W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z k lienta?

Data: 2015-05-26 22:41:35
Autor: Marcin N
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z k lienta?
Co to za czasy, że mam kupić sobie słuchawki na podstawie opakowania?
Nigdzie nie pozwalają przesłuchać, jak grają.
I nie chodzi tu o modele za 30 zł, ale znacznie droższe.

Mają wystawione 10 modeli a 20 innych tylko w pudełkach.
Czy jest na nich jakiÅ› hak?

--
MN

Data: 2015-05-26 16:13:17
Autor: witek
Marcin N wrote:
[...]

Możesz się obrazić i nie kupić.

Data: 2015-05-26 23:23:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-26 o 23:13, witek pisze:
Marcin N wrote:
[...]

Albo znaleźć sklep, gdzie posłuchać można.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-27 07:43:59
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-26 o 23:23, Liwiusz pisze:
Możesz się obrazić i nie kupić.
Albo znaleźć sklep, gdzie posłuchać można.

W tym sęk, że żadnego takiego sklepu nie mogę znaleźć.
Zupełnie, jakbym chodził po sklepach internetowych i oglądał produkty na ekranie komputera.

--
MN

Data: 2015-05-27 00:29:05
Autor: nkab
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu ¶roda, 27 maja 2015 07:43:57 UTC+2 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
> Albo znale¼æ sklep, gdzie pos³uchaæ mo¿na.

W tym sêk, ¿e ¿adnego takiego sklepu nie mogê znale¼æ.
Zupe³nie, jakbym chodzi³ po sklepach internetowych i ogl±da³ produkty na ekranie komputera.

-- MN

To masz ju¿ namacalny dowód, ¿e nadal jeste¶my w PRL.

Andrzej.

Data: 2015-05-27 10:23:42
Autor: m
W dniu 27.05.2015 o 07:43, Marcin N pisze:
> Albo znaleźć sklep, gdzie posłuchać można.
W tym sęk, że żadnego takiego sklepu nie mogę znaleźć.
Zupełnie, jakbym chodził po sklepach internetowych i oglądał produkty na ekranie komputera.

RTV-euro-agd, Media Markt, Tesco. Miejsca gdzie słychałem zanim kupiłem.

p. m.

Data: 2015-05-27 16:57:33
Autor: qwerty
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "m"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:55657f0d$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...
RTV-euro-agd, Media Markt, Tesco. Miejsca gdzie słychałem zanim kupiłem.

W euro-rtv-agd (bo nie ma takiego sklepu RTV-euro-agd) nie pozwolili mi sprawdzić czytnika e-book (znaczy mogłem, ale z zastrzeżeniem, że go kupię).

Data: 2015-05-27 21:53:03
Autor: m
W dniu 27.05.2015 o 16:57, qwerty pisze:
[...]

go kupiÄ™).

Widać zależy od konkretnego sklepu.

p. m.

Data: 2015-05-28 13:06:38
Autor: RD
W dniu 2015-05-27 o 16:57, qwerty pisze:
Użytkownik "m"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
RTV-euro-agd, Media Markt, Tesco. Miejsca gdzie słychałem zanim kupiłem.

W euro-rtv-agd (bo nie ma takiego sklepu RTV-euro-agd)

Acha?

http://f00.esfr.pl/si_upload/gfx/common/logo.png

Data: 2015-05-27 12:03:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-27 o 07:43, Marcin N pisze:

[...]

A jak przyjdziesz po coÅ› do sklepu i sprzedawca zaproponuje
towar w rozpakowanym czy rozdartym opakowaniu to kupisz
bez słowa czy poprosisz o nie używany/wyjmowany ?

Pozdrawiam

Data: 2015-05-27 12:33:33
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-27 12:03, RadoslawF pisze:
[...]

Jeśli zaproponuje odpowiednią zniżkę, a uznam, że stan jest zadowalający, to rozważę zakup.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2015-05-27 12:13:00
Autor: januszek
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Tomasz Kaczanowski napisa?(a):

[...]

Jeśli zaproponuje odpowiednią zniżkę, a uznam, że stan jest zadowalający, to rozważę zakup.

Zgodnie z tym za rozpakowanie i przetestowanie tez powinni pobierac oplate... ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-05-27 14:53:59
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-27 14:13, januszek pisze:
[...]

To wtedy u niego nie kupię. ani do sklepu nie wejdę by rozważyć zakup. Cóż, do sklepów z kiepską obsługą, choćby mieli najlepsze ceny nie chodzę.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-05-27 06:02:14
Autor: Kris
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu ¶roda, 27 maja 2015 14:54:00 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Kaczanowski napisa³:
To wtedy u niego nie kupiê. ani do sklepu nie wejdê by rozwa¿yæ zakup. Có¿, do sklepów z kiepsk± obs³ug±, choæby mieli najlepsze ceny nie chodzê.
W zesz³ym roku córce kupowa³em s³uchawki. Co¶ ko³o 200z³ kosztowa³y. W komputroniku nie robili problemów ¿eby rozpakowaæ i pos³uchaæ jak graj±.

Data: 2015-05-27 15:09:13
Autor: J.F.
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5565be67$0$27521$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No coz, pomysly aby klienci placili za samo wejscie do sklepu (i ogladanie i macanie) byly, na razie sie nie sprawdzily ...

Cóż, do sklepów z kiepską obsługą, choćby mieli najlepsze ceny nie chodzę.

A w tych z dobra, obsluga rozpakuje, pozwoli posluchac, po czym spakuje i nawet sie slowem nie zajaknie, ze towar macany przez 50 klientow byl :-)

No nic, to sie w najblizszych latach wyklaruje.
Albo znikna zwykle sklepy, bo klienci przyjda, pomacaja, i wyjda ... zamowic taniej w internecie.
Albo sklepy internetowe podniosa ceny, bo im klienci zaczna masowo zamawiac towar, po czym odsylac, bo pomacali i sie nie spodobal, albo "pudelko nie bylo oryginalnie zamkniete".
Albo sklepy stacjonarne zamowia sobie marki/modele z wylacznoscia, i tylko u nich da sie kupic.
Albo powstanie rynek na "refurbished", gdzie klient nie bedzie mial prawa narzekac, ale tez ceny "nowego" towaru podskocza..

J.

Data: 2015-05-28 08:37:42
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-27 15:09, J.F. pisze:
[...]

Wiesz - zależy od sklepu i jego polityki. Np dziwi mnie polityka sklepu Rtv-euro-agd (czy jak mu tam), gdzie kilka lat temu kupowałem sobie ekspres do kawy - zobaczyłem w ulotce, ze ma dobra cenę, pojechałem do sklepu i zonk - tam 40% droższy, pytam obsługi - dowiaduję się, że jeśli zamówię z odbiorem w sklepie to zapłacę 40% taniej, jeśli chcę kupić od ręki, to będzie drożej - cóż sklep sam zniechęca do tego, żeby przyjść i kupić. Jeśli ktoś chce mieć taki pochlastany model biznesowy, to ja dziękuję, taki sklep mi nie potrzebny. Od tego sa placówki pocztowe.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-31 20:41:31
Autor: Gof
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

ekspres do kawy - zobaczy³em w ulotce, ze ma dobra cenê, pojecha³em do sklepu i zonk - tam 40% dro¿szy, pytam obs³ugi - dowiadujê siê, ¿e je¶li zamówiê z odbiorem w sklepie to zap³acê 40% taniej, je¶li chcê kupiæ od rêki, to bêdzie dro¿ej

Wyciagasz smartfona, zamawiasz online i odbierasz...

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/

Data: 2015-06-01 09:41:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-31 22:41, Gof pisze:
[...]

nie nie - oni to mieli inaczej - zamawiasz i czekasz 2 dni. Przy ró¿nicy niewielkiej, bym kupi³ dro¿szy, przy 40% ró¿nicy w cenie poczeka³em.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-06-06 15:39:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Jun 2015, Tomasz Kaczanowski wrote:

W dniu 2015-05-31 22:41, Gof pisze:
Wyciagasz smartfona, zamawiasz online i odbierasz...

nie nie - oni to mieli inaczej - zamawiasz i czekasz 2 dni.

  W sumie zrozumia³e, "od rêki" jest dla klienta któremu siê spieszy
i jest sk³onny zap³aciæ za sk³adowanie na sklepie, nie ma powodu
¿eby klient który chce p³aciæ tylko za 100x tañsze sk³adowanie
na magazynie by³ równie "cenny" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-06-08 07:50:47
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Mo¿e i tak i gdyby ró¿nica w cenie nie by³a 40% to mo¿e by³bym sk³onny zap³aciæ wiêcej, a tak koszty sk³adowania w sklepie wzrosn±.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-06-08 08:01:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-08 o 07:50, Tomasz Kaczanowski pisze:
On Mon, 1 Jun 2015, Tomasz Kaczanowski wrote:

W dniu 2015-05-31 22:41, Gof pisze:
Wyciagasz smartfona, zamawiasz online i odbierasz...

nie nie - oni to mieli inaczej - zamawiasz i czekasz 2 dni.

