Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuc hni

Data: 2015-01-19 18:05:11
Autor: Sebastian Biały
Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuc hni
Witam.

Taka myśl: wydaje mi się że idealnym rozwiązaniem oświetlenia kuchni w mojej sytuacji byłby włącznik zbliżeniowy czuły na ruch (podczerwień). Idealnym zaś miejscem byłoby"gdzieś w koronie" nad szafkami.

Pytanie: czyktoś widział włączniki zbliżeniowe przeznaczone do zabudowy szafki, 230V? Oczywiście mogę wziąść jakiś zwykły, ale one kiepsko wyglądają. Najbardziej interesował by mnie wystająca ładna mała półkula i reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam, stukam pukami nie widzę takich. Może nie ma?

Data: 2015-01-19 22:05:53
Autor: Wiwo

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m9jdge$70b$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie chcę być złośliwy, ale muszę... O Google słyszałeś? ;-)

Bo zadanie pytania: "włącznik czujnik ruchu 230v" na samej górze wyników wyświetla to czego szukasz. A jak przełączysz się na grafikę, to możesz wybierać i przebierać...

Są zbliżeniowe, dotykowe, drogi i tanie...

Wiwo

Data: 2015-01-20 03:53:31
Autor: Kris
W³±cznik zbli¿eniowy do zabudowy w kuchni
W dniu poniedzia³ek, 19 stycznia 2015 18:05:19 UTC+1 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:
Taka my¶l: wydaje mi siê ¿e idealnym rozwi±zaniem o¶wietlenia kuchni w mojej sytuacji by³by w³±cznik zbli¿eniowy czu³y na ruch (podczerwieñ).

Znaczy czujnik ruchu? Niepraktyczne rozwi±zanie. Taki czujnik w³acza npo ¶wiat³o na okre¶lony czas i po up³ywie tego czasu ¶wiat³o ga¶nie i trzeba ponownie "wzbudziæ" czujnik. Takie cos mam pod wiat± z drewnem i tam to w miarê egzamin zdaje ale w kuchni wg mnie bez sensu.

Data: 2015-01-20 11:06:15
Autor: BQB
[...]

Ale wiesz, że jak przestaniesz się ruszać, to wyłączy światło po określonym czasie? I to jest strasznie wkurzające, bo potem trzeba się bujnąć, albo pomachać.

Data: 2015-01-20 19:14:24
Autor: Sebastian Biały
On 2015-01-20 11:06, BQB wrote:
Ale wiesz, że jak przestaniesz się ruszać, to wyłączy światło po
określonym czasie? I to jest strasznie wkurzające, bo potem trzeba się
bujnąć, albo pomachać.

Technicznie tak, ale zadaniem jest wlaczenie *dodatkowego* oświetlenia w koronie. Jak jest mi potrzebne to zazwyczaj właśnie macham nożem więc powinno widzieć ruch ciągły. Włącznik światła głównego jest tradycyjny.

Data: 2015-01-20 19:35:03
Autor: XL
Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
Dnia Tue, 20 Jan 2015 19:14:24 +0100, Sebastian Bia³y napisa³(a):

to zazwyczaj w³a¶nie macham no¿em

Ujææææ!

Data: 2015-01-20 23:04:27
Autor: Kris
W³±cznik zbli¿eniowy do zabudowy w kuchni
A czemu nie mo¿esz zamontowaæ tam tradycyjnego w³±cznika?

Data: 2015-01-20 17:09:12
Autor: Waldemar
Am 19.01.2015 um 18:05 schrieb Sebastian Biały:
[...]

W kuchni tego typu czujniki są do odbytu, niestety. W kuchni masz gradienty temperatury, para itp itd. Czujnik będzie reagował na ruch, którego nie ma. Kuzynka miała czujnik ruchu (na zewnątrz) zamontowany niedalego wywiewu z kuchni. Dyskoteka z tego była co nie miara, dopiero przeprowadzka czujnika pomogła. Lepsze byłyby czujniki typu bankowego (mikrofale). Ale niestety są drogie, choć takie w małych kopułkach nawet widziałem. Zaletą ich jest reakcja na statyczną obecność, nie trzeba się ruszać.

Poszukaj pod "presence detector", nu masz przykład czegoś takiego:

http://www.cpelectronics.co.uk/energy-saving-products/presence-detectors-pir-sensors-and-microwave-sensors

Waldek

Data: 2015-02-03 14:00:20
Autor: Miroo
W dniu 2015-01-20 o 17:09, Waldemar pisze:
Am 19.01.2015 um 18:05 schrieb Sebastian Biały:
W kuchni tego typu czujniki sÄ… do odbytu, niestety.

W kuchni jak w kuchni. Coraz częściej montowane są w toaletach (w knajpach, sklepach) i zazwyczaj nikomu się nie chce zadbać o odpowiedni "timeout". Korzystanie z pisuaru zamienia się wtedy w lekcję twista, a okolice pisuaru... zresztą łatwo zgadnąć.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-22 09:14:29
Autor: Jeffrey
Sebastian Biały wrote:
[...]

żeby nie "mrygało" potrzebujesz czujnik obecności
czujniki ruchu są tak kretyńsko zrobione, że jak jest ruch to włącza, odlicza nastawiony czas i gaśnie - to jest cały cykl i tak od początku
czujnik obecności natomiast włącza, odlicza czas i gaśnie - niby to samo ale jeżeli w trakcie jest ruch to resetuje zegar i odlicza od poczatku

Data: 2015-01-22 03:48:51
Autor: kogutek444
W³±cznik zbli¿eniowy do zabudowy w kuchni
W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 09:15:01 UTC+1 u¿ytkownik Jeffrey napisa³:
Sebastian Bia³y wrote:
> Witam.
>
> Taka my¶l: wydaje mi siê ¿e idealnym rozwi±zaniem o¶wietlenia kuchni > w
> mojej sytuacji by³by w³±cznik zbli¿eniowy czu³y na ruch > (podczerwieñ).
> Idealnym za¶ miejscem by³oby"gdzie¶ w koronie" nad szafkami.
>
> Pytanie: czykto¶ widzia³ w³±czniki zbli¿eniowe przeznaczone do
> zabudowy szafki, 230V? Oczywi¶cie mogê wzi±¶æ jaki¶ zwyk³y, ale one
> kiepsko wygl±daj±. Najbardziej interesowa³ by mnie wystaj±ca ³adna
> ma³a pó³kula i reszta wy³acznika schowana ponad koron±. Szukam,
> stukam pukami nie widzê takich. Mo¿e nie ma?

¿eby nie "mryga³o" potrzebujesz czujnik obecno¶ci
czujniki ruchu s± tak kretyñsko zrobione, ¿e jak jest ruch to w³±cza, odlicza nastawiony czas i ga¶nie - to jest ca³y cykl i tak od pocz±tku
czujnik obecno¶ci natomiast w³±cza, odlicza czas i ga¶nie - niby to samo ale je¿eli w trakcie jest ruch to resetuje zegar i odlicza od poczatku

W ³azience mam za³o¿ony marketowy czujnik ruchu ( za 20 z³otych) odlicza od ostatniego ruchu. Po twojemu ruch resetuje zegar i zaczyna zliczaæ od pocz±tku.

Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuc hni