Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   /WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego

/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego

Data: 2012-02-21 10:39:50
Autor: Alfer_z_pracy
/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego
Ciąg dalszy Bemowskiego Roweru Miejskiego. W przetargu udział wzięła jedna firma. Wykonawcą zostaje:

Nextbike Polska z Wrocławia / cena: 840.000 zł

Tak proszę państwa, to oni w zeszłym roku uruchomili podobny system we Wrocku. Wklejam wycinek z artykułu Rafała Muszczynko:

"Nieco większym sukcesem może pochwalić się Wrocław. (...) Po pierwsze wrocławski system od początku obejmował nie tylko Starówkę, ale i lokalizacje tak od niej odległe jak plac Grunwaldzki, czy ZOO. To sprawiło, że system mógł służyć nie tylko jako zamiennik spaceru po starym mieście, lecz także jako realny środek transportu w codziennych dojazdach. W dodatku wrocławski NextBike wciąż się rozwija. Firmom prywatnym dano szansę na sponsorowanie budowy nowych stacji w okolicach swojej siedziby, co szybko powiększyło system o kolejne lokalizacje. Dzięki temu NextBike liczy dziś już 24 stacje.

Wadą systemu NextBike jest nierównomierne rozmieszczenie stacji. W jednym miejscach rowery znaleźć można dosłownie do kilkaset metrów, w innych poszczególne stacje dzielą całe kilometry. Wrocławski system zmagał się też z ogromną liczbą problemów technicznych - stacje nie działały, rowery nie dawały się odpinać lub zapinać, a użytkownikom system naliczał opłaty z kosmosu. Z czasem przypadłości wieku dziecięcego niemal minęły - zarówno za sprawą poprawek w systemie, jak i samych użytkowników, którzy po prostu nauczyli się omijać jego niedoskonałości.

System NextBike może się pochwalić około 22 tysiącami użytkowników systemu (co stanowi zaledwie 3 procent z 632 tysięcy mieszkańców miast, ale i tak jest to rekord w Polsce). Także liczba wypożyczeń nie jest wielka. W październiku było ich 10462, co daje 337 wypożyczeń dziennie. Daje to wskaźnik średnio nieco ponad 2 wypożyczeń każdego roweru dziennie - znacznie mniej niż w Paryżu czy Lionie. Mniej nawet niż w Krakowie"

Jest więc nadzieja, że Nextbike na swoich błędach się już poduczył i na Bemowie będzie lepiej.

Tymczasem w dokłądnie tym samym czasie trwają ustalenia o "rowerze miejskim" w innych dzielnicach:

"Ratusz w końcu chce uruchomić sieć wypożyczalni rowerów, choć na razie w okrojonej wersji. Dwa kółka w tym roku wypożyczymy w kilkudziesięciu miejscach - głównie w Śródmieściu, ale także na Ursynowie i na Bielanach. Na najbliższej, czwartkowej sesji Rady Warszawy ma być już przyjęta taryfa rowerowa. Do 20 minut będzie można jeździć na rowerze za darmo, do godziny zapłacimy 1 zł, za drugą godzinę - 3 zł, za trzecią - 5 zł, a czwartą i następną - 7 zł. Radni przekażą także oficjalnie nadzór nad systemem Zarządowi Transportu Miejskiego, bo wypożyczalnie rowerowe mają być uzupełnieniem komunikacji miejskiej."

A więc na Kabatach wsiadamy na miejski rower, przemieszczamy się po Ursynowie. Potem metrem do Śródmieścia, kręcimy się znów rowerem i wsiadamy do metra, które wiezie nas na Żoliborz. Stamtąd rowerem pedałujemy w kierunku Bemowa, parkujemy rower na ostatniej stacji bielańskiej, idziemy do wypożyczalni bemowskiej i bierzemy kolejny rower. Dojeżdżamy do ostatniej stacji, parkujemy, szybko busem na Ursynów i już mamy kolejną stację z rowerami. Nudno nie będzie :-)))

Pzdr
A.

/WAW/ System Bemowskiego Roweru Miejskiego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona