Data: 2010-05-09 21:16:54 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 9, 11:00 pm, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Ładujesz w domu/garażu, z gniazdka sieciowego:http://blog.truecar.com/?p=2807 Bardzo fajny samochod na miasto i jako drugi samochod w rodzinie. Ciekawe jak bedzie spisywal sie w nim silnik. Dosc mocny (80kW, 280Nm(!)) ale bez skrzyni. Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie wykorzystac tylko gdzies w okolicach 120km/h (zgaduje), predkosc maksymalna jest stosunkowo niska (w/g katalogu 140km/h), a moment zmierzony na kolach juz nie jest taki duzy ze wzgledu na przelozenie. Mam wrazenie, ze gdyby wstawili tam chociaz dwubiegowy automat (miasto/ trasa) to ten silnik bylby duzo lepiej wykorzystany. Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. Moim zdaniem jest lepszy niz jakikolwiek spalinowy kompakt. Deprecjacja moze byc spora bo za kilka lat koszt produkcji samochodow elektrycznych beda pewnie nizszy niz spalinowych a konkurencja caly czas rosnie. Z tego co przeczytalem, owszem, da sie go ladowac (doladowywac) z gniazdka (120V?) ale producent zaleca instalacje w domu "porzadnej" ladowarki. Ciekawe czy jest tu juz jakis standard czy tez dla kazdego samochodu trzeba bedzie stawiac osobne urzadzenie. JD |
|
Data: 2010-05-10 21:42:57 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"JD" <jdanych@gmail.com> wrote in message news:ab63ddd4-763e-4a33-82bf-71b7ef3d9325e34g2000pra.googlegroups.com...
On May 9, 11:00 pm, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów? Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie A to oceniasz na podstawie silników benzynowych może? To robisz duży błąd... predkosc ??? Na samochód miejski gdzie w mieście masz max 70km/h??? Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. :-) Nie, dziękuję. Mam już dwa auta benzynowe. |
|
Data: 2010-05-10 22:07:28 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 11, 11:42 am, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
Wymagajacy? Nie. Twierdze za to, ze kazdemu samochodowi elektrycznemu *przydalaby sie* chociaz 2-biegowa skrzynia. > Oznacza to, ze jego moc maksymalna da sie Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie obrotow od 0 do "kolanka" nieco ponizej obrotow maks. Moc to moment x predkosc katowa wiec w takim silniku rosnie ona *proporcjonalnie* do obrotow i osiaga maksimum gdzies w okolicach "kolanka" charakterystyki momentu. Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej. Fakt, silnik synchroniczny jest lepszy od silnika spalinowego (i stad pewnie pokusa by zaoszczedzic $500 na skrzyni biegow) ale gorszy od zestawu "silnik(dowolny)+skrzynia biegow", ktory to ma moment *odwrotnie proporcjonalny* do predkosci pojazdu. > predkosc Inne samochody miejskie jada szybciej. To ograniczenie wynika wylacznie z 1-biegowej "skrzyni biegow" - jest nieco za wolny na trase, nieco za szybki (czyt. slaby) na miasto. > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. To po co pytasz? JD |
|
Data: 2010-05-11 06:22:01 | |
Autor: Pszemol | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
"JD" <jdanych@gmail.com> wrote in message news:cdb2d3bc-a747-4000-b61b-3bd49fa8c1df11g2000prv.googlegroups.com...
Silnik synchroniczny ma (z grubsza) *staly* moment obrotowy w zakresie OK. > Co do ceny - jesli lapiesz sie na dofinansowanie to bierz. Gdzie i o co ja się Twoim zdaniem pytam? Ja się pytam co sądzicie o pomyśle auta elektrycznego jako takiego, a nie w sensie "chce kupić auto, co myślicie o tym: xxx"... |
|
Data: 2010-05-12 01:03:51 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Mon, 10 May 2010 22:07:28 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-12 08:37:04 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Silniki pradu stalego w konfiguracji szeregowej maja moment obrotowy z grubsza odwrotnie proporcjonalny do predkosci katowej (czyli daja stala moc niezaleznie od predkosci, cos jak skrzynia CVT). W praktyce dla omega=0 moment jest ograniczony indukcja nasycenia rdzenia ale poniewaz rdzen jest projektowany z duzym zapasem to ten maksymalny moment jest calkiem spory. Silnikiem synchronicznym steruje falownik, ktory ma duzo szersze pole dzialania od przelacznika. Moze przylozyc do uzwojen takie napiecie by w kazdym punkcie pracy przepuscic przez nie prad o maksymalnej dopuszczalnej amplitudzie (wynikajacej z pola przekroju rdzenia i drutu). Silnik jest lepiej wykorzystany (wiec mniejszy i lzejszy) ale ma staly moment uzalezniony wprost od jego fizycznych rozmiarow. JD |
|
Data: 2010-05-12 08:50:36 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 13, 12:37 am, JD <jdan...@gmail.com> wrote:
On May 12, 8:03 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl> W sumie wszystko rozbija sie o rozmiar. Gdyby do tego Nissana wstawic silnik, ktory moglby zerwac przyczepnosc kol przy ruszaniu (i przy kilkudziesieciu km/h - taki efekt uboczny) to skrzynia biegow nie bylaby mu do niczego potrzebna. W lokomotywach uzywa sie silnikow z takim zapasem momentu bo tam duza masa jest wrecz wymagana, w samochodach elektrycznych - nie. JD |
|
Data: 2010-05-25 00:16:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 09:55:44 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Ale to jest 200kW. Do malucha by wystarczyla cwiartka tego. Ciekawe, bo według mojej wiedzy silnik elektryczny potrafi w zasadzie od zera dawać pełną moc. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-28 06:42:56 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 25, 7:16 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Optymalnie sterujac silnikiem mozesz z niego wycisnac staly *moment*. A to daje liniowa moc w funkcji obrotow. Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac optymalnym sterowaniem - przy niskich obrotach bierze prad zwarciowy, przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). W jednym zakresie rdzen i uzwojenia sa przeciazone, w drugim - niewykorzystane. Poza tym, nie ma czegos takiego jak "moc od zera" - przy zerowych obrotach i skonczonym momencie z definicji dostajesz moc rowna 0. JD |
|
Data: 2010-05-28 20:42:06 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Fri, 28 May 2010 06:42:56 -0700 (PDT), JD wrote:
On May 25, 7:16 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl> A duzy prad znaczy ze duza moc pobiera, srednia oddaje - czyli niesprawny :-) przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). Otoz to - on wcale nie taki dobry. J. |
|
Data: 2010-05-29 01:35:39 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 29, 3:42 am, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Racja. Ciekawe jak wyglada charakterystyka sprawnosci silnika synchronicznego. Nie widzialem zadnych danych ale skoro falownik podaje prad o stalej amplitudzie to amplituda napiecia musi narastac liniowo w funkcji obrotow. To z kolei (pomijajac wszelkie niedoskonalosci) dawaloby liniowa moc wejsciowa czyli stala sprawnosc. JD |
|
Data: 2010-05-29 11:59:06 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sat, 29 May 2010 01:35:39 -0700 (PDT), JD wrote:
Ciekawe jak wyglada charakterystyka sprawnosci silnika Ale niedoskonalosci nie sa do pominiecia - straty w miedzi i w falowniku sa. Przy stalym pradzie na uwzojeniu silnika wychodzi na to ze dosc stale sa. No i mozesz zejsc z obrotami do zera - moment jest, prad plynie, mocy na wale nie ma, a licznik sie kreci .. J. |
|
Data: 2010-05-29 04:09:52 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 29, 6:59 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
No nie sa, ale juz nie chcialem komplikowac sprawy. Przypuszczam, ze falownik ma swoje "ulubione" napiecie wyjsciowe, przy ktorym osiaga maksymalna sprawnosc. Jesli pominac odpornosc izolacji na przebicie (wiem, nie mozna jej pominac) ;-) to zarowno sprawnosc jak i moc maksymalna (obroty maksymalne) zaleza glownie od falownika. Przy stalym pradzie na uwzojeniu silnika wychodzi na to ze dosc stale Racja. Kazdy rzeczywisty silnik przy predkosci 0 ma sprawnosc 0. Ale sprawnosc to nie wszystko, wazne jest tez ile tej energii i przez jaki czas jest tracone (bo to decyduje o koncowym bilansie). W zatrzymanym silniku synchronicznym napiecie jest minimalne -> mala moc strat. Do tego silnik pracuje w tych warunkach przez ulamek czasu, wiec calkowity wydatek energetyczny jest pewnie pomijalny w zestawieniu z innymi stratami. JD |
