Data: 2010-01-13 21:29:46 | |
Autor: fReLuZ | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony...
mam nadzieje, ze nie ma to znaczenia.... |
|
Data: 2010-01-13 20:38:21 | |
Autor: to | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
fReLuZ wrote:
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... No to teraz masz fioletowy... -- cokolwiek |
|
Data: 2010-01-14 19:19:43 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
A nie zielony ? -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-13 21:55:22 | |
Autor: Pytajnik | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
W dniu 2010-01-13 21:29, fReLuZ pisze:
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... Kolor to tylko funkcja marketingowa nic więcej... |
|
Data: 2010-01-14 08:26:17 | |
Autor: yaro | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
> Kolor to tylko funkcja marketingowa nic więcej...
A to akurat prawda nie jest, Płyn nalezy dobrac w zaleznosci od rodzaju chlodnicy. Zobacz jaką masz chłodnicę miedź czy alu i dopiero dobieraj płyn. Czerwony jest dla alu. -- yaro |
|
Data: 2010-01-14 09:25:32 | |
Autor: Karolek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
yaro pisze:
> Kolor to tylko funkcja marketingowa nic więcej... Niebieski tez. -- Karolek |
|
Data: 2010-01-13 22:03:38 | |
Autor: bratPit | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się gluty robią :/ brat |
|
Data: 2010-01-14 19:20:32 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się A w Fordzie ? -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-14 22:03:36 | |
Autor: bratPit | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
w Oplu jak się zmiesza longlife (czerwony) ze zwykłym (niebieskim) to się tego nie wiem, nie znam specyfiki Fordowskich płynów, brat |
|
Data: 2010-01-13 22:21:32 | |
Autor: Adam Szewczak | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:hilafp$6hm$1inews.gazeta.pl... W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... A z Texaco czerwonego po dolaniu wody zrobil sie niebieski ;P ot taka chemia. Fakt faktem ze sa rozne typy tych plynow i dobrze by bylo zalac takim co ma te same normy i sklad. PZDr Adam |
|
Data: 2010-01-13 23:22:50 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:hilafp$6hm$1inews.gazeta.pl...
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... Wszystko zależy od tego, czy nie zmieszałes takiego na bazie glikolu etylowego z propylowym - bo te dwa po zmieszaniu daja "gluty". W płynach są też azotany, związki krzemionki i tez moga się wytrącać. Trzeba było przed zmieszaniem wziąć odrobinę oryginalnego i zmieszać np. w stosunku 1:1 z odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli nie zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić i szukać dalej. Albo trzeba było kupić zgodny z volkswagenowską normą G12, bo podobno mieszają się ze wszystkimi innymi. Ale i tak bym sprawdził ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-01-13 23:39:32 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hilhol$rik$1nemesis.news.neostrada.pl...
też azotany, związki krzemionki i tez moga się wytrącać. Trzeba było przed Miało być "krzemu" oczywiście, a konkretnie sole kwasu krzemowego, czyli krzemiany. -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-01-14 08:17:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
Yogi(n) pisze:
Trzeba było przed zmieszaniem wziąć odrobinę oryginalnego i zmieszać np. w stosunku 1:1 z odrobiną tego drugiego - poczekać chwilę i troszkę podgrzać. Jesli nie zmętnieje, to można śmiło mieszac, jeśli zaś zmętnieje, to odpuścić i szukać dalej. Najprościej jak się nie wie co jest w środku, to szarpnąć się te parę dych, przy okazji płyn wymienić i tym razem zapamiętać/zapisać :) |
|
Data: 2010-01-14 19:30:19 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:himh43$b78$1nemesis.news.neostrada.pl...
Yogi(n) pisze: Masz rację, czasem jednak może to oznaczać podwojeenie wafrtości auta ;-) Dla niedowiarków: http://www.castrolprofessionalacademy.pl/materialy/plyny/plyny_chlodzace.pdf -- Yogi(n) |
|
Data: 2010-01-14 08:45:15 | |
Autor: MarcinJM | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
fReLuZ pisze:
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... Kolorem oznacza sie baze plynu. Po zmieszaniu roznych moga pojawiac sie reakcje chemiczne w ukladzie i wytracanie roznych dziwnych rzeczy Nieprawda jest natomiast, jakoby jakis kolor byl przeznaczony do chlodnic alu. Obecnie wszystkie chlodnice, glowice a czesto i bloki silnika sa aluminiowe. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-01-14 19:22:11 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali chyba zwyklej wody i nic nie powiedzieli. Dobrze, ze nic sie nie stalo... -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-14 21:42:43 | |
Autor: Karolek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
pluton pisze:
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... A co sie mialo stac? -- Karolek |
|
Data: 2010-01-15 14:27:00 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
> A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolalistalo... > A jaki masz samochod ? -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-15 14:40:43 | |
Autor: Karolek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
pluton pisze:
stalo...A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali Jaki to ma zwiazek z moim pytaniem? -- Karolek |
|
Data: 2010-01-15 18:14:01 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
>>> A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo, a w kazdym innym to moglo chlodnice rozerwac na tych mrozach. -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-15 21:16:14 | |
Autor: Karolek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
pluton pisze:
Jaki to ma zwiazek z moim pytaniem?stalo...A mnie w ASO (!!!) latem do plynu na ktorym zawsze jezdze (-37) dolali Po dolaniu wody do plynu na -37 stopni celsjusza? No chyba, ze spuscili Ci lekko liczac polowe tego plynu i uzupelnili woda. Ale jezeli jednak uzupelnili tylko jakis drobny ubytek to nic sie nie moglo stac. -- Karolek |
|
Data: 2010-01-16 10:47:32 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
> No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo, Problem w tym, ze jak moi mechanicy (polecam ich , jak ktos jest w Lodzi) spuscili ten plyn, to byl bielusienki, a w zbiorniku zapasowym byl ciemnoniebieski. Musze sie wiosna za to wziac porzadnie, jakis brak droznosci miedzy chlodnica a zapasem sie ujawnil. -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-16 11:33:20 | |
Autor: Karolek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
pluton pisze:
No bo na ten przyklad w mojej Carismie nic sie nie stalo,Po dolaniu wody do plynu na -37 stopni celsjusza? A powinni zaczac od sprawdzenia temperatury zamarzania. No i troche to dziwne co piszesz bo jak dobrze rozumiem to ten zapasowy zbiornik to zbironiczek wyrownawczy i piszesz, ze tem miales plyn (niebieski), a w silniku po spuszczeniu byla woda? Korek do nalewania plynu jak mniemam masz na zbiorniczku wyrownawczym? Jak tak to jak oni ta wode dolali, ze znalzla sie ona w chlodnicy, a nie w zbiorniczku? Pomijam juz kwestie, ze powinno sie wymieszac. -- Karolek |
|
Data: 2010-01-17 10:32:23 | |
Autor: pluton | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
> Problem w tym, ze jak moi mechanicy (polecam ich , jak ktos jest wLodzi) > spuscili ten plyn, to byl bielusienki, a w zbiorniku zapasowym byl Akurat w ASO robili mi kompletnie cos innego. Nic zwiazanego z silnikiem. No i troche to dziwne co piszesz bo jak dobrze rozumiem to ten zapasowy Nie wiem, czy woda, ale bylo przezroczyste, jak woda. A w wyrownawczym normalnie bylo niebiesko. Korek do nalewania plynu jak mniemam masz na zbiorniczku wyrownawczym? Sa 2 korki: na wyrownawczym i na chlodnicy. Ale ja tego od 5 lat nie dotykam. Mechanik na przegladach co 15 kkm tam zaglada, a ja sie jakos tym nie interesyje. Jak tak to jak oni ta wode dolali, ze znalzla sie ona w chlodnicy, a nie Pewnie jakis brak droznosci miedzy wyrownawczym a chlodnica. Dolali wprost do chlodnicy. Jak sie zrobi cieplo, to sie za to wezme. -- pozdrawiam P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online Nullification |
|
Data: 2010-01-17 10:50:27 | |
Autor: Maciek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
W dniu 2010-01-17 10:32, pluton pisze:
Pewnie jakis brak droznosci miedzy wyrownawczym a chlodnica.Robisz aferę, że Ci dolali trochę wody do układu chłodzenia, a zlewasz "brak drożno¶ci" między zbiorniczkiem wyrównawczym, a chłodnic±?? Gdyby było jak piszesz, to zapewne nie miałby¶ po prostu obiegu w układzie chłodzenia - walnięta pompa, zapowietrzaj±cy się układ, czy co¶ w tym stylu. I to byłby _PROBLEM_ a nie trochę więcej wody w układzie chłodzenia i zamarzanie w temperaturze -35, a nie -37stC :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2010-01-17 12:06:40 | |
Autor: Karolek | |
W samochodzie mialem plyn niebieski w chlodnicy.. a dolalem czerwony... | |
Maciek pisze:
W dniu 2010-01-17 10:32, pluton pisze: O to chodzi. Zeby znaczaco podwyzszyc temperature zamarzania, musieliby tam kilka litrow dolac, a to juz nie jest uzupelnienie ubytku. Mam wrazenie, ze ktos tu cos pomylil w tej historii, albo jakis mechanik mu kit wciska. -- Karolek |
|