W sumie zrozumiałe, "od ręki" jest dla klienta któremu się spieszy
i jest skłonny zapłacić za składowanie na sklepie, nie ma powodu
żeby klient który chce płacić tylko za 100x tańsze składowanie
na magazynie był równie "cenny" :)

Może i tak i gdyby różnica w cenie nie była 40% to może byłbym skłonny
zapłacić więcej, a tak koszty składowania w sklepie wzrosną.

Koszt sklepu to koszt stały, a nie zmienny, więc nic się nie będzie
zmieniało, gdy kapryśny klient nie kupi.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-08 09:35:24
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-06-08 08:01, Liwiusz pisze:
[...]

Gdy kapryśny klient nie kupi, to sklep nie zarobi... Wiec koszt jest stały, ale przychód niekoniecznie.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-06-08 09:40:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-06-08 o 09:35, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Teraz już ci lepiej ta myśl wyszła ;)

I oczywiście - celem sklepu nie jest sprzedaż każdemu klientowi, bo się
to nie opłaca, najlepiej jest, jeśli się zagospodaruje te 20% klientów
dajÄ…cych 80% przychodu ;)

A klienta marudzącego najlepiej wysłać do konkurencji.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-08 16:05:36
Autor: m
W dniu 08.06.2015 o 07:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]

Mo¿e i tak i gdyby ró¿nica w cenie nie by³a 40% to mo¿e by³bym sk³onny zap³aciæ wiêcej, a tak koszty sk³adowania w sklepie wzrosn±.

Nie wzrosn±, bo sklep bêdzie musia³ zapewniæ stan dla innego klienta
który jest sk³onny zap³aciæ wiêcej i mieæ od rêki.

p. m.

Data: 2015-06-09 07:53:42
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-06-08 16:05, m pisze:
[...]

Skoro tak jest - to pytanie, czemu w³a¶ciciele sklepów p³acz±, ¿e przychodz± ludzie ogl±daæ, a kupuj± w necie? Ja tam nie mia³bym nic do takiego prowadzenia biznesu (w koñcu to nie mój biznes), gdyby nie te lamenty.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-06-10 11:31:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Jun 2015, Tomasz Kaczanowski wrote:

W dniu 2015-06-08 16:05, m pisze:
[...]

  Ja bym to tak uj±³ - wzros³yby w przypadku przeciwnym, jakby chcieæ
zapewniæ "tanim netowiczom" mo¿liwo¶æ sprz±tniêcia sprzed nosa
towaru klientowi stacjonarnemu :)

Skoro tak jest - to pytanie, czemu w³a¶ciciele sklepów p³acz±, ¿e przychodz±
ludzie ogl±daæ, a kupuj± w necie? Ja tam nie mia³bym nic do takiego
prowadzenia biznesu (w koñcu to nie mój biznes), gdyby nie te lamenty.

  Przecie¿ nie o tym mowa w tej czê¶ci w±tku, tylko o tym, ¿e zakup
"internetowy" *nie* zapewnia mo¿liwo¶ci kupienia "od rêki".
  Przynajmniej nie wszêdzie (i co do zasady, wszak co do zasady jest
wysy³kowy).

  O to, ¿e "netowy klient" nie tylko obci±¿a "klienta szanowanego" :P
kosztem zapewnienia mu "macania sprzêtu", ale *JESZCZE* chcia³by
dostaæ mo¿liwo¶æ natychmiastowego zakupu :)
  No i pewnie na deser jeszcze chcia³by "w dobrej ni¿szej cenie"
zap³aciæ kart± ;)

BTW: acz koszta obs³ugi karty spad³y i obserwujê ¿e opust w sklepach
promuj±cych tward± z³otówkê :> spad³ z 3 do 1%, jednak jest to
nadal (równie¿) jedna z "zapór przeciwkartowych" (tj. ¿e za zakupy
przez net mo¿na zap³aciæ tylko przedp³at± lub gotówk±).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-30 11:33:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 27 May 2015, Tomasz Kaczanowski wrote:

W dniu 2015-05-27 14:13, januszek pisze:

Zgodnie z tym za rozpakowanie i przetestowanie tez powinni pobierac
oplate... ;)

To wtedy u niego nie kupiê. ani do sklepu nie wejdê by rozwa¿yæ zakup.

  No widzisz.
  A Marcina by taki model prawdopodobnie urz±dza³.
  S±dzê, ¿e nie tylko (Jego).
  Mo¿e i sam bym raz czy drugi skorzysta³.
  Sprawa by³aby rozwi±zana elegancko i ku zadowoleniu wszystkich:
klient móg³by sobie "kupiæ w sieci", ale pewnie by ju¿ na si³ê tych
"sieciowych" ofert mniej szuka³, choæby maj±c na wzglêdzie k³opot
z ewentualn± reklamacj±, a sklep jakby co mia³by ju¿ z czego zacz±æ
sk³adaæ na bonus do sprzeda¿y "macanego" sprzêtu, wiêc detaliczna
cena pocz±tkowa mog³aby byæ bez kombinowania z narzutem który ma
wystarczyæ na owe opusty.
  A klienci tacy jak Ty dalej mogliby przecie¿ i¶æ do "sklepów
z lepsz± obs³ug±", nijak nie namawiam do ich zamykania ;)

Có¿, do sklepów z kiepsk± obs³ug±, choæby mieli najlepsze ceny nie chodzê.

  Zale¿y od definicji "kiepsko¶ci obs³ugi", bo z jednej strony wczoraj
pó³ godziny przebiera³em w obudowach do pecetów (fakt ¿e o porze
dziury w sprzeda¿y, ko³o po³udnia), z drugiej fakt ¿e sklep ka¿e
"ka¿demu p³aciæ za zachcianki" (czytaj: p³atno¶æ kart± pozbawia
drobnego "domy¶lnego opustu") uwa¿am za... plus :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-27 12:35:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-27 o 12:33, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Zniżka? Mogę dać dowolną - odpowiednio podwyższając cenę standardową.
Ale chyba nie o to chodzi?

--
Liwiusz

Data: 2015-05-27 13:28:30
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-27 12:35, Liwiusz pisze:
[...]

Jest konkurencja, więc dowolnie nie możesz podnosić ceny, bo nikt do ciebie nie przyjdzie. Zniżka - tak - np rezygnując z części marży w tym wypadku. Ba tak jest w wielu sklepach - maż tzw powystawowe sprzęty do kupna.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-27 13:32:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-27 o 13:28, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Jesteś optymistą, jeśli uważasz, że to się sprzedaje na jakichś grubych
marżach ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-05-27 12:36:07
Autor: J.F.
[...]

No to sam widzisz. Nie bedzie probowania.

Tzn bedzie, w powaznych sklepach, ktore stac bedzie na wystawienie jednej sztuki do macania.

J.

Data: 2015-05-27 12:48:47
Autor: m
W dniu 27.05.2015 o 12:36, J.F. pisze:
> [...]
No to sam widzisz. Nie bedzie probowania.

Tzn bedzie, w powaznych sklepach, ktore stac bedzie na wystawienie jednej sztuki do macania.

Tak offtopicznie - to czasem pakowanie sprzętu w takie opakowania
których nie da się otworzyć i zamknąć ponownie, jest niepoważne.

Jak kupowałem trackballa, nie kupiłem kilku modeli bo nie znalazłem
sklepu w którym by mi chcieli je rozpakować, a z próbowania innych
modeli wynikało że wcale nie jest powiedziane że będą wygodne w
użytkowaniu. Dlatego kupiłem model który pewnie nie jest najlepszy, ale
za to mogłem go sprawdzić "w praniu".

p. m.

Data: 2015-05-27 04:07:28
Autor: Kris
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu ¶roda, 27 maja 2015 12:49:35 UTC+2 u¿ytkownik m napisa³:
Tak offtopicznie - to czasem pakowanie sprzêtu w takie opakowania
których nie da siê otworzyæ i zamkn±æ ponownie, jest niepowa¿ne.

My¶lê ¿e tu chodzi o zabezpieczenie antykradzie¿owe. Ta± myszke komputerow± ³atwo z³odziejowi z pude³ka kartonowego wyj±c i zajumaæ, jesli jednak bêdzie ona w tzw blistrze z twardej foli w formacie A$ to trudniej ukraæ
No i ³atwiej, ³adniej mo¿na wyeksponowac towary w platykowych blistrach.

Data: 2015-05-27 21:33:21
Autor: RadoslawF
[...]

Pytanie było do osobnika mającego pretensję że sprzedawca
nie chce dla jego zachcianki rozpakować sprzedawanego towaru.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 01:22:11
Autor: re
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?

Użytkownik "RadoslawF"

[...]

-- -
To nie zachcianki. Tak z zasady sklepy mają funkcjonować by sobie klient mógł sprawdzić towar. W konsekwencji nie może go potem oddać.

Data: 2015-05-28 11:22:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-28 o 01:22, re pisze:

[...]

1. Naucz się poprawnie cytować.
2. Powiedz w spożywczym że musisz pomacać bułki, pączki i co
tam jeszcze mają do pomacania, wszak to też sklep a klient
"musi sprawdzić towar".  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 19:30:04
Autor: re
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?

Użytkownik "RadoslawF"

1. Naucz się poprawnie cytować.
-- -
Idź stąd czytać netykietę

Data: 2015-05-28 20:27:03
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-28 o 19:30, re pisze:

1. Naucz się poprawnie cytować.
-- -
Idź stąd czytać netykietę

Jak już się nauczysz poprawnie cytować to zapoznaj się
jeszcze z netykietÄ….

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 13:14:00
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-27 o 21:33, RadoslawF pisze:
[...]

Ależ zrobię dokładnie tak jak przedpiśca - też chętnie kupię macany z odpowiednią bonifikatą. Nie raz tak robię. Słuchawki rozpakowane też bym wziął... taniej niż nierozpakowane.

Pytasz, jakbyś nigdy w sklepie nie był. Zdumiewające... stary facet...

--
MN

Data: 2015-05-28 15:37:42
Autor: kosmos
W dniu 2015-05-28 o 13:14, Marcin N pisze:

Ależ zrobię dokładnie tak jak przedpiśca - też chętnie kupię macany z
odpowiednią bonifikatą. Nie raz tak robię. Słuchawki rozpakowane też bym
wziął... taniej niż nierozpakowane.

Hmm, to jest jakiś pomysł. Pójść do sklepu, kazać sobie otworzyć pudełko, pomacać towar a potem zażądać obniżenia ceny "bo przecież macany". A jak nie dadzą pomacać albo nie będą chcieli obniżyć ceny, to trzeba na nich koniecznie poszukać haka w usenecie.
Dla mnie to trochÄ™ bezczelne, ale...

Data: 2015-05-27 19:11:14
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-27 o 12:03, RadoslawF pisze:
[...]

Oczywiście.

Mało tego. W drugim Euro w końcu otworzyli mi dwa komplety słuchawek. Przesłuchałem oba. Wziąłem jeden z nich, ale ponieważ niezdarny sprzedawca rozdarł opakowanie przy otwieraniu do testów - zamówiłem słuchawki nieotwierane.

Co więcej - poradziłem im, żeby nie chowali tych słuchawek do pudełek, bo mają je właśnie w świetniej cenie i jak pozwolą posłuchać innym klientom - to ci na pewno kupią.

Chodzi o model: Philips SHL 3260 za 160 zł. Grają świetnie w porównaniu do konkurencji nawet trochę droższej i przyjemnie leżą na głowie.

Wczoraj w jednym Euro, jednym Mediamarkt i jednym Saturnie nie pozwalali mi rozpakowywać.

--
MN

Data: 2015-05-27 21:37:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-27 o 19:11, Marcin N pisze:

[...]

Mijasz siÄ™ z prawdÄ….
Najpierw piszesz że oczywiście a potem kupując chcesz jednak
nieotwierane.
I nie zastanowisz się kto ma zapłacić za otwarcie, a będzie kosztowne
bo opakowanie rozdarte.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 01:30:07
Autor: re
[...]

Nie widać by się mijał.

I nie zastanowisz się kto ma zapłacić za otwarcie, a będzie kosztowne
bo opakowanie rozdarte.
-- -
Za otwarcie zapłacił klient kupując jeden z dwu egzemplarzy. Za leżenie na półce płaci sprzedawca.

Data: 2015-05-28 11:20:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-28 o 01:30, re pisze:

[...]

Widać.
Skoro oczywiście znaczy że jak najbardziej kupi otwarty towar
a potem dopisuje że jednak poprosił o nie otwierany to
chyba widać nie zgadza się to z pierwszym jego stwierdzeniem.

[...]

Klient kupujący zapłacił za to co kupił a nie za otwarcie
innego pudełka. Ale dla człowieka nie potrafiącego poprawnie cytować
jest to jak widać niezrozumiałe.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 12:58:30
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-28 o 11:20, RadoslawF pisze:
[...]

Moje "oczywiście" dotyczyło tego, że oczywiście zażyczę sobie nieotwierane. Nie po to kupuję nowe, żeby kupić rozpakowane.

Nie mój to problem, że producent pakuje tak, że nie da się otworzyć nieinwazyjnie. Nie mój problem, że sprzedawca nie chce otworzyć mi towaru do pomacania. Kupiłem w sklepie, w którym sprzedawca jednak rozpakował i pozwolił się pobawić.

A ten, który nie rozpakował - cóż, dalej ma stosy niesprzedanego sprzętu na półkach. Bo słuchawki to akurat rodzaj towaru, którego nie da się po prostu kupić bez posłuchania.

--
MN

Data: 2015-05-28 13:02:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-28 o 12:58, Marcin N pisze:

A ten, który nie rozpakował - cóż, dalej ma stosy niesprzedanego sprzętu
na półkach. Bo słuchawki to akurat rodzaj towaru, którego nie da się po
prostu kupić bez posłuchania.

To raczej twoja nieznajomość tematu - skoro ma na półkach, i nie
otwiera, to znaczy że się mu sprzedaje, cbdu.

Liwiusz

Data: 2015-05-28 13:42:28
Autor: J.F.
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mk6skb$7al$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W zasadzie masz racje, ale tak patrzylem czasem na sklepy sportowe - przychodzi wiosna, narty ze sklepu znikaja.

Co oni z nimi robia ? Magazyn, Chile, zwrot do producenta/hurtownika ?

J.

Data: 2015-05-28 19:18:07
Autor: re
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?

Użytkownik "Liwiusz"

[...]

Nie, jak ma na półkach to znaczy, że producent zapłacił za to by leżał w salonie.

-- -
Twoje teoretyzowanie czy czyje ?

Data: 2015-05-28 19:16:03
Autor: re
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?

Użytkownik "Marcin N"

A ten, który nie rozpakował - cóż, dalej ma stosy niesprzedanego sprzętu
na półkach.
-- -
No właśnie. Ja nie rozumiem jak można nie zauważać, że to otwarcie służy sprzedaży. A producenci płacą za umieszczanie towarów na półkach w dużych sklepach.

Bo słuchawki to akurat rodzaj towaru, którego nie da się po
prostu kupić bez posłuchania.
-- -
Oczywiście, że się da. Sam to zrobiłem. Nie wydaje się by to sprawdzanie towaru w sklepie miało większy sens. Wyjdziesz ze sklepu i Ci się pałąk złamie. Okaże się też, że słuchawki np basy podbijają a po dłuższym słuchaniu uwierają w małżowinę. Poza tym działają na ładowaniu krócej niż dłużej, czyli kilka godzin, których w sklepie nie spędzisz przecież. A sens jest taki, że ciągle w prawie inaczej traktuje się zakup w sklepie od zakupu poza lokalem, więc trzeba jednak coś sprawdzić by nie pluć sobie w brodę. Albo iść do sklepu, w którym akceptuje się zwroty.

Data: 2015-05-29 12:27:42
Autor: J.F.
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "re"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Użytkownik "Marcin N"
[...]

Sluzy. ale tez kosztuje.
Wiec nie ma sie co dziwic, ze wiele sklepow oszczedza.

A producenci płacą za umieszczanie towarów na półkach w dużych sklepach.

Duzych. Bo w malych to jakos nie chca.
Ewentualnie tez sobie kalkuluja kiedy im sie oplaca przekazac jedna sztuke do macania, a kiedy nie ...

J.

Data: 2015-05-28 19:06:50
Autor: re
[...]

Oczywiście "kupisz bez słowa czy poprosisz o nie używany/wyjmowany" nie oznacza to, że "najbardziej kupi otwarty towar". Czytać trzeba tak, jak ktoś napisał a nie tak, jak się chce by napisał !

[...]

To mówię, że kupił jeden egzemplarz i otwarcie drugiego. Jak sprzedawcy drugi egzemplarz zejdzie to przestanie za niego płacić.

Ale dla człowieka nie potrafiącego poprawnie cytować
jest to jak widać niezrozumiałe.
-- -
No spierdalaj do mamy

Data: 2015-05-28 20:29:02
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-28 o 19:06, re pisze:

Ale dla człowieka nie potrafiącego poprawnie cytować
jest to jak widać niezrozumiałe.
-- -
No spierdalaj do mamy

I to by było tyle na temat twoich argumentów.
I naucz się wreszcie cytować.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 20:37:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-28 o 20:29, RadoslawF pisze:
[...]

Po co? Od poprawnego cytowania kretyn nie stanie siÄ™ mÄ…drym.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-28 22:46:14
Autor: re
[...]

Od obrażania innych też nie staniesz się

Data: 2015-05-29 16:48:24
Autor: RadoslawF
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawe k, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
W dniu 2015-05-28 o 22:46, re pisze:

Użytkownik "Liwiusz"

I naucz się wreszcie cytować.

Po co? Od poprawnego cytowania kretyn nie stanie siÄ™ mÄ…drym.
-- -
Od obrażania innych też nie staniesz się

On nie musi, to tobie zwracajÄ… uwagÄ™ a ty kreujesz siÄ™
na bezmózgiego idiotę którego to nie wzrusza.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-30 15:51:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-29 o 20:08, re pisze:

[...]

Idż stąd lub zacznij poprawnie cytować.
No chyba że musisz nam udowodnić jakim idiotą jesteś.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-01 09:45:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
OT cytowanie bylo: W sklepach nie mogę rozpakowa ć słuchawek, żeby posłuchać jak grają - c zy to kpina z klienta?
W dniu 2015-05-30 15:51, RadoslawF pisze:
[...]

