W-wa Pu艂apka na rowerzyst贸w - Most Sieki erkowski

Data: 2014-04-11 17:04:11
Autor: fojtek
W-wa Pu艂apka na rowerzyst贸w - Most Sieki erkowski
Rzadko zdarza mi si臋 jecha膰 po艂udniow膮 艣cie偶k膮 ww. mostu.
Za ka偶dym razem jestem pe艂en podziwu dla przebieg艂o艣ci projektant贸w i ostro偶no艣ci rowerzyst贸w. W zasadzie to miejsce powinno sta膰 si臋 masow膮 mogi艂膮 a tu .... ani jednej ofiary.
Ale do rzeczy. Most jak wygl膮da ka偶dy wie - na 艣rodku wy偶ej na ko艅cach spadek. Jak na mo艣cie jest 艣cie偶ka to zje偶d偶a si臋 z mostu jad膮c z g贸rki.
Zje偶d偶aj膮c z Mostu siekierkowskiego _艣cie偶k膮_dla_rower贸w_ wje偶d偶amy bezpo艣rednio na schody w d贸艂. Nie ma tam jakichkolwiek znak贸w (nawet poziomych na samej 艣cie偶ce) zap贸r, spowalnieczy itp.
Ot taka skocznia rowerowa.
Ciekaw jestem:
1 Kto to zaprojektowa艂?
2 Kto zatwierdzi艂 projekt do realizacji?
3 Kto odebra艂 obiekt?
4 Dlaczego przez tyle lat nikt nie zadba艂 o cho膰by zmniejszenie niebezpiecze艅stwa (ww oznakowanie poziome)?

Data: 2014-04-11 13:33:45
Autor: Kuba Abuk
W-wa Pu砤pka na rowerzyst體 - Most Siekierkowski
W dniu pi眛ek, 11 kwietnia 2014 17:04:11 UTC+2 u縴tkownik fojtek napisa:
Rzadko zdarza mi si jecha po硊dniow 禼ie縦 ww. mostu.

Ciach

Ciekaw jestem:

1 Kto to zaprojektowa?

2 Kto zatwierdzi projekt do realizacji?

3 Kto odebra obiekt?

4 Dlaczego przez tyle lat nikt nie zadba o cho鎎y zmniejszenie niebezpiecze駍twa (ww oznakowanie poziome)?

A mnie zastanawia, co za t阷y beret wymy秎i drog rowerow, kt髍a pe硁i bardzo wa縩y szlak komunikacyjny, z fazowanej kostki dauna? Ki ukryty fan Paris - Roubaix? W niedziele si naogl眃a do woli. Odpu禼i砮m t drog z 7 lat temu, odk眃 je縟筷 na szosie. Jak to dzi wygl眃a (i dalej do w陑砤 Marsa)? Da si cieniark komfortowo przejecha? Troch nie wypada 砤dowa si na asfalt, ale nie zdziwi砨ym si widz眂 tam szosowc體. Zdravim,
Kuba

Data: 2014-04-11 17:48:19
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Zaczac powinni od wielu innych rzeczy,  a co do sciezki to jest ewidentnie czerwona i skreca przed schodami. Trzeba troszke wolniej i glowe do gory podniesc bo juz byli tacy co sie w stojaca na poboczu ciezarowke potrafili wbic ze skutkiem smiertelnym oczywiscie, a ze schodow da sie przeciez zjechac ...:)

Data: 2014-04-11 20:38:49
Autor: fojtek
[...]

偶eby nie by膰 go艂os艂ownym:
http://goo.gl/maps/opkdy
faktycznie jest czerwona i skr臋ca. 艁agodnie, na odcinku 5 m o blisko 90 stopni.
W normalnych warunkach idiotyczne prowadzenie 艣cie偶ki )z zakr臋tami o 90 stopni) powoduje 偶e jest ona bezu偶yteczna, w tym wypadku jest _gro藕na_.
Na jezdni w podobnej sytuacji by艂 by niebezpieczny zakr臋t (A1), uwaga (A30) a pewnie i barierka ze strza艂kami (U-3c). Na DDR nie ma nic, nawet strza艂ki. Jak kto艣 wp...i si臋 na schody - "by艂o uwa偶a膰".

Data: 2014-04-12 11:43:56
Autor: Coaster
fojtek wrote:

[...]

Nie robmy z ludzi ciezkich idiotow. IMHO kazdy, kto skonczyl trzy klasy podstawowki - przynajmniej na trojach na szynach lub urodzil sie przed 1990 rokiem  - nie powinien wjechac (nieumyslnie) na te schody. Chyba, ze wozi glowe wraz z zawartoscia (jezeli taka jest) w miekko wyscielanej torbie na plecach. :-)
http://tinyurl.com/spedzajace-sen-z-powiek

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-04-12 13:08:00
Autor: sunny

"Coaster" <manypeny@mac.com> schrieb im Newsbeitrag news:53490adc$0$2236$65785112news.neostrada.pl...
fojtek wrote:

[...]

Nie, no nie przeginajmy te偶 w drug膮 stron臋. Tam mog膮 te偶 je藕dzi膰 dzieci i inne osoby, od kt贸rych nie mo偶esz wymaga膰 pe艂nej, stuprocentowej koncentracji. Nie widzia艂em tego miejsca w naturze, ale z Goggle Maps nie wygl膮da to dobrze. Jest z g贸rki, zdrugiej strony mostu jest normalny zjazd/podjazd, wi臋c ci臋偶ko si臋 spodziewa膰, 偶e przed艂u偶eniem 艣cie偶ki s膮 schody. Czerwona, skr臋caj膮ca 艣cie偶ka to za ma艂o. Powinny by膰 konkretne znaki poziome na scie偶ce, najlepiej lekko wypuk艂e, aby nie da艂o si臋 ich nie zauwa偶y膰, albo szeroka barierka z strza艂kami. Zasada ograniczonego zaufania obowi膮zuje chyba we wszystkich wypadkach. 100 ludzi pojedzie po czerwonym, a jeden rozwali sobie 艂eb na schodach.

Data: 2014-04-12 14:36:45
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-12 13:08, sunny wrote:
Nie, no nie przeginajmy te偶 w drug膮 stron臋. Tam mog膮 te偶 je藕dzi膰 dzieci
i inne osoby, od kt贸rych nie mo偶esz wymaga膰 pe艂nej, stuprocentowej

Czy "dzieci i inne osoby" masowo spadaj膮 z nabrze偶a do Wis艂y albo
wpadaj膮 na 艣ciany budynk贸w? Bo chyba trzeba by膰 a偶 tak nierozgarni臋tym,
偶eby nie zauwa偶y膰 tego skr臋tu.

Pomijam ju偶 taki absolutny drobiazg jak ostro偶no艣膰. Jak nie wida膰,
gdzie biegnie droga, to si臋 zwalnia i rozgl膮da. Mo偶na z do艣膰 du偶膮
pewno艣ci膮 zak艂ada膰, 偶e droga si臋 kiedy艣 sko艅czy lub zmieni kierunek...
> [...]
znaki poziome na scie偶ce, najlepiej lekko wypuk艂e, aby nie da艂o si臋 ich
nie zauwa偶y膰, albo szeroka barierka z strza艂kami. Zasada ograniczonego

Doskona艂y pomys艂. Nawet by艂 na grupie w膮tek o idealnym rozwi膮zaniu!
http://bi.gazeta.pl/im/fotomon/bloxlite/f640x640/05/06/09/01c5266a7c.jpg

Mo偶e by膰?

zaufania obowi膮zuje chyba we wszystkich wypadkach. 100 ludzi pojedzie po
czerwonym, a jeden rozwali sobie 艂eb na schodach.

Tym DDR przejecha艂y ju偶 dziesi膮tki tysi臋cy i jako艣 krzy偶e nie stoj膮.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-16 12:30:57
Autor: Anyone
Piotr Kosewski wrote:

Czy "dzieci i inne osoby" masowo spadaj膮 z nabrze偶a do Wis艂y albo
wpadaj膮 na 艣ciany budynk贸w? Bo chyba trzeba by膰 a偶 tak nierozgarni臋tym,
偶eby nie zauwa偶y膰 tego skr臋tu.

Mylisz sie i bzdurzysz. Wystarczy jecha膰 >30 km/h co wcale nie jest wielkim problemem na zje藕dzie z mostu. I wtedy masz tylko u艂amek sekundy na reakcj臋. Nie zareagujesz i co? Wpadasz na schody.
A pomy艣l sobie co wida膰 w nocy... :>>>

Pomijam ju偶 taki absolutny drobiazg jak ostro偶no艣膰. Jak nie wida膰,
gdzie biegnie droga, to si臋 zwalnia i rozgl膮da. Mo偶na z do艣膰 du偶膮
pewno艣ci膮 zak艂ada膰, 偶e droga si臋 kiedy艣 sko艅czy lub zmieni kierunek...

I dlatego wsz臋dzie mamy si臋 艣limaczy膰???

Lito艣ci, o czym ty piszesz?!

Tym DDR przejecha艂y ju偶 dziesi膮tki tysi臋cy i jako艣 krzy偶e nie stoj膮.

A jak kto艣 wreszcie spadnie po schodach na g艂ow臋 i si臋 zabije to co? Dopiero wtedy pojawi si臋 tam HGW i potrz膮艣nie 艂askawie g艂贸wk膮 nad losem biednego rowerzysty? Czy naprawd臋 trzeba TRAGEDII, aby wreszcie kto艣 ruszy艂 swoim dupskiem i dopilnowa艂 poprawienia tego co spierdzielono?

Data: 2014-04-19 10:44:04
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-16 12:30, Anyone wrote:
Mylisz sie i bzdurzysz. Wystarczy jecha膰 >30 km/h co wcale nie jest wielkim
problemem na zje藕dzie z mostu. I wtedy masz tylko u艂amek sekundy na reakcj臋.
Nie zareagujesz i co? Wpadasz na schody.

OMG.

Samochodem mo偶na jecha膰 230 km/h, co te偶 nie jest wielkim problemem
i co z tego?

To Ty masz dostosowa膰 si臋 do warunk贸w (w tym: drogi), a nie droga
do Twoich marze艅.

