W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?

Data: 2020-01-22 20:57:40
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Banda zwana P0 wprowadza w W-wie od marca opłatę za "odbiór śmieci" w wysokości 65 zł ok każdego mieszkania, niezależnie od liczby zamieszkałych osób.
Czy jedna babcia na 30 m2, czy pięcioosobowa rodzina na 120 m2 będzie te same 65 zł.
Oczywiście aby im wszystkim żyło się lepiej.
Pytanie: jak uniknąć tej opłaty w przypadku mieszkań [z różnych względów} niezamieszkałych?
780 zł rocznie to kawał pieniędzy.

Data: 2020-01-23 06:02:03
Autor: Dawid Rutkowski
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Podziękuj bandzie zwanej PiS za wymyślny system segregacji, przez który kosze nie mieszczą się w śmietniku - oto piękny przyczółek do nowej Grecji, która nas tu niedługo czeka.
A uniknąć się nie da - i dobrze.
Po pierwsze niezamieszkane mieszkania to zło - wynajmij Ukraińcom, sąsiedzi szybko się zrzucą na tą opłatę dla śmieci (jeśli wcześniej nie zrzucą Cię ze schodów).
Po drugie Warszawa wyludniłaby się do szczętu, byłoby to skuteczniejsze niż hitlerowcy po powstaniu - już teraz wg opłaty śmieciowej mieszka 1/3 istniejących ludzików.

Data: 2020-02-20 05:27:08
Autor: Dawid Rutkowski
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Dostałem od wspólnoty deklarację wg nowego wzoru i wychodzi, że można uniknąć tej opłaty - w deklaracji jest checkbox "w nieruchomości NIE JEST prowadzone gospodarstwo domowe".
No to ciekawe, czy DC "się wyludni" do szczętu - mimo ostrzeżenia, że za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy jest od 6 miesięcy do 8 lat?
A może naprawdę masowo się wyludni, jeśli zaczną takich kłamców wsadzać?
Trzeba będzie w tych "niezamieszkałych" mieszkaniach porobić areszty domowe ;>

Drugą ciekawostką jest podawanie liczby gospodarstw domowych prowadzonych w nieruchomości.

Ciekawy jestem tylko, czy jest to oparte na uchwale Rady Warszawy, czy też jest to radosna twórczość zarządu mojej wspólnoty.

Data: 2020-02-20 16:15:24
Autor: RadoslawF
[...]

Sprawdź wysokość opłat dla "nie gospodarstwa domowego"?
Np. dla prowadzonej działalności gospodarczej.

Pozdrawiam

Data: 2020-02-20 07:44:26
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 20 lutego 2020 16:21:11 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]

Sprawdź wysokość opłat dla "nie gospodarstwa domowego"?
Np. dla prowadzonej działalności gospodarczej.

Dla lokali użytkowych jest osobna deklaracja - można zaznaczyć, że w lokalu użytkowym "jest prowadzona działalność" albo "nie jest prowadzona działalność".

Żeby było ciekawiej i trudniej zgadnąć, dla takich budynków jak mój (czyli praktycznie wszystkich nie starszych niż 6 - a pewnie i nie starszych niż 10 lat) - 160 lokali mieszkalnych, 12 niemieszkalnych-użytkowych oraz 1 niemieszkalny-garaż - zrobili osobną uchwałę.
Większość zapisów (budynki mieszkalne, nieruchomości niemieszkalne, hotele - ci to zabulą, ustawili im od zużycia wody, domki letniskowe) jest w XXIV/671/2019 - ale dla takich budynków jak mój jest osobna XXIV/676/2019.
Od gospodarstwa domowego jest tak samo - 94zł od gospodarstwa w budynku jednorodzinnym, 65zł od gospodarstwa w budynku wielolokalowym - ale dodatkowo jest stawka 1,35zł za m^2 od części "na  której  nie zamieszkują mieszkańcy,  a prowadzona  jest działalność".

Powstaje pytanie, czy można sobie zgłosić w mieszkaniu - lokalu _mieszkalnym_ - mniejszym niż 48,14m^2 działalność zamiast gospodarstwa domowego - będzie taniej.

Rozbija się to oczywiście o problem, czy w ogóle dozwolone jest zgłoszenie braku gospodarstwa domowego w lokalu mieszkalnym czy też braku działalności w lokalu użytkowym - czy to tylko mój zarząd tak wymyślił.

