|WAW| Trasa, jak się jedzie

Data: 2009-11-03 07:32:25
Autor: Stefandora
|WAW| Trasa, jak się jedzie
Halo,

jak wyglądają ulice Globusowa, Chrobrego, Kleszczowa, Łopuszańska,
Hynka pod kątem jazdy rowerem? Szybki ruch, niebezpiecznie,
wielopasmówki? Jakieś ścieżki?

Będę wdzięczna za podpowiedź.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-11-03 08:09:38
Autor: Michał Wolff
On 3 Lis, 16:32, Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:
[...]

Ruch duży, ale mało świateł i w efekcie jedzie się szybko. Hynka,
Łopuszańska aż do Alej Jerozolimskich to ulice dwujezdniowe, trzeba
przejechać też trzy wiadukty (dwa się minąć dołem). Chrobrego i
Kleszczowa to już dość wąskie jedniojezdniowe ulice, ale też i ruch na
nich już nie taki jak na tych wcześniejszych, Globusowa to w
większości przejazd tunelem pod torami (bodajże dwujezdniowy),
nieprzyjemne jest natomiast jej przedłużenie dochodzące do szosy
poznańskiej - czyli Dźwigowa, jest tam długi tunel z nierówną
nawierzchnią i dużym ruchem.
Zakazów dla rowerów (przynajmniej ostatnio) nie było, sensownych
ścieżek z tego co kojarzę (aczkolwiek nie zwracałem na to większej
uwagi) chyba też nie. Generalnie na Hynka i Łopuszańskiej jedzie się
bardzo dobrze (dobry asfalt) - ale trzeba być przyzwyczajonym do
dużego ruchu, dalej już gorzej, asfalt taki sobie, ulice są trochę
wąskie
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-03 08:16:21
Autor: Stefandora
On 3 Lis, 17:09, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Generalnie na Hynka i Łopuszańskiej jedzie się
bardzo dobrze (dobry asfalt) - ale trzeba być przyzwyczajonym do
dużego ruchu

Właśnie chyba do aż tak dużego nie jestem, np. na Grota nie odważyłam
się jeszcze wjechać :) Chciałam zmienić moją dotychczasową trasę, ale
chyba jednak przy niej pozostanę.

Dzięki, Michał.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-11-03 08:28:45
Autor: Michał Wolff
On 3 Lis, 17:16, Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:

Właśnie chyba do aż tak dużego nie jestem, np. na Grota nie odważyłam
się jeszcze wjechać :) Chciałam zmienić moją dotychczasową trasę, ale
chyba jednak przy niej pozostanę.

Spróbować zawsze można, każdy to odbiera inaczej, ten raz przejechać
się nie zaszkodzi, bo jest to trasa dość wygodna i szybka, zawsze tędy
do Kampinosu jeżdżę. Np na moście Grota jest wiele rozjazdów, więc są
możliwe sytuacje gdy ktoś Cię mija również i z prawej strony - a to
już jest nieprzyjemne, tutaj tak źle to nie jest, aczkolwiek ruch jest
bez wątpienia duży.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-03 18:39:10
Autor: zly
Dnia Tue, 3 Nov 2009 08:16:21 -0800 (PST), Stefandora napisał(a):

Właśnie chyba do aż tak dużego nie jestem, np. na Grota nie odważyłam
się jeszcze wjechać :)

Na grota trzeba zazwyczaj zmieniać pasy, tu się trzymasz prawej i jest
luzik. Hynka to już zupełnie, b Łopuszńską to ja kojarze raczej z wertepów,
ale w sumie dawno nie jeździłem tamtędy

--
marcin

Data: 2009-11-03 09:42:44
Autor: Michał Wolff
On 3 Lis, 18:39, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:

Na grota trzeba zazwyczaj zmieniać pasy, tu się trzymasz prawej i jest
luzik. Hynka to już zupełnie, b Łopuszńską to ja kojarze raczej z wertepów,
ale w sumie dawno nie jeździłem tamtędy

Nie - Łopuszańską parę lat temu przebudowali i teraz jest elegancko,
do Alej Jerozolimskich jedzie się podobnie jak na Hynka
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-05 14:00:53
Autor: alekloco
> [...]

nieprzyjemne jest natomiast jej przedłużenie dochodzące do szosy
poznańskiej - czyli Dźwigowa, jest tam długi tunel z nierówną

Ruch jest bardzo duży na całym odcinku, natężenie większe faktycznie na
Łopuszanskiej (tranzyt), uważać należy w godzinach kiedy te ulice nie stoją.
Osobiście najbardziej z tego nie lubię Hynka i Łopuszańskiej od Żwirek do Alej,
samochody mają za dużo możliwości rozpędzenia się.
ścieżek z tego co kojarzę (aczkolwiek nie zwracałem na to większej

Alternatywy są, ale czasochłonne i niewygodne. W gruncie rzeczy w większości są
to chodniki, jezdnie serwisowe i inne wynalazki, Włochy jak ktoś nie lubi
głównych ulic można ominąć jadąc Krańcową, Popularną, Techników, Cegielnianą,
Sympatyczną, Potrzebną, Gniewkowską, kładką do ul. Przyce, Jana Kazimierza,
Studzienną do Połczyńskiej. Pzdr,
Alekloco

Data: 2009-11-05 18:56:02
Autor: Krzysztof Rudnik
alekloco wrote:

[...]

dokładnie to 'podkładką' do ul. Przyce. Nazwa ta pojawia się po obu stronach byłej kładki, więc chyba i ją można uznać za część ulicy.

Krzysiek Rudnik

Data: 2009-11-03 14:27:26
Autor: md
> [...]
jak wyglądają ulice Globusowa, Chrobrego, Kleszczowa, Łopuszańska,
Hynka pod kątem jazdy rowerem? Szybki ruch, niebezpiecznie,

Dźwigową (a w szczególności tunele), Globusową, Chrobrego,
Kleszczową - szczerze odradzam. Wąskie a ruch ogromny.
Ścieżek i rozsądnych chodników brak.
Wychowałem się rowerowo na Kleszczowej i Łopuszańskiej ale
wtedy jeszcze nie było samochodów :) .
Łopuszańską i Hynka łatwiej, bo dwujezdniowe ale przyjemność
żadna.

Pozdrawiam
MD

Data: 2009-11-03 20:32:21
Autor: Krzysztof Olszak
Stefandora pisze:
Halo,

jak wyglądają ulice Globusowa, Chrobrego, Kleszczowa, Łopuszańska,
Hynka pod kątem jazdy rowerem? Szybki ruch, niebezpiecznie,
wielopasmówki? Jakieś ścieżki?
Warto zajrzec na strone urzedu miasta na orfotomape z 2008 roku:
http://www.mapa.um.warszawa.pl/

Wszystkie wymienione ulice sa z dosc duzym ruchem ze wzgledu na polaczenie Jelonek i Bemowa z Wlochami, Mokotowem i Ursynowem. Przy zadnej z nich nie ma sciezki rowerowej.
Globusowa od Walowickiej przez tunel, ma po dwa pasy ruchu w kazda strone az do wylotu Popularnej.  Dalej jest Chrobrego z jednym pasem ruchu w kazdym kierunku. Przed skrzyzowaniem z Kleszczowa, wydzielone sa dwa pasy ruchu. Jeden do skretu w lewo, w Kleszczowa. Na skrzyzowaniu sa swiatla.
Dalej jest Kleszczowa tak samo waska jak Chrobrego, przechodzaca w Lopuszanska. Przed skrzyzowaniem z Alejami Jerozolimskimi jest rozszerzenie do trzech pasow ruchu. Skrzowanie bez wyspy ze swiatlami i skrecajacymi a Alej ciezarowkami. Za skrzyzowaniem Lopuszanska ma dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, za wiaduktem WKD po dwa pasy ruchu. Po stronie parzystej ulicy znajduje sie dwukierunkowa jezdnia lokalna miedzy torami WKD, a Orzechowa.
Na skrzyzowaniu z Aleja Krakowska jest wyspa centralna i sporo skrecajacych w kierunku Okecia ciezarowek. Dalej jest Hynka z dwoma wydzielonymi jezdniami po dwa pasy ruchu.

Krzysztof

Data: 2009-11-04 08:33:26
Autor: Pawel X
Halo,

jak wyglądają ulice Globusowa, Chrobrego, Kleszczowa, Łopuszańska,
Hynka pod kątem jazdy rowerem? Szybki ruch, niebezpiecznie,
wielopasmówki? Jakieś ścieżki?

Na Sasanki i Hynka masz ograniczenie do 60 km/h - możesz
legalnie jechać chodnikiem. Chodnik tam szeroki i z reguły pusty
( może z wyjątkiem okolic stacji Służewiec ).
To samo dotyczy chyba Łopuszańskiej, ale dawno tamtędy nie jechałem.

Kleszczową i Chrobrego możesz ominąć rzadko uczęszczanymi uliczkami
Włoch : Krańcowa, Cietrzewia, Wilczycka i sto metrów Popularnej
( uwaga: ten objazd działa tylko w jedną stronę, bo ul. Cietrzewia
jest jednokierunkowa. W drugą stronę lepsze będzie przegryzanie
się przez glinianki Cietrzewia, ale tu dokładnej trasy nie podam,
bo dawno w tym kierunku nie jechałem ). Na małych uliczkach uważaj
na skrzyżowania równorzędne.

Paweł X