Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

Data: 2010-01-13 21:29:46
Autor: fReLuZ
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

Data: 2010-01-13 20:38:21
Autor: to
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
fReLuZ wrote:

W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

No to teraz masz fioletowy...

--
cokolwiek

Data: 2010-01-14 19:19:43
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

> W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

No to teraz masz fioletowy...


A nie zielony ?

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-13 21:55:22
Autor: Pytajnik
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
W dniu 2010-01-13 21:29, fReLuZ pisze:

W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....


Kolor to tylko funkcja marketingowa nic więcej...

Data: 2010-01-14 08:26:17
Autor: yaro
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
  > Kolor to tylko funkcja marketingowa nic wiÄ™cej...

A to akurat prawda nie jest,
PĹ‚yn nalezy dobrac w zaleznosci od rodzaju chlodnicy.
Zobacz jaką masz chłodnicę miedź czy alu i dopiero dobieraj płyn.
Czerwony jest dla alu.

--
yaro

Data: 2010-01-14 09:25:32
Autor: Karolek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
yaro pisze:
 > Kolor to tylko funkcja marketingowa nic wiÄ™cej...

A to akurat prawda nie jest,
PĹ‚yn nalezy dobrac w zaleznosci od rodzaju chlodnicy.
Zobacz jaką masz chłodnicę miedź czy alu i dopiero dobieraj płyn.
Czerwony jest dla alu.

Niebieski tez.

--
Karolek

Data: 2010-01-13 22:03:38
Autor: bratPit
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się gluty robią :/
brat

Data: 2010-01-14 19:20:32
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się
gluty robi± :/


A w Fordzie ?

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-14 22:03:36
Autor: bratPit
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się
gluty robi± :/


A w Fordzie ?

tego nie wiem, nie znam specyfiki Fordowskich płynów,
brat

Data: 2010-01-13 22:21:32
Autor: Adam Szewczak
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:hilafp$6hm$1inews.gazeta.pl...
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

A z Texaco czerwonego po dolaniu wody zrobil sie niebieski ;P ot taka chemia.

Fakt faktem ze sa rozne typy tych plynow i dobrze by bylo zalac takim co ma te same normy i sklad.

PZDr
Adam

Data: 2010-01-13 23:22:50
Autor: Yogi\(n\)
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:hilafp$6hm$1inews.gazeta.pl...
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

Wszystko zależy od tego, czy nie zmieszałes takiego na bazie glikolu etylowego z propylowym - bo te dwa po zmieszaniu daja "gluty". W płynach są też azotany, związki krzemionki i tez moga się wytrącać. Trzeba było przed zmieszaniem wziąć odrobinę oryginalnego i zmieszać np. w stosunku 1:1 z odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli nie zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić i szukać dalej. Albo trzeba było kupić zgodny z volkswagenowską normą G12, bo podobno mieszają się ze wszystkimi innymi. Ale i tak bym sprawdził ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2010-01-13 23:39:32
Autor: Yogi\(n\)
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hilhol$rik$1nemesis.news.neostrada.pl...
też azotany, związki krzemionki i tez moga się wytrącać. Trzeba było przed

Miało być "krzemu" oczywiście, a konkretnie sole kwasu krzemowego, czyli krzemiany.

--
Yogi(n)

Data: 2010-01-14 08:17:55
Autor: Tomasz Pyra
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
Yogi(n) pisze:

Trzeba było przed zmieszaniem wziąć odrobinę oryginalnego i zmieszać np. w stosunku 1:1 z odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli nie zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić i szukać dalej.

Najprościej jak się nie wie co jest w środku, to szarpnąć się te parę dych, przy okazji płyn wymienić i tym razem zapamiętać/zapisać :)

Data: 2010-01-14 19:30:19
Autor: Yogi\(n\)
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:himh43$b78$1nemesis.news.neostrada.pl...
Yogi(n) pisze:

Trzeba było przed zmieszaniem wziąć odrobinę oryginalnego i zmieszać np. w stosunku 1:1 z odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli nie zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić i szukać dalej.

