W strone Pysznej

Data: 2009-05-20 17:33:03
Autor: Titus Atomicus
W strone Pysznej
Witam,
W magazynie TATRY (nr 2(28) - wiosna 2009) str 15 ukazal sie artykul/recenzja Wojtka Szatkowskiego pt 'W strone Pysznej - piate wydanie - nadal zaklamane.'
TA

Data: 2009-05-21 02:14:43
Autor: zbooy
W strone Pysznej
W magazynie TATRY (nr 2(28) - wiosna 2009) str 15 ukazal sie
artykul/recenzja Wojtka Szatkowskiego pt 'W strone Pysznej - piate
wydanie - nadal zaklamane.'

Tatr jeszcze nie czytałem, ale tu jest podobny zapewne tekst tegoż WS:
http://www.podhale24.pl/drukuj,1,6248.html

zbooy

Data: 2009-05-21 13:22:39
Autor: Titus Atomicus
W strone Pysznej
In article <849e5b9e-f11d-4d0f-9c78-8cc43a1a035e@z7g2000vbh.googlegroups.com>,
 zbooy <zbooyek@gmail.com> wrote:

> [...]
> wydanie - nadal zaklamane.'

Tatr jeszcze nie czytałem, ale tu jest podobny zapewne tekst tegoż WS:

Ach, nie. To calkiem cos innego.
To co wkleiles odnosi sie do artykulu z watku o Oppenheimie.
Mam przekleic?

TA

Data: 2009-05-21 14:09:59
Autor: Andrzej Makarczuk
W strone Pysznej
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world w
<Titus_Atomicus-20E074.13223921052009@news.onet.pl>:

Mam przekleic?

Dawaj.

pozdrawi AM
--
makaraj      Pan Bóg stworzył Góry
na              by oddzielić gazeta       chłopców od mężczyzn.    pl          http://www.akglodz.org/

Data: 2009-05-25 00:34:23
Autor: Titus Atomicus
W strone Pysznej
In article <34ha15dir57eichmnhk6s4qf6m89u7l0ji@4ax.com>,
 Andrzej Makarczuk <mojeimiekropkanazwisko@gmail.com> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world w
<Titus_Atomicus-20E074.13223921052009@news.onet.pl>:

>Mam przekleic?

Dawaj.

E, kolega Lipinicki juz wkleil linke w watku: 'Kto przyszedł zastrzelić Oppenheima'

TA

Data: 2009-05-21 08:15:21
Autor: bans
W strone Pysznej

W magazynie TATRY (nr 2(28) - wiosna 2009) str 15 ukazal sie artykul/recenzja Wojtka Szatkowskiego pt 'W strone Pysznej - piate wydanie - nadal zaklamane.'

Gdzieś ten tekst musiał wisieć w sieci wcześniej, bo czytając go w "Tatrach" byłem pewien, że już go wcześniej gdzieś widziałem.

A od czasu, kiedy dorwałem  narciarski przewodnik Oppenheima (faktycznie, Zieliński zerżnął z niego mnóstwo, całe fragmenty wycięte metodą ctrl+c, ctrl+v ;) i poznałem kilka innych brzydkich faktów z historii pisania "W stronę Pysznej" wracam do niej coraz rzadziej i często odkładam z niesmakiem.

A'propos "Tatr", historia być może mało zabawna dla jej bohatera, ale uśmiechnąłem się czytając o przygodzie jakiegoś Anglika, którego TOPR musiał ratować, bo jadąc furą do Moka dostał duszności. Okazało się, że jest uczulony na końską sierść i pot. Ech, niebezpieczeństwo w górach ma wiele twarzy ;)

A z drugiej strony - siedziałby na tej swoje wyspie i całe życie by przeżył nie wiedząc, że ma takie fascynujące uczulenie ;)

--
bans

Data: 2009-05-21 09:23:18
Autor: Olin
W strone Pysznej
Dnia Wed, 20 May 2009 17:33:03 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

artykul/recenzja Wojtka Szatkowskiego

Zupełnie nie na temat zapytam: to ten od satelity?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł!
 Ona jest swoistym piekłem!"
papież Pius II

Data: 2009-05-21 14:29:25
Autor: Titus Atomicus
W strone Pysznej

napisał(a):

> artykul/recenzja Wojtka Szatkowskiego Zupełnie nie na temat zapytam: to ten od satelity?

????

Nic o tym nie wiem.
Wojtek Szatkowski od lat pisuje na tematy okolozakopianskie, w szczegolnosci zwiazane z historia taternictwa i narciarstwa. Skituruje. Jest historykiem w Muzeum Tatrzanskim.

TA

Data: 2009-05-21 15:01:10
Autor: Olin
W strone Pysznej
Dnia Thu, 21 May 2009 14:29:25 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

????
Nic o tym nie wiem.

Ach ta dzisiejsza młodzież; słucha tylko dwuakordowej muzyki
okołoogniskowej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Satellite

Data: 2009-05-21 15:06:15
Autor: bans
W strone Pysznej
Olin pisze:

Ach ta dzisiejsza młodzież; słucha tylko dwuakordowej muzyki
okołoogniskowej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Satellite

Oj, ci dzisiejsi dziadkowie...

Za wikipedią:

Dźwięczność (fonacja) to jedna z cech artykulacji głosek związana z pracą więzadeł głosowych. Głoski wymawiane z wymuszeniem drgań więzadeł przy produkcji dźwięku nazywane są głoskami dźwięcznymi, natomiast wymawiane bez ich drgania nazywane są głoskami bezdźwięcznymi.

W węższym znaczeniu dźwięczność oznacza cechę artykulacyjną głoski dźwięcznej odróżniającą ją od odpowiadającej jej pod względem miejsca i sposobu artykulacji głoski bezdźwięcznej, np. głoska [d] różni się od głoski [t] właśnie dźwięcznością. Cecha braku tak zdefiniowanej dźwięczności, charakteryzująca głoskę [t], nazywa się bezdźwięcznością. Dźwięczność jest stałą cechą samogłosek, w przypadku spółgłosek jest cechą fakultatywną (tzn. istnieją spółgłoski dźwięczne i spółgłoski bezdźwięczne).

W wielu językach świata, w tym w języku polskim, dźwięczność jest cechą fonologicznie relewantną - pełni funkcję rozróżniania fonemów, np. w języku polskim wyrazy pary minimalnej "kody" i "koty", różniące się dźwięcznością jednej z głosek, różnią się też znaczeniem (a więc /d/ i /t/ są oddzielnym fonemami).

--
bans

Data: 2009-05-21 15:33:50
Autor: Olin
W strone Pysznej
Dnia Thu, 21 May 2009 15:06:15 +0200, bans napisał(a):

Dźwięczność (fonacja) to jedna z cech artykulacji głosek związana z pracą więzadeł głosowych.

Powinieneś wkleić raczej coś o wadach wzroku.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie
zmienia."
autor nieznany

Data: 2009-05-21 15:41:51
Autor: Michal Jankowski
W strone Pysznej
bans <goc@o2.pl> writes:

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ubezd%C5%BAwi%C4%99cznienie

Te nazwiska _wymawia się_ tak samo.

  MJ

Data: 2009-05-21 15:53:47
Autor: bans
W strone Pysznej
Michal Jankowski pisze:

Te nazwiska _wymawia się_ tak samo.

Słyszysz głosy na usenecie? ;)

--
bans

Data: 2009-05-21 18:40:37
Autor: Titus Atomicus
W strone Pysznej
In article <gv3n0f$nld$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

Michal Jankowski pisze:

> Te nazwiska _wymawia się_ tak samo.

Słyszysz głosy na usenecie? ;)

Panowie wybacza, ale dla mnie jest to zbyt wysoki pozom abstrakcji...
:-(

TA

W strone Pysznej