|
Data: 2010-05-29 22:28:48 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Fri, 28 May 2010 20:42:06 +0200, J.F. napisał(a):
przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). Jedyną w zasadzie jego wadą jest to, że ma komutator który pracuje przy wielkim prądzie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-30 10:25:31 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sat, 29 May 2010 22:28:48 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Fri, 28 May 2010 20:42:06 +0200, J.F. napisał(a): Nie - zobacz na czym polega ta ch-ka ktora sie tak zachwycasz - zmniejszamy prad stojana i jego pole magnetyczne. Czyli dla zapewnienia takiego samego momentu plynie w wirniku znacznie wiekszy prad niz musi. I przynosi wieksze straty. Zupelnie niepotrzebnie. No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie go rezystorami, w nich tez straty. J. |
|
Data: 2010-05-30 13:51:42 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 30 May 2010 10:25:31 +0200, J.F. napisał(a):
Nic podobnego. Moment to w wielkim uproszczeniu iloczyn prądu wirnika i stojana. Wynika to ze wzoru na siłę elektrodynamiczną - to iloczyn natężenia pola magnetycznego i prądu płynącego przez przewód. No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie go Choppery istnieją, naprawdę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-30 16:53:35 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sun, 30 May 2010 13:51:42 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 30 May 2010 10:25:31 +0200, J.F. napisał(a): No wlasnie - a tu ze wzrostem predkosci zmniejszasz prad stojana, mimo ze wcale nie musisz. Czyli przez wirnik musi plynac wiekszy prad. No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie go Z chopperem inne silniki tez nabieraja innych wlasciwosci. J. |
|
Data: 2010-05-31 01:02:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sun, 30 May 2010 16:53:35 +0200, J.F. napisał(a):
Nic podobnego. Moment to w wielkim uproszczeniu iloczyn prądu wirnika i W silniku szeregowym prąd stojana to prąd wirnika zarazem, wraz ze zwiększeniem się prędkości maleje prąd i stojana i wirnika. Z chopperem inne silniki tez nabieraja innych wlasciwosci.No i nie zawsze potrzebujesz pelnej mocy, a reguluje sie goChoppery istnieją, naprawdę. Oczywiście, jedynie nieprawdą jest, jakoby silnik szeregowy musiał mieć straty na rezystorach. Co więcej - przy sterowaniu impulsowym może on zachować moment przy o wiele niższym prądzie rozruchowym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-29 22:28:01 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Fri, 28 May 2010 06:42:56 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Optymalnie sterujac silnikiem mozesz z niego wycisnac staly *moment*. Nie, moc. Ba, silnik szeregowy to nawet naturalnie. Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac To jest optymalna charekterystyka trakcyjna, a nie sterowanie. przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). I co z tego? Za to na starcie masz wielkiego kopa. Poza tym, nie ma czegos takiego jak "moc od zera" - przy zerowych Słyszałeś o przedziałach otwartych i zamkniętych? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-29 20:13:42 | |
Autor: JD | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On May 30, 5:28 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Nie, moment. Charakterystyke mocy i momentu podaje sie dla maksymalnego wysterowania, inaczej mogloby Ci wyjsc, ze silnik ma np. moc ujemna. Przypuszczam (nie znam sie na tym), ze silniki spalinowe tez testuje sie na maksymalnym otwarciu przepustnicy. > Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac To co chcemy (stala moc) a to co mamy (staly moment) to dwie rozne rzeczy. I tu wracamy do poczatku - w pojazdach, w ktorych chcemy uzyskac dobre przyspieszenie przy 20km/h, predkosc max >130km/h i dobra sprawnosc w calym zakresie, potrzebna jest skrzynia biegow (albo dwa specjalizowane silniki). > przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment). Maksymalny "kop" jest taki sam jak w silniku synchronicznym - taki na jaki pozwoli rdzen. Kazdy silnik da sie przesterowac ("silnik szeregowy to nawet naturalnie") ale efekt jest zawsze ten sam - kupa smrodu. EOT, ta rozmowa zmierza do nikad. JD |
|
Data: 2010-05-30 12:31:28 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 29 May 2010 20:13:42 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Nie, moc. Ba, silnik szeregowy to nawet naturalnie. Cóż, bredź dalej, nie będę Cię prostował, że jedyny silnik jaki ma naturalnie stały moment obrotowy, to synchroniczny. Inne mają różnie, szeregowy ma hiperboliczną charakterystykę momentu.
Niby jakim cudem? Przypuszczam (nie znam sie na tym), ze silniki spalinowe tez testuje Istotnie, na tym TEŻ się nie znasz. To jest optymalna charekterystyka trakcyjna, a nie sterowanie. Mamy stałą moc i w silniku szeregowym mamy stałą moc. Moment obrotowy takiego silnika to hiperbola. rzeczy. I tu wracamy do poczatku - w pojazdach, w ktorych chcemy Nie jest. Wystarcza jeden szeregowy, albo najprostszy, klatkowy + sterowanie elektroniką. I co z tego? Za to na starcie masz wielkiego kopa. LOL. Silnik szeregowy można przez kilkanaście sekund przeciążyć 5-6 krotnie. A szeregowy to się nadaje... no, do walcowania blach ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-30 10:31:56 | |
Autor: J.F. | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Sat, 29 May 2010 22:28:01 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Fri, 28 May 2010 06:42:56 -0700 (PDT), JD napisał(a): Optymalnie, czy moze raczej maksymalnie - to wlasnie moment. Pole w stojanie rowne nasyceniu stali, prad w wirniku rowny zdolnosci chlodzenia - i wychodzi staly moment. Chyba ze zaczniemy uwzgledniac wplyw obrotow na chlodzenie wirnika, wtedy im szybciej sie kreci tym wiekszy moment mozliwy - ale mozna dodac niezalezny wentylator :-) J. |
|
Data: 2010-05-25 00:17:07 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 08:00:56 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Silnik o mocy 200kW ma wymiary 80x40x40cm... Uważam, że silnik o mocy 20kW byłby od tego kloc ciut mniejszy, a to wystarczająca moc dla autka miejskiego z napedem elektrycznym. To efekt tego, że silnik elektryczny może pracować z mocą maksymalną niemal w całym zakresie obrotów, a do tego mozna go bez problemu przeciążać i to znacznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-25 00:17:52 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 16:53:04 +0200, J.F. napisał(a):
Odkąd elektronika dużych mocy weszła do użycia, to naturalna Praktycznie tak. Tym bardziej, że możesz tez kombinować częstotliwością zasilania. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-25 00:25:39 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
Dnia Sat, 15 May 2010 08:37:37 -0700 (PDT), JD napisał(a):
Wiesz, lokomotywy nieco nowsze niż z lat 60 ub. wieku mają silniki Przecież pisałem o lokomotywach nieco nowszych. EP09 to0 konstrukcja z tych własnei lat, przynajmniej mentalnie. Poza Polską to juz chyba tylko w krajach byłego ZSRR (z europejskich) jeździ się na silnikach szeregowych. Czechy, Słowacja, o Niemczech nie wspominając - asynchrony i tyle. Taniej jest wsadzić elektronikę oraz tani, praktycznie bezobsługowy silnik, nież skomplikowany ukłąd z komutatorem wielkoprądowym. Elektronika pozwala lepiej wykorzystac silnik przy wyzszych obrotach W lokomotywach moment na niskich obrotach jest KLUCZOWY. Ciężar, wbrew pozorom gra sporą rolę (dopuszczalne naciski na tor). Natomiast cechą silnika elektrycznego jest to, że mając sporą pojemność cieplną pozwala on na krótkotrwałe przeciążenia sięgające nieraz kilkukrotności parametrów nominalnych. W efekcie, sterując jednocześnie częstotliwością, jak i napięciem zasilania można zrobić z silnikiem to, co się chce. Wracajac do samochodow. Gdybym mial kupowac samochod elektryczny to Da się, tylko po co? Tylko silnik synchroniczny takową ma. Reszta nie. Taki silnik szeregowy ma płaską charakterystykę mocy, a moment spada wykładniczo (ale to jego jedyna zaleta). Nie ma sensu budować skrzyni biegów, to już lepiej zastosować silnik ze zmienną ilością biegunów, choć to tez mało sensowne przy obecnej elektronice sterującej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-05-11 07:20:10 | |
Autor: Robert Rędziak | |
W pełni elektryczny samochód od Nissana | |
On Mon, 10 May 2010 21:42:57 -0500, Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
wrote: A widziałeś kiedyś napęd elektryczny wymagający skrzyni biegów? Blisko masz, obejrzyj sobie coś co się nazywa Tesla Roadster. Coś mu tam sterczy z tunelu środkowego, zgadniesz co to? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |