Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

Data: 2011-01-14 18:25:50
Autor: jadrys
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html 8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej z³o¿ony - za sterami siedzia³ ¿ywy pilot. I to pewnie taki któremu ¿ycie jeszcze siê nie znudzi³o...

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-01-14 18:42:42
Autor: A. Filip
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
jadrys <andrzej203@op.pl> pisze:
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html 8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej złożony - za sterami siedział żywy pilot. I to
pewnie taki któremu życie jeszcze się nie znudziło...

Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]

--
Andrzej Adam Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Ja się boję Pana Boga i mojej żony czasami.
  -- Tusk, Donald (1957-)

Data: 2011-01-14 18:51:11
Autor: bolek
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

U¿ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:piidkyfmt1+B1E@charles.huge.strangled.net...
jadrys <andrzej203@op.pl> pisze:
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html


8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej z³o¿ony - za sterami siedzia³ ¿ywy pilot. I to
pewnie taki któremu ¿ycie jeszcze siê nie znudzi³o...

Widaæ ten pilot mia³ przysz³y medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowê lotu do "wojennej Gruzji" ]

--
A swoj± drog± po jak± cholerê rz±dowe samoloty pcha³y siê
na tak± namiastkê lotniska. Nie chcia³o siê dupska t³uc limuzyn± ?
Szkoda, ¿e nie kazali pilotowi zaparkowaæ od razu w Katyniu.

bolek

Data: 2011-01-15 00:03:41
Autor: Kaczysta
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

U¿ytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d308d10$0$2486$65785112news.neostrada.pl...

U¿ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:piidkyfmt1+B1E@charles.huge.strangled.net...
jadrys <andrzej203@op.pl> pisze:
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html


8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej z³o¿ony - za sterami siedzia³ ¿ywy pilot. I to
pewnie taki któremu ¿ycie jeszcze siê nie znudzi³o...

Widaæ ten pilot mia³ przysz³y medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowê lotu do "wojennej Gruzji" ]

--
A swoj± drog± po jak± cholerê rz±dowe samoloty pcha³y siê
na tak± namiastkê lotniska. Nie chcia³o siê dupska t³uc limuzyn± ?
Szkoda, ¿e nie kazali pilotowi zaparkowaæ od razu w Katyniu.

bolek
I tu jest ca³y problem. & kwietnia te¿ by³ lot na to polne lotnisko takim samolotem. Ten przyjêty rz±dowy standard latania wszêdzie samolotami jest bez sensu.
A mo¿e lepiej by³oby mieæ luksusow± salonkê i korzystaæ z linii kolejowej? Fakt, ¿e taka podró¿ nieco trwa, ale mo¿na tak zaplanowaæ, ¿e podró¿ bêdzie efektywnie wykorzystana - np. praca nad wyst±pieniem czy lektura dokumentów lub choæby prasy.
AZ

Data: 2011-01-14 20:24:08
Autor: Anatol
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:piidkyfmt1+B1E@charles.huge.strangled.net...

Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]

Protasiuk uczestniczył w słynnym locie do Gruzji jako II pilot i dobrze znał wszystkie okoliczności i konsekwencje odmowy polecenia Kaczyńskiego. W tym przypadku w grę wchodziła także odmowa wykonania bezpośrednich rozkazów dowódcy sił powietrznych.

Są 3 możliwości :

1) pomimo złych warunków Prezydent kazał lądować w Smoleńsku a Błasik pilnował żeby przypadkiem komuś nie wpadło do głowy odstąpić od lądowania,

2) ze względu na złe warunki atmosferyczne Prezydent kazał lecieć na lotnisko zapasowe np. do Mińska a Błasik osobiście pilnował żeby pilotom przypadkiem nie wpadło do głowy lądowanie w tej mgle,

3) Prezydent powiedział że mu wszystko jedno gdzie poleci a Błasik poszedł do kabiny w celach towarzyskich.



Anatol

Data: 2011-01-14 19:45:11
Autor: obserwator
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisa³(a): (ciach wymysly)

to sa tylko twoje wymysly wyssane z palca. Z cudzymi tendencyjnymi, klamliwymi
wymyslami dyskutowac sie nie da.


Podaj fakty udokumentowane ktore potwierdza twoje wymysly, a ktorych glownym celem jest poparcie nonsensownego raportu MAK.

Skoro nie orientujesz sie w pewnych FAKTACH, to lepiej milcz, Bo to co robisz
to tylko prosowiecka dezinformacja.

Jesli nie czujesz sie Polakiem, to przeciez nie musisz w Polsce mieszkac ,
tylko mozesz wyemigrowac do Rosji.
Ktos cie tu trzyma na sile? Nie mysle, wiec bierz doope w troki i jedz do tego
dobrobytu w Rosji, a nie rob sowieckiego bagna w Polsce.

Kto to jest Anodina i czym jest MAK, mozesz poczytac pod linkiem ktory podaje
ponizej.

A to kilka bardzo istotnych cytatow z tego tekstu:

*Krytycznie zarówno o MAK, jak i Tatianie Anodinie pisa³a rosyjska gazeta
&#8222;Stringer&#8221;. W artykule z sierpnia 2001 r. czytamy: Stworzony pod pretekstem
utrzymania jednolito¶ci lotnictwa na terenie WNP MAK nie jest organizacj±
legaln±, poniewa¿ &#8211; wed³ug konstytucji Federacji Rosyjskiej &#8211; miêdzypañstwowe
umowy musz± byæ ratyfikowane w Dumie Pañstwowej. Jednak umowy zawarte miêdzy
pañstwami i MAK nie by³y ratyfikowane.

Tatiana Anodina w sposób samozwañczy nosi mundur ministra lotnictwa cywilnego
Rosji. Je¶li rozpatrywaæ &#8222;kacykostwo&#8221; Tatiany Anodiny na p³aszczy¼nie prawa,
to wszystkie certyfikaty wydane przez ow± organizacjê nie maj± mocy prawnej.
Uchwa³a rz±du Czernomyrdina (nr 367) z 23 kwietnia 1994 r., w którym MAK-owi
dano pe³nomocnictwa federalnego zarz±du Federacji Rosyjskiej do wydawania
certyfikatów dotycz±cych techniki lotniczej, zosta³a wydana wbrew konstytucji
Rosji.*

*Czytaj±c informacje dotycz±ce ustalonych przez MAK przyczyn kolejnych
katastrof, trudno nie zauwa¿yæ, ¿e wszystkie zawieraj± podobne tezy. Tak samo
jest ze wstêpnymi ustaleniami przyczyn katastrofy prezydenckiego samolotu pod
Smoleñskiem. Informacje o b³êdach za³ogi i ewentualnych naciskach media
rosyjskie (a za nimi &#8222;Gazeta Wyborcza&#8221;) podawa³y ju¿ w dniu katastrofy 10
kwietnia. Na konferencji prasowej 19 maja Tatiana Anodina mówi³a: &#8211; Trzeba
zbadaæ wa¿n± kwestiê ewentualnego wywierania nacisków na pilotów.*


http://freeisoft.pl/?p=32420


--


Data: 2011-01-14 19:48:18
Autor:
REASUMUJAC

1. MAK jest organizacja NIELEGALNA 2. Mak zawsze obwinia pilotow i zle warunki atmosferyczne

Wniosek: Raporty Mak mozna o kant doopy rozbic.

--


Data: 2011-01-14 21:04:16
Autor: Bogdan Idzikowski
REASUMUJAC

U¿ytkownik <darz_bor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igq9a2$a$1inews.gazeta.pl...

1. MAK jest organizacja NIELEGALNA
2. Mak zawsze obwinia pilotow i zle warunki atmosferyczne

Wniosek: Raporty Mak mozna o kant doopy rozbic.

