|WAW| Aleja Armii Krajowej

Data: 2009-09-10 21:31:58
Autor: Rafał Muszczynko
|WAW| Aleja Armii Krajowej
Stefandora <stefandora@gmail.com> napisał(a):
Drodzy,

w zesz=B3ym roku by=B3 na grupie w=B1tek na temat tego czy jazda rowerem po
Al. AK jest legalna, ale brakowa=B3o tam konkret=F3w, natomiast by=B3o
mn=F3stwo przekona=F1 - w tym moich :)

Wydaje mi si=EA, =BFe nie ma przeciwskaza=F1

Dobrze Ci się wydaje. Mozna w świetle prawa pomykać po trasie AK rowerem.

- nie jest to droga ekspresowa - brak odpowiednich znak=F3w drogowych
(D-7);
- brak znak=F3w drogowych przy wje=BCdzie na most z ul. Modli=F1skiej
wskazuj=B1cych na zakaz jazdy rowerem (B-9; chyba, =BFe obowi=B1zuje mnie
ten na skrzy=BFowaniu Modli=F1skiej i Konwaliowej jad=B1c w stron=EA centru=

Nie obowiązuje Cie ten znak, bo z racji na remont ulicy Modlińskiej, znaku
tego już nie ma.

- brak =B6cie=BFki rowerowej wzd=B3u=BF odcinka ul. Modli=F1ska/ul. S=B3owa=
ckiego.

Od Maczka dalej przez nowy węzeł też nie ma dróg rowerowych - rozkopano je.
Tam zatem też można jezdnią.

Szczeg=F3lnie interesuje mnie te=BF odcinek pod wiaduktem z ul.
S=B3owackiego, gdzie s=B1 te zjazdy, o kt=F3rych niedawno wspomnia=B3am (na
Bielany, w stron=EA Centrum i dalej prosto do ul. Broniewskiego). Czy
mam prawo tam by=E6 (je=BFeli nie mam prawa rusza=E6 si=EA po AK, to raczej
nie powinnam si=EA tam pojawi=E6... no chyba, =BFe za pomoc=B1 teleportacji=
).

Spokojnie możesz tam być. Nie ma tam zakazu, nie ma drogi rowerowej, a tym
bardziej autostrady i drogi ekspresowej. Jest jedynie zakaz wjazdu dla
pojazdów wolnobieżnych, ale Twój rower konstrukcyjnie może przekroczyć 30 czy
40km/h (nie masz obowiązku jechać z taką prędkością, po prostu Twój pojazd
musi móc ją osiagnąć - nie wazne w jaich warunkach), więc zakaz go nie dotyczy.

Data: 2009-09-11 01:18:57
Autor: arturbac
Rafał Muszczynko pisze:
Spokojnie możesz tam być. Nie ma tam zakazu, nie ma drogi rowerowej, a tym
bardziej autostrady i drogi ekspresowej. Jest jedynie zakaz wjazdu dla
pojazdów wolnobieżnych,

O ..., a jaki to znak B-??? a moze C-14 ?

Ale C-14 to predkosc minimalna chyba ze warunki ruchu lub bezpieczenstwo na to nie pozwalaja ( od biedy moge uznac ze moje bezpieczenstwo to 20km/h ).

PS: Nasze znaki sa swietne, jest predkos minimalna a moge jechac 5km/h bo mam takie widzimiesie bezpieczenstwa ? A moze musze to czyms udokumentowac ?

A.

Data: 2009-09-11 21:11:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Sep 2009, arturbac wrote:

PS: Nasze znaki sa swietne, jest predkos minimalna a moge jechac 5km/h bo mam takie widzimiesie bezpieczenstwa ?

  Nie.
  W razie sporu będzie decydowało widzimisię Wysokiego Sądu :)

A moze musze to czyms udokumentowac ?

  To się nazywa "uzasadnić".
  Zauważ że zastrzeżenie ma sens: jak na jezdni leży wypolerowane 2 mm
lodu, tzw. "szklanka", to 30kmph może być *daleko* poza zasięgiem
wszystkich normanie zasuwających po mieście pojazdów.
  Poza oczywiście "kolczastymi" rowerami (jak przepisy dopuszczą) :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-14 08:29:48
Autor: Rafał Muszczynko
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał(a):
Rafał Muszczynko pisze:
> Spokojnie możesz tam być. Nie ma tam zakazu, nie ma drogi rowerowej, a tym
> bardziej autostrady i drogi ekspresowej. Jest jedynie zakaz wjazdu dla
> pojazdów wolnobieżnych, > O ..., a jaki to znak B-??? a moze C-14 ?

Chodziło mi o B-6. C-14 tam nigdy nie było.