Czas na to jest najwyższy, uchwała wchodzi w życie od 1 marca (a pierwotnie miało być od 1 lutego) - więc urząd miasta nie wygrzebie się spod deklaracji...
Chyba że jest przyjęty jakiś algorytm przeliczania dotychczasowych (w DC od mieszkania w zależności od liczby zadeklarowanych osób, od użytkowych w zależności od wielkości opróżnianego pojemnika) deklaracji na nowe.

Data: 2020-02-20 16:58:41
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
W-wa?
Tak czy inaczej dzięki za info!

-- -- -
deklarację wg nowego wzoru i wychodzi, że

Data: 2020-02-20 08:28:23
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 20 lutego 2020 16:58:43 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> deklarację wg nowego wzoru i wychodzi, że

W-wa?
Tak czy inaczej dzięki za info!

Ale nie ciesz się tak bardzo, bo - jak pisałem - może to tylko wymysł zarządu mojej wspólnoty - do uchwał Rady Warszawy są dołączone wzory deklaracji - zupełnie innych niż te, które się składa do mojej wspólnoty - i tam nic o "braku gospodarstwa" nie ma.
Inna sprawa, że podaje się liczbę gospodarstw domowych w całym budynku - a nie np. liczbę mieszkań.
Wychodzi na to, że będzie to taka sama kiszka jak do tej pory - ciekawe, czy zaczną w końcu sprawdzać, ile kg śmieci produkuje takie statystyczne gospodarstwo (śmieciarki mają wbudowane wagi do śmieci) i jak wyjdzie w jakimś budynku, że śmieci jest za dużo to zaczną sprawdzać.
Oraz czy będą też sprawdzać stosunek śmieci segregowanych do niesegregowanych - i jak będzie za mały, to dowalą za karę podwójną opłatę.

Data: 2020-02-21 02:18:24
Autor: Dawid Rutkowski
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Pytałem dziś na miejskiej infolinii i wygląda na to (jeśli nie nagadali mi bzdur), że rzeczywiście można mieszkanie zadeklarować jako "śmieciowo" puste - bez gospodarstw domowych i bez działalności.
No to się Warszawa wyludni totalnie.

Data: 2020-02-21 02:40:44
Autor: Kris
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 11:18:25 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Pytałem dziś na miejskiej infolinii i wygląda na to (jeśli nie nagadali mi bzdur), że rzeczywiście można mieszkanie zadeklarować jako "śmieciowi" puste - bez gospodarstw domowych i bez działalności.
No to się Warszawa wyludni totalnie.

A wodociągi to nie miejska spółka?
Bo miasto sobie takie niezamieszkane nieruchomości z deklaracji wyfiltruje i zweryfikuje zużycie wody;)
Niezamieszkane wody zużywać nie powinno;)

Data: 2020-02-21 03:13:34
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 21 lutego 2020 11:40:46 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Bo miasto sobie takie niezamieszkane nieruchomości z deklaracji wyfiltruje i zweryfikuje zużycie wody;)
Niezamieszkane wody zużywać nie powinno;)

To niestety nie takie proste - sprawdzić się może w zabudowie jednorodzinnej, ale w wielorodzinnej już nie - bo na wodę, w przeciwieństwie do prądu, prawie nikt z posiadających mieszkanie nie ma osobnej umowy z miejską spółką (choć jest to możliwe).
Prawie wszędzie jest tak, że rachunki spółce miejskiej płaci spółdzielnia lub wspólnota (a propos wspólnot - okazuje się, że i Ty masz wspólnotę, choć pewnie o tym nie wiem ;), a na poszczególnych lokatorów/właścicieli rozlicza wewnętrznie.
A taki zarząd wspólnoty weryfikację zrobi dopiero, jak się miasto mocno przyczepi (piszę niestety ze smutnego doświadczenia - jak w zeszłe lato wymienili liczniki, to potem w 10% lokali wskazania były z kosmosu - a ze wskazania są odczytywane przez kabelek, to okazało się też, że wiele kabelków było uszkodzone od nowości - rezultat był taki, że co roku było ok. 10k na "wodę gospodarczą" - wychodzi prawie 3m^3 dziennie, jak w basenie - a w roku wymiany nagle "woda gospodarcza" miała zużycie ujemne) - no chyba że się z połowa wydziczy i okaże się, że w połowie mieszkań nikt nie mieszka, to wtedy będzie widać na pierwszy rzut oka.

