Władysław Bartoszewski: motłoch nie bę dzie ograniczał mojej swobody

Data: 2013-08-01 10:52:30
Autor: Tuskobus
Władysław Bartoszewski: motłoch nie bę dzie ograniczał mojej swobody
– Wydawało mi się, że wykluczone jest, aby groby powstańcze, groby żołnierzy, aleje zasłużonych mogły być widownią jakichkolwiek manifestacji politycznych. Nigdy by mi nie przyszło do głowy, by spojrzeć na groby moich kolegów powstańców z punktu widzenia tego, jak oni by głosowali w wyborach do parlamentu – powiedział w TVP Info prof. Władysław Bartoszewski, uczestnik Powstania Warszawskiego, żołnierz AK, więzień Auschwitz, historyk i dyplomata. Przyznał, że wybiera się na uroczystości przed pomnikiem Gloria Victis, bo "motłoch nie będzie ograniczał jego swobody".

– W chwili wybuchu powstania miałem 22 lata, teraz mam 91, ale wydaje mi się, że coraz mniej rozumiem. W naszym etosie moralnym, społecznym, kulturowym, polskim, chrześcijańskim, zawsze był wielki szacunek dla zmarłych. Wydawało mi się, że wykluczone jest, aby groby powstańcze, groby żołnierzy, aleje zasłużonych mogły być widownią jakichkolwiek manifestacji politycznych. Nigdy by mi nie przyszło do głowy, by spojrzeć na groby moich kolegów powstańców z punktu widzenia tego, jak oni by głosowali w wyborach do parlamentu, albo jakie poglądy wyznawaliby w sprawach społecznych, gospodarczych, ubezpieczeniowych. Przecież tak się dzieje. To nonsens – powiedział Władysław Bartoszewski w TVP Info.

Uczestnik Powstania Warszawskiego przyznał, że skandaliczne zachowanie grup, które od kilku lat zakłócają główne obchody rocznicy 1 sierpnia wywołują „zgorszenie”. – Nie widzę wśród nich ludzi w wieku powyżej 50 lat, którzy mieliby jakikolwiek stosunek do tamtych wydarzeń z perspektywy własnych doświadczeń. Widzę ludzi, którzy na sygnał buczą. To bolesne – mówił Władysław Bartoszewski. Profesor dodał, że "tego nie robią kryminaliści, to się dzieje nad grobami, gdzie potrzebna jest modlitwa, albo szacunek i skupienie".

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Wladyslaw-Bartoszewski-motloch-nie-bedzie-ograniczal-mojej-swobody,wid,15861584,wiadomosc.html

Jak on się wykupił z Auschwitz?

Data: 2013-08-01 17:44:10
Autor: u2
reklama GWna i innych moskow

--
https://www.youtube.com/watch?v=phXJTwf8Wm0
https://www.youtube.com/watch?v=t4VjM2KpmNc

Data: 2013-08-01 18:41:27
Autor: Mark Woydak
Użytkownik "Tuskobus" <tuskobus@qmail.com> napisał w wiadomości news:ktd7ke$afu$2speranza.aioe.org...
[...]

I ma rację. Namnożyło się różnej maści kombatantów i patriotów co to nawet Jaruzelski nie chciał internować.

MW

Władysław Bartoszewski: motłoch nie bę dzie ograniczał mojej swobody