/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego

Data: 2012-02-09 10:09:56
Autor: Alfer_z_pracy
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Pamiętacie?

trwa zbieranie ofert na uruchomienie Bemowskiego Roweru Miejskiego. System ma działać już od marca zbliżającego się, 2012 roku.
(...)
"Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania (...) W w/w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, do upływu terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta."
_ _ _ _ _ _ _ _ _

A teraz proszę państwa dalszy ciąg cudów! Cytuję rzecznika:

"W odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 31 stycznia 2012 r. w sprawie wypożyczalni rowerów uprzejmie informuję, że system Bemowskiego Roweru Miejskiego ruszy 1 kwietnia 2012 roku. W najbliższych dniach zostanie ogłoszony kolejny przetarg na operatora BRM."

I to będzie, proszę państwa, rekord globu! Zakładając że przetarg ogłosi się w połowie lutego, potrwa tydzień - dwa, potem podpisanie umowy i t.d. - na uruchomienie całego systemu pozostanie cały jeden miesiąc! Nawet w Chinach tak szybko nie potrafią.

Naprawdę nie wiem co powiedzieć :) Obrócić to w żart? Udać, że tego mejla nie widziałem? Przecież to m.in. moje podatki z ciężko zarobionych pieniędzorów idą na ten "system". Chwila... a może data uruchomienia czyli _1 kwietnia_ jest nieprzypadkowa? :-)))

Pzdr!
A.

Data: 2012-02-09 03:23:01
Autor: Niewe
On 9 Lut, 10:09, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
> [...]

nie widziałem? Przecież to m.in. moje podatki z ciężko zarobionych
pieniędzorów idą na ten "system". Chwila... a może data uruchomienia czyli

To jest myślenie życzeniowe, charakterystyczne dla urzędów.
Zdążymy ze stadionem,
zdążymy z metrem,
zdążymy z autostradami,
zdążymy z BMR

Tak sobie założyli i już. Żeby to zweryfikować i reagować na
komplikacje trzeba skończyć przynajmniej podstawówkę.
A z tym w urzędach jest słabo.

Data: 2012-02-09 11:54:48
Autor: rmikke
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Dnia Thu, 9 Feb 2012 10:09:56 +0100, Alfer_z_pracy naskrobaďż˝/a:

Pami�tacie?

trwa zbieranie ofert na uruchomienie Bemowskiego Roweru Miejskiego. System ma dzia�a� ju� od marca zbli�aj�cego si�, 2012 roku.
(...)
"Zawiadomienie o uniewa�nieniu post�powania (...) W w/w post�powaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, do up�ywu terminu sk�adania ofert nie wp�yn�a �adna oferta."
_ _ _ _ _ _ _ _ _

A teraz prosz� pa�stwa dalszy ci�g cud�w! Cytuj� rzecznika:

"W odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 31 stycznia 2012 r. w sprawie wypo�yczalni rower�w uprzejmie informuj�, �e system Bemowskiego Roweru Miejskiego ruszy 1 kwietnia 2012 roku. W najbli�szych dniach zostanie og�oszony kolejny przetarg na operatora BRM."

Rany, a juz mialem nadzieje, ze idea upadnie, a pomyslodawcy pojda po rozum do
glowy...

Czy nikt nie umie im wytlumaczyc, ze rower powinien byc _miejski_, a nie
bemowski, zeby to zadzialalo?

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-02-09 13:23:49
Autor: Alfer_z_pracy
rmikke napisał:
Czy nikt nie umie im wytlumaczyc, ze rower powinien byc _miejski_, a nie
bemowski, zeby to zadzialalo?

Niestety obstawiam taką kolejność rzeczy: zostanie uruchomiony testowo jeden punkt wypożyczeń z dwoma rowerami, po czym w dzielnicowej gazetce i na lokalnym portalu obtrąbiony zostanie kolejny sukces: "Bemowo uruchomiło dzielnicową wypożyczalnię rowerów!" :-))) Czyli coś podobnego do bemowskiego darmowego Wi-Fi, które jest, ale tylko gdzieniegdzie, i działa, ale częściej nie działa, niemniej było jednym z z "sukcesów" ratusza.

Pzdr
A.

Data: 2012-02-09 13:25:11
Autor: rmikke
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Dnia Thu, 9 Feb 2012 13:23:49 +0100, Alfer_z_pracy naskrobaďż˝/a:

rmikke napisaďż˝:
Czy nikt nie umie im wytlumaczyc, ze rower powinien byc _miejski_, a nie
bemowski, zeby to zadzialalo?

Niestety obstawiam tak� kolejno�� rzeczy: zostanie uruchomiony testowo
jeden
punkt wypo�ycze� z dwoma rowerami, po czym w dzielnicowej gazetce i na lokalnym portalu obtr�biony zostanie kolejny sukces: "Bemowo uruchomi�o dzielnicow� wypo�yczalni� rower�w!" :-))) Czyli co� podobnego do
bemowskiego
darmowego Wi-Fi, kt�re jest, ale tylko gdzieniegdzie, i dzia�a, ale
cz�ciej
nie dzia�a, niemniej by�o jednym z z "sukces�w" ratusza.

