W rocznicę mordu zapłonie stodoła...

Data: 2010-07-10 12:27:44
Autor: Tzva Adonai
W rocznicę mordu zapłonie stodoła...
10 lipca przypada 69 rocznica pogromu w Jedwabnem. Mordu, który wg IPN
dokonała grupa "polskich mieszkańców z niemieckiej inspiracji". Z
okazji rocznicy artysta Rafał Betlejewski (twórca akcji "tęsknię za
Tob± Żydzie") zamierza we wsi Zawady (niedaleko Tomaszowa
Mazowieckiego) spalić stodołę.

Pogrom w Jedwabnem to jedna z czarnych kart polskiej historii. 10
lipca 1941 r. doszło do masakry żydowskich mieszkańców miasteczka
Jedwabne i okolic. Według niektórych informacji (m.in. w ksi±żce
"S±siedzi" Jana Grossa) sięga ona 1600 osób. W 2001 r. podczas
obchodów 60 rocznicy pogromu prezydent Aleksander Kwa¶niewski
przeprosił za zbrodnię.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,W-rocznice-mordu-znow-zaplonie-stodola,wid,12462881,wiadomosc.html?ticaid=1a7fd

Data: 2010-07-11 01:43:18
Autor: Jaksa
W rocznicę mordu zapłonie stodoła...
On Sat, 10 Jul 2010 21:27:44 +0200, Tzva Adonai <tzva.adonai1@lycos.com>  wrote:

10 lipca przypada 69 rocznica pogromu w Jedwabnem. Mordu, ktĂłry wg IPN
dokonała grupa "polskich mieszkańców z niemieckiej inspiracji". Z
okazji rocznicy artysta Rafał Betlejewski (twórca akcji "tęsknię za
Tobą Żydzie") zamierza we wsi Zawady (niedaleko Tomaszowa
Mazowieckiego) spalić stodołę.

Pogrom w Jedwabnem to jedna z czarnych kart polskiej historii.

Przepraszam, ale nie moge sie zgodzic. Dlaczego niby mialaby byc czarna  karta?

Czarna karta to np. sprowadzenie zydow do Polski, sprowadzenie Krzyzakow  do Polski,
niepotrzebny wybuch powstania Warszawskiego, rozbiory zatwierdzone przez  Sejm, itp.

Czarnych kart mielismy sporo, ale akurat reakcja spoleczenstwa na  bezecenstwa zydow
na kresach i ich aktywna wspolprace z okupantem sowieckim, do nich nie  nalezy.

No chyba ze masz na mysli niewspolmiernie slaba odpowiedz Polakow, bo  takich
Jedwabnych powinno na dobra sprawe byc tysiace.

Jaksa

Data: 2010-07-11 07:32:25
Autor: cytryna
wrote:

> [...]

takich
Jedwabnych powinno na dobra sprawe byc tysiace.

...."niepotrzebny wybuch powstania Warszawskiego, rozbiory zatwierdzone przez  Sejm, itp." w tym wszystkim maczał palce Komorowski. Był "Bór" jest "Bóbr", ale szlachectwo nawet podejrzanej prowieniencji zobowi±zuje. Czeka nas ocieplenie stosunków z okupantem sowieckim oraz kolejny rozbiór Polski. Breslau, Stettin, Oppeln, Grunberg, Koslin, Hirschberg, Grunberg, Hindenburg znów powróc± do macierzy, a Polanie jako chłopcy z podwórka będ± wegetowali
w Judeopoloni, o co zadba gustowne GWno z Szechterem na czele.
,

Data: 2010-07-11 10:49:55
Autor: jadrys
  W dniu 2010-07-11 07:32, cytryna pisze:

[...]

Bawisz się w wieszczkę? Taka z ciebie Kasandra? Jak na razie twoje zarzuty co do Komorowskiego to tylko domniemanie tego że będzie popełniał niegodziwo¶ci. Więc po co ta zawzięta pasja w twoich tekstach?

Data: 2010-07-11 10:59:06
Autor: Bogdan Idzikowski
W rocznicę mordu zapłonie stodoła...

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i1c0js$t0r$1news.onet.pl...
[...]

Przypuszczam, że w takich momentach ma orgazm.

Data: 2010-07-11 03:03:51
Autor: Canucki
W rocznicę mordu zapłonie stodoła...
"Mówi± płonie stodoła płonie aż strach
Trzeszczy wszystko dokoła ¶ciany i dach gor±co, że hej
Pobiegnij tam ze mn± szkoda czasu , bo
stodoła płonie a w niej ludzie jacy¶ s±,
Sołtys chyba już zwołał prawie pół wsi, pomagaj i ty.
Płonie stodoła, alarm trwa, jeste¶my na dnie.
Dlaczego wła¶nie ja miałbym brać w dudy miech?

Chwytam wiadro więc w dłonie biegnę co tchu i widzę tam co :
Płon± oczy i skronie, bawi się tłum, par chyba ze sto,
To sołtys swoj± córkę za m±ż dzisiaj dał
Do żonki pali się pan młody - chłop na schwał.
Zbrakło miejsca w mieszkaniu, ojciec i te¶ć ugo¶cić chciał wie¶ -
W swojej stodole zrobił bal, tańczyłem i ja....
Tak mog± płon±ć stodoły każdego dnia...

Chyba sie z tym zgodzisz?

Krzysztof Canucki

--