W tym miejscu przebieg DDR jest taki, 偶e trzeba zwolni膰 do 10-15km/h
i ju偶. Takie jest 偶ycie. Tak samo jest na jezdniach, tak samo jest
nawet na chodnikach. Czasem po prostu trzeba zwolni膰 i si臋 rozejrze膰.

Skoro takim jeste艣 mi艂o艣nikiem oznakowania DDR贸w, to mo偶emy napisa膰
oficjaln膮 pro艣b臋 do Ratusza o postawienie w tym miejscu znaku STOP.
Niebezpieczny skr臋t, s艂aba widoczno艣膰, przechodz膮cy przez DDR piesi
- idealne miejsce. W podobnym miejscu na jezdni pewnie by si臋 pojawi艂.

Pasuje?

> A pomy艣l sobie co wida膰 w nocy... :>>>

W nocy wida膰 tyle, na ile pozwala o艣wietlenie. Ja widz臋 ca艂kiem sporo.

I dlatego wsz臋dzie mamy si臋 艣limaczy膰???

No to mo偶e Ty. Ja na Trasie Siekierkowskiej jad臋 z tak膮 pr臋dko艣ci膮,
na jak膮 mam ochot臋. Jest tam kilka "kolizyjnych" miejsc, w kt贸rych
trzeba po prostu zwolni膰 i ju偶.

[...]

No to si臋 zabije. 艢rednio na polskich drogach ginie 10 os贸b dziennie
(w tym prawie 10% rowerzyst贸w).
Wypadki s膮 nieod艂膮cznym elementem ruchu.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-23 07:58:56
Autor: art3k
[...]

brednie. drogi s膮 dla ludzi, nie ludzie dla dr贸g. i dlatego wi臋cej na ten temat nie ma si臋 co rozwadnia膰.
na ten spos贸b udowadnia膰 mo偶na, 偶e nie ma nic z艂ego w drzewie rosn膮cym na 艣rodku ddr, przecie偶 ddr jest jaka jest, warunki s膮 jakie s膮, i trzeba si臋 do nich dostosowa膰. ze dwa lata temu pewna kobieta jad膮c tak膮 "艣cie偶k膮", zderzy艂a si臋 z inn膮 kobiet膮 przy omijaniu takiego w艂a艣nie drzewa. bieg艂y wyliczy艂, 偶e jecha艂a za szybko, z zawrotn膮 pr臋dko艣ci膮 18 km/h (sic!!!), i nie dostosowa艂a pr臋dko艣ci do warunk贸w itd.
i co? proces s膮dowy, utrata prawa jazdy i takie tam bzdury. absurd goni absurd ... w normalnym kraju takie "scie偶ki" nie mia艂y by prawa istnie膰, a w razie czego, to zarz膮dca mia艂by problemy w zwi膮zku z bezprawnym udost臋pnieniu do ruchu i niew艂a艣ciwym oznakowaniu. a u nas? c贸偶, nawet odm贸偶d偶eni rowerzy艣ci przyklaskuj膮 chorym rozwi膮zaniom, ciesz膮c si臋, 偶e w og贸le s膮.

--
art3k

Data: 2014-04-23 10:17:17
Autor: coaster
W dniu 2014-04-23 07:58, art3k pisze:

[...]

Myslenie, ze "tam w szerokim, lepszym swiecie", "w normalnym kraju" jest zawsze jest cudownie i nikt nie popelnia bledow, jest mysleniem naiwnym, zakompleksionym, samobiczujacym itp. :-)

Kilka z brzegu przykladow "swiata":
http://tinyurl.com/Romford-wschodni-Londyn
http://tinyurl.com/sciezka-w-Sheffield
http://tinyurl.com/sciezka-Oostrum-Holandia
http://tinyurl.com/sciezka-Middlesbrough-UK
http://tinyurl.com/sciezka-w-Anglii
http://tinyurl.com/jeszcze-sciezka-w-Anglii
http://tinyurl.com/sciezki-w-Croydon-UK
:-P

Data: 2014-04-23 09:24:29
Autor: rmikke
W-wa Pu砤pka na rowerzyst體 - Most Siekierkowski
W dniu 秗oda, 23 kwietnia 2014 10:17:17 UTC+2 u縴tkownik coaster napisa:

Tak w砤禼iwie, to co jest z砮go w tym?

http://tinyurl.com/sciezka-Oostrum-Holandia

Data: 2014-04-24 09:51:07
Autor: coaster
W dniu 2014-04-23 18:24, rmikke pisze:
W dniu 秗oda, 23 kwietnia 2014 10:17:17 UTC+2 u縴tkownik coaster napisa:

Tak w砤禼iwie, to co jest z砮go w tym?

http://tinyurl.com/sciezka-Oostrum-Holandia

Poziomka nie podrzuci kola i nie zrobi banyhopa. ;-)

Data: 2014-04-24 12:21:27
Autor: rmikke
W-wa Pu砤pka na rowerzyst體 - Most Siekierkowski
W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 09:51:07 UTC+2 u縴tkownik coaster napisa:
W dniu 2014-04-23 18:24, rmikke pisze:
> W dniu 锟絩oda, 23 kwietnia 2014 10:17:17 UTC+2 u锟統tkownik coaster napisa锟:
>
> Tak w锟絘锟絚iwie, to co jest z锟絜go w tym?

Poziomka nie podrzuci kola i nie zrobi banyhopa. ;-)

A po co mia砤by? Mo縠 ja czego na tym zdj阠iu nie dostrzegam,
ale droga wydaje si g砤dka jak pupa niemowlaka...

Data: 2014-04-24 21:35:03
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-24 09:51, coaster wrote:
Poziomka nie podrzuci kola i nie zrobi banyhopa. ;-)

Przebij臋 balon napi臋cia...
Zdajesz sobie spraw臋, 偶e to jest 艣luza, a nie skr臋caj膮ca
艣cie偶ka? :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-12 14:18:07
Autor: johnkelly
W dniu 2014-04-12 11:43, Coaster pisze:

[...]

Tyle, 偶e nie ka偶dy zna te miejsce a czerwone nie zawsze mo偶e by膰 widoczne. Za przeproszeniem kobita, kt贸ra zabi艂a si臋 o s艂up umieszczony przez jakiego艣 pseudoin偶yniera na DDR zapewne sko艅czy艂a te trzy klasy i z ca艂膮 pewno艣ci膮 urodzi艂a si臋 przed 1990. Ca艂y pic polega na tym, 偶e to ma by膰 projektowane i budowane by nie prowokowa膰 niebezpiecznych sytuacji.

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2014-04-12 14:41:10
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-12 14:18, johnkelly wrote:
[...]

Je艣li kto艣 jad膮c na rowerze wpada na s艂up, to r贸wnie dobrze m贸g艂 wpa艣膰
na pieszego. Po prostu nie ka偶dy nadaje si臋 do jazdy rowerem.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-12 14:38:25
Autor: johnkelly
W dniu 2014-04-12 14:41, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-04-12 14:18, johnkelly wrote:
[...]

Raczej nie ka偶dy nadaje si臋 do projektowania i budowania dr贸g i od tego proponowa艂bym zacz膮膰. Bo tak og贸lnie to Ty nie znasz okoliczno艣ci a ju偶 kobit臋 os膮dzi艂e艣.

Piotr Kosewski

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-04-12 14:58:08
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-12 14:38, johnkelly wrote:
Raczej nie ka偶dy nadaje si臋 do projektowania i budowania dr贸g i od tego
proponowa艂bym zacz膮膰. Bo tak og贸lnie to Ty nie znasz okoliczno艣ci a ju偶
kobit臋 os膮dzi艂e艣.

Nie da si臋 zaprojektowa膰 tak dr贸g, 偶eby ca艂kowicie zapobiec
niebezpiecznym sytuacjom. Tak d艂ugo, jak d艂ugo sami b臋dziemy kierowa膰
pojazdami (w przypadku rower贸w pewnie wiecznie), jazda b臋dzie wymaga艂a
odrobiny zdrowego rozs膮dku i my艣lenia.

Wydaje mi si臋, 偶e te schody niekt贸rym przesadnie pobudzi艂y wyobra藕ni臋.
A co by by艂o, gdyby zamiast schod贸w by艂a tam po prostu trawa? Czy te偶
powinny by膰 barierki i znaki? Mo偶e powinni艣my tak "uzbroi膰" wszystkie
skr臋ty DDR贸w?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-12 15:06:14
Autor: johnkelly
W dniu 2014-04-12 14:58, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-04-12 14:38, johnkelly wrote:
[...]

O czym Ty piszesz? Jaki艣 ba艂wan zaprojektowa艂 s艂upy w DDR, innemu wysz艂y schody na przed艂u偶eniu DDR, a ty o艣wiadczasz, 偶e nie da si臋 ca艂kowicie zapobiec sytuacjom? 艁apiesz r贸偶nic臋 mi臋dzy indolencj膮 konkretnych os贸b odpowiedzialnych za wspomniane wynalazki a szar偶owaniem u偶ytkownik贸w?

[...]

Nie s膮dz臋 by betonowa trawa w formie kr贸tkich taras贸w wyst臋powa艂a szczeg贸lnie cz臋sto w przyrodzie.

Piotr Kosewski

PS: Czy Ty jeste艣 / masz w rodzinie projektanta?

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-04-12 16:08:11
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-12 15:06, johnkelly wrote:
[...]

S艂up贸w na DDR si臋 nie projektuje tylko "tak wychodz膮".
Kto艣 projektuje DDR (poprzez narysowanie jej na jakim艣 planie) i nie sprawdza dok艂adnie terenu. Potem kto艣 inny j膮 zatwierdza i te偶 nie
sprawdza. A potem przychodzi ekipa budowlana i j膮 buduje. Nie wszystkie
s艂upy mo偶na nagle przesun膮膰. Zreszt膮 nie dotyczy to tylko s艂up贸w:
https://goo.gl/maps/xIABQ

Pami臋taj, 偶e DDR to nie autostrada. Nie dostosowuje si臋 otoczenia do
jej przebiegu. To DDRy wciska si臋 tam, gdzie jest miejsce. Czasem
jest przez to ostry zakr臋t, czasem jakie艣 schody, a czasem s艂up.
Dzi臋ki temu s膮 dosy膰 tanie i mo偶na ich budowa膰 du偶o.

Mo偶esz psioczy膰 dowolnie d艂ugo na to, 偶e w niekt贸rych miejscach DDR
mog艂aby by膰 poprowadzona lepiej. Tyle, 偶e tak naprawd臋 w DDRach chodzi
w艂a艣nie o to, 偶eby by艂y powszechne (偶eby maksymalnie odizolowa膰 ruch
rowerowy od samochodowego), a nie 偶eby zadba膰 o komfort rowerzysty.
Chyba mo偶emy przyj膮膰, 偶e wjechanie na schody jest mniej niebezpieczne
ni偶 wjechanie na autobus.

Nie s膮dz臋 by betonowa trawa w formie kr贸tkich taras贸w wyst臋powa艂a
szczeg贸lnie cz臋sto w przyrodzie.

Nie pytam Ci臋 o to, czy "betonowa trawa" wyst臋puje w przyrodzie.
Pytam, czy taka trawa (jeszcze opadaj膮ca w d贸艂) te偶 jest niebezpieczna
i nale偶a艂oby "zabezpieczy膰" DDR. To jak?

PS: Czy Ty jeste艣 / masz w rodzinie projektanta?

呕enuj膮cy tekst, ale mnie nie zaskoczy艂e艣...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-12 16:11:47
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
W-wa Pu艂apka na rowerzyst贸w - Most Siekierkowski
Masz racje w tym co piszesz.
Owszem przykro, ze takie kwiatki wystepuja, bo to jest analogiczna sytuacja::
http://goo.gl/maps/IOVEC
ale nie przeginajmy paly, ze jest to niebezpieczne. Raczej niedogodnosc

Data: 2014-04-12 12:13:49
Autor: Rowerex
W-wa Pu砤pka na rowerzyst體 - Most Siekierkowski
W dniu sobota, 12 kwietnia 2014 15:11:47 UTC+1 u縴tkownik Czes砤w Wi秐iak napisa:
[...]

Czyli DDR to same plusy - ale jak to w 縴ciu, s plusy dodatnie i plusy ujemne.
 A cz甓 plus體 ujemnych jest nieunikniona - ot, drobne po秝i阠enie jednostki
 dla dobra og蟪u. ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2014-04-13 00:03:05
Autor: fojtek
W-wa Pu艂apka na rowerzyst贸w - Most Si ekierkowski

http://goo.gl/maps/IOVEC
ale nie przeginajmy paly, ze jest to niebezpieczne. Raczej niedogodnosc

Wiata jest widoczna z daleka wi臋c przeszkody mo偶na si臋 spodziewa膰. Jest znak.

Opisywane schody praktycznie s膮 niewidoczne - prowadz膮 w d贸艂 dok艂adnie r贸wnolegle do DDR (por臋cze s膮 widoczne jako s艂upki).

Data: 2014-04-13 09:13:38
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-13 00:03, fojtek wrote:
Wiata jest widoczna z daleka wi臋c przeszkody mo偶na si臋 spodziewa膰. Jest
znak.

艢nieg spadnie i zakryje znak oraz kolor chodnika. No i co wtedy?
Wjedziesz na schody i si臋 zabijesz? Przecie偶 m贸g艂 (powinien!) tam by膰
zjazd - nie wida膰!

Opisywane schody praktycznie s膮 niewidoczne - prowadz膮 w d贸艂 dok艂adnie
r贸wnolegle do DDR (por臋cze s膮 widoczne jako s艂upki).

No i co z tego czy s膮 widoczne czy nie? Po co Ci te schody?!
Ponawiam pytanie: a gdyby by艂a tam trawa?!
Wcze艣niej napisa艂e艣 co艣 o betonie, ale nie m贸wimy o efekcie zderzenia
tylko o widoczno艣ci. I trawa i schody nie s膮 dla rowerzysty. Obu nie
wida膰 za kraw臋dzi膮, bo opadaj膮 w d贸艂. Co za r贸偶nica?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-13 15:40:51
Autor: johnkelly
W dniu 2014-04-13 09:13, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-04-13 00:03, fojtek wrote:
[...]

W mi臋tko艣ci i zjazdowo艣ci.

Piotr Kosewski

Pozdrawiam
Maciej R贸偶alski

Data: 2014-04-13 18:54:35
Autor: fojtek
W dniu 13.04.2014 09:13, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-04-13 00:03, fojtek wrote:
[...]

Zjazd owszem powinien by膰. Jednak jego brak jedynie utrudnia 偶ycie rowerzysty. Powtarzam - wiata jest widoczna z daleka. W naszych realiach prawdopodobie艅stwo 偶e jest tam zjazd jest <50%.

[...]

Schody s膮 dla pieszych. Zjazd rowerem z tego mostu jest tak pokr臋cony 偶e bardziej chyba by膰 nie mo偶e;)

Popatrz jeszcze raz na zdj臋cie satelitarne.
艢cie偶ka pojawia si臋 z lewej strony co sugeruje 偶e dalej b臋dziesz jecha艂 lew膮. Na przeciwko nie masz 偶adnej przeszkody (w przeciwie艅stwie do ww. wiaty). Masz pe艂ne prawo spodziewa膰 si臋 prostej "szybkiej" drogi.

Ewentualne rozpocz臋cie DDR po prawej stronie z艂agodzi zakr臋t a pasy dla pieszych mog膮 zasugerowa膰 zwolnienie. Poprowadzona praw膮 stron膮 DDR celowa艂a by w p艂ot - zakr臋t jest oczywisty. Prosty zabieg "przesuni臋cia"
DDR + oznakowanie poziome spowoduje 偶e niebezpiecze艅stwo praktycznie zniknie.

I trawa i schody nie s膮 dla rowerzysty. Obu nie
wida膰 za kraw臋dzi膮, bo opadaj膮 w d贸艂. Co za r贸偶nica?

Efekt wywrotki na trawie i na schodach b臋dzie r贸偶ny;)
OTB na schodach mo偶e a nawet powinno zako艅czy膰 si臋 kalectwem:(

Dziwi mnie to 偶e oznakowanie poziome dr贸g uwa偶ane jest za co艣 oczywistego a w przypadku DDR jest to uwa偶ane za dziwactwo.
Widocznie cz臋艣膰 rowerzyst贸w nadal traktuje DDR jako miejsce zabawy na rowerze a nie ci膮g komunikacyjny.

Data: 2014-04-13 19:32:24
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-13 18:54, fojtek wrote:
Zjazd owszem powinien by膰. Jednak jego brak jedynie utrudnia 偶ycie
rowerzysty. Powtarzam - wiata jest widoczna z daleka. W naszych realiach
prawdopodobie艅stwo 偶e jest tam zjazd jest <50%.

Moim zdaniem kraw臋d藕 DDR/chodnika we wskazanym przez Ciebie miejscu
te偶 jest widoczny z daleka (z 10 metr贸w na pewno). Szanse, 偶e za losowo
wybran膮 kraw臋dzi膮 jest zjazd s膮 tak ma艂e, 偶e nie chce mi si臋 pisa膰 zer.
Ju偶 pr臋dzej wjecha艂bym w t臋 wiat臋 przy Rondzie ZS ni偶 na schody przy
Siekierkowskiej...

Schody s膮 dla pieszych. Zjazd rowerem z tego mostu jest tak pokr臋cony 偶e
bardziej chyba by膰 nie mo偶e;)

Wszystkie zjazdy rowerowe s膮 pokr臋cone, bo ludziom projektuj膮cym DDR
chyba wydaje si臋, 偶e takie kr臋te drogi sprawiaj膮 rowerzystom
przyjemno艣膰. Musimy chyba z tym 偶y膰.

Cud techniki z Bydgoszczy ju偶 widzia艂e艣?
http://gfx.mmka.pl/newsph/459149/1371099.3.jpg

Pewnie nawet nie b臋d膮 si臋 skar偶y膰 na kostk臋 :D.

[...]

IMO wiata nie jest przeszkod膮. Wiata jest wr臋cz zaproszeniem do wjazdu.

I tak jak m贸wi艂em: nie ma w tym wypadku czego艣 takiego jak "mienie prawa
spodziewania si臋 prostej drogi". Chyba jedyn膮 sytuacj膮, w kt贸rej mo偶na
si臋 spodziewa膰 prostej drogi, jest szczyt wzniesienia. Prawo zabrania
budowania ostrych zakr臋t贸w, przej艣膰 dla pieszych itp. zaraz za szczytem.

Poza t膮 sytuacj膮 zawsze trzeba po prostu uwa偶a膰. Jak nie wida膰 drogi, to
trzeba zwolni膰 i si臋 rozejrze膰.
Analogicznie: jak jedziesz drog膮 i stoi wielka ka艂u偶a, to nie mo偶esz
zak艂ada膰, 偶e jest pod ni膮 r贸wny asfalt (czy w og贸le jakikolwiek). Masz
obowi膮zek omin膮膰, a jak nie ma takiej mo偶liwo艣ci, to "prze艣limaczy膰"
si臋 na drug膮 stron臋.

Dziwi mnie to 偶e oznakowanie poziome dr贸g uwa偶ane jest za co艣
oczywistego a w przypadku DDR jest to uwa偶ane za dziwactwo.

Oznakowanie dr贸g jest drogie. Ju偶 pisa艂em. DDR w Polsce z za艂o偶enia
maj膮 by膰 budowane tanio. Nie jeste艣my bogatym krajem, a chcemy mie膰
nagle du偶o DDR贸w, wi臋c s膮 budowane byle jak.

Drogi te偶 s膮 u nas budowane gorzej ni偶 w starej UE, ale tu s膮 ostre
normy budowlane i jednak wi臋ksza kasa, wi臋c jako艣 to wychodzi.

Chodniki (o czym chyba wszyscy zapominaj膮) te偶 s膮 budowane beznadziejnie
i jest to jako艣膰 zgodna z t膮 z DDR贸w.

Niedawno w mojej okolicy wykonano - uwaga - REMONT chodnika. Stan po:

https://lh4.googleusercontent.com/-OGgQlo4_h2I/UxpU7bvjt8I/AAAAAAAAI7g/D54yeWgo3Wg/w913-h685-no/2014-03-07+08.46.35.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-N8L9r1AxmcM/UxpU1nXd0qI/AAAAAAAAI7U/vE2mP4iETLw/w514-h685-no/2014-03-07+08.45.29.jpg

Wiele os贸b chcia艂oby mie膰 w Polsce takie drogi rowerowe jak w
Amsterdamie, ale do ich chodnik贸w te偶 si臋 nie zbli偶amy...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-16 12:24:41
Autor: Anyone
Piotr Kosewski wrote:

Cud techniki z Bydgoszczy ju偶 widzia艂e艣?
http://gfx.mmka.pl/newsph/459149/1371099.3.jpg

Dlaczego sypiesz przedawnionymi informacjami? Mo偶e by艣 poda艂 aktualne zdj臋cie? Czy mo偶e go nie masz i liczysz na... mnie? Mam podjecha膰 i zorbi膰 dzisiaj?
Ten偶e cud zosta艂 ju偶 naprawiony cz臋艣ciowo i pod mostem 艣mieszynk臋 wyprostowano.

Poza t膮 sytuacj膮 zawsze trzeba po prostu uwa偶a膰. Jak nie wida膰 drogi, to
trzeba zwolni膰 i si臋 rozejrze膰.

I zawsze je藕dzi膰 10 km/h zak艂adaj膮c, 偶e pod brukiem jest wyrwa i zaraz si臋 zapadnie, albo z g贸ry spadnie meteoryt, albo z trawy z boku wyskoczy gro藕ny krasnolud i...
Co艣 jeszcze?
A gdzie normalno艣膰?
Dlaczego mamy takich idiot贸w jak tych projektant贸w, kt贸rym nie mo偶na zaufa膰 ani troch臋?
To po co w og贸le budowa膰 takie g贸wna, skoro nie nadaj膮 si臋 do niczego?

Oznakowanie dr贸g jest drogie. Ju偶 pisa艂em. DDR w Polsce z za艂o偶enia
maj膮 by膰 budowane tanio. Nie jeste艣my bogatym krajem, a chcemy mie膰
nagle du偶o DDR贸w, wi臋c s膮 budowane byle jak.

Oznakowanie poziome dr贸g drogie? Farba kosztuje a偶 tyle?
To po co budowa膰 DDR?

Drogi te偶 s膮 u nas budowane gorzej ni偶 w starej UE, ale tu s膮 ostre
normy budowlane i jednak wi臋ksza kasa, wi臋c jako艣 to wychodzi.

A mo偶e to jest typowe budowanie na odpierdol si臋, a kasa znika w kieszeniach?

Chodniki (o czym chyba wszyscy zapominaj膮) te偶 s膮 budowane beznadziejnie
i jest to jako艣膰 zgodna z t膮 z DDR贸w.

Jednak solidniej i tak szybko si臋 nie rozpadaj膮, no i kierowcy nie myl膮 ich z jezdniami tak jak w przypadku DDR.

Data: 2014-04-16 04:09:37
Autor: rmikke
W-wa Pu砤pka na rowerzyst體 - Most Siekierkowski
W dniu 秗oda, 16 kwietnia 2014 12:24:41 UTC+2 u縴tkownik Anyone napisa:
Piotr Kosewski wrote:

> Cud techniki z Bydgoszczy ju widzia砮?
> http://gfx.mmka.pl/newsph/459149/1371099.3.jpg

Dlaczego sypiesz przedawnionymi informacjami? Mo縠 by poda aktualne zdj阠ie? Czy mo縠 go nie masz i liczysz na... mnie? Mam podjecha i zorbi dzisiaj?
Ten縠 cud zosta ju naprawiony cz甓ciowo i pod mostem 秏ieszynk wyprostowano.

Nie ca砶iem, OIMW.

Poci眊n阬i obok prost, a te zygzaki zostawili dla ch阾nych :D

Data: 2014-04-19 10:19:46
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-04-16 12:24, Anyone wrote:
Piotr Kosewski wrote:

[...]

Ale na czym polega "przedawnienie"?

Przecie偶 to zdj臋cie nie przedstawia jakiego艣 po艣redniego stanu w trakcie
budowy. To by艂a realizacja zgodna z projektem, czyli kto艣 to wcze艣niej
wymy艣li艂 i kto艣 zatwierdzi艂.

Oczywi艣cie po protestach u偶ytkownik贸w wprowadzono poprawki, ale co z
tego? Akurat tu chodzi艂o o DDR zbudowan膮 na gruncie, do tego z du偶膮
ilo艣ci膮 wolnego miejsca wok贸艂. 艁atwo co艣 takiego poprawi膰.

Przecie偶 Ci sami ludzie projektuj膮 DDRy w trudniejszych miejscach,
mosty, podjazdy na k艂adki itp. Takich obiekt贸w nie da si臋 艂atwo
poprawi膰. Trzeba budowa膰 od nowa albo 偶y膰 z nimi przez kilkadziesi膮t
lat.

Dlaczego mamy takich idiot贸w jak tych projektant贸w, kt贸rym nie mo偶na zaufa膰
ani troch臋?

Bo projektanci infrastruktury rowerowej ma艂o zarabiaj膮.
Dobrej klasy urbanista/architekt na etacie zarabia艂by pewnie
przynajmniej 10 tys. PLN. Czyli wi臋cej ni偶 prezydent miasta.
Czyli to si臋 pr臋dko nie wydarzy.

Osoba rysuj膮ca DDRy zarabia pewnie (strzelam) 3-5 tys. PLN, czyli
tyle, ile specjalista (m艂odszy specjalista) w du偶ej firmie.
M艂odszy specjalista to kto艣, kto si臋 uczy i ma prawo pope艂nia膰 b艂臋dy.
To kto艣, po kim prawie wszystko trzeba sprawdza膰 (zreszt膮 w du偶ych
firmach jest ca艂y 艂a艅cuch kontroli, kt贸ry ma eliminowa膰 b艂臋dy).

Pracy zarabiaj膮cego 3-5 tys. PLN projektanta DDR贸w w Zarz膮dzie Dr贸g
Miejskich po prostu nie ma kto sprawdzi膰.

Ju偶 rozumiesz, czy mam wolniej t艂umaczy膰?

To po co w og贸le budowa膰 takie g贸wna, skoro nie nadaj膮 si臋 do niczego?

Nadaj膮 si臋 do spokojnej i ostro偶nej jazdy. Zach臋caj膮 do jazdy na rowerze
ludzi, kt贸rzy boj膮 si臋 je藕dzi膰 po jezdni i oczywi艣cie zmniejszaj膮
(nielegalny) ruch rowerowy na chodnikach.

Oznakowanie poziome dr贸g drogie? Farba kosztuje a偶 tyle?

Troch臋 kosztuje farba i troch臋 robocizna. I oczywi艣cie co jaki艣 czas
trzeba zrobi膰 renowacj臋. Niby ma艂o, ale ostatecznie wychodz膮 pewnie
niebagatelne sumy.

A mo偶e to jest typowe budowanie na odpierdol si臋, a kasa znika w
kieszeniach?

Nie. Po prostu jeste艣my biedniejszym krajem, wi臋c musimy mie膰 wszystko
troch臋 ta艅sze. Nie da si臋 tego przeskoczy膰.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-16 11:45:25
Autor: Anyone
Piotr Kosewski wrote:

[...]

Brawo! Budujmy zatem tak samo i autostrady. Wsz臋dzie ograniczenie do 140 km/h i niech p臋dz膮 ile si臋 da! A co!
A 偶e si臋 nie zmie艣ci na zakr臋ci i rozjebie sie i rodzin臋? A to nie wiedzia艂, 偶e na pewnych zakr臋tach trzeba zwolni膰???

[...]

Szczerze powiedziawszy - ty mnie tym bardziej.

Ale nie odpowiedzia艂e艣 Ma膰kowi na pytanie? Odpowiesz?

Data: 2014-04-16 11:43:05
Autor: Anyone
Piotr Kosewski wrote:

[...]

W pe艂ni si臋 z tob膮 zgadzam i dlatego jestem za tym aby na autostradach stawia膰 w losowych odleg艂o艣ciach spowalniacze, s艂upy i latarnie losowo na jezdni.
A jak kto艣 na to wpadnie? A kto mu kaza艂 grza膰 200 km/h zamiast bezpieczniejszych 140??? To wina projektanta, 偶e nie przewidzia艂, 偶e jaki艣 porszak b臋dzie tam testowa艂 250 km/h???
A na drogach ekspresowych - zrobmy le偶膮cych policjant贸w, a co!

Data: 2014-04-16 11:40:34
Autor: Anyone
Coaster wrote:

[...]

A powiesz mi co zobaczysz jad膮c np w nocy?
Mo偶e si臋 tamt臋dy jednak przejedziesz i sprawdzisz w艂asnor臋cznie jakie masz szanse prze偶ycia, je艣li po mo艣cie polecisz trekkingiem 35 km/h?

Data: 2014-04-16 11:39:06
Autor: Anyone
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

[...]

Ty chyba kpisz? Mam je藕dzi膰 rowerem z pr臋dko艣ci 10 km/h, bo jaki艣 idiota i dure艅 nie umia艂 zaprojektowa膰 rozs膮dnego przebiegu DDR?
Przypomnij mi prosz臋 - jaki jest limit pr臋dko艣ci dla samochod贸w jad膮cych obok po tym mo艣cie? I dlaczego my na rowerach mamy je藕dzi膰 10x wolniej???

Data: 2014-04-16 11:37:21
Autor: Anyone
fojtek wrote:

[...]

Tym co nie widzieli:
http://goo.gl/maps/zqY6p
I nast臋pnie toto:
http://goo.gl/maps/MHMRE

Napisz臋 tak - nie jest to odkrycie. I nie ukrywam, 偶e jad膮c tamt臋dy chyba ju偶 7 lat temu, w dodatku po nocy, mocno si臋 zdziwi艂em i ostro hamowa艂em.
Z zrobienie - zaprojektowanie i wybudowanie - projektant i budowniczy powinni odpowiada膰 jak za pr贸b臋 zab贸jstwa lub/i pozbawienie cz臋艣ci zdrowia.

Mo偶e to zabrzmia艂o za ostro, ale z tego co us艂ysza艂em, to tam na dole schod贸w ju偶 kto艣 chyba wyl膮dowa艂. Wi臋c projektant i budowniczy ju偶 mog膮 by膰 zadowoleni z sukcesu - ich pu艂apka si臋 sprawdzi艂a.

W-wa Pu艂apka na rowerzyst贸w - Most Sieki erkowski