Wrzuć go do killfile'a, tracisz niewiele, bo tak cytowane treści czyta się niewygodnie, więc i ciężko o przeczytanie czegoś ciekawego i cokolwiek wnoszącego, a zyskasz spokój.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2015-06-01 20:50:05
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-06-01 o 09:45, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

To nie jest dobra metoda.
Bo jak wszyscy takim idiotom zaczniemy pobłażać to nie będzie
gdzie i z kim porozmawiać w usenecie.
To oni się maja dostosować a nie my.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-02 09:02:04
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-06-01 20:50, RadoslawF pisze:
[...]

Z doświadczenia na jednym kanale wiem, że to jest skuteczna metoda, gdy ignorowano maksymalnie jednego jegomościa, który nie potrafił się zachować, miast go banować, to on się zmienił. Dla takich "gwiazd" ignorowanie jest najskuteczniejszą metodą :)

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-06-02 18:35:18
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-06-02 o 09:02, Tomasz Kaczanowski pisze:

[...]

ignorowanie jest najskuteczniejszÄ… metodÄ… :)

Ale tutaj jest grupa a nie kanał i ignorowanie się nie sprawdza.
Na lokalnej grupie gdzie tak próbowano jest teraz pusto.
Chyba nie o taki efekt nam chodzi.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-02 23:39:32
Autor: re
[...]

Za Ciebie ?

Jeszcze raz: idź stąd czytać tę netykietę

Data: 2015-06-04 11:11:00
Autor: re
[...]

Jeszcze raz: idź stąd czytać netykietę a jak przeczytasz to się do niej zastosuj i dopiero tutaj wróć dawać innym dobre rady

Data: 2015-05-28 06:00:43
Autor: Budzik
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Ma³o tego. W drugim Euro w koñcu otworzyli mi dwa komplety s³uchawek. Przes³ucha³em oba. Wzi±³em jeden z nich, ale poniewa¿ niezdarny sprzedawca rozdar³ opakowanie przy otwieraniu do testów - zamówi³em s³uchawki nieotwierane.

ROTFL...
Kupowa³es sluchawki czy kartonik?

Data: 2015-05-28 11:33:31
Autor: J.F.
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Dziwisz sie ?

Co więcej - poradziłem im, żeby nie chowali tych słuchawek do pudełek, bo mają je właśnie w świetniej cenie i jak pozwolą posłuchać innym klientom - to ci na pewno kupią.

No, jesli zadziala ... to swietnie ... obawiam sie tylko ze nie zadziala.
Bedzie "sprzedalismy 3 szt, a kupic musielismy 4szt".
I co sie dziwic, ze potem trzeba doliczyc 100% marzy (tzn 50%), aby wyjsc na swoje.

I tanio juz nie bedzie ...

J.

Data: 2015-05-29 09:47:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

A to już jest, moim zdaniem, chamstwo. To jest właśnie to, czego nie lubię - "otworzę sobie i obejrzę, a jak mi się spodoba, to zostawię to i wezmę inny egzemplarz."
Bliskie to tej przysłowiowej babci, co to w markecie odkręcała dżemy, wpychała paluch, "bo ona najpierw musi spróbować", a potem odstawiała na półkę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2015-05-29 10:01:08
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-29 o 09:47, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A to już jest, moim zdaniem, chamstwo. To jest właśnie to, czego nie
lubiÄ™ - "otworzÄ™ sobie i obejrzÄ™, a jak mi siÄ™ spodoba, to zostawiÄ™ to i
wezmÄ™ inny egzemplarz."
Bliskie to tej przysłowiowej babci, co to w markecie odkręcała dżemy,
wpychała paluch, "bo ona najpierw musi spróbować", a potem odstawiała na
półkę.

Słuchawki miały być prezentem. Opakowanie zniszczył przy otwieraniu sprzedawca. Jestem chamem, że nie wziąłem zniszczonego? No, no...

--
MN

Data: 2015-05-27 13:12:16
Autor: Michał Jankowski
W dniu 27.05.2015 07:43, Marcin N pisze:
[...]

Zakup ze sklepu internetowego możesz odesłać, do niektórych możesz nawet oddać osobiście...

   MJ

Data: 2015-05-29 07:45:05
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-27 o 13:12, Michał Jankowski pisze:
[...]

Po pierwsze: po zakupie prze internet - nie mogę rozpakować towaru w domu - jeśli planuję go odesłać. Regulaminy zwykle piszą "opakowanie w stanie nienaruszonym".

Po drugie: takie oddawanie to dodatkowy koszt, bo sklep nie pokrywa koszty przesyłki powrotnej. Jeden ze sklepów "ostrzega" klientów, że przesyłka zwrotna to koszt 20 zł.

--
MN

Data: 2015-05-29 00:13:36
Autor: Kris
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu pi±tek, 29 maja 2015 07:45:07 UTC+2 u¿ytkownik Marcin N napisa³:
Po pierwsze: po zakupie prze internet - nie mogê rozpakowaæ towaru w domu - je¶li planujê go odes³aæ. Regulaminy zwykle pisz± "opakowanie w stanie nienaruszonym".

http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/

"4. Jakich towarów nie mo¿na oddaæ po rozpakowaniu?

Prawo odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ nie przys³uguje konsumentowi w odniesieniu do umów: * w której przedmiotem ¶wiadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczêtowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie mo¿na zwróciæ ze wzglêdu na ochronê zdrowia lub ze wzglêdów higienicznych, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu, np. nawil¿ane chusteczki higieniczne; * w której przedmiotem ¶wiadczenia s± nagrania d¼wiêkowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczêtowanym opakowaniu, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu, np. p³yta DVD, z której zosta³a usuniêta specjalna folia zabezpieczaj±ca. (podstawa prawna: art. 38 pkt 5 i 9 ustawy o prawach konsumenta) Przyk³ad klauzuli niedozwolonej
Numer wpisu: 4570
 Data wyroku: 2013-03-06
 "Na czê¶ci elektroniczne nie ma reklamacji i zwrotów" "

Data: 2015-05-29 09:59:56
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-29 o 09:13, Kris pisze:
[...]

Niby masz racjê, ale bêdziesz szed³ na no¿e ze sklepem? Skoro pisz± "nie wolno", a ja wiem, ¿e wolno - to mam i¶æ do s±du? Gdyby to by³ TV za 6 tys z³ - to pewnie, ale przy s³uchawkach za stówê?

--
MN

Data: 2015-05-27 15:21:00
Autor: Marek
On Wed, 27 May 2015 07:43:59 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
W tym sęk, że żadnego takiego sklepu nie mogę znaleźć.
Zupełnie, jakbym chodził po sklepach internetowych i oglądał
produkty na
ekranie komputera.

Ostatnio miałem podobny przypadek i sprzedawca mnie oświecił, że tak się teraz coraz częściej robi. Właściciel sklepu ma koszty, musi zapłacić czynsz, pensje pracownikom. Ty sobie towar obmacasz a później kupisz taniej w sieci.

--
Marek

Data: 2015-05-27 08:18:08
Autor: Kris
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu ¶roda, 27 maja 2015 15:21:50 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³
Ostatnio mia³em podobny przypadek i sprzedawca mnie o¶wieci³, ¿e tak siê teraz coraz czê¶ciej robi.
Ja tak od dawna robiê- ogl±damw w stacjonarnym a kupujê tam gdzie taniej, np v necie. Nic w tym dziwnego nie widzê
W³a¶ciciel sklepu ma koszty, musi zap³aciæ czynsz, pensje pracownikom. Ty sobie towar obmacasz a pó¼niej kupisz taniej w sieci.
A ten w sieci to nie ma kosztów?

Data: 2015-05-27 17:30:22
Autor: J.F.
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Ale pomyslales co bedzie, jak wszyscy klienci tak zaczna robic ?

W³a¶ciciel sklepu ma koszty, musi
zap³aciæ czynsz, pensje pracownikom. Ty sobie towar obmacasz a
pó¼niej kupisz taniej w sieci.
A ten w sieci to nie ma kosztów?

Powiedzmy ze do niedawna mial mniejsze.

Ale teraz, jak sie zacznie ze "lepiej kup w necie, sprawdz, mozesz oddac w 10 dni" i "na towar uzywany nalezy mi sie znizka", to sie moze zmienic.

Z drugiej strony - sa kraje, gdzie i w zwyklym sklepie mozna zwrocic ....

J.

Data: 2015-05-27 12:10:23
Autor: witek
J.F. wrote:
[...]

to siê ju¿ dzieje.
sklepy wyparowuj± jeden za drugiem przenosz±c siê do internetu.
Europa mo¿e z racji zegêszczenia ludzi i powolnej poczty nie odczuwa tego tak bardzo.

Ale ja widzê miejsce na nowy biznes,  Sklepy macacczki.
Towar wystawiony do macania, ewentualnie mozesz na miejscu w iternecie zamówiæ. Wstêp za op³at±.

Z drugiej strony - sa kraje, gdzie i w zwyklym sklepie mozna zwrocic ...

bo to siê te¿ op³aca.
Raz, ze masz zadowolnego klienta, dwa ¿e towar uzywany te¿ mo¿na sprzedaæ z zyskiem.

