chyba zgodziła się na to WIĘKSZOŚĆ posłów, nie? Zapomniałeś jak działa demokracja? Posłowie nas reprezentują. Nie lekceważ więc sobie opinii posłów tylko ich zmień jeśli Ciebie nie reprezentują. Analogicznie jak LPG - niby 2x tańsze, a jednak jakoś światowa motoryzacja się nie przestawia. Po prostu sprawa pozostanie tańsza tak długo jak jest niszowa i ma politycznych stronników. Światowa motoryzacja to co masz na myśli? Nie ma LPG w Europie zachodniej? Bo to, że w USA nie ma to chyba nikogo nie dziwi, przy ich cenach paliwa nie ma motywacji do drogiej przeróbki auta... Benzyna jest droga, bo są na nią wysokie podatki, prąd jest względnie tani, bo takich podatków nie ma. Tak samo jak benzyna. Energii która musi być wyprodukowana gdzieś indziej i przetransportowana do samochodu. Dokładnie tak jak benzyna. Bo nie zapominasz o odwiertach ropy, rafineriach, cysternach, stacjach benzynowych, itp... |
|
Data: 2010-05-12 15:11:04 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Tomasz Pyra wrote:
Pszemol pisze: Przesył benzyny też nie jest za darmo :) No i nie zrobisz raczej samochodu na węgiel, ani atomowego. Polska ropy ma mało, gazu ma trochę (jak by zmaksymalizować wydobycie to starczy nam przez jakiś może na połowę zapotrzebowania), a np. węgla ma dużo. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-05-10 10:43:40 | |
Autor: DoQ | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym. Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-10 15:21:08 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 10:43:40 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com>
wrote: Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :) Na Olimpie. Cholera. To nie w Polsce ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-10 21:52:02 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia 10.05.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
On Mon, 10 May 2010 10:43:40 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com> Grecja... ale tam teraz kryzys... ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-05-10 20:54:30 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 21:52:02 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
<karmmnie@chloru.net> wrote: Na Olimpie. Cholera. To nie w Polsce ;) Znaczy że co? W Zeusa też rzucają koktajlami mołotowa? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-10 23:47:21 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia 10.05.2010 Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał/a:
On Mon, 10 May 2010 21:52:02 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki Nie ... skoro kryzys to Zeus zjadł Minotaura a Syzyf dostał w końcu nadgodziny ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-05-10 17:33:38 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 10:43:40 +0200, DoQ napisał(a):
Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym. No pare elektrowni wodnych jest... ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 21:34:27 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:hs8h2j$h16$1mx1.internetia.pl...
Pszemol pisze: Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować. Choćby za pomocą wiatraków. |
|
Data: 2010-05-11 10:37:39 | |
Autor: DoQ | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Mamy gdzies w Polsce jakieś złoża prądu?? :)Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować. Tylko zastanow sie ile potrzeba wiatrakow zeby naladowac 100.000 samochodow w ciagu doby. Kolejna utopia. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-11 17:33:07 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 21:34:27 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote: Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować. LOL. Przede wszystkim każdy kW enerii wyprodukowanej za pomocą wiatraka wymaga zabezpieczenia w postaci kolejnego kW pozyskiwanego konwencjonalnych źródeł prądu, bo wiatr nie zawsze wieje. Szczególnie w Polsce. Po drugie wiatraki są drogie, po trzecie szpecą krajobraz, po czwarte hałasują, po piąte zabijają ptaki, po szóste duże farmy wiatrowe mogą zakłócać przepływ mas powietrza. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-11 19:29:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:hs8h2j$h16$1mx1.internetia.pl... Nie umiemy - energia z wiatraków jest dużo droższa niż energia ze spalania paliw kopalnych. Do tego odbiorca energii nie ucieszy się na wieść że dziś wieczór siedzi po ciemku, bo od jakiegoś czasu słabo wieje. Do tego wpływ na środowisko takich farm jest ogromny. Zajmowane przez elektrownie tereny to ogromne połacie wyłączone z możliwości zamieszkania i z bardzo ograniczonym zastosowaniem w inny sposób. Przy farmie wiatrowej, to elektrownia węglowa wygląda jak mała działeczka z malutką hałdą nieopodal. I pamiętaj że cały ten teren na elektrownie wiatrową trzeba kupić, a za to wszystko zapłacą odbiorcy energii. |
|
Data: 2010-05-12 08:58:37 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
On 2010-05-11, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym. Nie umiemy wyprodukować wiatrakami odpowiednio dużo prądu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-05-10 15:20:56 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sun, 9 May 2010 21:02:57 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote: Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym. Tak, tak Pszemciu. Bierze sie z nikąd (choć tak naprawdę to Zeus gromowładny go wytwarza -- czyli to Zeus jest źródłem). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-10 21:37:22 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhug92o.3th.rekindrapak.wkurw.org...
On Sun, 9 May 2010 21:02:57 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> Kto napisał że bierze się z nikąd? |
|
Data: 2010-05-11 17:28:23 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 21:37:22 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote: Tak, tak Pszemciu. Bierze sie z nikąd (choć tak naprawdę to Zeus Zacznijmy od tego, że nie jest źródłem. Po drugie prąd jest tak czysty, jak czyste są elektrownie oraz procesy produkcji i utylizacji akumulatorów. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-10 16:49:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Prąd jest czystym źródłem energii, benzyna czy olej napędowy - brudnym. Media to potęga, każdą bzdurę potrafią wepchnąć do głowy... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-05-10 21:36:55 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:hs96dh$2k6$2news2.ipartners.pl...
Pszemol pisze: Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej śmieci na jednostkę energii niż spalanie benzyny w samochodzie i marnowanie większości ciepła jakie silnik produkuje... Jak myślisz, czemu faworyzuje się w dużych miastach tramwaje zamiast autobusów? Czemu faworyzuje się kolej elektryczną od spalinowej? Właśnie dlatego że napęd elektryczny jest czysty. Nie ciągniesz smrodu za sobą i nie spalasz nieefektywnie w małych silniczkach rozpraszając większość energii do atmosfery... |
|
Data: 2010-05-12 00:59:54 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 21:36:55 -0500, Pszemol napisał(a):
Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej Tak? To policz sobie: Sprawność klasycznej elektrowni węglowej, to 25%. Na przesyle tracisz kolejne 10%. Teraz sprawnośc akumulatorów, to około 60%. W sumie - 0,25*0,9*0,6=13,5% sprawności. Silnik Diesla ma około 40-45%.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-12 05:49:55 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 12, 7:59 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Za Wikipedia: "Typical thermal efficiency for electrical generators in the industry is around 33% for coal and oil-fired plants, and up to 50% for combined-cycle gas-fired plants [3]." Teraz sprawnośc akumulatorów, to około 60%. Dla akumulatorow Li-ion Wikipedia podaje 80-90%. Prawdopodobnie nie uwzglednia to samorozladowania ale jesli uzywasz samochodu regularnie jest ono pomijalne. Silnik Diesla ma około 40-45%.... Na "pelnym gazie", optymalnych obrotach (obciazeniu) i pewnie testowany w niskiej temperaturze. I to nie kazdy diesel tylko taki z turbina, intercoolerem i czymkolwiek w nie teraz wsadzaja. Masz jednak racje, po spelnieniu kilku warunkow silnik Diesla jest bardzo wydajny. Gdyby na rynku byl dostepny samochod elektryczny z malym (<1l), efektywnym (>30% *srednio*) i dobrze wytlumionym generatorem na silniku Diesla to sam chetnie bym taki kupil. A ludzie od baterii, ogniw paliwowych itp mogliby w tym czasie na spokojnie udoskonalac swoje wynalazki. JD |
|
Data: 2010-05-12 09:08:52 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
On 2010-05-11, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej Za to w elektrowniach chyba są lepsze filtry, nie? pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-05-12 23:39:41 | |
Autor: DoQ | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Krzysiek Kielczewski pisze:
Silnik Diesla ma około 40-45%....Za to w elektrowniach chyba są lepsze filtry, nie? Chyba od tych z FAPem juz nie:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-25 00:13:58 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 22:32:57 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Niby lepsze, za to mają gorsze paliwo. Popioły są radioaktywne do tego... W ścianach budynków z pustaków zrobionych? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 23:15:10 | |
Autor: ALGI | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 9 May 2010 20:09:17 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek Oprócz akumulatorów (w końcu te 160km na auto miejskie na dojazdy do pracy np. 20km w jedną stronę) jest OK. Problem jest z ładowaniem - target to tylko posiadacze domów którzy sobie pod gniazdko podepną. Potem bloki - jak jest garaż to może i się gniazdko znajdzie - kwestia rozliczenia prądu. Ale reszta trzyma samochód pod chmurką na ulicy i nie załaduje (chyba że przez okno rzuci kabel ;-) A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko godziny..... w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem dodali że trzeba ładować 6 godzin.... dla kogo to? Ciekawostka ot tyle na razie... |
|
Data: 2010-05-09 21:25:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sun, 9 May 2010 23:15:10 +0200, ALGI <asssik@NOSPAM.o2.pl>
wrote: Problem jest z ładowaniem - target to tylko posiadacze domów którzy sobie Do ładowania potrzebna jest infrastruktura, bo samochód to nie komórka czy wkrętarka akumulatorowa. Tu potrzeba naprawdę dużo energii. Nie każdy ma w domu trójfazowe przyłącze o bardzo konkretnej obciążalności. A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko I jeszcze długo będzie ciekawostką. Bo jedną z barier do upowszechnienia się jest stan naszej energetyki. Prąd do ładowania e-wózków nie bierze się z nikąd. Musi zostać wyprodukowany, a następnie przesłany. To oznacza kolejne elektrownie i rozbudowę sieci energetycznej, zwłaszcza tam, gdzie do tej pory nie było aż tak dużego zapotrzebowania na prąd. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-09 21:06:00 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"RobertRędziak" <rekin@gm.wkurw.org> wrote in message news:slrnhuea1i.3ng.rekindrapak.wkurw.org...
On Sun, 9 May 2010 23:15:10 +0200, ALGI <asssik@NOSPAM.o2.pl> Z którego palca u nogi wyssałeś takie wymagania? To auto ładuje się z normalnego gniazdka domowej instalacji którą każdy ma w swoim domu - nie trzeba trójfazówki... A ładowanie na "stacji paliw" w przypadku prądu to nie 120sekund tylko Zasilanie auta na prąd oznacza że możesz ten prąd wyprodukować w dowolny sposób. W tym - bez użycia kończących się paliw kopalnych. Zasilanie auta na benzynę oznacza że jesteś uzależniony od ropy i jej cen na rynkach światowych. Ta jedna zaleta prądu jest warta uwagi. |
|
Data: 2010-05-10 10:01:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Do ładowania potrzebna jest infrastruktura, bo samochód to nie Problem jest tylko taki, że prąd nie bierze się z gniazdka. Gniazdko to tylko połączenie jednego kabla z drugim i jakoś trzeba go do tego gniazdka dostarczyć. Problemem jest właśnie to skąd ten prąd wziąć, bo samochód to nie żarówka 100W, tylko urządzenie które zakupione przez rodzinę zwiększy jej zużycie prądu kilkukrotnie. A przepustowości i możliwości produkcyjnych w elektrowniach brakuje już dziś.
Tzn. jaki jest ten "dowolny sposób", ile muszę zapłacić żeby być zasilanym z tego źródła i ile kosztować mnie będzie 1kWh, ile kilometrów na tym przejadę? Bo jakoś tak "w realu" najtańsza energia jest z paliw kopalnych. Najdroższa jest ta "darmowa" energia ze źródeł odnawialnych, nie zapominając o wydajności tych technologii które kompletnie nie dają szansy myśleć o zasilaniu samochodów. Póki co nie ma żadnych szans na zapewnienie za pomocą tych technologii dzisiejszego zapotrzebowaniu na prąd odbiorców indywidualnych, a co dopiero mówić o kilkukrotnym wzroście zapotrzebowania? |
|
Data: 2010-05-10 05:58:17 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 10, 5:01 pm, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
W taki sam sposob jak prad uzywany do zasilania fabryk, biur, domow, oswietlenia itd. Zrodla alternatywne tez moga miec w tym swoj udzial. Z paneli PV mozesz otrzymac 0.1~0.2kW/m^2 a to praktycznie zalatwia sprawe. Moim zdaniem lepiej juz jest uzywac energii elektrycznej do ladowania akumulatorow niz np. do ogrzewania slabo izolowanych domow (to jest duzo gorsza marnotrawnosc bo do podgrzania powietrza mozna uzywac zrodel energii o znacznie wyzszej entropii niz tej potrzebnej do wytworzenia pradu). O wydajnosc elektrowni czy sieci tez nie ma co sie martwic na zapas - to juz interes energetykow (i to doslownie). JD |
|
Data: 2010-05-10 15:22:23 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 05:58:17 -0700 (PDT), JD <jdanych@gmail.com>
wrote: Z paneli PV mozesz otrzymac 0.1~0.2kW/m^2 a to praktycznie zalatwia A ile kosztuje metr kwadratowy ogniw fotowoltanicznych? I co, jeśli słońce słabawo świeci (co u nas nie jest niczym niespotykanym)? wytworzenia pradu). O wydajnosc elektrowni czy sieci tez nie ma co sie Ahem. Tak jakby ten koszt nie został przerzucony na odbiorców końcowych (w kosztach stałych, zależnych również od tego, jakie masz przyłącze). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-10 16:52:21 | |
Autor: kogutek | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 10, 5:01 pm, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:Za książką Sztuka Elektroniki ( Horowitz, Hill) strona 507 rozdział 14.04 Ogniwa słoneczne. Po uwzględnieniu wszystkich strat można uzyskać ( z ogniw słonecznych)średnią moc w przeciągu doby 8W zimą i 20W latem z 1m2 powierzchni. Trochę dużo potrzeba metrów kwadratowych żeby kilowata udłubać.Jak sobie wyobrażasz ładowanie akumulatora w nocy z ogniw słonecznych. Bo idea ładowania ma polegać na tym że się ładują jak się śpi. Nie dotyczy to tych co całe życie pracują na nocną zmianę. -- |
|
Data: 2010-05-10 17:13:33 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
kogutek pisze:
słoneczne. Po uwzględnieniu wszystkich strat można uzyskać ( z ogniw No, w dzień 100m2 paneli rozstawionych w ogródku będzie napędzało pompę która przepompuje wodę ze studni do zbiornika na strychu (dużym). A w nocy turbinka napędzana tą wodą naładuje ogniwa w samochodzie :) Możesz też podłączyć się do sieci aby czarną robotę odwaliła jakaś elektrownia sztytowo-pompowa, za stosowną opłatą :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-05-10 17:35:19 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 10:01:03 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Problemem jest właśnie to skąd ten prąd wziąć, bo samochód to nie żarówka 100W, tylko urządzenie które zakupione przez rodzinę zwiększy jej zużycie prądu kilkukrotnie. Z drugiej strony - problemem współczesnych elektrowni są dobowe zmiany zapotrebowania na energię. Zakąłdając, że większosc aut jeździ w dzień, a ładuje się w nocy, to nierównomierności poboru mocy zostałyby dość mocno zniwelowane. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-10 23:24:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Mon, 10 May 2010 10:01:03 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Ale z kolei sieć przesyłowa musi być przystosowana do szczytowego zużycia. A tu nietrudno sobie wyobrazić co się będzie działo w jakieś długie weekendy i tym podobne okazje wyjazdowe, jak rano naród ruszy w trasę, a po kilku godzinach zatrzyma się na przerwę i zacznie ładować akumulatory. Tak samo na szczyt porannego zużycia prądu nałożą się ludzie którzy dojadą autem do pracy i tam będą chcieli się podładować żeby potem wrócić do domu. |
|
Data: 2010-05-10 18:15:54 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4be87982$0$2587$65785112news.neostrada.pl...
Tak samo na szczyt porannego zużycia prądu nałożą się ludzie którzy dojadą autem do pracy i tam będą chcieli się podładować żeby potem wrócić do domu. Dojeżdzasz autem do pracy więcej niż 80km w jedną stronę? Bo to auto ma zasięg 160km na jednym ładowaniu... |
|
Data: 2010-05-12 08:38:56 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
On 2010-05-10, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Tak samo na szczyt porannego zużycia prądu nałożą się ludzie którzy dojadą autem do pracy i tam będą chcieli się podładować żeby potem wrócić do domu. A po włączeniu ogrzewania bądź klimy? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-05-10 23:28:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Tomasz Pyra pisze:
Z drugiej strony - problemem współczesnych elektrowni są dobowe zmiany Ale widzę też jeden największy pozytyw pojawienia się takich alternatyw. Bo najprostszym sposobem na uniknięcie problemów z dostarczaniem energii elektrycznej (lub ich znacznym podniesieniem jej ceny żeby ograniczyć zużycie), będzie obniżenie akcyzy na paliwa płynne :) |
|
Data: 2010-05-12 01:01:22 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 23:24:20 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Z drugiej strony - problemem współczesnych elektrowni są dobowe zmiany Które obecnie wystepuje w dzień, a w nocy ta siec się marnuje. Po to własnie elektrownie szczytowo-pompowe oraz zachęcanie do większego zużycia w nocy (liczniki dwutaryfowe). A tu nietrudno sobie wyobrazić co się będzie działo w jakieś długie weekendy i tym podobne okazje wyjazdowe, jak rano naród ruszy w trasę, a po kilku godzinach zatrzyma się na przerwę i zacznie ładować akumulatory. Energetycy się ucieszą. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 23:26:43 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
ALGI pisze:
w Wawie otworzyli gdzieśtam hucznie punkt ładowania a potem O ile zlokalizowane w dużej galerii handlowej lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie, to odpowiedź nasuwa się sama: dla kobiet. :) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-05-09 23:31:33 | |
Autor: kogutek | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Masz nie 100 a 130% racji. Rynek na elektryczne samochody będzie na pewno się rozwijał. Z akumulatorami trakcyjnymi do samochodów osobowych będzie jak z akumulatorkami do telefonów. Będą coraz lepsze i wydajniejsze. Jest tylko jeden poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej produkcji samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może wzrosnąć i 10 razy w przeciągu 10 lat. Elektrowniami atomowymi też ciężko by było taką dużą dziurę załatać. Potrzebne są nowe źródła energii. Kombinują jak koń pod górę żeby reakcję termojądrową dało się zamienić w sposób bezpieczny na ciepło. Mówią że może za 20 lat się uda. Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie zrobią bo popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów. Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na ulicach. -- |
|
Data: 2010-05-09 21:08:35 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"kogutek" <kogutek4@op.pl> wrote in message news:3461.0000255e.4be729b5newsgate.onet.pl...
poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w Czy możesz przytoczyć tu obliczenia jakie Cię do tych wniosków doprowadziły? Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić Skąd te dane? Czy sam na to wpadłeś? Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię Samochody elektryczne będą już w tym roku widoczne na ulicach... |
|
Data: 2010-05-10 12:37:42 | |
Autor: kogutek | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"kogutek" <kogutek4@op.pl> wrote in message news:3461.0000255e.4be729b5newsgate.onet.pl...Jak by się kto pytał to są widoczne na ulicach od bardzo dawna. W Polsce z trzy sztuki. To nie ten rząd wielkości. Widoczne to znaczy że co 10 będzie elektryczny. Na prądzie znam się bardzo dobrze. Ale nie mam zielonego pojęcia ile go jest na przykład w Polsce i jakie są rezerwy w jego produkcji. Skoro bronisz swojego zdania to masz na pewno te dane. Przedstaw je. Jeśli mnie przekonają to przyznam Ci rację. Żebyś nie miał wrażenia że stosuję spychologię i chcę się wykpić to napiszę skąd wziąłem dane. Z obserwacji tego co się dzieje za oknem. W Ameryce na przykład energetyka uskuteczniła śliczny pad bo ludzie włączyli klimatyzatory. W Europie wycofali zwykłe żarówki i promują takie co pobierają 1/4 mocy starych. Pan Telewizor twierdził że jak wszystkie gospodarstwa domowe w Europie przejdą na nowe żarówki to w rezerwie zostanie moc jaką wytwarza energetyka w Bułgarii. Kiedy używa się światła w domu? Wieczorem i w nocy. Czyli wtedy kiedy niby istnieją duże rezerwy mocy. Jeśli by były to w życiu nikt normalny nie wprowadzał by administracyjnie ograniczania jej poboru. Bo budżety państw i przedsiębiorstwa produkujące prąd mniej zarabiają. Elektryczny samochód to nie lodówka ani nawet klimatyzator. W litrze paliwa jest jakieś 10kWh. Jak masz auto co pali 8 litrów i codziennie robisz 20 kilometrów to potrzebujesz z 20kWh z paliwa, albo z 10kWh z prądu. Rozkładając to na 10 godzin ładowania wyjdzie że wprowadzisz dodatkowe obciążenie 1kW. Niby niewiele ale i podany przebieg też jest z dolnej półki. Co z takimi co robią 50 albo 100 kilometrów dziennie. Oni potrzebują odpowiednio 40 kWh z paliwa lub 20kWh z prądu i 80kWh z paliwa i 40kWh z prądu. Nie ma żadnej gwarancji że ładowanie będzie tylko w nocy. Ładować będą wtedy kiedy będą potrzebowali. Chyba że powstanie specjalna super niska taryfa, obciążona oczywiście super wysoką akcyzą, przeznaczona do ładowania akumulatorów w określonych godzinach. Co i tak nie zabezpieczy przed ładowaniem w innych godzinach bo różnica w cenie prądu wyjdzie niewielka. Nie twierdzę że prądu już brakuje. Komputer mi działa, lodówka się przed chwilą włączyła. Według mnie prądu jest na styku. Jeszcze jest. Popatrz co się działo jak wyszły kwiatki z gazem. W kilku europejskich państwach systemy energetyczne praktycznie odmówiły współpracy bo było zimno i ludzie w domach grzali grzejnikami elektrycznymi zamiast gazem. Czy w takiej sytuacji wyjechały by na ulice elektryczne samochody? Wszyscy wiedzą że warto mieć elektryczny samochód. Jak by cały transport miejski przeszedł na prąd to proporcjonalnie zużycie paliw by spadło o połowę. Opłacało by się to wszystkim z wyjątkiem szejków. To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma. Według mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu. Jak wiesz to napisz jaka jest moc wszystkich elektrowni w Polsce. Jakie jest zużycie między godz 6 a 16 a jakie między 16 a 6. Z tego da się oszacować dla ilu samochodów wystarczy prądu. Jeśli mnie przekonasz to nie będę pisał że brakuje prądu. Dla mnie to żaden wstyd przyznać komuś rację jeśli ją ma. -- |
|
Data: 2010-05-10 18:12:28 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"kogutek" <kogutek4@vp.pl> wrote in message news:3461.0000259b.4be7e1f6newsgate.onet.pl...
"kogutek" <kogutek4@op.pl> wrote in messageJak by się kto pytał to są widoczne na ulicach od bardzo dawna. W Polsce z trzy Śmieszny jesteś... Z obserwacji tego co się dzieje u Ciebie za oknem wiesz że prądu jest na styk??? Żartujesz chyba... Z obserwacji za oknem wiesz, że zapotrzebowanie na prąd wzrośnie 10 razy?? Po prostu wyssałeś to z palca. Ja tu niczego nie "bronię", po prostu przedstawiłem notkę o samochodzie. To Ty atakujesz sprawiając wrażenie że masz do tego dane - tymczasem danych nie masz, wyssałeś swoje obawy z palca u nogi. W Ameryce na przykład energetyka uskuteczniła śliczny pad bo ludzie ??? Znów coś z palca wysysasz? W Europie wycofali zwykłe żarówki i promują takie co Pleciesz trzy po trzy. Ogranicza się energię elektryczną bo czerpie się ją przeważnie ze spalania paliw kopalnych. Rezerwy mocy to jedno, a ilość dymu i CO2 wypuszczanego przez kominy to druga sprawa... Żarówki wymienia się aby wypuszczać mniej CO2 do atmosfery a nie dlatego, że elektrownie wysiadają z przeciążenia w nocy, gdy właśnie ani przemysł nie pobiera ogromnych ilości mocy ani klimatyzatory nie pracują tak energicznie jak w południe... Bo budżety państw i przedsiębiorstwa produkujące prąd mniej zarabiają. A co z tymi, co robią 5km dziennie? Sam ze sobą pięknie polemizujesz :-) Nie ma żadnej gwarancji że ładowanie będzie tylko w nocy. Ale czemu Ciebie o to głowa boli ile ktoś chce płacić za ładowanie auta? Jak będzie ładował z drogiej taryfy to zapłaci więcej niż w nocy... nie Twoja sprawa. Nie twierdzę że prądu już brakuje. Komputer mi działa, I wiesz to bo spoglądasz za okno :-)))) To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma. Bo każda nowa technologia potrzebuje czasu aby się zadomowić i początki zawsze są trudne bo ilości produkcji małe i ceny nie są masowe, a więc wysokie. Jeśli akumulatory do Volta czy Leaf będzie się robić w Chinach w milionach sztuk to będą tanie. Według mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu. I wiesz to, bo spoglądasz za okno :-)))) Jak wiesz to napisz jaka jest moc wszystkich elektrowni w Polsce. Ty nie wiesz? A pisałeś że jest na styk... Proponuję abyś odrobił dobrze zadanie domowe i to obliczył i napisał nam czy jest na styk czy nie jest na styk i dlaczego :-) Z tego da się oszacować dla ilu samochodów wystarczy prądu. Jeśli Najpierw ty mnie przekonaj że jest na styk, bo Ci się to nie udało jeszcze :-) Wtedy jak mnie przekonasz to Ci przyznam rację że brakuje prądu :-) Dla mnie to żaden wstyd przyznać komuś rację jeśli ją ma. :-D |
|
Data: 2010-05-11 17:39:00 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 18:12:28 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Bo każda nowa technologia potrzebuje czasu aby się zadomowić A syf odprowadzany do środowiska, bez żadnej utylizacji bo chińczycy się w takie pierdy nie bawią, będzie po tysiąckroć groźniejszy od mitycznego tlenku węgla(IV), którym straszą nas ekologiści-onaniści. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-11 22:59:27 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Tue, 11 May 2010 17:39:00 +0000, Robert RÄdziak napisaĹ(a):
A syf odprowadzany do Ĺrodowiska, bez Ĺźadnej utylizacji bo chiĹczycyNie wiem jak Leaf, ale VOLT nie bedzie w Chinach robiony, bo na to GM nie dostanie dofinansowania. Wszystko, wliczajac ogniwa battpacka, w USA. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-05-12 08:57:39 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
On 2010-05-10, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Śmieszny jesteś... Z obserwacji tego co się dzieje u Ciebie za oknem wiesz Niestety tu akurat ma rację, pogooglaj, pierwszy link z brzegu: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/fatalny;stan;energetyki;bedziemy;importerem;pradu,73,0,384585.html Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-05-10 23:00:17 | |
Autor: Jarek | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
kogutek pisze:
wyjątkiem szejków. To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma. Według Producenci samochodów nie zastanawiają się nad tym skąd wziąć prąd. Samochodów elektrycznych nie ma, bo nie ma jeszcze odpowiedniej technologii. Tzn. technologia już się pojawia, ale do czasu aż się upowszechni minie sporo czasu. Jak na razie perspektywa używania samochodu którym można dziennie przejechać 60km a potem trzeba go ładować 10h oznacza że taki samochód jest bardziej zabawką niż przedmiotem użytkowym. Na chwilę obecną nie ma: - lekkich, tanich, trwałych i szybko ładowalnych akumulatorów, - nie ma infrastruktury do ładowania lub wymiany akumulatorów, - nie ma powszechnie dostępnych w normalnych cenach samochodów elektrycznych, I jeszcze jedno: jak tylko samochody na prąd się upowszechnią, to cena prądu dramatycznie wzrośnie, bo np. w Polsce przychody z akcyzy od paliw to ok. 20mld zł rocznie. Państwo nie pozwoli żeby te przychody spadły. Wprowadzona zostanie więc wyższa akcyza na prąd. Myślę że w najbliższych latach należy się spodziewać rozwoju rozwiązań hybrydowych typu plug-in takich jak Chevrolet Volt, gdzie źródłem energii jest wciąż paliwo kopalne. W takich rozwiązaniach sprawność może być nawet o 50% wyższa niż w klasycznym samochodzie z silnikiem spalinowym przy stosunkowo niskiej cenie tego rozwiązania. Dodatkowo jest on niezależny od infrastruktury elektrycznej: może jeździć tylko na akumulatorach albo na tylko na paliwie płynnym. Jarek |
|
Data: 2010-05-10 18:00:31 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Jarek" <jarek@nospam.pl> wrote in message news:4be873e1$0$19162$65785112news.neostrada.pl...
kogutek pisze: O jakiej to brakującej technologii mówisz? Jak na razie perspektywa używania samochodu którym można Nissan Leaf ma zasięg 160km na pojedynczym ładowaniu, nie 60km. Po drugie - ile robisz kilometrów dziennie? Większość kierowców nie jeździ w trasy, używa samochodu do wyjazdów lokalnych "do pracy" lub na zakupy... Wiele rodzin ma już dwa samochody, jeden z nich mógłby zająć rolę samochodu miejskiego, właśnie do celów lokalnych podróży o zasięgu 160km dziennie. Zwłaszcza gdyby się okazało że kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze... Myślę że w najbliższych latach należy się spodziewać rozwoju rozwiązań Chevy Volt ma być *znacznie* droższy od Nissana Leaf. |
|
Data: 2010-05-11 21:07:50 | |
Autor: Jarek | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Obecnie na rynku nie ma żadnego, seryjnie produkowanego i dostępnego samochodu elektrycznego (jeśli nie liczyć Melexa :) ). Pomysły typu Nissan Leaf, Chevrolet Volt, czy Dodge Circuit EV to dopiero prototypy. Wynika to właśnie z tego że do tej pory brakowało technologii. Zanim te samochody staną się popularne, czyli kiedy ta technologia się upowszechni, minie jeszcze 5-10 lat. Nissan Leaf ma zasięg 160km na pojedynczym ładowaniu, nie 60km. Masz rację, ale Nissan Leaf to przyszłość. Być może pod koniec roku można będzie go kupić w USA. W planach dla rynku globalnego jest na 2012. Dostępne obecnie niskoseryjne czy prototypowe rozwiązania typu G-Wizz mają znacznie mniejszy zasięg. Myślę że w najbliższych latach należy się spodziewać rozwoju rozwiązań Tak, ale to zupełnie inna klasa. Chevy Volt ma o połowę mocniejszy silnik i może jeździć tylko na benzynie. Zasięg Volta to ponad 1000km. To jest samochód funkcjonalnie odpowiadający zwykłym samochodom spalinowym. Pozdrawiam Jarek |
|
Data: 2010-05-12 08:37:55 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Nissana | |
On 2010-05-10, Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Zwłaszcza gdyby się okazało że Tak to tylko w Erze :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-05-10 00:45:36 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 09 May 2010 23:31:33 +0200, kogutek napisaĹ(a):
na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w tej chwili, a podejrzewam Ĺźe w1. Do wzrostu poboru 2x to nawet wymiana wszystkich samochodow nie wystarczy. 2. Najbardziej optymalne ladowanie, czyli w nocy nie wymaga w ogole dodatkowych mocy wytworczych, wystarczy zapas mocy odstawionej na noc. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-05-10 08:41:22 | |
Autor: J.F. | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 00:45:36 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
na styk. Ani w Europie ani w Ameryce w tej chwili, a podejrzewam że w1. Do wzrostu poboru 2x to nawet wymiana wszystkich samochodow nie wystarczy. Nie jest tak swietnie. W kraju mozemy liczyc na jakies 15GW przez kilka godzin, co nam daje powiedzmy 6kWh na samochod. Co na kilkanascie km starczy, ale niektorzy jezdza dalej. Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa. Kto tankuje ponad 60l miesiecznie ? J. |
|
Data: 2010-05-10 10:26:12 | |
Autor: Grejon | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
J.F. pisze:
Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa. Ja. Ale mam dostawczaka :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2010-05-10 15:21:52 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 08:41:22 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa. Ja. Jakieś 100-150l na miesiąc (zależy, czy zaliczę dwa, czy trzy tankowania), ale też jakoś specjalnie dużo nie jeżdżę :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-10 19:44:10 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 08:41:22 +0200, J.F. napisaĹ(a):
Nie jest tak swietnie. W kraju mozemy liczyc na jakies 15GW przez kilkaZ moich obliczen wynika, Ĺźe samochodzik klasy Opla Corsy B wezmie 115Wh/ km przy plaskiej jezdzie @ 90km/h. Powiedzmy, Ĺźe w miescie bÄdzie to 150Wh/km (pewnie bÄdzie mniej, zakladajÄ c hamowanie odzyskowe), to daje 40km zasiÄgu. Poza ty, do nasycenia rynku i wymiany CALEJ floty to jeszcze daaaaaaaaaaleeeeeeeeeeeeeeekaaaaaaaaaaa droga. I tak samochody dalszego zasiegu co najwyzej hybrydami PHEV beda, wiec jak dla mnie 16-20kWh jest raczej dostepne. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-05-10 21:55:17 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia 10.05.2010 J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:
Ja ;-) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-05-10 22:11:07 | |
Autor: Artur Maśląg | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
W dniu 2010-05-10 08:41, J.F. pisze:
(...) Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa. Np. ja - miesięcznie kompakt do zwykłej jazdy domowej zaliczy pewnie ze 100 litrów, albo i więcej. W sumie to nawet dużo jeżdżony nie jest. Przecież nie powiem żonie, że ma szlaban na jazdę samochodem do fryzjera, czy do pracy parę kilometrów w jedną stronę. Zakupów tez ma nie robić? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-05-10 23:07:11 | |
Autor: J.F. | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 22:11:07 +0200, Artur Maśląg wrote:
W dniu 2010-05-10 08:41, J.F. pisze: Wszyscy sie przyznaja, czyli pradu zabraknie :-) J. |
|
Data: 2010-05-10 23:14:45 | |
Autor: Artur Maśląg | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
W dniu 2010-05-10 23:07, J.F. pisze:
(...) Wszyscy sie przyznaja, czyli pradu zabraknie :-) Nie zabraknie :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-05-11 07:32:17 | |
Autor: ALGI | |
W pe?ni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 08:41:22 +0200, J.F. napisał(a):
Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa. Ja... 100-120 L - dojazdy do pracy .. ot.... A ponad 60L myślę że 80% pracowników mojej firmy ;) |
|
Data: 2010-05-10 10:04:06 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 9 May 2010 20:43:34 +0200, kurdybanek napisał(a):
Nie silnik jest problemem, a sposob magazynowania energii do jegoZgadza się, ale jestem przekonany, że to jest kwestia pierwszego kroku. Po jego wykonaniu wszystko pójdzie szybko z górki, technologia akunulatorów lub innych źródeł prądu rozwinie się błyskawicznie, jeśli będzie na to rynek. Coś od kilkunastu lat nie potrafi się rozwinąć - jedyne co znacząco się zmienia to malejąca energożerność różnej elektroniki, natomiast same baterie zwiększają pojemność w żałośnie małym stopniu. Wszelkie zapowiadane od lat rewolucje... pozostają zapowiedziami. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-05-10 20:00:47 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 10:04:06 +0000, Jacek Osiecki napisaĹ(a):
CoĹ od kilkunastu lat nie potrafi siÄ rozwinÄ ÄZ moich obserwacji wynika cos akurat przeciwnego, od kilkunastu lat rozwoj wyraznie przyspieszyl, a od kilku - przyspieszyl rozwoj aku trakcyjnych. Teraz jeszcze czas na spadek cen jednostkowych, bo na razie to droga zabawa - z deczka za droga, i jedyny drogi element w EV to wlasnie aku. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-05-10 23:08:36 | |
Autor: DoQ | |
W peĹni elektryczny samochĂłd od Niss ana | |
Jaroslaw Berezowski pisze:
CoĹ od kilkunastu lat nie potrafi siÄ rozwinÄ ÄZ moich obserwacji wynika cos akurat przeciwnego, od kilkunastu lat rozwoj wyraznie przyspieszyl, a od kilku - przyspieszyl rozwoj aku trakcyjnych. Teraz jeszcze czas na spadek cen jednostkowych, bo na razie Przez ostatnie 10lat rozwĂłj przyspieszyl raptem o jakies 30%. W porownaniu do rozwoju elektroniki (komputery, telefonia, LCD, telekomunikacja etc.) to tyle co nic. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-11 06:44:55 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 20:00:47 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
Dnia Mon, 10 May 2010 10:04:06 +0000, Jacek Osiecki napisał(a): Jakoś nie widzę tego przyspieszającego rozwoju. Nadal największy postęp np. czasu działania laptopów zawdzięczamy nie supermocnym ogniwom, tylko mniejszemu poborowi energii. I jak stary laptop 20 lat temu wytrzymywał 2-3 godziny, tak supernowoczesny notebook (nie netbook, okrojony do granic możliwości) wytrzymuje w skrajnych przypadkach z 7-8 godzin... Przy postępie jaki mamy w elektronice - notebooki powinny chodzić na baterii z miesiąc :) Dlatego nadal uważam, że właśnie jeśli chodzi o magazynowanie energii elektrycznej to jesteśmy w baaaaardzo wczesnym stadium rozwoju. Sam popatrz - jedyna metoda magazynowania stosowana na dużą skalę to elektrownie szczytowo-pompowe. Beznadziejnie mało wydajne, ale i tak dużo lepsze niż nic. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2010-05-11 06:19:32 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnhuhv77.jjg.joshuatau.ceti.pl...
Jakoś nie widzę tego przyspieszającego rozwoju. Nadal największy postęp np. Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin? Dlatego nadal uważam, że właśnie jeśli chodzi o magazynowanie energii |
|
Data: 2010-05-11 20:23:29 | |
Autor: DoQ | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin? Sony Vaio Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-12 22:02:25 | |
Autor: Jarek | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
DoQ pisze:
Pszemol pisze: A który ? Mam Sony Vaio FW31 i przy super oszczędnej eksploatacji na ściemnionym wyświetlaczu z trudem dochodzi do 2.5h, a przy normalnej nie dochodzi do 2h. Jarek |
|
Data: 2010-05-12 22:41:57 | |
Autor: DoQ | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Jarek pisze:
A który ? Mam Sony Vaio FW31 i przy super oszczędnej eksploatacji na No to ewidentnie nie twoj. Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-05-12 20:57:55 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:hsf3tf$3ke$1mx1.internetia.pl...
Jarek pisze: No to podasz model tego Vaio o którym Ty myślałeś czy wolisz być tajemniczy ale niewiarygodny? |
|
Data: 2010-05-10 00:23:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
kurdybanek pisze:
IMO tylko i wyłącznie moda. Minie, jak kazda inna :) Wszyscy są co do tego zgodni już od przeszło 100 lat ;) |
|
Data: 2010-05-10 00:23:43 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 9 May 2010 17:31:23 +0200, Katanka napisał(a):
IMO tak samo było na początku z autami spalinowymi. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-09 21:16:54 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 9, 11:00 pm, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:http://blog.truecar.com/?p=2807 Bardzo fajny samochod na miasto i jako drugi samochod w rodzinie. Ciekawe jak bedzie spisywal sie w nim silnik. Dosc mocny (80kW, 280Nm(!)) ale bez skrzyni. Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie wykorzystac tylko gdzies w okolicach 120km/h (zgaduje), predkosc maksymalna jest stosunkowo niska (w/g katalogu 140km/h), a moment zmierzony na kolach juz nie jest taki duzy ze wzgledu na przelozenie. Mam wrazenie, ze gdyby wstawili tam chociaz dwubiegowy automat (miasto/ trasa) to ten silnik bylby duzo lepiej wykorzystany. Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. Moim zdaniem jest lepszy niz jakikolwiek spalinowy kompakt. Deprecjacja moze byc spora bo za kilka lat koszt produkcji samochodow elektrycznych beda pewnie nizszy niz spalinowych a konkurencja caly czas rosnie. Z tego co przeczytalem, owszem, da sie go ladowac (doladowywac) z gniazdka (120V?) ale producent zaleca instalacje w domu "porzadnej" ladowarki. Ciekawe czy jest tu juz jakis standard czy tez dla kazdego samochodu trzeba bedzie stawiac osobne urzadzenie. JD |
|
Data: 2010-05-10 21:42:57 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"JD" <jdanych@gmail.com> wrote in message news:ab63ddd4-763e-4a33-82bf-71b7ef3d9325e34g2000pra.googlegroups.com...
On May 9, 11:00 pm, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów? Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie A to oceniasz na podstawie silników benzynowych może? To robisz duży błąd... predkosc ??? Na samochód miejski gdzie w mieście masz max 70km/h??? Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. :-) Nie, dziękuję. Mam już dwa auta benzynowe. |
|
Data: 2010-05-10 22:07:28 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 11, 11:42 am, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Wymagajacy? Nie. Twierdze za to, ze kazdemu samochodowi elektrycznemu *przydalaby sie* chociaz 2-biegowa skrzynia. > Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie obrotow od 0 do "kolanka" nieco ponizej obrotow maks. Moc to moment x predkosc katowa wiec w takim silniku rosnie ona *proporcjonalnie* do obrotow i osiaga maksimum gdzies w okolicach "kolanka" charakterystyki momentu. Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej. Fakt, silnik synchroniczny jest lepszy od silnika spalinowego (i stad pewnie pokusa by zaoszczedzic $500 na skrzyni biegow) ale gorszy od zestawu "silnik(dowolny)+skrzynia biegow", ktory to ma moment *odwrotnie proporcjonalny* do predkosci pojazdu. > predkosc Inne samochody miejskie jada szybciej. To ograniczenie wynika wylacznie z 1-biegowej "skrzyni biegow" - jest nieco za wolny na trase, nieco za szybki (czyt. slaby) na miasto. > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. To po co pytasz? JD |
|
Data: 2010-05-11 06:22:01 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"JD" <jdanych@gmail.com> wrote in message news:cdb2d3bc-a747-4000-b61b-3bd49fa8c1df11g2000prv.googlegroups.com...
Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie OK. > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. Gdzie i o co ja się Twoim zdaniem pytam? Ja się pytam co sądzicie o pomyśle auta elektrycznego jako takiego, a nie w sensie "chce kupić auto, co myślicie o tym: xxx"... |
|
Data: 2010-05-12 01:03:51 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 22:07:28 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-12 08:37:04 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Silniki pradu stalego w konfiguracji szeregowej maja moment obrotowy z grubsza odwrotnie proporcjonalny do predkosci katowej (czyli daja stala moc niezaleznie od predkosci, cos jak skrzynia CVT). W praktyce dla omega=0 moment jest ograniczony indukcja nasycenia rdzenia ale poniewaz rdzen jest projektowany z duzym zapasem to ten maksymalny moment jest calkiem spory. Silnikiem synchronicznym steruje falownik, ktory ma duzo szersze pole dzialania od przelacznika. Moze przylozyc do uzwojen takie napiecie by w kazdym punkcie pracy przepuscic przez nie prad o maksymalnej dopuszczalnej amplitudzie (wynikajacej z pola przekroju rdzenia i drutu). Silnik jest lepiej wykorzystany (wiec mniejszy i lzejszy) ale ma staly moment uzalezniony wprost od jego fizycznych rozmiarow. JD |
|
Data: 2010-05-12 08:50:36 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 13, 12:37 am, JD <jdan...@gmail.com> wrote:
On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl> W sumie wszystko rozbija sie o rozmiar. Gdyby do tego Nissana wstawic silnik, ktory moglby zerwac przyczepnosc kol przy ruszaniu (i przy kilkudziesieciu km/h - taki efekt uboczny) to skrzynia biegow nie bylaby mu do niczego potrzebna. W lokomotywach uzywa sie silnikow z takim zapasem momentu bo tam duza masa jest wrecz wymagana, w samochodach elektrycznych - nie. JD |
|
Data: 2010-05-25 00:16:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 09:55:44 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Ale to jest 200kW. Do malucha by wystarczyla cwiartka tego. Ciekawe, bo według mojej wiedzy silnik elektryczny potrafi w zasadzie od zera dawać pełną moc. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-28 06:42:56 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 25, 7:16 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Optymalnie sterujac silnikiem mozesz z niego wycisnac staly *moment*. A to daje liniowa moc w funkcji obrotow. Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac optymalnym sterowaniem - przy niskich obrotach bierze prad zwarciowy, przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). W jednym zakresie rdzen i uzwojenia sa przeciazone, w drugim - niewykorzystane. Poza tym, nie ma czegos takiego jak "moc od zera" - przy zerowych obrotach i skonczonym momencie z definicji dostajesz moc rowna 0. JD |
|
Data: 2010-05-28 20:42:06 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Fri, 28 May 2010 06:42:56 -0700 (PDT), JD wrote:
On May 25, 7:16 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl> A duzy prad znaczy ze duza moc pobiera, srednia oddaje - czyli niesprawny :-) przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). Otoz to - on wcale nie taki dobry. J. |
|
Data: 2010-05-29 01:35:39 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 29, 3:42 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Racja. Ciekawe jak wyglada charakterystyka sprawnosci silnika synchronicznego. Nie widzialem zadnych danych ale skoro falownik podaje prad o stalej amplitudzie to amplituda napiecia musi narastac liniowo w funkcji obrotow. To z kolei (pomijajac wszelkie niedoskonalosci) dawaloby liniowa moc wejsciowa czyli stala sprawnosc. JD |
|
Data: 2010-05-29 11:59:06 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sat, 29 May 2010 01:35:39 -0700 (PDT), JD wrote:
Ciekawe jak wyglada charakterystyka sprawnosci silnika Ale niedoskonalosci nie sa do pominiecia - straty w miedzi i w falowniku sa. Przy stalym pradzie na uwzojeniu silnika wychodzi na to ze dosc stale sa. No i mozesz zejsc z obrotami do zera - moment jest, prad plynie, mocy na wale nie ma, a licznik sie kreci .. J. |
|
Data: 2010-05-29 04:09:52 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 29, 6:59 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
No nie sa, ale juz nie chcialem komplikowac sprawy. Przypuszczam, ze falownik ma swoje "ulubione" napiecie wyjsciowe, przy ktorym osiaga maksymalna sprawnosc. Jesli pominac odpornosc izolacji na przebicie (wiem, nie mozna jej pominac) ;-) to zarowno sprawnosc jak i moc maksymalna (obroty maksymalne) zaleza glownie od falownika. Przy stalym pradzie na uwzojeniu silnika wychodzi na to ze dosc stale Racja. Kazdy rzeczywisty silnik przy predkosci 0 ma sprawnosc 0. Ale sprawnosc to nie wszystko, wazne jest tez ile tej energii i przez jaki czas jest tracone (bo to decyduje o koncowym bilansie). W zatrzymanym silniku synchronicznym napiecie jest minimalne -> mala moc strat. Do tego silnik pracuje w tych warunkach przez ulamek czasu, wiec calkowity wydatek energetyczny jest pewnie pomijalny w zestawieniu z innymi stratami. JD |
|
Data: 2010-05-29 22:28:48 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Fri, 28 May 2010 20:42:06 +0200, J.F. napisał(a):
przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). Jedyną w zasadzie jego wadą jest to, że ma komutator który pracuje przy wielkim prądzie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-30 10:25:31 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sat, 29 May 2010 22:28:48 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Fri, 28 May 2010 20:42:06 +0200, J.F. napisał(a): Nie - zobacz na czym polega ta ch-ka ktora sie tak zachwycasz - zmniejszamy prad stojana i jego pole magnetyczne. Czyli dla zapewnienia takiego samego momentu plynie w wirniku znacznie wiekszy prad niz musi. I przynosi wieksze straty. Zupelnie niepotrzebnie. No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie go rezystorami, w nich tez straty. J. |
|
Data: 2010-05-30 13:51:42 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 30 May 2010 10:25:31 +0200, J.F. napisał(a):
Nic podobnego. Moment to w wielkim uproszczeniu iloczyn prądu wirnika i stojana. Wynika to ze wzoru na siłę elektrodynamiczną - to iloczyn natężenia pola magnetycznego i prądu płynącego przez przewód. No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie go Choppery istnieją, naprawdę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-30 16:53:35 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sun, 30 May 2010 13:51:42 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 30 May 2010 10:25:31 +0200, J.F. napisał(a): No wlasnie - a tu ze wzrostem predkosci zmniejszasz prad stojana, mimo ze wcale nie musisz. Czyli przez wirnik musi plynac wiekszy prad. No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie go Z chopperem inne silniki tez nabieraja innych wlasciwosci. J. |
|
Data: 2010-05-31 01:02:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 30 May 2010 16:53:35 +0200, J.F. napisał(a):
Nic podobnego. Moment to w wielkim uproszczeniu iloczyn prądu wirnika i W silniku szeregowym prąd stojana to prąd wirnika zarazem, wraz ze zwiększeniem się prędkości maleje prąd i stojana i wirnika. Z chopperem inne silniki tez nabieraja innych wlasciwosci.No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie goChoppery istnieją, naprawdę. Oczywiście, jedynie nieprawdą jest, jakoby silnik szeregowy musiał mieć straty na rezystorach. Co więcej - przy sterowaniu impulsowym może on zachować moment przy o wiele niższym prądzie rozruchowym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-29 22:28:01 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Fri, 28 May 2010 06:42:56 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Optymalnie sterujac silnikiem mozesz z niego wycisnac staly *moment*. Nie, moc. Ba, silnik szeregowy to nawet naturalnie. Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac To jest optymalna charekterystyka trakcyjna, a nie sterowanie. przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). I co z tego? Za to na starcie masz wielkiego kopa. Poza tym, nie ma czegos takiego jak "moc od zera" - przy zerowych Słyszałeś o przedziałach otwartych i zamkniętych? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-29 20:13:42 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 30, 5:28 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Nie, moment. Charakterystyke mocy i momentu podaje sie dla maksymalnego wysterowania, inaczej mogloby Ci wyjsc, ze silnik ma np. moc ujemna. Przypuszczam (nie znam sie na tym), ze silniki spalinowe tez testuje sie na maksymalnym otwarciu przepustnicy. > Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac To co chcemy (stala moc) a to co mamy (staly moment) to dwie rozne rzeczy. I tu wracamy do poczatku - w pojazdach, w ktorych chcemy uzyskac dobre przyspieszenie przy 20km/h, predkosc max >130km/h i dobra sprawnosc w calym zakresie, potrzebna jest skrzynia biegow (albo dwa specjalizowane silniki). > przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). Maksymalny "kop" jest taki sam jak w silniku synchronicznym - taki na jaki pozwoli rdzen. Kazdy silnik da sie przesterowac ("silnik szeregowy to nawet naturalnie") ale efekt jest zawsze ten sam - kupa smrodu. EOT, ta rozmowa zmierza do nikad. JD |
|
Data: 2010-05-30 12:31:28 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 29 May 2010 20:13:42 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Nie, moc. Ba, silnik szeregowy to nawet naturalnie. Cóż, bredź dalej, nie będę Cię prostował, że jedyny silnik jaki ma naturalnie stały moment obrotowy, to synchroniczny. Inne mają różnie, szeregowy ma hiperboliczną charakterystykę momentu.
Niby jakim cudem? Przypuszczam (nie znam sie na tym), ze silniki spalinowe tez testuje Istotnie, na tym TEŻ się nie znasz. To jest optymalna charekterystyka trakcyjna, a nie sterowanie. Mamy stałą moc i w silniku szeregowym mamy stałą moc. Moment obrotowy takiego silnika to hiperbola. rzeczy. I tu wracamy do poczatku - w pojazdach, w ktorych chcemy Nie jest. Wystarcza jeden szeregowy, albo najprostszy, klatkowy + sterowanie elektroniką. I co z tego? Za to na starcie masz wielkiego kopa. LOL. Silnik szeregowy można przez kilkanaście sekund przeciążyć 5-6 krotnie. A szeregowy to się nadaje... no, do walcowania blach ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-30 10:31:56 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sat, 29 May 2010 22:28:01 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Fri, 28 May 2010 06:42:56 -0700 (PDT), JD napisał(a): Optymalnie, czy moze raczej maksymalnie - to wlasnie moment. Pole w stojanie rowne nasyceniu stali, prad w wirniku rowny zdolnosci chlodzenia - i wychodzi staly moment. Chyba ze zaczniemy uwzgledniac wplyw obrotow na chlodzenie wirnika, wtedy im szybciej sie kreci tym wiekszy moment mozliwy - ale mozna dodac niezalezny wentylator :-) J. |
|
Data: 2010-05-25 00:17:07 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 08:00:56 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Silnik o mocy 200kW ma wymiary 80x40x40cm... Uważam, że silnik o mocy 20kW byłby od tego kloc ciut mniejszy, a to wystarczająca moc dla autka miejskiego z napedem elektrycznym. To efekt tego, że silnik elektryczny może pracować z mocą maksymalną niemal w całym zakresie obrotów, a do tego mozna go bez problemu przeciążać i to znacznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-25 00:17:52 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 16:53:04 +0200, J.F. napisał(a):
Odkąd elektronika dużych mocy weszła do użycia, to naturalna Praktycznie tak. Tym bardziej, że możesz tez kombinować częstotliwością zasilania. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-25 00:25:39 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 08:37:37 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Wiesz, lokomotywy nieco nowsze niż z lat 60 ub. wieku mają silniki Przecież pisałem o lokomotywach nieco nowszych. EP09 to0 konstrukcja z tych własnei lat, przynajmniej mentalnie. Poza Polską to juz chyba tylko w krajach byłego ZSRR (z europejskich) jeździ się na silnikach szeregowych. Czechy, Słowacja, o Niemczech nie wspominając - asynchrony i tyle. Taniej jest wsadzić elektronikę oraz tani, praktycznie bezobsługowy silnik, nież skomplikowany ukłąd z komutatorem wielkoprądowym. Elektronika pozwala lepiej wykorzystac silnik przy wyzszych obrotach W lokomotywach moment na niskich obrotach jest KLUCZOWY. Ciężar, wbrew pozorom gra sporą rolę (dopuszczalne naciski na tor). Natomiast cechą silnika elektrycznego jest to, że mając sporą pojemność cieplną pozwala on na krótkotrwałe przeciążenia sięgające nieraz kilkukrotności parametrów nominalnych. W efekcie, sterując jednocześnie częstotliwością, jak i napięciem zasilania można zrobić z silnikiem to, co się chce. Wracajac do samochodow. Gdybym mial kupowac samochod elektryczny to Da się, tylko po co? Tylko silnik synchroniczny takową ma. Reszta nie. Taki silnik szeregowy ma płaską charakterystykę mocy, a moment spada wykładniczo (ale to jego jedyna zaleta). Nie ma sensu budować skrzyni biegów, to już lepiej zastosować silnik ze zmienną ilością biegunów, choć to tez mało sensowne przy obecnej elektronice sterującej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-11 07:20:10 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 21:42:57 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote: A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów? Blisko masz, obejrzyj sobie coś co się nazywa Tesla Roadster. Coś mu tam sterczy z tunelu środkowego, zgadniesz co to? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-05-11 11:18:12 | |
Autor: Rafał | |
W pełni elektryczny samochód od N issana | |
Pszemol pisze:
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego: mój laptop jak był nowy to na baterii trzymał 3..4h teraz ma 2 lata i trzyma godzinę, max 1,5... |