/WAW/ Komu kask, komu?

Data: 2009-04-27 10:34:12
Autor: Alfer_z_pracy
/WAW/ Komu kask, komu?
Hej! Pozbywam się kasku. Mam już nowy, a stary szkoda wywalić na śmietnik. Met Anaxagore, kilka lat już ma, kupiony za ponad 300 zł (podaję dla pokazania poziomu kasku). Kask leciutki, rozmiar L czyli na większą głowę niż mniejszą.

Ale teraz uwaga! Kask jest "walnięty". Nie w wypadku, głupia sprawa, konkretnie zdarzenie miało miejsce pod Chatką Górzystów w "Izerach", rower przewrócił się i rogiem wybił kawałek w bocznej tylnej części kasku. Na zdjęciu pokazany jest ten ubytek. Mówię o tym żeby nowy właściciel miał pojęcie że tego kawałka nie ma więc kask chroni łeb nie w 100%, a powiedzmy w 95%. Czyli na zasadzie że lepiej mieć coś takiego niż nie mieć go wcale.

Poza tym kask jak to używany kask, trochę porysowany, zakurzony, gąbeczki miał wymieniane na nowe choć dla zachowania higieny proponuję je wyprać i kask w ogóle umyć, no ale to juz chyba oczywiste.

Co chcę w zamian? To może być symboliczny Hajneken 0.65, albo CD z dramenbejsowymi empetrójkami, albo książka o ptakach, albo pocztówka starej Warszawy, albo maskotka psa Pankracego, albo plakat z Claudią Schiffer, albo talon na balon, albo wykażcie się kreatywnością :-)

Tu foto:
http://img256.imageshack.us/img256/7247/metanaxagorea.jpg

Proszę o mejle na priwa - doboru szczęśliwego posiadacza dokonam stosując subiektywne alferowe kryteria w ciągu najbliższego tygodnia :)

Pzdr
A.

Data: 2009-04-27 11:21:15
Autor: Wlochaty
/WAW/ Komu kask, komu?
Lepiej wyrzuc... Z zasady nie kupuje sie uzywanych kaskow, lin do wspinaczki, etc... wszystkich rzeczy ktore maja ratowac Ci zycie, a ktore moga okazac sie wadliwe i Cie go pozbawic. Poza tym kazdy kask po uderzeniu/deformacji powinien byc wymieniony na nowy.

Wlochaty

Data: 2009-04-27 11:32:05
Autor: reme.k
/WAW/ Komu kask, komu?
Lepiej wyrzuc... Z zasady nie kupuje sie uzywanych kaskow, lin do wspinaczki, etc...

Idąc tym tropem to może nie powinno się używać używanych... :)

Data: 2009-04-27 12:07:12
Autor: Alfer_z_pracy
/WAW/ Komu kask, komu?
Wlochaty napisał:
Poza tym kazdy kask po uderzeniu/deformacji powinien byc wymieniony na nowy.

Albowiem gdyż bo? Automagicznie po puknięciu spada napięcie wewnątrzatomowe w powłoce i cały kask się rozsypuje tracąc swoje właściwości? Bez przesady, to co w temacie to nie jest kask powypadkowy po uderzeniu skalnej ściany przy 70 km/h ale oderwany kawałek przez upadający na ziemię rower. Co tu gadać, po tym zdarzeniu ów kask kilkakrotnie uratował mi (nie, nie życie) skórę na czole przyjmując na siebie uderzenia gałęzi, znakiem tego w pewnych sytuacjach działa jak należy. Przy założeniu że kogoś nie stać w ogóle na kask a szaleje po lasach i innych pagórkach, lepiej żeby miał coś takiego na głowie niż nie miał nic. No chyba że zaczniemy dyskusję o kompensacji, no tak, to faktycznie w przyszłości mogę być ciągany po sądach za udostępnienie zagrażającego życiu przedmiotu :)

OK, oferta wciąż aktualna, pozdrawiam kaskowców i bezkaskowców.
A.

Data: 2009-04-27 12:13:09
Autor: reme.k
/WAW/ Komu kask, komu?
OK, oferta wciąż aktualna, pozdrawiam kaskowców i bezkaskowców.
A.

A jaki masz obwód czaszki?
Bo tam jest regulacja i jak miałeś to ustawione? (może w % jakoś?)
Dzięki.

Data: 2009-04-27 13:08:40
Autor: Alfer_z_pracy
/WAW/ Komu kask, komu?
reme.k@vp.pl napisał:
A jaki masz obwód czaszki?
Bo tam jest regulacja i jak miałeś to ustawione? (może w % jakoś?)

Rozmiar kasku to L czyli przedział 58-60 cm. Swojego obwodu nie znam a pod ręką mam tylko aluminiowy przymiar liniowy.

Pzdr
A.

Data: 2009-04-27 08:58:46
Autor: thebat
/WAW/ Komu kask, komu?
Śliczny kolorek - taki pod moją ramę;p
Myślę że może to być całkiem dobry kask dla kogoś kto z różnych
powodów nowego kupić nie może, a jednak chciałby spróbować jak to
jest:)
Należałoby sobie odpowiedzieć czy lepiej mieć używany kask tej klasy z
jakimś obiciem czy coś nowiutkiego i błyszczącego z sieci sklepów
samoobsługowych...

Data: 2009-04-27 18:24:10
Autor: Niewe
/WAW/ Komu kask, komu?
Alfer_z_pracy pisze:
Rozmiar kasku to L czyli przedział 58-60 cm. Swojego obwodu nie znam a pod ręką mam tylko aluminiowy przymiar liniowy.

Nie mów, ze nie dasz rady dogiąć kawałka aluminium ;-)

Data: 2009-04-28 10:27:17
Autor: reme.k
/WAW/ Komu kask, komu?
Alfer_z_pracy pisze:
> Rozmiar kasku to L czyli przedział 58-60 cm. Swojego obwodu nie znam a > pod ręką mam tylko aluminiowy przymiar liniowy.

Nie mów, ze nie dasz rady dogiąć kawałka aluminium ;-)

ja dałem radę zgiąć stalową taśmę:)
ale okazało się że mam ino 56

Data: 2009-04-27 21:00:18
Autor: Rafał Wawrzycki
/WAW/ Komu kask, komu?
Dnia 27 kwi 2009 w liście [news:gt3tdq$qf9$1news.onet.pl] Wlochaty
[iggnore@vp.pl] napisał(a):
[...]

A tam. Ja bym z chęcią wziął ten kask, może na maraton bym w końcu pojechał, ale rozmiar nie mój...

--
Pozdrawiam, Rafał W.

/WAW/ Komu kask, komu?