Najprościej jak się nie wie co jest w środku, to szarpnąć się te parę dych, przy okazji płyn wymienić i tym razem zapamiętać/zapisać :)

Masz rację, czasem jednak może to oznaczać podwojeenie wafrtości auta ;-)

Dla niedowiarkĂłw:
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/materialy/plyny/plyny_chlodzace.pdf

--
Yogi(n)

Data: 2010-01-14 08:45:15
Autor: MarcinJM
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
fReLuZ pisze:
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia....

Kolorem oznacza sie baze plynu. Po zmieszaniu roznych moga pojawiac sie reakcje chemiczne w ukladzie i wytracanie roznych dziwnych rzeczy
Nieprawda jest natomiast, jakoby jakis kolor byl przeznaczony do chlodnic alu. Obecnie wszystkie chlodnice, glowice a czesto i bloki silnika sa aluminiowe.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2010-01-14 19:22:11
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...



A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali
chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie stalo...

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-14 21:42:43
Autor: Karolek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
pluton pisze:
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...



A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali
chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie stalo...


A co sie mialo stac?

--
Karolek

Data: 2010-01-15 14:27:00
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
> A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali
> chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie
stalo...
>

A co sie mialo stac?


A jaki masz samochod ?

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-15 14:40:43
Autor: Karolek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
pluton pisze:
A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali
chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie
stalo...
A co sie mialo stac?


A jaki masz samochod ?


Jaki to ma zwiazek z moim pytaniem?

--
Karolek

Data: 2010-01-15 18:14:01
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
>>> A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali
>>> chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie
> stalo...
>> A co sie mialo stac?
>
>
> A jaki masz samochod ?
>

Jaki to ma zwiazek z moim pytaniem?



No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo,
a w kazdym innym to moglo chlodnice rozerwac na tych mrozach.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-15 21:16:14
Autor: Karolek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
pluton pisze:
A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali
chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie
stalo...
A co sie mialo stac?

A jaki masz samochod ?

Jaki to ma zwiazek z moim pytaniem?



No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo,
a w kazdym innym to moglo chlodnice rozerwac na tych mrozach.


Po dolaniu wody do plynu na -37 stopni celsjusza?
No chyba, ze spuscili Ci lekko liczac polowe tego plynu i uzupelnili woda.
Ale jezeli jednak uzupelnili tylko jakis drobny ubytek to nic sie nie moglo stac.

--
Karolek

Data: 2010-01-16 10:47:32
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
> No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo,
> a w kazdym innym to moglo chlodnice rozerwac na tych mrozach.
>

Po dolaniu wody do plynu na -37 stopni celsjusza?
No chyba, ze spuscili Ci lekko liczac polowe tego plynu i uzupelnili woda.
Ale jezeli jednak uzupelnili tylko jakis drobny ubytek to nic sie nie
moglo stac.


Problem w tym, ze jak moi mechanicy (polecam ich , jak ktos jest w Lodzi)
spuscili ten plyn, to byl bielusienki, a w zbiorniku zapasowym byl
ciemnoniebieski.
Musze sie wiosna za to wziac porzadnie, jakis brak droznosci miedzy
chlodnica a zapasem sie ujawnil.


--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-16 11:33:20
Autor: Karolek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
pluton pisze:
No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo,
a w kazdym innym to moglo chlodnice rozerwac na tych mrozach.

Po dolaniu wody do plynu na -37 stopni celsjusza?
No chyba, ze spuscili Ci lekko liczac polowe tego plynu i uzupelnili woda.
Ale jezeli jednak uzupelnili tylko jakis drobny ubytek to nic sie nie
moglo stac.


Problem w tym, ze jak moi mechanicy (polecam ich , jak ktos jest w Lodzi)
spuscili ten plyn, to byl bielusienki, a w zbiorniku zapasowym byl
ciemnoniebieski.
Musze sie wiosna za to wziac porzadnie, jakis brak droznosci miedzy
chlodnica a zapasem sie ujawnil.


A powinni zaczac od sprawdzenia temperatury zamarzania.
No i troche to dziwne co piszesz bo jak dobrze rozumiem to ten zapasowy zbiornik to zbironiczek wyrownawczy i piszesz, ze tem miales plyn (niebieski), a w silniku po spuszczeniu byla woda?
Korek do nalewania plynu jak mniemam masz na zbiorniczku wyrownawczym? Jak tak to jak oni ta wode dolali, ze znalzla sie ona w chlodnicy, a nie w zbiorniczku? Pomijam juz kwestie, ze powinno sie wymieszac.
--
Karolek

Data: 2010-01-17 10:32:23
Autor: pluton
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
> Problem w tym, ze jak moi mechanicy (polecam ich , jak ktos jest w
Lodzi)
> spuscili ten plyn, to byl bielusienki, a w zbiorniku zapasowym byl
> ciemnoniebieski.
> Musze sie wiosna za to wziac porzadnie, jakis brak droznosci miedzy
> chlodnica a zapasem sie ujawnil.
>

A powinni zaczac od sprawdzenia temperatury zamarzania.

Akurat w ASO robili mi kompletnie cos innego. Nic zwiazanego z silnikiem.


No i troche to dziwne co piszesz bo jak dobrze rozumiem to ten zapasowy
zbiornik to zbironiczek wyrownawczy i piszesz, ze tem miales plyn
(niebieski), a w silniku po spuszczeniu byla woda?

Nie wiem, czy woda, ale bylo przezroczyste, jak woda. A w wyrownawczym
normalnie bylo niebiesko.

Korek do nalewania plynu jak mniemam masz na zbiorniczku wyrownawczym?

Sa 2 korki: na wyrownawczym i na chlodnicy.
Ale ja tego od 5 lat nie dotykam. Mechanik na przegladach co 15 kkm
tam zaglada, a ja sie jakos tym nie interesyje.

Jak tak to jak oni ta wode dolali, ze znalzla sie ona w chlodnicy, a nie
w zbiorniczku? Pomijam juz kwestie, ze powinno sie wymieszac.

Pewnie jakis brak droznosci miedzy wyrownawczym a chlodnica.
Dolali wprost do chlodnicy. Jak sie zrobi cieplo, to sie za to wezme.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2010-01-17 10:50:27
Autor: Maciek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
W dniu 2010-01-17 10:32, pluton pisze:
Pewnie jakis brak droznosci miedzy wyrownawczym a chlodnica.
Dolali wprost do chlodnicy. Jak sie zrobi cieplo, to sie za to wezme.
Robisz aferę, że Ci dolali trochę wody do układu chłodzenia, a zlewasz
"brak drożno¶ci" między zbiorniczkiem wyrównawczym, a chłodnic±?? Gdyby
było jak piszesz, to zapewne nie miałby¶ po prostu obiegu w układzie
chłodzenia - walnięta pompa, zapowietrzaj±cy się układ, czy co¶ w tym
stylu. I to byłby _PROBLEM_ a nie trochę więcej wody w układzie
chłodzenia i zamarzanie w temperaturze -35, a nie -37stC :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2010-01-17 12:06:40
Autor: Karolek
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
Maciek pisze:
W dniu 2010-01-17 10:32, pluton pisze:
Pewnie jakis brak droznosci miedzy wyrownawczym a chlodnica.
Dolali wprost do chlodnicy. Jak sie zrobi cieplo, to sie za to wezme.
Robisz aferę, że Ci dolali trochę wody do układu chłodzenia, a zlewasz
"brak drożno¶ci" między zbiorniczkiem wyrównawczym, a chłodnic±?? Gdyby
było jak piszesz, to zapewne nie miałby¶ po prostu obiegu w układzie
chłodzenia - walnięta pompa, zapowietrzaj±cy się układ, czy co¶ w tym
stylu. I to byłby _PROBLEM_ a nie trochę więcej wody w układzie
chłodzenia i zamarzanie w temperaturze -35, a nie -37stC :->


O to chodzi.
Zeby znaczaco podwyzszyc temperature zamarzania, musieliby tam kilka litrow dolac, a to juz nie jest uzupelnienie ubytku.
Mam wrazenie, ze ktos tu cos pomylil w tej historii, albo jakis mechanik mu kit wciska.


--
Karolek

W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona