W ramach reparacji Niemcy zbudowaly w Polsce nowy lad medialny

Data: 2017-09-13 09:36:54
Autor: boukun
W ramach reparacji Niemcy zbudowaly w Polsce nowy lad medialny
- W obliczu straszliwych zbrodni, jakich Niemcy dokonali w czasie II wojnie światowej w Polsce, trudno jest prowadzić rzeczową debatę o polskich roszczeniach reparacyjnych - pisze Reinhard Veser w dzienniku ,,Frankfurter Allgemeine Zeitung".

Dziennikarz przypomina, że Niemcy uczyniły z Polski ,,najstraszliwsze miejsce zagłady europejskich Żydów, prowadziły tam okrutną wojnę, także przeciwko polskiej ludności cywilnej, która pod wieloma względami odpowiada definicji ludobójstwa".

Veser zaznacza, że to, co zdarzyło się w latach 1939-1945, zostało szczegółowo opisane przez historyków, ale ,,przerasta to naszą wyobraźnię". Dlatego ,,chłodna i wyłącznie prawnicza argumentacja" przeciwko reparacjom, albo relatywizacja roszczeń reparacyjnych odbierane są jako ,,co najmniej niewłaściwe".

Dziennikarz podkreśla jednocześnie, że niemiecki rząd musi odeprzeć roszczenia Warszawy, odwołując się też do prawa, aby wykluczyć roszczenia innych krajów, które padły ofiarą hitlerowskiej agresji. - Mając na względzie to, co III Rzesza wyrządziła podczas II wojny światowej prawie wszędzie w Europie, kompensacja cierpienia zadanego w przeszłości mogłaby przytłoczyć nawet tak silny gospodarczo kraj jak Republika Federalna - tłumaczy.
Polski rząd kroczy złą ścieżką?

Do tego dziedzictwa przeszłości dochodzi wypracowanie wspólnej odpowiedzi na politykę europejską i na wyzwania obecne i przyszłe - zauważa autor komentarza. W jego opinii, przeszkodzi temu pojawienie się na porządku dziennym kwestii historycznych.

- To dla nikogo nie jest dobre, także dla Polski, która w ostatnim ćwierćwieczu wielce skorzystała na integracji europejskiej. A integracja europejska jest odpowiedzią na historię II wojny światowej. I bezsprzecznie Niemcy ponoszą szczególną odpowiedzialność historyczną. Ale chodzi o to, aby wyzbyć się obciążeń z przeszłości, aby zabezpieczyć pokój w Europie - czytamy w FAZ.

- Retoryką obecnego polskiego rządu osiągnie się przeciwny skutek - ze szkodą dla wszystkich - konkluduje Veser.

https://wiadomosci.wp.pl/niemieckie-media-o-reparacjach-retoryka-polskiego-rzadu-ze-szkoda-dla-wszystkich-6165351830406785a

Anna
wczoraj (14:39)

Niemcy wiedzą, że sprawa jest niezałatwiona, oj wiedzą - gdzie dowody, gdzie dokumenty zrzeczenia się, nie ma?? Niemcy ośmieszają się tylko odwołując się do nieistniejących dokumentów, nazywając nasze zrzeczenie - milczącym przyzwoleniem, dobre sobie.

om132
wczoraj (21:43)

Muszę to zapamiętać. Jak sąsiad przyjdzie do mnie o zwrot długu to mu powiem, że to mu na dobre nie wyjdzie, że skorzystał na wejściu Polski do UE, i nie oddam mu pieniędzy bo to by zachęciło innych wierzycieli.

Sezon na misia
wczoraj (18:42)

W ramach reparacji Niemcy zbudowaly w Polsce nowy lad medialny.zebysmy my Polacy nie musieli się męczyć z wydawaniem czasopism i programów radiowo telewizyjnych.

Data: 2017-09-13 05:47:47
Autor: Zenek Kapelinder
W ramach reparacji Niemcy zbudowaly w Polsce nowy lad medialny
No i napisal o co chodzi. Nadmiernie obciazylo by to ich gospodarke. A chuj mnie obchodzi ich gospodarka i ze kartki na zarcie beda mieli. Oni litosci dla nas nigdy nie mieli. Reparacje beda dobre dla pokoju bo jak nie beda mieli kasy to kolejnej wojny nie beda mieli za co zrobic. W tej czesci Swiata tylko niemcy sa realnym zagrozeniem pokoju.

Data: 2017-09-13 13:41:55
Autor: Ciemny Lud
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Proponuje prowadzić w takim razie dyskusję z Putinem. Może być o Katyniu lub
o Smoleńsku. Ład medialny zbudował PiS i Rydzyk. Media sączące katolicką
nienawiść.

CL

Data: 2017-09-13 18:04:37
Autor: boukun
Użytkownik "Ciemny Lud"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Temat jest o Niemcach, Kawecki...

boukun

Data: 2017-09-14 08:45:18
Autor: Ciemny Lud
[...]

Temat jest o roszczeniach, odszkodowaniach za czas II WS. Jak sadzisz, co
robili Sowieci w Polsce do czasu az im Wałęsa pokazał kierunek Moskwa?
Dlaczego nie ma rzeczowej dyskusji z Putinem na temat wraku? Moda na
atakowanie Niemców? Przeciez ty jesteś też szwabskie nasienie boukunie aca
Kawecki.

CL

Data: 2017-09-14 11:12:35
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Sowieci nam pomagali i skutecznie chronili 40 lat, to były najlepsze czasy dla Polski, Kawecki....

boukun

Data: 2017-09-14 02:29:11
Autor: japanizer
On Thursday, September 14, 2017 at 6:12:40 PM UTC+9, boukun wrote:

> [...]

Sowieci nam pomagali i skutecznie chronili 40 lat, to były najlepsze czasy dla Polski, Kawecki....

Wiadomo, zdrajco, kiedyś Ruskie płacili ci za donoszenie na Polaków, i dobrze z tego żyłeś. A teraz, ot, ledwie 5 rubli od prorosyjskiego komentarza w internecie Putin płaci -- więc tęskno ci za komuną.

Data: 2017-09-14 11:43:37
Autor: u2
W dniu 14.09.2017 o 11:29, hitlerizer@japanizer.org pisze:
Wiadomo, zdrajco, kiedyś Ruskie płacili ci za donoszenie na Polaków, i dobrze z tego żyłeś. A teraz, ot, ledwie 5 rubli od prorosyjskiego komentarza w internecie Putin płaci -- więc tęskno ci za komuną.

te piździak ruskie nigdy zbukowi nie płacili, za biedni byli, ale ty na pewno zarabiasz kokosy na jurgielcie od szwabów:))))))))

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

W ramach reparacji Niemcy zbudowaly w Polsce nowy lad medialny