Warto tez wspomniec, ze skoro juz Bemowo bedzie mialo ten BRM, dla reszty miasta
powstanie problem kompatybilnosci, ktory zostanie olany, lub, co gorsza,
uwzgledniony.

DKJP...

Data: 2012-02-11 21:20:35
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2012-02-09 14:25, rmikke pisze:

Warto tez wspomniec, ze skoro juz Bemowo bedzie mialo ten BRM, dla reszty miasta
powstanie problem kompatybilnosci, ktory zostanie olany, lub, co gorsza,
uwzgledniony.

Będzie olany, bo kolejna dzielnica zachęcona pomysłami Bemowa wymyśli własny system.

Krzysztof

Data: 2012-02-13 11:21:10
Autor: rmikke
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Dnia Sat, 11 Feb 2012 21:20:35 +0100, Krzysztof Olszak naskrobaďż˝/a:

[...]

No mam nadzieje, ze tak bedzie, ale trzeba sie liczyc z tym, ze jak tylko pojawi
sie pomysl, pojawi sie tez firma, oferujaca "kompatybilnosc z przyszlym systemem
ogolnowarszawskim, dzialajacym juz na Bemowie" - czyli ta firma, ktora zrobi to
dla Bemowa.

Pol biedy, jesli bedzie to ktoras z juz dzialajacych firm, z perspektywicznie
myslacym szefostwem - ale obawiam sie, ze Bemowo wybierze inna, tansza...

Data: 2012-02-09 17:39:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Alfer_z_pracy, Thu, 9 Feb 2012 13:23:49 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Zapominasz o jednym: te dwa rowery ciągle będą w ruchu, więc lokalna prasa
napisze, że jest GIGANTYCZNE zapotrzebowanie!

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-02-10 02:34:07
Autor: Gom
On Feb 9, 10:09 am, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Zakładając że przetarg ogłosi się w połowie lutego, potrwa tydzień - dwa

Już ogłosili: "Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 17.02.2012 godzina 09:00".

Kruca bomba, mało casu.

--
Gom

Data: 2012-02-10 12:18:59
Autor: Alfer_z_pracy
Gom napisał:
 Już ogłosili: "Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.02.2012 godzina 09:00".

Faktycznie. Co ciekawe, w stosunku do poprzedniego SIWZu wycofali m.in. z napędu na wał Kardana, z oprogramowania z modułem GPS a koszyk zmienili z 15 litrów na 5 kg :-)

Umowa wymaga od wykonawcy aby minimalna liczba rowerów wynosiła 100. Już nie mogę się doczekać tego 1 kwietnia :)))

A.

Data: 2012-02-21 10:39:50
Autor: Alfer_z_pracy
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Ciąg dalszy Bemowskiego Roweru Miejskiego. W przetargu udział wzięła jedna firma. Wykonawcą zostaje:

Nextbike Polska z Wrocławia / cena: 840.000 zł

Tak proszę państwa, to oni w zeszłym roku uruchomili podobny system we Wrocku. Wklejam wycinek z artykułu Rafała Muszczynko:

"Nieco większym sukcesem może pochwalić się Wrocław. (...) Po pierwsze wrocławski system od początku obejmował nie tylko Starówkę, ale i lokalizacje tak od niej odległe jak plac Grunwaldzki, czy ZOO. To sprawiło, że system mógł służyć nie tylko jako zamiennik spaceru po starym mieście, lecz także jako realny środek transportu w codziennych dojazdach. W dodatku wrocławski NextBike wciąż się rozwija. Firmom prywatnym dano szansę na sponsorowanie budowy nowych stacji w okolicach swojej siedziby, co szybko powiększyło system o kolejne lokalizacje. Dzięki temu NextBike liczy dziś już 24 stacje.

Wadą systemu NextBike jest nierównomierne rozmieszczenie stacji. W jednym miejscach rowery znaleźć można dosłownie do kilkaset metrów, w innych poszczególne stacje dzielą całe kilometry. Wrocławski system zmagał się też z ogromną liczbą problemów technicznych - stacje nie działały, rowery nie dawały się odpinać lub zapinać, a użytkownikom system naliczał opłaty z kosmosu. Z czasem przypadłości wieku dziecięcego niemal minęły - zarówno za sprawą poprawek w systemie, jak i samych użytkowników, którzy po prostu nauczyli się omijać jego niedoskonałości.

System NextBike może się pochwalić około 22 tysiącami użytkowników systemu (co stanowi zaledwie 3 procent z 632 tysięcy mieszkańców miast, ale i tak jest to rekord w Polsce). Także liczba wypożyczeń nie jest wielka. W październiku było ich 10462, co daje 337 wypożyczeń dziennie. Daje to wskaźnik średnio nieco ponad 2 wypożyczeń każdego roweru dziennie - znacznie mniej niż w Paryżu czy Lionie. Mniej nawet niż w Krakowie"

Jest więc nadzieja, że Nextbike na swoich błędach się już poduczył i na Bemowie będzie lepiej.

Tymczasem w dokłądnie tym samym czasie trwają ustalenia o "rowerze miejskim" w innych dzielnicach:

"Ratusz w końcu chce uruchomić sieć wypożyczalni rowerów, choć na razie w okrojonej wersji. Dwa kółka w tym roku wypożyczymy w kilkudziesięciu miejscach - głównie w Śródmieściu, ale także na Ursynowie i na Bielanach. Na najbliższej, czwartkowej sesji Rady Warszawy ma być już przyjęta taryfa rowerowa. Do 20 minut będzie można jeździć na rowerze za darmo, do godziny zapłacimy 1 zł, za drugą godzinę - 3 zł, za trzecią - 5 zł, a czwartą i następną - 7 zł. Radni przekażą także oficjalnie nadzór nad systemem Zarządowi Transportu Miejskiego, bo wypożyczalnie rowerowe mają być uzupełnieniem komunikacji miejskiej."

A więc na Kabatach wsiadamy na miejski rower, przemieszczamy się po Ursynowie. Potem metrem do Śródmieścia, kręcimy się znów rowerem i wsiadamy do metra, które wiezie nas na Żoliborz. Stamtąd rowerem pedałujemy w kierunku Bemowa, parkujemy rower na ostatniej stacji bielańskiej, idziemy do wypożyczalni bemowskiej i bierzemy kolejny rower. Dojeżdżamy do ostatniej stacji, parkujemy, szybko busem na Ursynów i już mamy kolejną stację z rowerami. Nudno nie będzie :-)))

Pzdr
A.

Data: 2012-02-24 23:22:12
Autor: rmikke
A tymczasem ZTM...
http://www.mmwarszawa.pl/404171/2012/2/24/wypozyczalni-rowerow-w-ciagu-roku?
category=sport (W skrócie: http://u.42.pl/2I1n )

ZTM ma ambitny plan: do marca 2013 roku chce uruchomić ok. 2 tys. rowerów, z których będzie można korzystać w całym mieście.

 120 wypożyczalni rowerów w ciągu roku
Autor: mat. prasowe
O wypożyczalniach na Ursynowie, które mają ruszyć jako pierwsze - już w czerwcu 2012 roku - pisaliśmy w minionym tygodniu. W podobnym terminie mają ruszyć "rowery publiczne" na Bielanach i w Śródmieściu. Fajnie, ale...

- Uwierzę w te wypożyczalnie, jak je zobaczę - komentuje sceptycznie Rafał Muszczynko z Zielonego Mazowsza. - Ratusz obiecywał już wiele terminów, ten jest
kolejny. W stolicy do marca 2013 roku ma powstać sieć co najmniej 120 wypożyczalni na ok.
2000 rowerów. Modułowe stojaki staną przy stacjach metra i ważnych węzłach komunikacyjnych oraz w pobliżu kampusów uczelnianych. Wszystko pod nazwą Warszawskiego Roweru Publicznego. - Te 2 tys. rowerów to stanowczo za mało jak na takie miasto - uważa Muszczynko.
- Paryż ma 20 tys. rowerów w sieci, a nie jest 10 razy większy od Warszawy. Kolejny problem to brak dróg rowerowych i zakaz wjazdu na buspasy. W pewnym momencie na ulice wyjedzie kilkaset czy kilka tysięcy ludzi, którzy łamią prawo,
bo będą jechać zdroworozsądkowo. Wypożyczenie roweru na krótki okres (do 20 minut) będzie całkowicie bezpłatne
&#8211;
jednak pod warunkiem wcześniejszego zarejestrowania w systemie. Za dłuższy okres
wypożyczenia trzeba będzie już zapłacić - 1 zł za pierwsze 40 minut korzystania (okres od 21 minuty do godziny), 3 zł za drugą godzinę i 5 zł za trzecią. Każda następna godzina wypożyczenia będzie kosztowała 7 zł. System ma zachęcić warszawiaków do korzystania z ekologicznego, zintegrowanego transportu, czyli pozostawienia samochodów i przesiadki do komunikacji miejskiej, a następnie wykorzystania rowerów w codziennych podróżach (na niewielkich odległościach) do pracy i szkoły, popularnych miejsc rozrywki i rekreacji. --

Data: 2012-02-25 12:57:34
Autor: Alfer
A tymczasem ZTM...
rmikke napisał:
ZTM ma ambitny plan: do marca 2013 roku chce uruchomić ok. 2 tys. rowerów, z których będzie można korzystać w całym mieście.

Teraz wyobraź sobie, że za rok na moim ukochanym Bemowie będą jednocześnie dwa systemy ;-) Niekompatybilne, zapewne (?). Takiego przepychu nawet w Paryżu nie mają!

Uch, naprawdę ten kraj jest DZIWNY. :))))

A.

Data: 2012-02-27 09:32:14
Autor: rmikke
A tymczasem ZTM...
Dnia Sat, 25 Feb 2012 12:57:34 +0100, Alfer naskrobał/a:

rmikke napisał:
[...]

W tej chwili najlepiej by bylo, jakby ZTM wybral do tego firme jak jej tam, co
dostała zlecenie na Bemowie, i nawet niech zaczną od Bemowa...