Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabran ia.

Data: 2012-07-31 13:58:26
Autor: witek
Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabran ia.
On 07/31/2012 01:20 PM, a@bc.de wrote:
Witam,

Od wielu lat mam antenÄ™ telewizyjnÄ… na dachu.
Jest to 5-piętrowy, powojenny budynek.
Jestem właścicielem mieszkania w naszej klatce.

Chcę poprawić antenę na dachu, aby polepszyć odbiór.
Pomieszczenie w którym jest wejście na dach
zostało zamknięte na kłódkę, a klucz wzięła firma,
która świadczy usługi zarządzania nieruchomością.

Poprosiłem o wypożyczenie klucza i otrzymałem odmowę.
Powiedziano mi, że jest jakaś ustawa od 1995 roku,
która twierdzi, że umieszczanie anten na dachu lub
elewacji może się odbywać wyłącznie w wyniku uchwały
Wspólnoty Mieszkaniowej.

Chciałbym się zatem skonsultować z Wami i zapytać:

1). Czy faktycznie mają prawo odmówić/zabronić mi
poprawienia anteny, która wisi od momentu przed 1995?

2).Czy faktycznie taka ustawia istnieje i czy nie
próbują mnie ogłupiać zakładając, że nie znam prawa?

Proszę wybaczyć mój brak wiedzy w tej dziedzinie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,

Krzysztof.

Dach jest czescia wsplna i jak najbardziej masz prawo tam wejsc.
Pytanie tylko czy sam, czy w towarzystwie.
Ja bym, bo prostu przecial klodke, zabezpieczyl nowa i zaniosl administartorowi klucz.
Inna sprawa to to czy na dachu cos mozesz postawic. Generalnie nie. Na elewacji tez nie i moga ci nakazac to zdjac.
W przypadku elewacji chodzi o raz o estetykue, dwa o prawa autorskie architekta i takie tam inne pierdoly. Co do dachu chodzi o jego dziurawienie, ale przykrecenia czegos do komina juz sie czepiac nie powinni.Naprawianie tego co juz tam jest jak najbardziej wchodzi w gre.
pmocy szukaj na grupach krotkofalarksich. Oni maja obcykane stawianie anten an dachach.

Data: 2012-07-31 14:36:31
Autor: Aha....
W dniu 2012-07-31 13:58, witek pisze:
[...]

Prawa autorskie architekta ? Sam to wymysliles ?

To co ja se nie moge stuningowac auta bo prawa autorskie ma projektant ?

Data: 2012-07-31 16:25:07
Autor: qwerty
Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabrania.
Użytkownik "witek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jv8h8u$glt$2@inews.gazeta.pl...
Inna sprawa to to czy na dachu cos mozesz postawic. Generalnie nie.

Czemu niby nie?

Data: 2012-07-31 17:09:07
Autor: madzia z Pok³adu idy
W³a¶ciciel mieszkania chce poprawiæ antenê na dachu - firma zarz±dzaj±ca zabrania.
Czemu niby nie?

a na koryta¿u antene albo szafe to mozna?

Madzia - Prawnik

Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabran ia.