W??jt mnie opodatkowa??

Data: 2014-02-11 15:12:59
Autor: Marek Chmielewski
W??jt mnie opodatkowa??
Wójt gminy Ojrzeń nałożył na mnie podatek rolny w wysokości 3zł na dodatek aby nie obciążać mnie zbytnio finansowo rozłożył płatność na trzy równe raty po 1zł. Decyzje swoją zapakował w kopertę i dostarczył mi ją za pomocą Poczty Polskiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Poczta za usługę pobiera 6.1zł

Jaki jest sens nakładania takiego podatku? :)
Czy powinienem się odwołać od tej decyzji?

Poniżej link do decyzji:
http://tinyurl.com/pod7rko

Data: 2014-02-11 17:16:43
Autor: hikikomorisan
W??jt mnie opodatkowa??
On 11.02.2014 15:12, Marek Chmielewski wrote:
Wójt gminy Ojrzeń nałożył na mnie podatek rolny w wysokości 3zł na
dodatek aby nie obciążać mnie zbytnio finansowo rozłożył płatność na
trzy równe raty po 1zł. Decyzje swoją zapakował w kopertę i dostarczył
mi jÄ… za pomocÄ… Poczty Polskiej listem poleconym za potwierdzeniem
odbioru. Poczta za usługę pobiera 6.1zł

Jaki jest sens nakładania takiego podatku? :)

URzadnik sie spelnil w wykladni prawa ;D

Czy powinienem się odwołać od tej decyzji?

Oczywsice, niech odpisze poleconym, potem popros o rozlozenie na szesc rat i na koniec zaplac calosc od razu ;D

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-02-12 01:15:05
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W??jt mnie opodatkowa??
W dniu 2014-02-11 15:12, Marek Chmielewski pisze:

Jaki jest sens nakładania takiego podatku? :)
Czy powinienem się odwołać od tej decyzji?

Nie wiem jaki jest sens. Ja swego czasu w kwestiach podatkowych zostałem obłożony "karą". Zapłaciłem ją, ale w kwocie większej niż należna.

Teraz troszku prawa. Zapłaciłem więcej i wezwałem US do zwrotu nadpłaty. W tym rzecz, że to ja byłem zobowiązany do pokrycia "kosztów transportu" tych pieniędzy. Jako, że US nie znał mojego nr rachunku musiał skorzystać z PP , tj z przekazu pocztowego "na adres".

Zonk rozpoczął się gdy okazało się, że kwota do przekazania mi była równa kwocie opłaty za przekaz na tą kwotę. Czytaj (wymyślam kwotę)

US miał zwrócić mi opłatę 5 PLN , a koszt przesłania PP 5 PLN wynosił 5 PLN.

Wzywałem US pismami regularnie do zwrotu nadpłaty, a oni regularnie pisali. Skarb Państwa nałupał jakieś 30 PLN za pisma w sprawie w której mieli zwrócić 5 PLN. Regularnie też dzwoniłem do naczelnika tego US i pytałem czy mu nie głupio :)

"Z ostrożności procesowej" po tej akcji zmieniłem US pod który podlegam :)

Ale co się nabawiłem, to moje. Okazało się, że urzędnicy stali się kompletnie bezradni, a do tego nerwowi, co z namiętnością rejestrowałem "na taśmach" :D

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2014-02-12 01:19:54
Autor: hikikomorisan
W??jt mnie opodatkowa??
On 12.02.2014 01:15, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
[...]

Podobno teraz zwrot podatku w kwocie ponizej dyszki/???/ mozna odebrac jedynie w kasie US. Kwote powyzej wysla przelewem lub przekazem PP.

Data: 2014-02-12 01:42:04
Autor: Gotfryd Smolik news
W??jt mnie opodatkowa??
On Tue, 11 Feb 2014, Marek Chmielewski wrote:

Wójt gminy Ojrzeñ na³o¿y³ na mnie podatek rolny w wysoko¶ci 3z³ na dodatek aby nie obci±¿aæ mnie zbytnio finansowo roz³o¿y³ p³atno¶æ na trzy równe raty po 1z³. Decyzje swoj± zapakowa³ w kopertê i dostarczy³ mi j± za pomoc± Poczty Polskiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Poczta za us³ugê pobiera 6.1z³

Jaki jest sens nak³adania takiego podatku? :)

  Nie wiem, ale kilka podatków w których *¶rednia* warto¶æ przekracza³a
koszty ju¿ kiedy¶ zniesiono :> (chyba wcze¶niej, ni¿ za rz±dów Tuska).
  AFAIR gdzie¶ na szczycie listy by³a "op³ata przesy³kowa" (czy jako¶
tak, p³acona przez kurierów), dla której szacunkowe koszty poboru
by³o 3x wy¿sze od wp³ywów. Nie dla wyj±tkowych przypadków, ¶rednio :>

Czy powinienem siê odwo³aæ od tej decyzji?

  Ba!
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-11 23:23:55
Autor: mad78s
Wójt mnie opodatkowa?
¦miejecie siê z urzêdu, a ja mia³em taki przypadek w banku.. prywatnym b±d¼ co b±d¼. Mia³em u nich rachunek i kartê kredytow±. Kartê zmieni³em na inn± (te¿ u nich) i w zwi±zku z tym musia³em sp³aciæ j± przed zamkniêciem, co te¿ uczyni³em. Na rachunek tej karty bank przela³ jeszcze zwrot op³aty miesiêcznej za u¿ywanie - 6z³. W ten sposób powsta³o "nadsaldo" na rachunku karty. W dniu zamkniêcia bank zamiast przelaæ mi te 6z³ na mój rachunek postanowi³ przes³aæ je przekazem pocztowym za 5z³. No i idê na pocztê a tam 1z³ do odebrania.

Data: 2014-02-12 10:24:49
Autor: hikikomorisan
W??jt mnie opodatkowa??
On 12.02.2014 08:23, mad78s@gmail.com wrote:
Śmiejecie się z urzędu, a ja miałem taki przypadek w banku.. prywatnym bądź co bądź. Miałem u nich rachunek i kartę kredytową. Kartę zmieniłem na inną (też u nich) i w związku z tym musiałem spłacić ją przed zamknięciem, co też uczyniłem. Na rachunek tej karty bank przelał jeszcze zwrot opłaty miesięcznej za używanie - 6zł. W ten sposób powstało "nadsaldo" na rachunku karty. W dniu zamknięcia bank zamiast przelać mi te 6zł na mój rachunek postanowił przesłać je przekazem pocztowym za 5zł. No i idę na pocztę a tam 1zł do odebrania.

to byla zemsta banku za to, ze ich olales ;D

Data: 2014-02-13 10:59:55
Autor: cte
Wójt mnie opodatkowa?
W dniu 2014-02-11 15:12, Marek Chmielewski pisze:> Wójt gminy Ojrzeñ na³o¿y³ na mnie podatek rolny w wysoko¶ci 3z³ na
> [...]
> odbioru. Poczta za us³ugê pobiera 6.1z³
>
> Jaki jest sens nak³adania takiego podatku? :)
> Czy powinienem siê odwo³aæ od tej decyzji?

Urz±d Skarbowy w Czêstochowie (Tkacka):
ja - wezwanie na dop³acenie 1 z³ (¼le zaokr±gli³em, je¼dzi³em dwa razy bo raz na wezwanie a drugi raz wp³aciæ w kasie - za pierwszym razem by³em ju¿ po 12 czy 13 i kasa by³a zamkniêta - a nie ma mo¿liwo¶ci przelewu)
s±siad mojej mamy - to samo, tylko kwota by³a mniejsza, bo on nie zaokr±gli³ wcale :)
dwukrotnie ciotka mojej ¿ony - ale tam to nie by³y przelewki - posz³o o prawie piêæ z³otych :)

Data: 2014-02-13 11:44:33
Autor: hikikomorisan
W??jt mnie opodatkowa??
On 13.02.2014 10:59, cte wrote:
W dniu 2014-02-11 15:12, Marek Chmielewski pisze:> Wójt gminy Ojrzeń
nałożył na mnie podatek rolny w wysokości 3zł na
 > dodatek aby nie obciążać mnie zbytnio finansowo rozÅ‚ożyÅ‚ pÅ‚atność na
 > trzy równe raty po 1zÅ‚. Decyzje swojÄ… zapakowaÅ‚ w kopertÄ™ i dostarczyÅ‚
 > mi jÄ… za pomocÄ… Poczty Polskiej listem poleconym za potwierdzeniem
 > odbioru. Poczta za usÅ‚ugÄ™ pobiera 6.1zÅ‚
 >
 > Jaki jest sens nakÅ‚adania takiego podatku? :)
 > Czy powinienem siÄ™ odwoÅ‚ać od tej decyzji?
 >
 > Poniżej link do decyzji:
 > http://tinyurl.com/pod7rko

Urząd Skarbowy w Częstochowie (Tkacka):
ja - wezwanie na dopłacenie 1 zł (źle zaokrągliłem, jeździłem dwa razy
bo raz na wezwanie a drugi raz wpłacić w kasie - za pierwszym razem
byłem już po 12 czy 13 i kasa była zamknięta - a nie ma możliwości
przelewu)
sąsiad mojej mamy - to samo, tylko kwota była mniejsza, bo on nie
zaokrąglił wcale :)
dwukrotnie ciotka mojej żony - ale tam to nie były przelewki - poszło o
prawie pięć złotych :)

no i dzieki temu urzedasy czuja sie potrzebne, bo przeciez wykonuja prace a i daja ci zajecie.

a jak jezdzisz, zamiast pracowac, to ponosisz koszty

ale co to obchodzi urzednika?