WARTA - problem z cudzym OC

Data: 2010-07-02 10:43:23
Autor: Jacek_P
WARTA - problem z cudzym OC
Wszelkie sugestie mile widziane.

Fakt 1: facet maj膮cy OC z Warty w czasie deszczu wjecha艂 mi w zderzak.
Podpisa艂 o艣wiadczenie, wymienili艣my kontakty. Zg艂aszam kolizj臋 na lini臋
alarmow膮 Warty, przyjmuj膮 zg艂oszenie, przysy艂aj膮 papiery do wype艂nienia.

Fakt 2: wype艂niam papiery, podaj臋 m贸j kontakt telefoniczny, podaj臋 adres
serwisu, gdzie samoch贸d stoi, odsy艂am PZO na adres ich centrum likwidacyjnego
w Lublinie

Fakt 3: po 16 dniach od otrzymania przez nich przesy艂ki (mam dat臋 na zwrotce)
dostaj臋 pismo z odmow膮 wyp艂aty odszkodowania z powodu nieudost臋pnienia
pojazdu do ogl臋dzin. Oczywi艣cie nikt nie kontaktowa艂 si臋 w tej sprawie
ani ze mn膮, ani z serwisem.

Pytanie 1: graj膮 na zw艂ok臋, na zniech臋cenie?

Pytanie 2: jakimi artyku艂ami sugerujecie im odpowiedzie膰. Warta zastrzega
sobie teraz 30 dni na odpowied藕 na ewentualne za偶alenie. Mam zamiar ich
za偶y膰 z zarzutu uchylania si臋 od wykonania obowi膮zku ustawowego i domaga膰
si臋 dotrzymania pierwotnego terminu 30 dni od uzyskania przez nich dokumentacji
pod gro藕ba sprawy s膮dowej. Czy przypuszczacie, 偶e mo偶e to odnie艣膰 pozytywny
skutek?

Pytanie 3: samoch贸d jest uziemiony, bo nic nie mog臋 zrobi膰 dop贸ki ta 艂ajza
z Warty go nie obejrzy. Czy w przypadku dalszego uchylania si臋 mog臋 (w sensie
logicznym, nie fizycznym) wzi膮膰 rzeczoznawc臋, wyceni膰 szkod臋, naprawi膰
na swoim AC a potem zda膰 spraw臋 ewentualnej rewindykacji na swojego ubezpieczyciela?

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-02 13:39:07
Autor: Negro
WARTA - problem z cudzym OC
Wszelkie sugestie mile widziane.

a/ mozes robi膰 tak jak robisz
b/ podjecha膰 do warty i za艂atwi膰 w godzine (oglonfdacze s膮 najczrnsciej na miescu)

jk

Data: 2010-07-02 12:13:09
Autor: Jacek_P
WARTA - problem z cudzym OC
Negro napisal:
a/ mozes robi膰 tak jak robisz
b/ podjecha膰 do warty i za艂atwi膰 w godzine (oglonfdacze s膮 najczrnsciej na miescu)

Od razu bym wybra艂 opcj臋 (b), bo punkt Warty mam 'o rzut beretem', ale dosta艂em informacj臋, 偶e MUSZ臉 czeka膰 na likwidatora wyznaczonego przez Centrum. No i najpierw czeka艂em, a teraz czuj臋 si臋 wystawiony
do wiatru :(

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-02 20:57:36
Autor: CUT
WARTA - problem z cudzym OC
W dniu 2010-07-02 12:43, Jacek_P pisze:

[...]

Je艣li jest jak piszesz to zg艂o艣 to warcie z wyra藕nym podkre艣leniem ze nikogo ni by艂o o nikt si臋 nie kontaktowa艂. TU korzystaj膮 z us艂ug rzeczoznawc贸w niezale偶nych (jeden rzeczoznawca obs艂uguje kilka TU). Jak wida膰 trafi艂e艣 na ignoranta kt贸remu trzeba utrze膰 nosa.

Data: 2010-07-02 21:15:43
Autor: Robert Tomasik
WARTA - problem z cudzym OC

U偶ytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i0kfsb$s22$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Ja raz z WART膮 zrobi艂em tak, 偶e samoch贸d odda艂em do naprawy do serwisu, sam zap艂aci艂em i do zap艂aty przedstawi艂em im tylko faktur臋. Gdyby chodzi艂o o AC, to 艂膮czy Ci臋 z nimi umowa. W wypadku OC nic Ci臋 z nimi nie 艂膮czy i w og贸le nie masz obowi膮zku im samochodu do ogl臋dzin udost臋pnia膰, tylko masz obowi膮zek udowodnienia wysoko艣ci strat.

Data: 2010-07-12 00:58:51
Autor: Cezary 艢piewak-Dowb贸r
WARTA - problem z cudzym OC
W dniu 2010-07-02 21:15, Robert Tomasik pisze:

[...]

Z ciekawo艣ci - WARTA zap艂aci艂a dobrowolnie czy konieczny by艂 pozew o zap艂at臋?

--
Pozdrawiam,
Cezary 艢piewak-Dowb贸r

Data: 2010-07-12 06:46:00
Autor: Robert Tomasik
WARTA - problem z cudzym OC
U偶ytkownik "Cezary 艢piewak-Dowb贸r" <cezary_spiewak.dowbor@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i1dibe$qr7$1news.onet.pl...
[...]

Dobrowolnie. Konieczne by艂o wezwanie do zap艂aty kwoty bezspornej i uprzedzenie o pozwie.

WARTA - problem z cudzym OC