Ba, s± sklepy, która same wyszukuj± czy w okolicy nie ma ni¿eszej ceny ni¿ ich w³asna i same zwróc± ci ró¿nicê je¶li takow± znajd±. Nie musisz sie o to upominaæ.

Data: 2015-05-28 00:19:42
Autor: Marek
On Wed, 27 May 2015 08:18:08 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
A ten w sieci to nie ma kosztów?

W domyśle było, że stacjonarny ma większe od takiego internetowego, rzecz jasna.

--
Marek

Data: 2015-05-27 17:16:17
Autor: qwerty
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.4674291442728997311@news.neostrada.pl...
[...]

To niech też otworzy sklep internetowy, a nie tylko narzeka.
BTW: znam sklep, który sprzedaje taniej na miejscu, niż przez internet. :)

Data: 2015-05-27 08:21:46
Autor: Kris
W dniu środa, 27 maja 2015 17:16:21 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
[...]

Worki do odkurzaczy?😃

Data: 2015-05-27 23:08:29
Autor: qwerty
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Kris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:73d98bcf-b304-4ea9-86c2-24fca1d46d76@googlegroups.com...
Worki do odkurzaczy?😃

Oleje, płyny itp do samochodów

Data: 2015-05-28 06:59:06
Autor: Marcin Kiciñski
W dniu środa, 27 maja 2015 23:08:33 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik "Kris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:73d98bcf-b304-4ea9-86c2-24fca1d46d76@googlegroups.com...
> Worki do odkurzaczy?😃

Oleje, płyny itp do samochodów

Tez taki znam (moze nawet ten sam). Ale to pewnie wynika z obsluga wysylki produktow plynnych (nawet szczelnie pakowanych) - sprobuj
wyslac kurierem banke oleju, to zobaczysz jaki jest z tym cyrk.

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-06-01 18:26:20
Autor: qwerty
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Marcin KiciÅ„ski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4d844ed7-4db2-4c68-a1f5-00fb7c5eba00@googlegroups.com...
Tez taki znam (moze nawet ten sam). Ale to pewnie wynika z obsluga
wysylki produktow plynnych (nawet szczelnie pakowanych) - sprobuj
wyslac kurierem banke oleju, to zobaczysz jaki jest z tym cyrk.

Ale cena zabezpieczenia zawarta jest w kosztach wysyłki, a nie w cenie towaru. :)

Data: 2015-05-30 11:20:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 May 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-05-26 o 23:13, witek pisze:
Marcin N wrote:
Maj± wystawione 10 modeli a 20 innych tylko w pude³kach.
Czy jest na nich jaki¶ hak?

Mo¿esz siê obraziæ i nie kupiæ.

Albo znale¼æ sklep, gdzie pos³uchaæ mo¿na.

  Problemem staje siê chyba w³a¶nie fakt, ¿e sklepy znane z ksywy
"miejska macalnia" :P same zauwa¿aj± problem, ¿e owszem,
klient przyjdzie, pos³ucha, powie ¿e mu nie pasuje a kupi
"taniej przez net".

BTW: trochê mnie dziwi³o, ¿e nie ma ofert "odp³atne testowanie".
  Ale ju¿ natkn±³em siê na tak± aukcjê allegro - po prawdzie
(na razie?) w kategorii "w±skospecjalistycznej", ale zorganizowan±
bardzo prosto.
  Towar do *wypo¿yczenia*.
  Wypo¿yczaj±cy mo¿e nastêpnie ten towar kupiæ.
  Nic tylko czekaæ a¿ siê upowszechni :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-30 12:10:24
Autor: Liwiusz
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawe k, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
W dniu 2015-05-30 o 11:20, Gotfryd Smolik news pisze:

 Towar do *wypożyczenia*.
 WypożyczajÄ…cy może nastÄ™pnie ten towar kupić.
 Nic tylko czekać aż siÄ™ upowszechni :|

A to nie był po prostu jakiś sposób na ominięcie prowizji allegro
naliczanej od ceny aukcji?

--
Liwiusz

Data: 2015-05-30 13:45:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 30 May 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-05-30 o 11:20, Gotfryd Smolik news pisze:

 Towar do *wypo¿yczenia*.
 Wypo¿yczaj±cy mo¿e nastêpnie ten towar kupiæ.
 Nic tylko czekaæ a¿ siê upowszechni :|

A to nie by³ po prostu jaki¶ sposób na ominiêcie prowizji allegro
naliczanej od ceny aukcji?

  Móg³by byæ, ale podejrzewam ¿e celem by³o równie¿ unikniêcie
odsy³ania wte i wewte celem pomacania - chodzi³o o instrument
muzyczny (kategoria "lutniczy", nie "seryjny fabryczny").

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-26 23:05:59
Autor: Robert Tomasik
W dniu 26-05-15 o 22:41, Marcin N pisze:
[...]

Nie kupować. Jak poleżą, to pozwolą pooglądać :-)

Data: 2015-05-27 05:49:59
Autor: Kris
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu wtorek, 26 maja 2015 22:41:32 UTC+2 u¿ytkownik Marcin N napisa³:

Czy jest na nich jaki¶ hak?
Generalnie nie szuka³bym haka tylko sklep zmieni³/kupi³ przez net.
Na szukanie haków szkoda czasu i specjalnie sensu nie widze. wolny rynek mamy i je¶li sprzedawca nie chce rozpakowaæ i daæ do przetestowania to jego sprawa. Klienci g³osuj± nogami i to jest najlepszy hak.

Data: 2015-05-27 15:12:15
Autor: J.F.
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

A jak to z netem - klient ma prawo do przetestowania, czy tylko do zwrotu w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu ?

Opakowania bywaja np blister z folii, przezroczyste, zaklejone, co przyslali widac, ale posluchac sie nie da, no i bez nozyczek nie rozpakujesz ...

J.

Data: 2015-05-27 17:16:54
Autor: qwerty
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:39c89e6a-3c17-4278-833b-c2203518d6ee@googlegroups.com...
Klienci g³osuj± nogami i to jest najlepszy hak.

Chyba portfelem. ;)

Data: 2015-05-27 08:20:13
Autor: Kris
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu środa, 27 maja 2015 17:16:58 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:

Chyba portfelem. ;)
Użytkownik prtfela ma nogi😃

Data: 2015-05-27 17:21:12
Autor: qwerty
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Kris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:c5834542-80ba-4424-87a6-e537694d0ca0@googlegroups.com...
Użytkownik prtfela ma nogi😃

A jak mu amputowali?

Data: 2015-05-27 20:10:23
Autor: t-1
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
W dniu 2015-05-26 o 22:41, Marcin N pisze:
Co to za czasy, ¿e mam kupiæ sobie s³uchawki na podstawie opakowania?
Nigdzie nie pozwalaj± przes³uchaæ, jak graj±.
I nie chodzi tu o modele za 30 z³, ale znacznie dro¿sze.

Maj± wystawione 10 modeli a 20 innych tylko w pude³kach.
Czy jest na nich jaki¶ hak?

Szczoteczki do zêbów te¿ chcesz sprawdzaæ?

Data: 2015-05-27 21:40:04
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-05-27 o 20:10, t-1 pisze:
[...]

Szczoteczki do zębów też chcesz sprawdzać?

I koniecznie bieliznę przymierzyć. A kto mu zabroni chcieć ?

Pozdrawiam

Data: 2015-05-28 03:17:04
Autor: nadir
W sklepach nie mogÄ™ rozpakować sÅ‚uchawek, żeby posÅ‚uchać jak grajÄ… - Q1|AÌò¶‰)Šv³’XžžÖ·
[...]

Id±c dalej tym tokiem, to kupuj±cy samochód w salonie nie móg³by zrobiæ jazdy próbnej czy te¿ zasi±¶æ choæ na chwile w aucie ¿eby sprawdziæ czy mu pasuje.

Data: 2015-05-28 09:36:47
Autor: m
W dniu 28.05.2015 o 03:17, nadir pisze:
[...]

No ale nie jest to takie bez sensu. Mieszkanie te¿ najczê¶ciej kupujesz
bez uprzedniego mieszkania w nim. Ba - czêsto jeszcze zanim to
mieszkanie jest wybudowane w 100%.

Nie jest nigdzie powiedziane ¿e koniecznie wszystko musi byæ mo¿liwe do
wypróbowania. Ja bez wypróbowania nie kupiê s³uchawek dro¿szych ni¿ za
40z³, ale to nie znaczy ¿e ka¿dy tak ma robiæ :).

A swoj± drog±, jak jest z próbowaniem takich s³uchawek ze sklepu
internetowego - mogê rozblisterowaæ i odes³aæ bez podania przyczyny? Czy
odes³anie bez podania przyczyny dotyczy tylko sytuacji kiedy opakowanie
jest nienaruszone?

p. m.

Data: 2015-05-28 10:17:19
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-28 09:36, m pisze:
[...]

To nie jest kupowanie mieszkania, tylko inwestowanie. Ludzie tego nie rozró¿niaj± i potem p³acz jak strac±.

