WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku

Data: 2019-08-15 15:55:34
Autor: ąćęłńóśźż
WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku
Podczas testowania podłączonego do zewnętrznego gniazda eSata dysku HDD programem WD Data Lifeguard Diagnostics ewidentnie słyszę zatrzymywanie (lub spowalnianie) obrotów dysku i ponowne rozpędzanie.
W tym czasie też głowica trochę stuka.
Pytanie:
Czy tak właśnie działa Data Lifeguard przy próbie odczytu wątpliwych sektorów, czy raczej mam padnięty zasilacz (mała chińska kostka do HDD?

Data: 2019-08-15 17:35:26
Autor: Szyk Cech
WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku
Dysk zdycha. Przegraj dane w bezpieczne miejsce.

Dalsze rokowania:
* Coraz częstsze restarty dysku i przez to szybsze zużycie
* Zgon dysku.

Zalecenia:
* Wymiana dysku jeśli jest jeszcze na gwarancji.
* Kupno nowego dysku.

Data: 2019-08-15 17:37:03
Autor: Szyk Cech
WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku
Dodam jeszcze, że to u siebie przerabiałem w 2012 lub 2013 roku na dysku WD 120 GB.

Data: 2019-08-15 17:45:30
Autor: ąćęłńóśźż
WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku
Tyle że ten zasilacz był podejrzany już wcześniej (na innych dyskach), miałem wrażenie że 12V mu nie wydala.
Jeśli program badający dyski dojdzie do wątpliwego miejsca, to musi stukać próbując odczytać wątpliwy sektor kilka razy.
Pytanie, czy zwalnianie obrotów dysku tez jest elementem działania Data Lifeguard (dla WD IntelliPower)?

Data: 2019-08-28 15:17:27
Autor: ąćęłńóśźż
WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku
Podłączyłem nowy zasilacz i głowice podpiętego HDD nie stukają, ani na ucho HDD nie zwalnia i nie startuje od nowa (na tyle ile można usłyszeć w dzień), czyli prawdopodobnie owo stukanie głowicami i zmiana prędkości obrotów HDD była związana z podejrzanym starym zasilaczem.
A podawany przez WD Data LifeGuard Diagnostics spodziewany czas zakończenia pełnego testu obecnie zmalał z ponad 8h+ przy starym zasilaczu do ok. 5h30m na nowym zasilaczu.

WD Datalifeguard Diagnostics i stukanie dysku