WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?

Data: 2011-07-27 10:22:36
Autor: z
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Przymierzam się do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS
W każdym sklepie jednak słyszę coś innego
- 3 lata gwarancji
- 3 lata gwarancji + za 150 zł 5 lat
- 5 lat gwarancji normalnie w cenie

Nowsze:
WD VelociRaptor 450 GB WD4500HLHX Serial ATA (32MB)
WD VelociRaptor 600 GB WD6000HLHX Serial ATA (32MB)
Już wszędzie piszą o 3 latach
Jak jest w praktyce?

PS. Dysk pod WinXP, obróbka (czasem dużych) plików graficznych.
Jeśli będzie 5 lat gwarancji to kasa się znajdzie :-)

Data: 2011-07-27 11:18:09
Autor: Arkady
W dniu 2011-07-27 10:22, z pisze:
[...]

Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

Data: 2011-07-27 11:48:01
Autor: z
W dniu 2011-07-27 11:18, Arkady pisze:

Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

Chyba w innym świecie raczej :-)
Potrzebuję dysk do pracy do już istniejącego systemu i sprzętu.
I tak muszę jakiś kupić bo obecny już po gwarancji i niedomaga.
Jako że dysk jest (jak zawsze) "wąskim gardłem" szukam jak najszybszego.
SSD odpada bo drożej i musiałbym zakupić W7.
Pojemność 150GB w zupełności mi wystarcza na system i obecnie obrabiane pliki. Archiwizacja oczywiście na innych dyskach.
Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

PS. Podobno obecne Raptory już się nie grzeją i nie hałasują jak kiedyś :-)

Data: 2011-07-27 13:10:58
Autor: mk_102
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0omsg$a2$1@inews.gazeta.pl...

Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz bezpośrednio na stronie Western Digital.

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-07-27 11:31:44
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
mk_102 napisa?(a):

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz bezpośrednio na stronie Western Digital.

Mylisz pojecia. Jest tak: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-07-27 15:32:06
Autor: mk_102
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Użytkownik "januszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnj2vtp7.1r6j.januszek@gimli.mierzwiak.com...

mk_102 napisa?(a):

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz
bezpośrednio na stronie Western Digital.

Mylisz pojecia. Jest tak:
http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

Nic nie mylę. Patrz punkt 4 w twoim linku. Ja występuję jako firma i kupuję u dystrybutora z 3 letnią rękojmią.
Konsument kupując u mnie ma zgodnie z prawem 2 lata niezgodności towaru z umową, lub może skorzystać z 5-letniej gwarancji WD reklamując bezpośrednio na ich stronie.

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-07-27 19:27:21
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
mk_102 napisa?(a):

Nic nie mylę. Patrz punkt 4 w twoim linku. Ja występuję jako firma i kupuję u dystrybutora z 3 letnią rękojmią.

To *TY*. Doradzałeś jednak komuś *innemu*.

Konsument kupując u mnie ma zgodnie z prawem 2 lata niezgodności towaru z umową, lub może skorzystać z 5-letniej gwarancji WD reklamując bezpośrednio na ich stronie.

"Ma zgodnie z prawem"... wybacz ale to znowu bełkot a nie precyzyjne określenie problemu... ;)

j.

Data: 2011-07-28 10:09:23
Autor: mk_102
Użytkownik "januszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnj30pl1.1u7h.januszek@gimli.mierzwiak.com...

To *TY*. Doradzałeś jednak komuś *innemu*.
Ja nic nie doradzałem, tylko informowałem.

"Ma zgodnie z prawem"... wybacz ale to znowu bełkot a nie precyzyjne
określenie problemu... ;)

A mnie się wydaje że to ty tworzysz problemy tam gdzie ich nie ma.
Wątkotwórca chciał się dowiedzieć na jak długą gwarancję może liczyć i otrzymał odpowiedź.
Jeżeli jest konsumentem a nie firmą to 2 lata niezgodności towaru z umową lub (u mnie i pewnie w innych firmach podobnie) 3 lata gwarancji.
Niezależnie od tego 5 lat gwarancji WD reklamując wadliwy towar na ich stronie.
Czego jeszcze nie rozumiesz?
MK

Data: 2011-08-05 16:28:54
Autor: Marek Dyjor
mk_102 wrote:
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup

Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli
reklamujesz bezpośrednio na stronie Western Digital.

co jest szybki i przyjemne. nawet jest opcja że dysk wysyłają zanim odeślesz uszkodzony.

Data: 2011-07-28 11:08:27
Autor: Radosaw Sok
W dniu 27.07.2011 11:18, Arkady pisze:
Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

Co to znaczy "standard"?

Po pierwsze, VelociRaptory wystpuj wanie w mniejszych
pojemnociach, bo ze wzgldu na swoj wydajno s drogie.

Po drugie, do stworzenia macierzy bardziej przyda si kilka
dyskw mniejszej pojemnoci, ni mniej, ale pojemniejszych.

Po trzecie, nie kady ma takie potrzeby. Po co kupowa dysk
2 TB, jeeli komu wystarcza 500 GB albo nawet mniej?

| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika lska                   |

Data: 2011-07-27 11:29:31
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
z napisa?(a):

Jak jest w praktyce?

Popros o numer seryjny dysku i zweryfikuj na http://support.wdc.com/warranty/

j.

Data: 2011-07-27 13:08:38
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Przymierzam się do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

Same modele dysków świadczą o tym iz wiesz czego potrzebujesz od systemu dyskowego.
Natomiast zastanawiam się czy nie lepiej kupić 2 lub 3  szt.  500 GB 7200 32 MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego raptora
Z czasem dostępu nie będzie już tak kolorowo ale, nie wiem co robisz a sprzęcie tam gdzie potrzeby czas dostepu raptor moze wypasc lepiej lecz SSD jest tu najlepsze ale najdroższe chyba ze przeliczymy na czas dostępu tu może wyjść ze tańszy .  Jeżeli obrabiasz porostu duże pliki np. Video Raid 0 z wolniejszych dysków będzie chyba lepszym wyborem pod względem wydajności.

Buniek

Data: 2011-07-27 11:33:52
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Buniek napisa?(a):

Natomiast zastanawiam się czy nie lepiej kupić 2 lub 3  szt.  500 GB 7200 32 MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego raptora

W szczegolnych zastosowaniach. W innych bedzie kilka razy wolniej. Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac dobor dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej reszty konfiguracji.

j.

Data: 2011-07-27 14:27:39
Autor: Buniek
[...]

Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac
dobór dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej
reszty konfiguracji.

Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ?? oczywiście nie warto ładować ssd do kompa który będzie pełnił role DNS (w firmie) bo szkoda wydajności i jest to za drogie, ale szybszy by był o ile można byłoby to zmierzyć w takim rozwiązaniu.

Buniek

Data: 2011-07-27 19:29:08
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Buniek napisa?(a):

Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

Mogę. Wolumin raid podziel na partycję a potem kopiuj z jednej na drugą ;)

Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ??

Czy ja pisałem o SSD? Ale odpowiem - wypadnie gorzej tam gdzie liczy sie cena magazynowania 1GB danych... ;)

j.

Data: 2011-07-28 00:57:32
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Moesz wskaza gdzie bdzie wolniej kilka razy. Jak bd w stanie to
sprawdz (mam moliwo stworzenia rodowisk testowych).

Mog. Wolumin raid podziel na partycj a potem kopiuj z jednej na drug ;)

Mam w domu R0 z 3 dyskow 500 GB + "zwykly" 320 GB sprawdze jak to wyglada nie czesto kopuje z partycji na partyjce na raid jest systemowa + dane + dodatkowy dysk na backup ale sam jestem ciekaw wynikow.

Gdzie SSD wypadnie gorzej ni dysk tradycyjny ??

Czy ja pisaem o SSD? Ale odpowiem - wypadnie gorzej tam gdzie liczy sie
cena magazynowania 1GB danych... ;)

he he troche naciagane ale zgadzam sie prawdziwe :)

Buniek

Data: 2011-07-28 02:38:04
Autor: Animka
W dniu 2011-07-28 00:57, Buniek pisze:
Mam w domu R0 z 3 dyskow 500 GB + "zwykly" 320 GB sprawdze jak to wyglada
nie czesto kopuje z partycji na partyjce na raid jest systemowa + dane +
dodatkowy dysk na backup ale sam jestem ciekaw wynikow.

Ale musisz te dyski podłączać, odłączać. Ja na swój skopiowałam najważniejsze pliki i położyłam go na półce w szafie. Na dysku w komputerze utworzyłam sobie trzecią partycje na backupy Microsoftu czyli kopie systemu, żeby mi się to nie plątało tam gdzie nie trzeba.

--
animka

Data: 2011-07-28 09:24:26
Autor: Przemysaw Ryk
Dnia Thu, 28 Jul 2011 02:38:04 +0200, Animka napisał(a):

[...]

A Ty zając znów bez czapki…

[ Los uśmiecha się do ludzi. A potem ich zdradza.                          ]
[                                     (Mogaba, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]

Data: 2011-08-04 07:20:44
Autor: ggs

"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:14w1zx52cxxnq$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Dnia Thu, 28 Jul 2011 02:38:04 +0200, Animka napisał(a):

[..............................]

A Ty zając znów bez czapki…

LOL - jak dla mnie - cytat tygodnia:-)

pozdr.
 -- G

Data: 2011-07-27 14:17:24
Autor: z
W dniu 2011-07-27 13:08, Buniek pisze:
Jeżeli obrabiasz porostu duże pliki
np. Video Raid 0 z wolniejszych dysków będzie chyba lepszym wyborem pod
względem wydajności.

Pliki masakrycznie duże nie są. 100 mega max.
Programy mogłyby trochę mniej mulić. Corel, Acrobat, Photoshop...
Win XP CoreDuo E8400 + 4(=3,20)GBRam
Jak widać można tylko dać szybszy dysk albo kopić nowy komp.

Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
170+170+100=440 zł
VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
Mam dylemat :-)

PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest tu nieistotna.

Data: 2011-07-27 14:38:51
Autor: Buniek
[...]

Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można  w jego miejsce wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
Na pewno sobie poradzisz jak cos to trochę gogle i dasz rade.

Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
To zależy od płyty w kompie, jest duża szansa ze masz możliwość zbudowania raid`a na obecnej bez konieczności dokupienia kolejnego, podaj model płyty.

170+170+100=440 zł -- Samsunga 500 GB można mieć za 140 pln nowego.
VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
Mam dylemat :-)

PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest tu nieistotna.

Jak się mieścisz to faktycznie nie ma znaczenia.

Buniek

Data: 2011-07-27 15:03:58
Autor: z
W dniu 2011-07-27 14:38, Buniek pisze:

Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można w jego miejsce
wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic
różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

Pracowałem rok temu na qadzie 4x2,5 a na sąsiednim biurku stał właśnie E8400 2x3.0. Jakoś nie mam przekonania. Ciągle te rdzenie się leniły chociaż komp dostawał w palnik. Może w innym zastosowaniu quad ma sens.
Moim zdaniem więcej Ramu (nie da się XP) lub szybszy dysk.

,
podaj model płyty.
Asus P5KC Green. Z tego co się dowiedziałem od pracodawcy (który jeszcze mniej kuma niż ja) że nie ma raida lub jest walnięty. Podobno dostawca coś w tym temacie ściemniał.

Data: 2011-07-27 15:38:24
Autor: Przemysaw Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 14:38:51 +0200, Buniek napisa(a):

(ciach...)
Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mao to mona  w jego miejsce wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic rnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te s ju do drogie.

Staszcnie duo mu ten Core Quad da przy Photoshopie, Acrobacie czy Corelu.
No dopa bdzie tak staszliwy, e si bdzie mona ze miechu przewrci.
:-/

Pierwsze co bym zrobi to przestawi si na 64-bitowy system i da 8GB ram.
Sam zreszt na takim zestawie DTP robi: E8400, 8GB pamici i faktycznie dwa
zwyke dyski 7200 rpm w RAID0.

(ciach...)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Doskonao jest osignita, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale   ]

Data: 2011-07-27 16:09:50
Autor: Buniek
[...]

Bardziej mi chodzi o oglna rensposywnosc systemu ale to czu jak si bardzo duo ich odpala.

Pierwsze co bym zrobi to przestawi si na 64-bitowy system i da 8GB ram.
Sam zreszt na takim zestawie DTP robi: E8400, 8GB pamici i faktycznie dwa
zwyke dyski 7200 rpm w RAID0.

Tak ramu nigdy za wielem to pewnie by najbardziej pomogo + WIN7 x64.  Jakos a to nie wpadem ale moe dlatego ze rozmawialimy o dyskach.

Buniek

Data: 2011-07-27 16:11:01
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Bardziej mi chodzi o oglna rensposywnosc systemu ale to czu jak si bardzo duo ich odpala.

w sensie aplikacji  n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet poczty itp.

Buniek

Data: 2011-07-27 16:48:26
Autor: Przemysaw Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:11:01 +0200, Buniek napisa(a):

Bardziej mi chodzi o oglna rensposywnosc systemu ale to czu jak si bardzo duo ich odpala.

w sensie aplikacji  n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet poczty itp.

Standardowy zestaw u mnie:
- Thunderbird
- 40tude Dialog
- Firefox
- Google Chrome
- Bridge CS3 (2 - 3 okna rednio)
- InDesign CS3 (ze 2 - 3 dokumenty, do 60 stron kady)
- Illustrator CS3 (te ze 2 - 3 grafiki rednio)
- Photoshop CS3 (ze 2 - 3 grafiki tak po 50-80 MB kade)
- Acrobat 8 Pro (1 - 2 dokumenty)
- Distiller
- Miranda
- Skype
- MS Outlook 2010
- MS Word 2010
- foobar2000
- Comodo Internet Security
- Comarch CDN XL

Jak pisaem - wszystko na Core 2 Duo E8400 (bez podkrcania), 8GB ram, dwch
dyskach spitych w RAID0. Pracuje si komfortowo i jakich specjalnych
powodw do narzeka na responsywno systemu nie widz.

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Cynizm - sposb przyjmowania ycia takim, jakie ono jest.                ]

Data: 2011-07-27 16:48:26
Autor: Przemysaw Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:09:50 +0200, Buniek napisa(a):

[...]

Responsywno systemu wzronie przy tej samej iloci aplikacji i otwartych
dokumentw przy wikszej iloci dostpnej pamici operacyjnej i
dwurdzeniowym procesorze, czy przy czterordzeniowym procesorze, tej samej,
co obecnie iloci pamici i szybszym dysku? :)

Wtkotwrca tak Ci zasugerowa i tyle. :D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jak mawia stare przysowie: Kto nie ma szczcia w kartach, ten nie ma   ]

Data: 2011-07-27 18:25:51
Autor: z
Przemysaw Ryk pisze:

Wtkotwrca tak Ci zasugerowa i tyle. :D

Stanowczo bd si trzyma wymiany dysku (dyskw). Stary si sypie i ju swoje przey.
Jeli bdzie wicej kasy to kupi si nastpny komp i zatrudni nastpne 2 rce do pracy :-)

Data: 2011-07-27 21:05:01
Autor: Przemysaw Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 18:25:51 +0200, z napisa(a):

Stanowczo bd si trzyma wymiany dysku (dyskw). Stary si sypie i ju swoje przey.
Jeli bdzie wicej kasy to kupi si nastpny komp i zatrudni nastpne 2 rce do pracy :-)

Twoja decyzja. :)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Co jak co, ale trzy yczenia din z butelki zawsze spenia: dziewczyny   ]

Data: 2011-07-27 19:30:27
Autor: januszek
[...]

IMO kilka dysków, osobny na system, osobny na dane i osobny na pliki temp.

j.

Data: 2011-07-27 19:37:31
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-07-27 10:22, z wrote:
Przymierzam się do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

Dystrybutorzy dają 36 miesięcy rękojmii, dobry sprzedawca może (nie musi) dać tyle samo.

BTW. To jest EOL - produkt nie jest produktowany.

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

Data: 2011-07-27 21:52:06
Autor: z
Rafał Łukawski pisze:

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

640+360=1000zł :-(
SSD+W7

Data: 2011-07-28 00:35:54
Autor: Przemysaw Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 21:52:06 +0200, z napisa(a):

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

640+360=1000z :-(
SSD+W7

Przejcie z 4GB na 8GB pamici i 64-bitowy system. Przy obecnym dysku
(zakadam, e jaki 7200 rpm). Zobaczysz, e pracowa si bdzie jednak
inaczej. :)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Zaledwie p metra dzieli poklepanie po plecach do kopa w dup.          ]

Data: 2011-07-28 09:27:41
Autor: z
Przemysaw Ryk pisze:

Przejcie z 4GB na 8GB pamici i 64-bitowy system. Przy obecnym dysku
(zakadam, e jaki 7200 rpm). Zobaczysz, e pracowa si bdzie jednak
inaczej. :)

Dysk i tak musz kupi
HDD(170z) + W7(360z) + 2x2GDDR2(200z) = 730 z :-(
Co mi si wydaje e przeczekam za te 170 z a jeszcze troch ceny spadn :-)

Data: 2011-07-28 07:19:11
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-07-27 21:52, z wrote:
Rafał Łukawski pisze:

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

640+360=1000zł :-(

60GB kosztuje jakies 360-370 (vertex 2)
90GB ok 580 (vertex 2 OCZ)

dysk 1TB - ok 200zł (7200 Seagate)

SSD+W7
XP takze mozna skonfigurowac pod SSD, wsparcie TRIM jest bodajze przez zewnetrzny program (subiektywnie moje XP dzialalo szybciej na SSD niz W7, aczkolwiek trudno tu o obiektywna ocene bez dokladnych testow, weryfikacji srodowiska itp).

Vertexy maja sens wtedy, gdy masz aplikacje, ktore faktycznie moga duzo pisac i czytac z dysku, W przypadku ograniczonej ilosci zapisow mozna z cena jeszcze troche zejsc.

WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?