A mieszkanie kupujesz po uprzednim obejrzeniu go, sprawdzeniu dokumentów i podpisaniu stosownej umowy u notariusza, wiêc jakby tak analogia z tzw pupy.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-05-28 10:20:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-28 o 10:17, Tomasz Kaczanowski pisze:
W dniu 2015-05-28 09:36, m pisze:
[...]

Idąc dalej tym tokiem, to kupujący samochód w salonie nie mógłby zrobić
jazdy próbnej czy też zasiąść choć na chwile w aucie żeby sprawdzić czy
mu pasuje.

No ale nie jest to takie bez sensu. Mieszkanie też najczęściej kupujesz
bez uprzedniego mieszkania w nim. Ba - często jeszcze zanim to
mieszkanie jest wybudowane w 100%.

To nie jest kupowanie mieszkania, tylko inwestowanie. Ludzie tego nie
rozróżniają i potem płacz jak stracą.

A mieszkanie kupujesz po uprzednim obejrzeniu go, sprawdzeniu dokumentów
i podpisaniu stosownej umowy u notariusza, więc jakby tak analogia z tzw
pupy.

Z pupy to jest to, jak ktoś twierdzi, że o inwestycji decyduje forma
zakupu, a nie jej cel, panie Kaczanowski.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-28 15:20:43
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-05-28 09:36, m pisze:
[...]

No to popatrzmy, co jest napisane - jeśli chodzi o zakup nieruchomości? A co robimy kupując tzw "dziurę w ziemi"? Jest to zakup mieszkania, czy obietnicy, że wybudują nam mieszkanie i przepiszą na nas?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2015-05-28 16:33:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-05-28 09:36, m pisze:
[...]

A co robimy kupujÄ…c tzw "dziurÄ™ w ziemi"? Jest to zakup mieszkania, czy
obietnicy, że wybudują nam mieszkanie i przepiszą na nas?

Proponuję najpierw zapoznać się ze znaczeniem słowa inwestycja.

--
Liwiusz

Data: 2015-05-28 10:33:35
Autor: nadir
W dniu 2015-05-28 o 09:36, m pisze:
No ale nie jest to takie bez sensu.
Ile samochodów kupi³e¶ nie ogl±daj±c ich, choæ pobie¿nie, wewn±trz i zewn±trz, czy to w salonie czy u jakiego¶ znajomego?

Mieszkanie te¿ najczê¶ciej kupujesz
bez uprzedniego mieszkania w nim. Ba - czêsto jeszcze zanim to
mieszkanie jest wybudowane w 100%.
Budynki/budowle to trochê inna bajka, maj± w sobie cechy unikatowo¶ci i bardziej by mi podchodzi³y pod jakie¶ jednorazowe dzie³a.
Nigdy by inaczej nie powsta³y.
Jedak zanim taka budowla powstanie, to i tak s± projekty czy wizualizacje. Czêsto okazuje siê, ¿e mo¿na w czasie budowy albo u¿ytkowania ponanosiæ pewne poprawki i udogodnienia, na czym¶ siê wzorowaæ. Mieszkanie a szczególnie dom buduje siê pod jakie¶ wcze¶niej okre¶lone preferencje czêsto ograniczone ró¿nego rodzaju obostrzeniami, ale jednak.

Gdy pójdê do projektanta/producenta s³uchawek i wy³o¿ê mu czego z grubsza oczekujê, on mi wyceni t± us³ugê i wytworzy produkt, to wtedy mo¿emy porównaæ s³uchawki do mieszkania. By³bym nawet sk³onny daæ za tak± us³ugê zaliczkê.

Nie jest nigdzie powiedziane ¿e koniecznie wszystko musi byæ mo¿liwe do
wypróbowania. Ja bez wypróbowania nie kupiê s³uchawek dro¿szych ni¿ za
40z³, ale to nie znaczy ¿e ka¿dy tak ma robiæ :).
Po jakim¶ tam czasie okazuje siê, ¿e dok³adnie przetestowany i ogl±dniêty samochód ma jakie¶ wady. Mieszkanie z czasem okazuje siê przegrzane, niefunkcjonalne lub po prostu s±siedzi za g³o¶ni.
Ze s³uchawkami mo¿e byæ podobnie, mimo dok³adnych i "rzetelnych" testów w sklepie, w terenie mog± okazaæ siê niewypa³em i jednak uwieraæ w uszy.
W ciemno jednak wiêkszo¶æ ludzi nic nie kupuje powy¿ej pewnej akceptowalnej ceny.

[...]
U nas jeszcze nie próbowa³em.
Ale kilka lat temu kupi³em w Niemczech, w stacjonarnym sklepie maszynkê do strzy¿enia w³osów. W domu rozpakowa³em i okaza³o siê, ¿e kiepsko strzy¿e i zacina siê przy d³u¿szych w³osach. Ca³o¶æ zapakowa³em i uda³em siê do sklepu z reklamacj±, a tam mi³y pan bez ¿adnych ogródek spyta³ tylko czy chcê zwrot kasy czy mo¿e chcê wybraæ sobie inny model. Dop³aci³em kilka euro i wzi±³em inn±, co siê pó¼niej sta³o z t± moj±, to nie wiem.
Jak widaæ, w niektórych krajach mo¿na to jako¶ za³atwiæ, tylko u nas s± ze wszystkim przeboje.

Data: 2015-05-28 10:41:18
Autor: m
W dniu 28.05.2015 o 10:33, nadir pisze:
W dniu 2015-05-28 o 09:36, m pisze:
> No ale nie jest to takie bez sensu.
Ile samochodów kupi³e¶ nie ogl±daj±c ich, choæ pobie¿nie, wewn±trz i zewn±trz, czy to w salonie czy u jakiego¶ znajomego?

Z zasady nie kupujê nowych samochodów. Jednak jakbym kupowa³, to
niewykluczone ¿e bym siê zdecydowa³ na zakup na podstawie li tylko
parametrów i renomy marki.

Z reszt±, z nowymi samochodami chyba czêsto tak jest, ¿e to co ogl±dasz
a to co kupujesz (zamawiasz i jest do odbioru po jakim¶ czasie) to ró¿ne
egzemplarzem, z ró¿nym wyposa¿eniem itd...

p. m.

Data: 2015-05-28 10:47:49
Autor: J.F.
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik "m"  napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]

Z zasady nie kupujê nowych samochodów. Jednak jakbym kupowa³, to
niewykluczone ¿e bym siê zdecydowa³ na zakup na podstawie li tylko

Jest znana historia Lotusa Elise - portfel zamowien sobie zapelnili na etapie prototypow.
Reklamy w Playboyu wystarczyly.

Podobnie ... u nas tego nie ma, ale na swiecie sporo ludzi sie napala na nowy model zanim jeszcze wejdzie do masowej produkcji.
Za to maja potem przyjemosc jezdzenia "najnowszym modelem".
Widac jest wazniejsza niz "usterki wieku dzieciecego" :-)

Z reszt±, z nowymi samochodami chyba czêsto tak jest, ¿e to co ogl±dasz
a to co kupujesz (zamawiasz i jest do odbioru po jakim¶ czasie) to ró¿ne
egzemplarzem, z ró¿nym wyposa¿eniem itd...

Niekoniecznie, bo jesli starannie sie przylozyles, to ogladales model ktory zamowiles.
Ale jazdy probnej niekoniecznie da sie zrobic.

J.

Data: 2015-05-28 11:00:17
Autor: m
W dniu 28.05.2015 o 10:47, J.F. pisze:
> [...]

Za to maja potem przyjemosc jezdzenia "najnowszym modelem".
Widac jest wazniejsza niz "usterki wieku dzieciecego" :-)

Ale te¿ w rejonach bardziej przyziemnych, je¿eli je¼dzi³em iloma¶ tam WV
golfami i mi pasowa³y, to mogê z jakim¶ tam prawdopodobieñstwem za³o¿yæ
¿e nastepny golf mi bêdzie odpowiadaæ i go kupiæ w ciemno, byle tylko
kolor pasowa³ ¿onie do torebki ;).

Tak jak do niedawna jeszcze mia³em zasadê ¿e niewa¿ne co kupujê je¿eli
chodzi o sprzêt komputerowy, i tak bêdzie o lata ¶wietlne
nowocze¶niejszy od tego co mam obecnie (teraz to niestety sie
zniuansowa³o i znowu trzeba wchodziæ w szczegó³y).

p. m.

Data: 2015-05-28 11:06:36
Autor: nadir
W dniu 2015-05-28 o 10:47, J.F. pisze:
Jest znana historia Lotusa Elise - portfel zamowien sobie zapelnili na
etapie prototypow.
Reklamy w Playboyu wystarczyly.
Po czym siê okazuje, ¿e na codzienne wypady trzeba kupiæ jakie¶ VW z salonu, a ten z reklamy to najlepiej sprawuje siê w gara¿u.

Ale jazdy probnej niekoniecznie da sie zrobic.
Z jazdy próbnej to w ogóle ma³o wynika, trzeba przejechaæ sporo kilometrów ¿eby "u³o¿y³" siê i samochód i kierowca.

Data: 2015-05-28 11:02:47
Autor: nadir
W dniu 2015-05-28 o 10:41, m pisze:
Z zasady nie kupujê nowych samochodów. Jednak jakbym kupowa³, to
niewykluczone ¿e bym siê zdecydowa³ na zakup na podstawie li tylko
parametrów i renomy marki.
Nie ogranicza³em siê tylko do nowych samochodów.

Z reszt±, z nowymi samochodami chyba czêsto tak jest, ¿e to co ogl±dasz
a to co kupujesz (zamawiasz i jest do odbioru po jakim¶ czasie) to ró¿ne
egzemplarzem, z ró¿nym wyposa¿eniem itd...
Wyposa¿enie to jedno ale jest kupa parametrów które mo¿na sprawdziæ wcze¶niej na innym egzemplarzu. Pozycja za kierownic±, widoczno¶æ, miejsce z ty³u i z przodu, wielko¶æ i kszta³t baga¿nika, wygoda wsiadania i wysiadania.
Oczywi¶cie, koniecznie trzeba zabraæ ¿onê. :D

Data: 2015-05-28 11:15:04
Autor: m
W dniu 28.05.2015 o 11:02, nadir pisze:
> [...]
> parametrów i renomy marki.
Nie ogranicza³em siê tylko do nowych samochodów.

Ale w±tek jest o kupowaniu nowych s³uchawek.

Je¿eliby chodzi³o o kupowanie s³uchawek u¿ywanych, bez sensu by by³o
¿eby nie mo¿na by³o ich choæby przymierzyæ. Ale te¿ nie mia³oby sensu to
wymuszaæ prawnie - je¿eli komu¶ odpowiada taki model biznesu to jego
broszka.

Je¿eli chodzi o kupowanie *nowych* s³uchawek, to widzê sens sprzeda¿y z
za³o¿eniem kupna w ciemno, chocia¿ przyznajê ¿e sam bym nie kupi³ (ale
to ze wzglêdu na to ¿e 90% s³uchawek nausznych jest na mnie za ma³ych a
w parametrach zazwyczaj nie podaj± ani obs³ugiwanego obwodu g³owy ani
rozmiaru ucha)

p. m.

Data: 2015-05-28 06:00:44
Autor: Budzik
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

[...]

Argumentacja ad absurdum nie jest najszczê¶liwsz± z metod argumentowania...

Data: 2015-05-28 10:44:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.05.2015 08:00, Budzik pisze:
[...]

To nie jest "ad absurdum".

Kupi³by¶ s³uchawki przetestowane przez setki wcze¶niejszych testuj±cych?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestañ siê martwiæ

Data: 2015-05-28 13:10:45
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-28 o 10:44, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie kupi³bym. Nie kupi³bym te¿ takich, których sam nie mogê przetestowaæ.

Jak wiêc proponujesz rozwi±zaæ ten problem? Skupmy siê na s³uchawkach, nie na samochodach, czy szczoteczkach do zêbów.

--
MN

Data: 2015-05-28 21:13:39
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.05.2015 o 13:10, Marcin N pisze:

[...]

Ale to nie jest mój problem, tylko tego co chce wszystko "pomacaæ" i ewentualnie egzemplarze pokazowe mu nie wystarczaj±.

Kupuj wysy³kowo, tam gdzie jest mo¿liwo¶æ zwrotu lub id¼ na kompromis i szukaj miejsca, gdzie maj± egzemplarze pokazowe.

Sprzedaj±cy nie ma obowi±zku ciê dopieszczaæ, zw³aszcza powy¿ej poziomu op³acalno¶ci.

Data: 2015-05-28 16:00:39
Autor: Budzik
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik Andrzej Lawa alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com ...

[...]

Niechetnie. Ale:
- s³uchawki mozesz dac 1 szt na wystawe i przetestuje je ...set osób
- a z testowaniem szczoteczki...

I tylko to wed³ug mnie bylo absurdalne - porównanie do szczoteczki.

Data: 2015-05-28 21:11:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.05.2015 o 18:00, Budzik pisze:

[...]

Tylko z tego co zrozumia³em on chce testowaæ nowy, nie rozpakowany egzemplarz, a nie jakie¶ ewentualne pokazowe.

Data: 2015-05-28 22:00:44
Autor: Budzik
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik Andrzej Lawa alawa.news@lechistan.com ...

[...]

Tylko dlatego, ze takiego nierozpakowanego nie ma w sklepie.
Wiec zeby by³ - si³± rzeczy trzeba jakis rozpakowaæ.

Data: 2015-05-28 10:45:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.05.2015 22:41, Marcin N pisze:
Co to za czasy, że mam kupić sobie słuchawki na podstawie opakowania?
Nigdzie nie pozwalają przesłuchać, jak grają.

I jeszcze kabiny ciszy, chamy, nie zbudowali do tych testów!

I nie chodzi tu o modele za 30 zł, ale znacznie droższe.

Mają wystawione 10 modeli a 20 innych tylko w pudełkach.
Czy jest na nich jakiÅ› hak?

Kupuj tam gdzie pozwalają lub wysyłkowo. Wolny kraj.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-05-28 13:04:11
Autor: Jacek
[...]

Ja odpowiem z punktu widzenia sprzedawcy:
mam do sprzedania 10 typów słuchawek, po 5 par z każdego rodzaju.
Rozpakowuję 20% opakowań i daję klientowi do sprawdzenia. Tych słuchawek nikt już nie kupi, więc u mnie cena wzrasta od razu o 20%.
Klient przyjdzie, posłucha, kupi przez internet i potem psioczy, że w stacjonarnym sklepie im się we łbach poprzewracało - takie ceny.
Jacek

Data: 2015-05-28 13:16:56
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-28 o 13:04, Jacek pisze:
[...]

Bzdury opowiadasz. Już co najmniej dwie osoby w tym wątku zadeklarowały, że kupią rozpakowane... trochę taniej.
Marny z Ciebie sprzedawczyk.

--
MN

Data: 2015-05-28 13:21:46
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-28 o 13:16, Marcin N pisze:
[...]

Żeby nie być gołosłowny: miesiąc temu kupiłem kran do kuchni. W dużym sklepie. Na wystawie mieli ostatni, w dodatku zdekompletowany - nie było rozetek. Dostałem go za 45 zł zamiast za 150. Wziąłbym i za 80 ale skoro zaproponowali 45...

--
MN

Data: 2015-05-28 13:28:24
Autor: J.F.
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5566fa4a$0$8390$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale zdekompletowany to troche co innego niz "pomacany".

No coz, poki sklepy tak chca, to ich wolna wola.
Ale koniec koncow zaplacimy za to my, klienci :-)

J.

Data: 2015-05-28 19:09:25
Autor: Jacek
W dniu 2015-05-28 o 13:21, Marcin N pisze:
[...]
No nie wiem, czy w przypadku słuchawek np. dokanałowych znajdzie się amator cudzego "miodku". Chyba, że fetyszysta jakiś ;-)
Jacek

Data: 2015-05-28 13:39:02
Autor: J.F.
[...]

Kupia, ale bede na nich stratny.
No powiedzmy sprzedam za pol ceny. To cene pozostalych musze podniesc o te 10%.
Chyba, ze ich mam po 100szt.
Poza tym grozi mi, ze nie sprzedam wcale. Wtedy musze podniesc o 100% - przyjdzie dwoch frajerow, kupia, zaplaca za wszystkie 5, na nastepnych zarobie.

No i ... nie wyobrazasz chyba sobie, ze te rozpakowane maja byc na zyczenie klienta ?
Pan pomacal, ale do sprzedazy sa nierozpakowane, za pelna cene.
Te demonstracyjne to beda do sprzedazy za pol roku, jak wyjda z produkcji.

Efekt koncowy latwo  przewidziec ... na szczescie poczta i kurierzy podnosza koszty zakupu w internecie..

J.

Data: 2015-05-28 13:53:33
Autor: m
W dniu 28.05.2015 o 13:39, J.F. pisze:
> [...]
Kupia, ale bede na nich stratny.
No powiedzmy sprzedam za pol ceny. To cene pozostalych musze podniesc o te 10%.

Wydaje mi się że obniżka ceny o 20%/30% studenta skusi.

p. m.

Data: 2015-05-28 19:36:34
Autor: re
W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?

Użytkownik "Jacek"

[...]
Jak nie kupi ? Wystarczy przecenić np o 30% i nagle nie wzrasta a klienci walą drzwiami i oknami :-) Przecież ja chętniej kupię coś w sklepie niż w internecie o ile nie będzie jakoś kosmicznie drogie.

Klient przyjdzie, posłucha, kupi przez internet i potem psioczy, że w
stacjonarnym sklepie im się we łbach poprzewracało - takie ceny.
-- -
No i właśnie, producenci zaczynają płacić za wystawienie na półce w salonie. I potem masz zakup przez internet z odbiorem w tym salonie, który ktoś tutaj tak skrytykował.

Data: 2015-05-28 22:30:59
Autor: Pawel O'Pajak
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
Powitanko,

Ja odpowiem z punktu widzenia sprzedawcy:
mam do sprzedania 10 typów s³uchawek, po 5 par z ka¿dego rodzaju.

Jak ktos przychodzi wybrac sluchawki, to po czym ma wybrac, po ladnym opakowaniu? Jak przeczytal w necie recenzje, opinie, to i w necie kupi. Jak idzie do stacjonarnego, to idzie wybrac sam.
W rp v3.0 przyjelo sie, ze biznes musi zwrocic sie i zarabiac juz natychmiast. Stad masowe zjawisko sprzedawania towaru, ktorego sie nie ma (w necie), albo wystawianie towaru w blistrach tak, ze nawet opisu/instrukcji nie zobaczysz bez otwierania.
Potem jest wielkie zdziwienie, ze klienci maja wymagania, jakby sie po '89 cos zmienilo, albo jakby z jakiegos zachodu przyzwyczajenia przeniesli.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2015-05-29 12:20:42
Autor: J.F.
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik "Pawel O'Pajak"  napisa³ w wiadomo¶ci
Powitanko,
Ja odpowiem z punktu widzenia sprzedawcy:
mam do sprzedania 10 typów s³uchawek, po 5 par z ka¿dego rodzaju.

Jak ktos przychodzi wybrac sluchawki, to po czym ma wybrac, po ladnym opakowaniu?

To jest jedna strona medalu - ta od wymagajacego klienta.
A druga jest od sprzedawcy - jak ma zamowic, rozpakowac i nie sprzedac, to dlugo tak nie pociagnie :-)

Jak przeczytal w necie recenzje, opinie, to i w necie kupi.

A niekoniecznie. Przeczytac moze w necie, a kupic w sklepie zwyklym.

Jak idzie do stacjonarnego, to idzie wybrac sam.

No i niech sobie wybiera ... po pudelku :-)

W rp v3.0 przyjelo sie, ze biznes musi zwrocic sie i zarabiac juz natychmiast.

Akurat sklep to powinien zaczac zarabiac dosc szybko ...

Stad masowe zjawisko sprzedawania towaru, ktorego sie nie ma (w necie), albo wystawianie towaru w blistrach tak, ze nawet opisu/instrukcji nie zobaczysz bez otwierania.

To ogolnoswiatowy trend, myslisz ze blistry tylko dla nas ?

Taka rzecz jak np karta mikro SD wymaga duzego opakowania, bo zniknie bez ujszczenia oplaty :-)

Potem jest wielkie zdziwienie, ze klienci maja wymagania, jakby sie po '89 cos zmienilo, albo jakby z jakiegos zachodu przyzwyczajenia przeniesli.

A z drugiej strony - sprzet sie skomplikowal, swiadomie nie wybierzesz.
Sluchawek nie dotyczy, ale np telewizora czy telefonu.

I co z tego ze instrukcja bedzie, jak ma 100 stron. Zreszta coraz czesciej ma 20 stron i nic nie wyjasnia.

J.

Data: 2015-05-29 17:37:47
Autor: Pawel O'Pajak
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?

Powitanko,

Akurat sklep to powinien zaczac zarabiac dosc szybko ...

Czasy kiedy zarabialo sie szybko na byle czym minely tak mniej wiecej w polowie lat '90. Niestety teraz trzeba wiecej popracowac, czesc towaru poswiecic jako demo, by przyciagnac klientow. Inaczej nie nalezy sie dziwic, ze biznes slabo idzie.
Nasi biznesmani jeszcze wielu rzeczy nie rozumieja, dziwia sie, ale nie wyciagaja wnioskow. Np. czesto slysze, ze ktos nie moze znalezc pracownika, ale na pytanie, czy w ogloszeniu podal zarobki, robi wielkie oczy.

A z drugiej strony - sprzet sie skomplikowal, swiadomie nie wybierzesz.

Tym bardziej swiadomie.

Sluchawek nie dotyczy, ale np telewizora czy telefonu.

Mowisz, ze kupujesz w ciemno i potem sie okazuje, ze kupiles shit, albo najlepsze co moze byc? Ja tam takie sprzety bardziej wybieram, niz Zone;-)

I co z tego ze instrukcja bedzie, jak ma 100 stron. Zreszta coraz
czesciej ma 20 stron i nic nie wyjasnia.

Czasem nawet wiecej, ale jak masz sie dowiedziec, czy np. kamera ma te funkcje, na ktorej Ci najbardziej zalezy? Dokladne parametry zamiast marketingowego belkotu tez sa dla mnie istotne, a to mozna znale¼æ zwykle na koncu instrukcji.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-06-01 13:16:52
Autor: J.F.
[...]

Ale o jakim zarabianiu mowa - wyprowadzeniu firmy ze straty, czy osiagnieciu dodatniego bilansu miesiecznego ?

Stawiasz towar, sprzedajesz, i juz powinien byc zysk ze sprzedazy.
Owszem, moze byc kwestia wzrostu popularnosci i wielkosci sprzedazy, aby na pensje i wynajem starczylo, moze byc zwrot kosztow demo, wyposazenia, inwestycji itp ... to nie elektrownia, gdzie trzeba przez 10 lat budowac aby zaczac przychody osiagac.

[...]

Staram sie nie w ciemno, ale tak na naprawde ... w ciemno to jest.
O jakosci nie wiem nic - moge w marke uwierzyc. O funkcjonalnosci mozna wyczytac niewiele. itp.

[...]

Parametry wazna rzecz i na koncu instrukcji bywaja, ale i tu potrafia klamac i naciagac.
Rozdzielczosc interpolowana, glosniki  50W PMPO z zasilaczem 5W itp.

A ja sie chce dowiedziec np czy moge zoom zmieniac w trakcie nagrywania.
W kamerze funkcja podstawowa i chyba wszystkie maja, ale w aparacie z funkcja filmowania niekoniecznie. A w instrukcji moze bedzie napisane, a moze nie ... recenzje zazwyczaj na zamowienie, zlego slowa nie napisza, itd :-)

J.

Data: 2015-06-01 14:07:56
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-06-01 13:16, J.F. pisze:
[...]

Nie chodzi o 10 lat, ale ¿eby znale¼æ odpowiedni± ilo¶æ sta³ych odbiorców tego co sprzedajemy, + mieæ szansê na dodatkowych przypadkowych, to trzeba nad tym popracowaæ. Ile? - zale¿y od bran¿y, miejsca sklepu ect.

[...]

Recenzje najczê¶ciej czytam te ma³o przychylne, bo one zazwyczaj maj± wiêksz± szanse byæ prawdziwe - dodatkowo, wychodz±c z za³o¿enia, ¿e niema rzeczy idealnych, mogê oceniæ, czy takie wady mi przeszkadzaj±, czy nie.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl/ksiazki

Data: 2015-06-01 15:15:15
Autor: J.F.
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?
U¿ytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:556c4b18$0$27529$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W przypadku np spozywczych masz racje, w przypadku sklepu RTV ... stali klienci raczej nie istnieja, choc oczywiscie jak byli zadowoleni, to z czasem wracaja.
Co ciekawe - im bardziej zadowoleni, tym rzadziej wracaja - no bo sprzet dobrej jakosci kupili i sie nie psuje :-)

[...]

Zgadza sie - trzeba czytac to, co wymienia wady.
Ale takie recenzje nie sa sponsorowane :-)

Poza tym ... jakby tak wszyscy kupowali, to by zaden nowy produkt sie nie sprzedal :-)

J.

Data: 2015-06-01 20:39:33
Autor: re
W sklepach nie mogê rozpakowaæ s³uchawek, ¿eby pos³uchaæ jak graj± - czy to kpina z klienta?

U¿ytkownik "J.F."

Zgadza sie - trzeba czytac to, co wymienia wady.
Ale takie recenzje nie sa sponsorowane :-)
-- -
Taaa, wszystkie chiñskie counterfake'i s± s³abej jako¶ci, nie to co oryginalne produkty :-)

Data: 2015-06-02 08:59:46
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-06-01 15:15, J.F. pisze:
[...]

Niekoniecznie, przyjd± po dodatki, przyjd± po inny sprzêt, kupi± co¶ w prezencie. Za jaki¶ czas wymieni± co¶. Mam jeden sklep ze sprzêtem komputerowym, do którego przychodzi³em jeszcze w latach 90 (maj± na wiêkszo¶æ rzeczy rozs±dne ceny + dobr± obs³ugê + nie robi± problemów z serwisem gwarancyjnym) - do dzi¶ tam zagl±dam i kupuje i ew ludzi co przychodz± po to, ¿ebym z³o¿y³ im sprzêt wysy³am tam i oni wychodz± zadowoleni. Aczkolwiek - poniewa¿ znam w³a¶cicieli - sami mówi±, ¿e na pocz±tku by³o tak, ¿e jak po kilku miesi±cach wymy¶lili, by wyp³aciæ sobie wyp³aty, to ma³o z torbami nie poszli... Teraz prowadz± du¿e salony + serwis i jak czasem tam zagl±dam to spotykam tych samych klientów, wiêc mo¿na.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-06-05 13:47:36
Autor: Pawel O'Pajak
[...]

Zrazisz 1 klienta, on zrazi 10 innych potencjalnych.
Zachecisz 1, to moze on kogos przyprowadzi. A moze nie.
Tak to niestety dziala. Mozna oczywiscie sie tym nie przejmowac, ale to jak liczenie na to, ze prawa fizyki w jakims przypadku nie zadzalaja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa