|
Data: 2012-02-09 22:50:41 |
Autor: Liwiusz |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? |
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
Elo
Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.
Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
pierwszy z przekroczeniem terminu?
Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności procesowej" i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)
--
Liwiusz
|
|
|
Data: 2012-02-09 22:58:08 |
Autor: Zbynek Ltd. |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? |
Liwiusz napisał(a) :
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
Elo
Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi.
Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na
niego w ogóle odpowiedzieć.
Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji.
Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni.
Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach.
Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest
wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane.
Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne
specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne.
Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową.
Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten
pierwszy z przekroczeniem terminu?
Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności procesowej"
Otóż właśnie to miałem na uwadze :-)
i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :)
Oczywiście :-)
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3
[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się
wszystkie możliwości.]
|
|