W piątki pościmy

Data: 2009-10-16 18:24:59
Autor: abc
W piątki pościmy
Tradycyjne przepisy postne
Św. Kościoła Rzymsko-Katolickiego

Jeśli rzeczywiście pragniemy dostąpić łaski wiecznego zbawienia, nasze życie
powinien przepełniać prawdziwie katolicki duch ofiary. W tym też duchu warto
dobrowolnie powrócić do rygorystycznych przepisów postnych, jakie
obowiązywały w naszym Kościele jeszcze w tym stuleciu.

Wszystkie święta, w jakie obowiązują posty możecie Państwo odnaleźć w naszym
tradycyjnym kalendarzu liturgicznym. W specjalnej rubryce podany jest tam
rodzaj postu obowiązujący danego dnia.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Trzecie przykazanie Kościelne nakazuje w pewne dni zachować post ścisły, w
inne zaś wstrzymać się od potraw mięsnych. Prawo to obowiązuje pod grzechem
ciężkim [Należy pamiętać o rozluźnieniu przepisów - red.]
W dni ścisłego postu nie tylko nie wolno spożywać pokarmów mięsnych [post
jakościowy], lecz też nie wolno więcej jak raz na dzień najeść się do
sytości, a rano i wieczór nieco się posilić [post ilościowy].

Dni ścisłego postu są następujące:[w te dni obowiązuje post ilościowy i
jakościowy]

I. Środa popielcowa i piątki Wielkiego Postu
(W inne dni Wielkiego Postu wolno spożywać potrawy mięsne, lecz można tylko
raz na dzień najeść się do sytości [post ilościowy bez jakościowego]. Wielki
Post kończy się w Wielką Sobotę w południe.

II. Suche dni: środa, piątek, sobota.
1. po trzeciej niedzieli Adwentu,
2. po pierwszej niedzieli Wielkiego Postu,
3. po Zielonych Świątkach,
4. po Podwyższeniu św. Krzyża

III. Cztery wigilie, to jest:
1. Bożego Narodzenia
2. Zielonych Świątek,
3. Wniebowzięcia Najśw. Maryi Panny
4. Wszystkich Świętych

We wszystkie piątki roku od potraw mięsnych wstrzymać się należy [post
jakościowy bez ilościowego]

Co do tłuszczów zwierzęcych, to wolno ich używać we wszystkie dni całego
roku.

O ile post przypada w święto uroczyste lub w niedzielę, to obowiązek postu
ustaje, chyba że święto przypada w czasie Wielkiego Postu.

Do zachowania wstrzemięźliwości od potraw mięsnych w dni powyższe obowiązany
jest każdy katolik po skończonym 7 roku życia. Prawo zaś do zachowania
ścisłego postu obowiązuje wszystkich, którzy już ukończyli 21 lat.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Opracowano na podstawie "Książki Misyjnej oo. Redemptorystów", Kraków 1947.

Data: 2009-10-16 12:31:03
Autor: robertbig
W piątki pościmy
On 16 Paź, 18:24, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -­-- -- -
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

ja tam w piatki ,mam nakaz walenia po ryju katolskich pojebów . tak mi
nakazuje moja religia.
na szczęście dla ciebie abc , nie jestem zbyt religijny ...
ty bezdenna ludzka szmato..
--
big

Data: 2009-10-16 21:41:29
Autor: wsi spokojna, wsi wesola
W piątki pościmy

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hbaiat$mlq$1atlantis.news.neostrada.pl...
ja tam w piatki ,mam nakaz walenia po ryju katolskich pojebów . tak mi
nakazuje moja religia.
na szczęście dla ciebie abc , nie jestem zbyt religijny ...
ty bezdenna ludzka szmato..

No i dlaczego takie chamstwo?  Co cię tak rozjuszyło?

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

   prawda? hyhyhy...

   ar

Data: 2009-10-16 21:49:09
Autor: Lorn
W piątki pościmy
abc pisze:
[...]

Tak mu nakazuje jego religia... Pewnie on Twoje pierdoły niezgodne z tematyką grupy uznaje za chamstwo. :>

Data: 2009-10-16 19:06:52
Autor: games
W piątki pościmy
abc pisze:
[...]

Co ciekawe w krajach takich ktore nieoficjalnie KK uznaje za poganskie jak np szwecja czy dania, piatkowy post to normalka i z tego co pamietam to wszedzie podaja w piatek postne potrawy.

Data: 2009-10-16 20:58:05
Autor: Adam
W piątki pościmy
Post jest wymysłem sekty, zwanej kościołem katolickim. W żadnym miejscu Biblii nie ma słowa o takim wymogu - Jezus nigdy o takim wymogu nie wspominał w swych naukach. Post, jak i wiele nakazów KK są prostym przeniesiem zwyczajów pogańskich.
AC

Data: 2009-10-16 21:18:52
Autor: wsi spokojna, wsi wesola
W piątki pościmy

"Adam" <bluesman1952@poczta.fm> schrieb im Newsbeitrag news:hbafsg$hb0$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

   Bo wtedy nie zdazyl.  Zwycieski Chrystus Pan jest obecny w swietym
   Kosciele powszechnym - i tylko tam! - przez caly jego istnienia po dzien
   dzisiejszy i bedzie obecny tez przez przyszla wiecznosc.

   AR

Data: 2009-10-17 22:06:17
Autor: janusz@fajny.adres.to
W piątki pościmy
Adam wrote:
[...]

Biorę Nowy Testament. Zaglądam np. do pierwszej jego księgi, czyli Ewangelii wg św. Mateusza.
Znajduję:
<cytat Mt 6; 14-15>
Wtedy podeszli do Niego uczniowie Jana i zapytali: "Dlaczego my i faryzeusze dużo pościmy, Twoi zaś uczniowie nie poszczą?" Jezus im rzekł: "Czy goście weselni mogą się smucić, dopóki pan młody jest z nimi? Lecz przyjdzie czas, kiedy zabiorą im pana młodego, a wtedy będą pościć.(...)"
</cytat>
Zaiste, Jezus o postach nie powiedział ani słowa. A w niżej zacytowanym fragmencie oczywiście nie dawał wskazówek, jak należy pościć.
<cytat Mt 6;16-18>
Kiedy pościcie, nie bądźcie posępni jak obłudnicy. Przybierają oni wygląd ponury, aby pokazać ludziom, ze poszczą. Zaprawdę, powiadam wam: już odebrali swoją nagrodę. Ty zaś, gdy pościsz, namaść sobie głowę i umyj twarz, aby nie ludziom pokazać, że pościsz, ale Ojcu twemu, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie."
</cytat>

j..

Data: 2009-10-16 19:34:13
Autor: Grzegorz Z.
wy pościcie
Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:24:59 +0200, abc napisał(a):

Tradycyjne przepisy postne
Św. Kościoła Rzymsko-Katolickiego

Pisz za siebie, lefebrysto.

Data: 2009-10-16 20:07:21
Autor: mkarwan
wy pościcie

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:sdre6ikkbfg7.1gn2p6cf7nm40$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:24:59 +0200, abc napisał(a):

Tradycyjne przepisy postne
Św. Kościoła Rzymsko-Katolickiego

Pisz za siebie, lefebrysto.

Więc kiego grzyba ty pisujesz o kościele katolickim?

Data: 2009-10-16 18:47:04
Autor: Karol
wy pościcie
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Pisz za siebie, lefebrysto.

Więc kiego grzyba ty pisujesz o kościele katolickim?

 a ty dlaczego nie piszesz tu o historii i aktualnych problemach Polski, tylko
od lat nauczasz Talmudu i obyczajow zydowskich?

Data: 2009-10-16 20:13:45
Autor: Grzegorz Z.
wy pościcie
Dnia Fri, 16 Oct 2009 20:07:21 +0200, mkarwan napisał(a):

[...]

A ty po kiego grzyba pisujesz o Żydach?

W piątki pościmy