WD-40 - nadaje sie do zamarzajacych zamkow w drzwiach?

Data: 2013-01-14 19:13:59
Autor: yabba
WD-40 - nadaje sie do zamarzajacych zamkow w drzwiach?
Użytkownik "ikaros30" <ikaros30@wp.pl> napisał w wiadomości news:hdtv89i80uax.17v0bcwbgym2k$.dlg40tude.net...
Są zamarznięte zamki w drwiach auta. Dzisiaj tak było. Same mechanizmy (te
do których wkłada się kluczyk). Auto ma swoje lata więc nie ma centralnego
zamka. Czym najlepiej potraktować te zamki, żeby uniknąć takich przykrości
na przyszłość? Te odmrażacze za 3 złote, jakoś mnie nie przekonują. Dzisiaj
walnąłem tam silikonu do uszczelek drzwi. W końcu nie jest środkiem
reagującym z metalem, a wilgość też usuwa (pochłania, czy tam coś innego
robi z nią). Ale potem sobie pomyślałem nad WD-40. Jak by jego zastosować?
Przecież też usuwa wilgoć, a w dodatku usuwa rdzę. Ktoś ma jakieś
doświadczenia w takim zastosowaniu WD-40?

WD-40 nie nadaje się do smarowania mechanizmów. Na moment pozwoli rozruszać części, a potem skleja je jeszcze mocniej. Zamków z reguły się nie smaruje.
Czasem jednak widziałem takie smary, jakby silikonowe, do takich delikatnych rzeczy. Podjedź i zapytaj jakiegoś lokalnego specjalistę od zamków.
Ostatecznie możesz psiknąć oliwą, np. do maszyn do szycia. Sama z siebie zamka nie zepsuje, będzie chronić przed wilgocią, ale poprzyklejają się do niej wszystkie brudy.

--
Pozdrawiam,

yabba

WD-40 - nadaje sie do zamarzajacych zamkow w drzwiach?