Ja w sumie metodę na podstawie zużycia wody uważam za najmniej złą - bo jak ktoś zużywa mało wody, to znaczy, że żyje ekologicznie (we "Włatcach much" lokalnego menela nazwano "ekologiem" - bo zbierał śmieci i śmierdział, a ekolodzy nie chcą, żeby używać dezodorantów ;) więc i śmieci będzie mniej produkował oraz porządnie sortował.
Ale w DC podobno problem właśnie w tym, że miasto nie ma dostępu do danych o zużyciu wody dla poszczególnych mieszkań.
W gruncie rzeczy mogliby opłatą obciążać wspólnoty/spółdzielnie, a wspólnoty by to sobie wewnętrznie rozliczały, tak jak wodę - i w sumie nie wiem, czemu tak nie zrobili, może ustawa nie pozwala na taką "odpowiedzialność zbiorową"?

Inna sprawa, że opłatę "śmieciową" liczoną od zużycia wody wprowadzili dla hoteli i dowalili wysoką - 11,85zł za m^3 żużytej wody.
Policzyłem, że w zeszłym roku zużyliśmy we trójkę 100m^3 - wychodzi 1185zł, a z ryczałtu od gospodarstwa 780zł, więc jednak sporo taniej, bo tego zużycia wody nie da się już za bardzo ograniczyć - zmywa i tak zmywarka, więc trzeba by ukrócić kąpanie się i pranie.

Wracając do weryfikacji - pewnie dałoby się zużyciem prądu, ale prąd dostarcza niestety spółka nie-miejska.
A i tak deklaracji, mieszkając w bloku, nie składa się do gminy, tylko do wspólnoty/spółdzielni, która do gminy składa jedynie zbiorczą deklarację - ile w budynku (a w przypadku spółdzielni być może nawet jest jedna deklaracja na całe osiedle) jest gospodarstw domowych i ile m^2 lokali użytkowych z działalnością - a nie, że w mieszkaniu nr 1 jest jedno gospodarstwo, w mieszkaniu nr 2 jest 0 gospodarstw, a w mieszkaniu nr 3 jest działalność i ma ono 50m^2...

Data: 2020-02-21 07:18:45
Autor: Kris
W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:13:36 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
(a propos wspólnot - okazuje się, że i Ty masz wspólnotę, choć pewnie o tym >nie wiem ;)

???

Data: 2020-02-21 07:25:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:18:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:13:36 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
>(a propos wspólnot - okazuje się, że i Ty masz wspólnotę, choć pewnie o tym >nie wiem ;)

???

Miało być "nie wiesz".
Pisałeś o domu "jednorodzinnym", w którym są dwa lokale wydzielone.

Data: 2020-02-21 07:41:14
Autor: Kris
W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:25:52 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Miało być "nie wiesz".
Pisałeś o domu "jednorodzinnym", w którym są dwa lokale wydzielone.
Masz jakaś podstawę prawną na to że jest to wspólnota?

Data: 2020-02-22 18:20:00
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Dwa lokale to nadal dom jednorodzinny.

-- -- -
Pisałeś o domu "jednorodzinnym", w którym są dwa lokale wydzielone.

Data: 2020-02-21 12:44:16
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Z tą wodą i powiązanymi śmieciami to nie tak uczciwie, przykładowo miałem młynek w zlewie przez co zużywałem więcej wody (młynek miele na mokro, odpadki organiczne), a wyrzucałem mniej śmieci (organicznych, zwykle psujących się i śmierdzących).

Data: 2020-02-21 04:48:27
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:44:19 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Uczciwie, organicznych nie masz mielić i spuszczać do kanalizacji i zanieczyszczać nimi rzeki - a w najlepszym razie podnosić koszty funkcjonowania oczyszczalni ścieków, nie mówiąc o czyszczeniu kanalizacji - tylko wyrzucać do bio albo do własnego kompostownika (w DC jak ktoś taki ma to dostaje rabat 4zł na miesiąc).
Inna sprawa, że to bio to totalna bzdura - i ciekawe, który debil wymyślił, żeby nazwać to bio, skoro nie wolno wyrzucać resztek pochodzenia zwierzęcego - to co, życie zwierzęce na krzemie oparte czy na konglomeratach neutrinowych?
Czytałem, że póki co żadna partia kompostu z tych odpadów nie spełnia jakichkowiek norm :(

Data: 2020-02-21 16:37:05
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Domowe kuchenne odpadki organiczne nie zanieczyszczają rzeki.
Przy młynku zwyżkę zużycia wody (i ścieków) miałem parę m3 miesięcznie, więc za to płaciłem.
Przemielona marchewka czy ości od piklinga to nie g___a.
Choć w Niemczech zdaje się młynków zbytnio nie lubią (ciekawe, jak w prawie w poszczególnych landach), popularne są natomiast w Stanach i w UK.

Dzwoniłem do urzędu dzielnicy, ponoć to wspólnota może zadeklarować liczbę lokali niezamieszkałych.
Trzeba się spieszyć ze składaniem deklaracji wspólnocie, bo ona składa do urzędu od 1 marca.

-- -- -

Data: 2020-02-21 07:48:13
Autor: Kris
W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:37:08 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Domowe kuchenne odpadki organiczne nie zanieczyszczają rzeki.
Przy młynku zwyżkę zużycia wody (i ścieków) miałem parę m3 miesięcznie, więc >za to płaciłem.

Co to za młynek co zużywa prawie 100 litrów wody dziennie?

Data: 2020-02-21 07:53:48
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:48:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Co to za młynek co zużywa prawie 100 litrów wody dziennie?

100l wylatuje ze statystycznego kranu w ciągu 5 minut (oczywiście odkręconego na max).

Data: 2020-02-21 08:55:29
Autor: Kris
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
100l wylatuje ze >statystycznego kranu w ciągu >5 minut (oczywiście >odkręconego na max)

Półcalowy zawór ogrodowy którym basen napełniam po ma wydajność ok 1000l/godz więc statystycznie napisałeś ok.
Bateria kuchenna takiej wydajności nie ma ale mniejsza o to.
Standardowe młynki do mielenia odpadów zużywają ok 5litrów wody dziennie

Data: 2020-02-21 10:46:10
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 21 lutego 2020 17:55:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Bateria kuchenna takiej wydajności nie ma ale mniejsza o to.
Standardowe młynki do mielenia odpadów zużywają ok 5litrów wody dziennie

Słabe masz ciśnienie.
Właśnie w ramach testu napełniłem 1,5l butelkę w ok. 7s.
No dobra - w  minut będzie 60l - ale bateria jest z perlatorem, bez będzie ze 2 albo i 3 razy szybciej lecieć.
Nie wiem, jak się używa takiego młynka, ale 5 litrów może pójść nie raz na samo spłukanie zlewu z resztek - no i niech będzie na jedno przemielenie.
A kto wie, ile razy kto dziennie gotuje ;>
Bo "kilka m^3" to może być i 2 i 9.
My we trójkę mamy nieco ponad 8 miesięcznie na wszystko.

Data: 2020-02-21 12:57:21
Autor: Kris
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?

Bo "kilka m^3" to może być i 2 i 9. "Kilka m3" tylko młynka dotyczyło
My we trójkę mamy nieco >ponad 8 miesięcznie na >wszystko.

S0abo u Was z higeną;(
4m3 na osobę tak mniej więcej normalnie się zużywa.
I prawie dokładnie tak u mnie wychodzi i u moich lokator?w też

Data: 2020-02-21 13:48:06
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 21 lutego 2020 21:57:23 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Bo "kilka m^3" to może być i 2 i 9. "Kilka m3" tylko młynka dotyczyło

No tak, 100l dziennie na młynek to właśnie 3m^2 - pewnie najrozsądniejsze "kilka". Ale mogło być i 300l dziennie.
W takich sprawach można wyznaczyć dokładnie jedynie minimalne konieczne zużycie. Co do maksymalnego to sky is the limit, woda z kranu kosztuje grosz za litr - a człowiek głupi chodzi do sklepu po 100 razy droższą butelkowaną i jeszcze ją dźwiga zamiast wieży ciśnień ;>

>My we trójkę mamy nieco >ponad 8 miesięcznie na >wszystko.. S0abo u Was z higeną;(
4m3 na osobę tak mniej więcej normalnie się zużywa.
I prawie dokładnie tak u mnie wychodzi i u moich lokator?w też

A no tak, ja to się prawie w ogóle nie myję ;>
A jak już się kąpię, to  w wodzie po dziecku ;>
Więc na pozostałą dwójkę wychodzi akurat w sam raz ;>

A na serio to tak liniowo tego brać nie można.
Dziwne to jest, że jak wszyscy są, to zmywarka chodzi codziennie, a czasem nawet i dwa razy, a jak jestem teraz tydzień sam, to ledwo ją przez ten tydzień zapełniłem.
Pralka też zużyje tyle samo wody na kilogram jak i na 5kg ubrań.

Data: 2020-02-22 08:18:15
Autor: Kris
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
No tak, 100l dziennie na >młynek to właśnie 3m^2 - pewnie najrozsądniejsze >"kilka". Ale mogło być i >300l dziennie.

Tyle tylko że młynki dostępne w sprzedaży zużywają 5-7litrów dziennie(czyli z 200litrów) miesięcznie a ącki pierdzieli farmazony o kilku m3 miesięcznie

Data: 2020-02-22 12:15:52
Autor: Kris
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
<Zapchaj skórkami od banana <lub łupinami od cebuli to <się przekonasz, ile potrzeba <wody do spłukania. Kości z golonki czy innego kurczaka wrzuć i daj znać co wyszło.
Bzdury piszesz okrutne aż szkoda tego czytać
"Kilka m3" na młynek. Palnąć większą głupotę będzie Tobie trudno. Ale staraj się;)

Data: 2020-02-22 20:35:58
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Masz i używasz?

Data: 2020-02-22 20:42:41
Autor: RadoslawF
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
W dniu 2020-02-22 o 20:35, ąćęłńóśźż pisze:

Masz i używasz?
Zapchaj skórkami od banana lub łupinami od cebuli to się przekonasz, ile potrzeba wody do spłukania.

O segregacji śmieci wiesz tyle ile o cytowaniu czyli nic.

Pozdrawiam

Data: 2020-01-23 11:26:23
Autor: Olin
Dnia Wed, 22 Jan 2020 20:57:40 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Pytanie: jak uniknąć tej opłaty w przypadku mieszkań [z różnych względów} niezamieszkałych?
780 zł rocznie to kawał pieniędzy.

Zwróć się do DudaPomocy. Oni wspierają nieszczęśliwych i zagubionych.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-02-20 17:25:26
Autor: t-1
W dniu 2020-01-23 o 11:26, Olin pisze:
[...]

1560zł. za śmieci niesegregowane.
Nie ma mowy żeby ktoś w bloku nie wrzucił flaszki do makulatury.

Data: 2020-02-22 03:13:45
Autor: Konopny
użytkownik t-1 napisał:

1560zł. za śmieci niesegregowane.

Za jednym zamachem można nałożyć karę 6500zł/miesiąc od bloku ze 100ką lokali:)

Aj waj!

Data: 2020-02-22 02:54:43
Autor: Konopny
użytkownik Olin napisał:

Zwróć się do DudaPomocy. Oni wspierają nieszczęśliwych i zagubionych.

A nie peło?

cyt.
Beneficjentem podwyżki będzie MPO, na której czele stoi polityk, były minister skarbu w rządach PO-PSL Włodzimierz Karpiński.

 "Ci, którzy segregują odpady zapłacą co miesiąc 94 zł (obecnie 65 zł). Ci, którzy nie segregują - 188 zł (obecnie 130 zł)

Oj, chyba te rejony gdzie peło miała małe poparcie zapłacą wincyj
za te śmieci. Kto ma oceniać czy śmieci są dobrze posegregowane?
Ano odbierający. Komu podlegają odbierający śmieci?
Ano Karpińskiemu:) (z peło)

W listopadzie 2019 został powołany na stanowisko prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Warszawie (musi duże kompetencje posiada)
https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82odzimierz_Karpi%C5%84ski

Już wadza Was dobrze prześwietli i skroi:)

cyt. GW
W Warszawie karna stawka wynosi za to 130 zł.

700 zł (miejscami 3tysie) za garaż to nie jest wygórowana cena za to, że nie rządzi pisior. Naprawdę.

Aj waj!

Data: 2020-02-23 02:45:29
Autor: Animka
W dniu 2020-02-22 o 11:54, Konopny pisze:
[...]

A ci co pracują przy segregowaniu śmieci, przy taśmie np. nierobiąc teraz nic ile podwyżki pensji dostaną?

--
animka

Data: 2020-02-23 09:55:57
Autor: ąćęłńóśźż
W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
Czy musisz wpie....ać się do każdego wątku???
Może choć moje omijaj?

-- -- -