Masz z³e informacje. MAK jest organizacj± legaln±.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Miêdzypañstwowy_Komitet_Lotniczy

--
J. Kaczyñski - "musimy uzyskaæ w³a¶ciw± odpowied¼"
"Jak nie wyl±dujê(my), to mnie zabije(j±)"

Data: 2011-01-14 20:41:12
Autor: obserwator
REASUMUJAC
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisa³(a):

U¿ytkownik <darz_bor@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igq9a2$a$1inews.gazeta.pl...
>
> 1. MAK jest organizacja NIELEGALNA
> 2. Mak zawsze obwinia pilotow i zle warunki atmosferyczne
>
> Wniosek: Raporty Mak mozna o kant doopy rozbic.

Masz z³e informacje. MAK jest organizacj± legaln±.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Miêdzypañstwowy_Komitet_Lotniczy

ja mam dobre wiadomosci, ale to ty sie po prostu nie orientujesz o co chodzi.
Nawet tekstu nie przeczytales do ktorego link podalem, Bbos zaslepony kacap, a
nie Polak.

MAK jest organizacja nielegalna w swietle Konstytucji Federacji Rosyjskiej.
Pisala o tym rosyjka prasa. Ty lepiej wiesz anizeli Rosjanie co jest u nich legalne, a co nie?



--


Data: 2011-01-14 21:49:23
Autor: jedrus
REASUMUJAC
W dniu 2011-01-14 21:41,  obserwator pisze:

ja mam dobre wiadomosci, ale to ty sie po prostu nie orientujesz o co chodzi.

Probowales sprzedac te wiadomosci rydzyjkowi


--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/
http://automasa.pl/
http://dziadowskikraj.pl/

Data: 2011-01-14 21:04:02
Autor: obserwator
REASUMUJAC
jedrus <jedrus@nospam.btx.pl> napisa³(a):
W dniu 2011-01-14 21:41,  obserwator pisze:

> ja mam dobre wiadomosci, ale to ty sie po prostu nie orientujesz o co chodzi.

Probowales sprzedac te wiadomosci rydzyjkowi

co tam pierdzielisz niedorobiony komuszku? --


Data: 2011-01-14 22:07:04
Autor: jedrus
REASUMUJAC
W dniu 2011-01-14 22:04,  obserwator pisze:

ja mam dobre wiadomosci, ale to ty sie po prostu nie orientujesz o co chodzi.

Probowales sprzedac te wiadomosci rydzyjkowi

co tam pierdzielisz niedorobiony komuszku?

Wiesz, niedorubki daje sie ukryc a fuszerke widac.

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/
http://automasa.pl/
http://dziadowskikraj.pl/

Data: 2011-01-14 21:18:27
Autor: obserwator
REASUMUJAC
jedrus <jedrus@nospam.btx.pl> napisa³(a):
Wiesz, niedorubki daje sie ukryc a fuszerke widac.

a cos w temacie i merytorycznie potrafisz napisac?

Ps. kup se slownik, albo korzystaj z internetowego za darmo, jak juz chcesz koniecznie cos pisac w sieci i ci publiczny sracz nie wystarcza.


--


Data: 2011-01-14 20:58:23
Autor: jedrus
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-14 20:45,  obserwator pisze:

to sa tylko twoje wymysly wyssane z palca. Z cudzymi tendencyjnymi, klamliwymi
wymyslami dyskutowac sie nie da.

Az sie boje zapytac z czyjego kut...., ups palca ssiesz swoje teorie.

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/
http://automasa.pl/
http://dziadowskikraj.pl/

Data: 2011-01-15 17:28:58
Autor: Klin
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
U¿ytkownik  obserwator napisa³:
Anatol<c355@usuntowp.pl>  napisa³(a):

(ciach wymysly)

to sa tylko twoje wymysly wyssane z palca. Z cudzymi tendencyjnymi, klamliwymi
wymyslami dyskutowac sie nie da.


Podaj fakty udokumentowane ktore potwierdza twoje wymysly, a ktorych glownym
celem jest poparcie nonsensownego raportu MAK.

Skoro nie orientujesz sie w pewnych FAKTACH, to lepiej milcz, Bo to co robisz
to tylko prosowiecka dezinformacja.

Jesli nie czujesz sie Polakiem, to przeciez nie musisz w Polsce mieszkac ,
tylko mozesz wyemigrowac do Rosji.
Ktos cie tu trzyma na sile? Nie mysle, wiec bierz doope w troki i jedz do tego
dobrobytu w Rosji, a nie rob sowieckiego bagna w Polsce.

Kto to jest Anodina i czym jest MAK, mozesz poczytac pod linkiem ktory podaje
ponizej.

A to kilka bardzo istotnych cytatow z tego tekstu:

*Krytycznie zarówno o MAK, jak i Tatianie Anodinie pisa³a rosyjska gazeta
&#8222;Stringer&#8221;. W artykule z sierpnia 2001 r. czytamy: Stworzony pod pretekstem
utrzymania jednolito¶ci lotnictwa na terenie WNP MAK nie jest organizacj±
legaln±, poniewa¿&#8211; wed³ug konstytucji Federacji Rosyjskiej&#8211; miêdzypañstwowe
umowy musz± byæ ratyfikowane w Dumie Pañstwowej. Jednak umowy zawarte miêdzy
pañstwami i MAK nie by³y ratyfikowane.

Tatiana Anodina w sposób samozwañczy nosi mundur ministra lotnictwa cywilnego
Rosji. Je¶li rozpatrywaæ&#8222;kacykostwo&#8221; Tatiany Anodiny na p³aszczy¼nie prawa,
to wszystkie certyfikaty wydane przez ow± organizacjê nie maj± mocy prawnej.
Uchwa³a rz±du Czernomyrdina (nr 367) z 23 kwietnia 1994 r., w którym MAK-owi
dano pe³nomocnictwa federalnego zarz±du Federacji Rosyjskiej do wydawania
certyfikatów dotycz±cych techniki lotniczej, zosta³a wydana wbrew konstytucji
Rosji.*

*Czytaj±c informacje dotycz±ce ustalonych przez MAK przyczyn kolejnych
katastrof, trudno nie zauwa¿yæ, ¿e wszystkie zawieraj± podobne tezy. Tak samo
jest ze wstêpnymi ustaleniami przyczyn katastrofy prezydenckiego samolotu pod
Smoleñskiem. Informacje o b³êdach za³ogi i ewentualnych naciskach media
rosyjskie (a za nimi&#8222;Gazeta Wyborcza&#8221;) podawa³y ju¿ w dniu katastrofy 10
kwietnia. Na konferencji prasowej 19 maja Tatiana Anodina mówi³a:&#8211; Trzeba
zbadaæ wa¿n± kwestiê ewentualnego wywierania nacisków na pilotów.*


http://freeisoft.pl/?p=32420


  http://freeisoft.pl/?p=26820    Czy raport MAK odpowiada na wszystkie te w±tpliwo¶ci?
                                              Jest to pytanie do polskich ekspertów - miejmy nadziejê
                                              ¿e Wasz protest jakim by³o nieuczestniczenie w konferencji
                                              nie skoñczy siê tylko na tym ge¶cie.

Data: 2011-01-14 20:48:39
Autor: A. Filip
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
"Anatol" <c355@usuntowp.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości
news:piidkyfmt1+B1E@charles.huge.strangled.net...

Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]

Protasiuk uczestniczył w słynnym locie do Gruzji jako II pilot i
dobrze znał wszystkie okoliczności i konsekwencje odmowy polecenia
Kaczyńskiego. W tym przypadku w grę wchodziła także odmowa wykonania
bezpośrednich rozkazów dowódcy sił powietrznych.

Jak rozumiem nie było *rozkazów* w sensie "pedantycznie legalistycznym". Tylko że była sytuacja w której pośrednie "niby sugestie" mogły zostać
błyskawicznie zmienione w rozkazy z "wkurwieniem" po drodze wysokiego
"przełożonego przełożonego".

Są 3 możliwości :

1) pomimo złych warunków Prezydent kazał lądować w Smoleńsku a Błasik
pilnował żeby przypadkiem komuś nie wpadło do głowy odstąpić od
lÄ…dowania,

2) ze względu na złe warunki atmosferyczne Prezydent kazał lecieć na
lotnisko zapasowe np. do Mińska a Błasik osobiście pilnował żeby
pilotom przypadkiem nie wpadło do głowy lądowanie w tej mgle,

3) Prezydent powiedział że mu wszystko jedno gdzie poleci a Błasik
poszedł do kabiny w celach towarzyskich.

Anatol

--
Andrzej Adam Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Trzeba zrobić to, co korzyść przynosi niebu, duchowi i ludziom.
  -- Mo Di [Mo Ti, Mozi, Mo-cy, Mocjusz] (ok. 479-381 p.n.e.)

Data: 2011-01-14 20:49:36
Autor: Bogdan Idzikowski
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:igq7sr$h5d$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:piidkyfmt1+B1E@charles.huge.strangled.net...

Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]

Protasiuk uczestniczył w słynnym locie do Gruzji jako II pilot i dobrze znał wszystkie okoliczności i konsekwencje odmowy polecenia Kaczyńskiego. W tym przypadku w grę wchodziła także odmowa wykonania bezpośrednich rozkazów dowódcy sił powietrznych.

Są 3 możliwości :

1) pomimo złych warunków Prezydent kazał lądować w Smoleńsku a Błasik pilnował żeby przypadkiem komuś nie wpadło do głowy odstąpić od lądowania,

2) ze względu na złe warunki atmosferyczne Prezydent kazał lecieć na lotnisko zapasowe np. do Mińska a Błasik osobiście pilnował żeby pilotom przypadkiem nie wpadło do głowy lądowanie w tej mgle,

3) Prezydent powiedział że mu wszystko jedno gdzie poleci a Błasik poszedł do kabiny w celach towarzyskich.

Obawiam się, że 3 punkt odpada. W tym czasie, gdy ich odwiedził, byli bardzo zajęci lądowaniem. Chyba, że przyniósł małpeczki.

--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2011-01-14 21:22:49
Autor: boukun
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:igq7sr$h5d$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:piidkyfmt1+B1E@charles.huge.strangled.net...

Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]

Protasiuk uczestniczył w słynnym locie do Gruzji jako II pilot i dobrze znał wszystkie okoliczności i konsekwencje odmowy polecenia Kaczyńskiego. W tym przypadku w grę wchodziła także odmowa wykonania bezpośrednich rozkazów dowódcy sił powietrznych.

Są 3 możliwości :

1) pomimo złych warunków Prezydent kazał lądować w Smoleńsku a Błasik pilnował żeby przypadkiem komuś nie wpadło do głowy odstąpić od lądowania,

2) ze względu na złe warunki atmosferyczne Prezydent kazał lecieć na lotnisko zapasowe np. do Mińska a Błasik osobiście pilnował żeby pilotom przypadkiem nie wpadło do głowy lądowanie w tej mgle,

3) Prezydent powiedział że mu wszystko jedno gdzie poleci a Błasik poszedł do kabiny w celach towarzyskich.



Anatol

Punkt 2 i 3 nie trzymają się kupy. Bo jak on pilonował, żeby nie lądowali przypadkiem w tej mgle, skoro lądowali...

boukun

Data: 2011-01-14 21:28:35
Autor: jedrus
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-14 20:24, Anatol pisze:

3) Prezydent powiedział że mu wszystko jedno gdzie poleci a Błasik
poszedł do kabiny w celach towarzyskich.

A gdzie mial isc jak salonka przepelniona.


--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/
http://automasa.pl/
http://dziadowskikraj.pl/

Data: 2011-01-15 00:30:04
Autor: jadrys
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-14 18:42, A. Filip pisze:

Problem jest bardziej złożony - za sterami siedział żywy pilot. I to
pewnie taki któremu życie jeszcze się nie znudziło...
Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]


Nawet nie m,a co tych dwu spraw porównywać. Tam zagrożenie było nikłe, a tu, pod Smolańskiem, na małym wojskowym lotnisku, przy braku widoczności równało się samobójstwu. I jest rzeczą niepoważną mówić że na coś takiego pilot zdecydował się bez zapewnień z ziemi...

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-01-15 01:54:19
Autor: A. Filip
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
jadrys <andrzej203@op.pl> pisze:
W dniu 2011-01-14 18:42, A. Filip pisze:

Problem jest bardziej złożony - za sterami siedział żywy pilot. I to
pewnie taki któremu życie jeszcze się nie znudziło...
Widać ten pilot miał przyszły medal od min. Klicha (PO) w czterech
literach :-) [ Patrz medal za odmowÄ™ lotu do "wojennej Gruzji" ]

Nawet nie m,a co tych dwu spraw porównywać. Tam zagrożenie było nikłe,
a tu, pod Smolańskiem, na małym wojskowym lotnisku, przy braku
widoczności równało się samobójstwu. I jest rzeczą niepoważną mówić że
na coś takiego pilot zdecydował się bez zapewnień z ziemi...

HGW jakie byłoby rzeczywiście napotkane zagrożenie przy wlocie w
"wojenną Gruzję" bo pilot po prostu odmówił wlotu w "strefę
niebezpieczną/wojenną" *według przepisów*. Wtedy pilot odmówił dokonania
"testu potencjalnie niszczącego/samobójczego". Jak widać taka odmowa w
resorcie min. Klicha (PO) już się nie powtórzyła choć minister ponadawał
za niÄ… medale.  A zejÅ›cie na 100m a potem odejÅ›cie przy braku widzenia
pasa też niby powinno być całkowicie bezpieczne.

Zresztą jak chcesz mieć praktyczne i łopatologiczne moje podejście do
kwestii winy z "Polskiego punktu widzenia": Polska powinna się czepiać kontrolerów ze Smoleńska, tego lotniska i
ruskiej "ścieżki podejmowania decyzji" dla zasady bo jakiś
(mniejszościowy) udział w winie mają i lepiej wygląda jak się nie jest "jedynym winnym" nawet jak się i tak zostaje "głównym winnym".
Tylko że jak takie *zabójcze spierdolenia* mają się nie powtórzyć to
kluczowa jest kwestia winy po stronie Polskiej. Bo piloci VIPów "nie malowanych" nie powinni liczyć na to że "nikt ich nigdy nie będzie
podpuszczał", nie powinni ochoczo wsadzać wacka do maszynki do mięsa "bo ktoś im nie zakazał albo kilkanaście sekund za późno krzyknął żeby cofać".

Ja nie wykluczam że Ruscy mogli skorzystać z okazji na którą byli
przygotowani "jakby się kiedyś nadarzyła", dać "chojrakom" samym wlecieć
z chojrackim łamaniem przepisów w zabójczą pułapkę "korzystnej pogody co
się akurat trafiła", "psychologicnego podpuszczania" i "niby zwykłego
bajzlu" tylko że powtarzanie tego za często bez dowodów się też nie opłaci.

Można pamiętać "o niewykluczonym wyjaśnieniu" nawet mówiąc o nim bardzo rzadko.

--
Andrzej Adam Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Głodny widzi we śnie chleb, spragniony - wodę.
  -- PrzysÅ‚owie armeÅ„skie (pl.wikiquote.org)

Data: 2011-01-15 08:49:47
Autor: jadrys
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-15 01:54, A. Filip pisze:

Ja nie wykluczam że Ruscy mogli skorzystać z okazji na którą byli
przygotowani "jakby się kiedyś nadarzyła", dać "chojrakom" samym wlecieć
z chojrackim łamaniem przepisów w zabójczą pułapkę "korzystnej pogody co
się akurat trafiła", "psychologicnego podpuszczania" i "niby zwykłego
bajzlu" tylko że powtarzanie tego za często bez dowodów się też nie opłaci.

Można pamiętać "o niewykluczonym wyjaśnieniu" nawet mówiąc o nim bardzo rzadko.


Nie wykluczasz, i o to chodzi. Jednak moim zdaniem Ruscy pomogli trochę tej "korzystnej pogodzie", takoż i w podjęciu ostatecznej decyzji co do lądowania. - W pierwszym przypadku sztucznie wywołali/zagęścili mgłę, a w drugim podawali pilotowi fałszywe informacje.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-01-14 19:09:56
Autor: boukun
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igq0v4$6tq$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html

8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej z³o¿ony - za sterami siedzia³ ¿ywy pilot. I to pewnie taki któremu ¿ycie jeszcze siê nie znudzi³o...

Oj, d³ugotrwa³a presja psychiczna potrafi z cz³owieka zrobiæ bezwiednego robota...
Ja jestem wrêcz przekonany, ¿e ten pilot Arkadiusz Protasiuk ¼le spa³ poprzedzaj±cej katastrofê nocy. St±d jeszcze motanie siê i pocz±tkowa odmowa startu przed wylotem...

boukun

Data: 2011-01-14 19:14:41
Autor: jedrus
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-14 19:09, boukun pisze:

StÄ…d jeszcze motanie siÄ™ i poczÄ…tkowa
odmowa startu przed wylotem...

Nie ma sie co dziwic. Lot z kaczynskim to jak gra w ruska ruletke.

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/
http://automasa.pl/
http://dziadowskikraj.pl/

Data: 2011-01-15 00:29:56
Autor: jadrys
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-14 19:09, boukun pisze:

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igq0v4$6tq$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html 8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej z³o¿ony - za sterami siedzia³ ¿ywy pilot. I to pewnie taki któremu ¿ycie jeszcze siê nie znudzi³o...

Oj, d³ugotrwa³a presja psychiczna potrafi z cz³owieka zrobiæ bezwiednego robota...
Ja jestem wrêcz przekonany, ¿e ten pilot Arkadiusz Protasiuk ¼le spa³ poprzedzaj±cej katastrofê nocy. St±d jeszcze motanie siê i pocz±tkowa odmowa startu przed wylotem...

boukun

Pewnie ¿e potrafi.. Ale czy a¿ do tago stopnia ¿eby pope³niæ samobójstwo? Bo przecie do ataku Kamikaze mo¿na porównaæ tylko l±dowanie na ma³ym lotnisku bez widoczno¶ci..

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-01-15 15:05:27
Autor: boukun
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igqmb6$ago$2news.onet.pl...
W dniu 2011-01-14 19:09, boukun pisze:

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:igq0v4$6tq$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-14 18:16, boukun pisze:
http://www.tvn24.pl/-2,1689209,0,1,rekonstrukcja-lotu-z-mak-ze-stenogramem-po-polsku,wiadomosc.html

8:31

"Nieznany (Dyrektor protokolu Kazana):
 Na razie nie ma decyzji prezydenta
 co dalej robic."

To jest moment kiedy do lotniska jest ok 6 mil.
To jest odpowiedz na informacje kapitana,ze ladowac
sie NIE DA.

Kapitan Tu-154M po licznych informacjach zwraca sie do dyr.
protokolu Kazany, aby poinformowal szefa, iz w Smolensku
wyladowac sie nie da.
Kazana udaje sie do prezydenta.
Wraca, kiedy do lotniska jest kilka mil i oswiadcza co powyzej.
Znaczy to ni mniej nie wiecej, ze ma ladowac w Smolensku.
Brak decyzji o odejsciu na zapasowe lotnisko to wyrok
smierci.


Problem jest bardziej z³o¿ony - za sterami siedzia³ ¿ywy pilot. I to pewnie taki któremu ¿ycie jeszcze siê nie znudzi³o...

Oj, d³ugotrwa³a presja psychiczna potrafi z cz³owieka zrobiæ bezwiednego robota...
Ja jestem wrêcz przekonany, ¿e ten pilot Arkadiusz Protasiuk ¼le spa³ poprzedzaj±cej katastrofê nocy. St±d jeszcze motanie siê i pocz±tkowa odmowa startu przed wylotem...

boukun

Pewnie ¿e potrafi.. Ale czy a¿ do tago stopnia ¿eby pope³niæ samobójstwo? Bo przecie do ataku Kamikaze mo¿na porównaæ tylko l±dowanie na ma³ym lotnisku bez widoczno¶ci..

To nie by³o ¶wiadome pope³nienie samobójstwa, pilot bêd±c pod presj± Lecha Kaczyñskiego i gen. B³asika czu³ siê, jakby by³ po za¿yciu opium...

boukun

Data: 2011-01-15 16:18:12
Autor: Tomy M.
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-15 15:05, boukun pisze:

To nie było świadome popełnienie samobójstwa, pilot będąc pod presją
Lecha Kaczyńskiego i gen. Błasika czuł się, jakby był po zażyciu opium...

PO chuju ekspertyzę przedstawiłeś, pewnie sam opium
zażywasz :-)

--

Tomy M.

"...trawiłem lata by poznać prostackie tryby historii monotonną
procesję i nierówną walkę zbirów na czele ogłupiałych tłumów
przeciw garstce prawych i rozumnych"   —   Zbigniew Herbert

Data: 2011-01-15 16:31:16
Autor: boukun
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4d31bab3$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-15 15:05, boukun pisze:

To nie było świadome popełnienie samobójstwa, pilot będąc pod presją
Lecha Kaczyńskiego i gen. Błasika czuł się, jakby był po zażyciu opium...

PO chuju ekspertyzę przedstawiłeś, pewnie sam opium
zażywasz :-)
Tomy M.

Nie, ale wiem coś na ten temat. Kiedyś podobnie się czułem, jak nachodził mnie mój najlepszy kolega z drugim takim, żeby im pożyczyć 100 tys. zł na umowę notarialną. Presję psychiczną wywierał kolega na mnie straszną. Pamiętam, że spać nie mogłem, a jak się zbudziłem, to prosiłem dosłownie boga, żeby do mnie nie przyszli (miałem w tym dniu pójść z nimi do banku wypłacić swoje pieniądze dla nich). Przyszli i ja byłem tak otumaniony przez swojego najlepszego kolegę i nie chcąc okazać, że mu nie ufam poszedłem jakbym był po narkotykach jakiś, i pożyczyłem im te pieniądze. To był rok 1982. Już tych pieniędzy nie odzyskałem...

boukun

Data: 2011-01-15 20:56:04
Autor: jadrys
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-15 16:31, boukun pisze:

Nie, ale wiem coś na ten temat. Kiedyś podobnie się czułem, jak nachodził mnie mój najlepszy kolega z drugim takim, żeby im pożyczyć 100 tys. zł na umowę notarialną. Presję psychiczną wywierał kolega na mnie straszną. Pamiętam, że spać nie mogłem, a jak się zbudziłem, to prosiłem dosłownie boga, żeby do mnie nie przyszli (miałem w tym dniu pójść z nimi do banku wypłacić swoje pieniądze dla nich). Przyszli i ja byłem tak otumaniony przez swojego najlepszego kolegę i nie chcąc okazać, że mu nie ufam poszedłem jakbym był po narkotykach jakiś, i pożyczyłem im te pieniądze. To był rok 1982. Już tych pieniędzy nie odzyskałem...

boukun

Ale raczej z mostu bądź wieżowca byś nie skoczył.. A do tego można porównać takie lądowanie bez widoczności.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
InstalujÄ…c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-01-15 20:56:10
Autor: jadrys
W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!
W dniu 2011-01-15 15:05, boukun pisze:

Pewnie ¿e potrafi.. Ale czy a¿ do tago stopnia ¿eby pope³niæ samobójstwo? Bo przecie do ataku Kamikaze mo¿na porównaæ tylko l±dowanie na ma³ym lotnisku bez widoczno¶ci..


To nie by³o ¶wiadome pope³nienie samobójstwa, pilot bêd±c pod presj± Lecha Kaczyñskiego i gen. B³asika czu³ siê, jakby by³ po za¿yciu opium...

boukun

Oczywi¶cie jest to mo¿liwe, ale bardzo ma³o prawdopodobne.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

W tym momencie samolot zostal skazany na smierc!

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona