Data: 2013-02-21 19:25:49 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Włączam światła po to by ładować ak umulator! | |
Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia. Specjalnie wszyscy będą je włączać, żeby ładować akumulatory! :-D
- http://www.geekweek.pl/aktualnosci/15521/dioda-led-o-wydajnosci-230-chlodzi-otoczenie -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2013-02-21 19:42:54 | |
Autor: Tom N | |
Włączam światła po to by ładować ak umulator! | |
Mateusz Bogusz w <news:kg5orm$n9i$1node2.news.atman.pl>:
Niedługo nie będzie już dyskusji nad wł±czaniem ¶wiateł za dnia. Specjalnie wszyscy będ± je wł±czać, żeby ładować akumulatory! :-D - http://www.geekweek.pl/aktualnosci/15521/dioda-led-o-wydajnosci-230-chlodzi-otoczenie " Dioda LED o wydajno¶ci 230% chłodzi otoczenie 18 lutego 2013, 08:10 Krzysiek Dzieliński Inżynierowie z Massachusetts Institute of Technology opublikowali wła¶nie ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ artykuł, w którym opisuj± oni swój nowy wynalazek - diodę LED o wydajno¶ci 230%. Jednym słowem emituje ona więcej energii ¶wietlnej niż pochłania elektryczno¶ci, lecz jest proste wyja¶nienie tego fenomenu." i dalej jest: "¬ródło: Physical Review Letters http://prl.aps.org/abstract/PRL/v108/i9/e097403" I czytamy: "Received 9 August 2011; revised 24 October 2011; published 27 February 2012 " *Wła¶nie* upływa _prawie rok_ od publikacji ;-) -- 'Tom N' |
|
Data: 2013-02-21 19:56:00 | |
Autor: J.F | |
Włączam światła po to by ładować akumulator! | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości
Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia. Specjalnie wszyscy będą je włączać, żeby ładować akumulatory! :-D Nie nie, przeciez nic tam nie pisza o ladowaniu. Za to taka dioda swietnie nadaje sie do klimy - i juz wiadomo po co dyskoteka na dachu :-) A swoja droga - wstawiajac termoogniwo gdzies w dach, mozna by ladowac aku jak sloneczko nagrzewa samochod, a po zachodzie jak wnetrze stygnie .. J. |
|
Data: 2013-02-22 00:54:18 | |
Autor: Michoo | |
Włączam światła po to by ładować akumulator! | |
On 21.02.2013 19:25, Mateusz Bogusz wrote:
Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia. Perpetuum mobile nadal jest niemożliwe do zrobienia. Tak jak w klimatyzacji zastosowano pompę ciepła do grzania ze sprawnością 100+% tak tutaj wykorzystano ją do świecenia. Energię nadal trzeba dostarczać. Dwa problemy: 1. 70pW na wyjściu - mało przydatne w motoryzacji ;) 2. Bierzmy ogniwo peltiera, malujemy jedną stronę możliwie "doskonale czarno" - dostajemy +- to co ci badacze, ale w trochę innym zakresie spektrum (podczerwień) i innej skali (np. 10^12 razy większej). -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-02-26 02:34:54 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Włączam światła po to by ładować akumulator! | |
On Fri, 22 Feb 2013, Michoo wrote:
2. Bierzmy ogniwo peltiera, malujemy jedn± stronę możliwie "doskonale czarno" O¶wieć nas tylko, co będzie robiła druga strona tego Peltiera, albo jak kto woli, jak ma być pomalowana :) Je¶li dobrze zrozumiałem opis hintu, to owe LEDy umożliwiaj± "¶rednio ci±gły" pobór (wypompowanie) ciepła celem zamiany na ¶wiatło (nawet, je¶li chwilowo może być inaczej, to ¶rednio wychodzi stałe pompowanie energii). W odróżnieniu od wyłapania za pomoc± takiego Petliera różnicy temperatur otoczenia (w tym za pomoc± *obu* stron pomalowanych *tak samo* na czarno), malowanie z jednej strony i pozostawienie w ¶rodowisku izotropowo ogrzanym (we wszelkich postaciach, promieni¶cie, przepływowo i jak tam kto woli) stwarza tylko pozory - pozwoli uzyskać energię z "naładowania cieplnego" niewielkiej pojemno¶ci cieplnej okładziny i koniec. Żeby powtórzyć, przetwornik trzeba wymontować, wynie¶ć, ochłodzić (lub ogrzać) i zamontować ponownie. A je¶li w otoczeniu mamy różnicę temperatur nadaj±c± się na "Ľródło zasilania", to nie bardzo jest sens malowania *jednej* strony (do tego składam reklamację, nie do malowania w ogóle) pzdr, Gotfryd |
|