Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?

W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?

Data: 2012-02-09 22:44:59
Autor: Zbynek Ltd.
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Elo

Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.

Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
pierwszy z przekroczeniem terminu?

--
Pozdrawiam
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-09 22:50:41
Autor: Liwiusz
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.

Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
pierwszy z przekroczeniem terminu?

Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności procesowej" i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-09 22:58:08
Autor: Zbynek Ltd.
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Liwiusz napisał(a) :
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
Elo

Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.

Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
pierwszy z przekroczeniem terminu?

Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności procesowej"

Otóż właśnie to miałem na uwadze :-)

i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)

Oczywiście :-)

--
Pozdrawiam
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-10 18:37:44
Autor: Gotfryd Smolik news
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:

Elo

Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.

"że".
  Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
go otrzymali?
  Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
był wyłączony przez 3 początkowe doby.
  Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)

"Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
dowiedzieć"?

Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

  Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)

"ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-11 08:54:26
Autor: Liwiusz
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
W dniu 2012-02-10 18:37, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:

Elo

Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.

"że".
Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
go otrzymali?
Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
był wyłączony przez 3 początkowe doby.
Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)

"Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
dowiedzieć"?

Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)

"ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D

Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-11 11:39:26
Autor: Zbynek Ltd.
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
Liwiusz napisał(a) :
W dniu 2012-02-10 18:37, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:

Elo

Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją.

"że".
Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy*
go otrzymali?
Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy
był wyłączony przez 3 początkowe doby.
Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się
rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;)

"Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością
dowiedzieć"?

3 tygodnie po wysłaniu maila udało mi się wyciągnąć oświadczenie, że
mail dotarł. Fakt - nie wiem kiedy dotarł :-)

Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.

Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :)

"ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D

Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.

Rajt :-)
Dwa dni od wysłania miałem telefon. Od dnia telefonu liczę te 16 dni.

Swoją drogą zastanawiam się, czy argument nieprawdziwości parametrów
podnosić w tym pozwie. Obawiam się jednak, że w przypadku przegranej
Roma locuta, causa finita. Mam rację?

--
Pozdrawiam
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-13 17:04:26
Autor: Gotfryd Smolik news
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?
On Sat, 11 Feb 2012, Liwiusz wrote:

Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy.

  A to włażę pod stół :D
  Bezpodstawnie założyłem że od maila.
  Czepiałem się, bo to chyba "standardowy kiks", uznanie daty nadania
za datę przyjęcia.

pzdr, Gotfryd

W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona