WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?

Data: 2011-07-27 10:22:36
Autor: z
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Przymierzam się do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS
W każdym sklepie jednak słyszę coś innego
- 3 lata gwarancji
- 3 lata gwarancji + za 150 zł 5 lat
- 5 lat gwarancji normalnie w cenie

Nowsze:
WD VelociRaptor 450 GB WD4500HLHX Serial ATA (32MB)
WD VelociRaptor 600 GB WD6000HLHX Serial ATA (32MB)
Już wszędzie piszą o 3 latach
Jak jest w praktyce?

PS. Dysk pod WinXP, obrĂłbka (czasem duĹźych) plikĂłw graficznych.
Jeśli będzie 5 lat gwarancji to kasa się znajdzie :-)

Data: 2011-07-27 11:18:09
Autor: Arkady
W dniu 2011-07-27 10:22, z pisze:
[...]

Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

Data: 2011-07-27 11:48:01
Autor: z
W dniu 2011-07-27 11:18, Arkady pisze:

Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

Chyba w innym świecie raczej :-)
Potrzebuję dysk do pracy do już istniejącego systemu i sprzętu.
I tak muszę jakiś kupić bo obecny już po gwarancji i niedomaga.
Jako że dysk jest (jak zawsze) "wąskim gardłem" szukam jak najszybszego.
SSD odpada bo drożej i musiałbym zakupić W7.
Pojemność 150GB w zupełności mi wystarcza na system i obecnie obrabiane pliki. Archiwizacja oczywiście na innych dyskach.
Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

PS. Podobno obecne Raptory już się nie grzeją i nie hałasują jak kiedyś :-)

Data: 2011-07-27 13:10:58
Autor: mk_102
UĹźytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0omsg$a2$1@inews.gazeta.pl...

Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz bezpośrednio na stronie Western Digital.

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-07-27 11:31:44
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
mk_102 napisa?(a):

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz bezpośrednio na stronie Western Digital.

Mylisz pojecia. Jest tak: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-07-27 15:32:06
Autor: mk_102
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
UĹźytkownik "januszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnj2vtp7.1r6j.januszek@gimli.mierzwiak.com...

mk_102 napisa?(a):

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli reklamujesz
bezpośrednio na stronie Western Digital.

Mylisz pojecia. Jest tak:
http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

Nic nie mylę. Patrz punkt 4 w twoim linku. Ja występuję jako firma i kupuję u dystrybutora z 3 letnią rękojmią.
Konsument kupując u mnie ma zgodnie z prawem 2 lata niezgodności towaru z umową, lub może skorzystać z 5-letniej gwarancji WD reklamując bezpośrednio na ich stronie.

Pozdrawiam
MK

Data: 2011-07-27 19:27:21
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
mk_102 napisa?(a):

Nic nie mylę. Patrz punkt 4 w twoim linku. Ja występuję jako firma i kupuję u dystrybutora z 3 letnią rękojmią.

To *TY*. Doradzałeś jednak komuś *innemu*.

Konsument kupując u mnie ma zgodnie z prawem 2 lata niezgodności towaru z umową, lub może skorzystać z 5-letniej gwarancji WD reklamując bezpośrednio na ich stronie.

"Ma zgodnie z prawem"... wybacz ale to znowu bełkot a nie precyzyjne określenie problemu... ;)

j.

Data: 2011-07-28 10:09:23
Autor: mk_102
UĹźytkownik "januszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnj30pl1.1u7h.januszek@gimli.mierzwiak.com...

To *TY*. Doradzałeś jednak komuś *innemu*.
Ja nic nie doradzałem, tylko informowałem.

"Ma zgodnie z prawem"... wybacz ale to znowu bełkot a nie precyzyjne
określenie problemu... ;)

A mnie się wydaje że to ty tworzysz problemy tam gdzie ich nie ma.
Wątkotwórca chciał się dowiedzieć na jak długą gwarancję może liczyć i otrzymał odpowiedź.
Jeżeli jest konsumentem a nie firmą to 2 lata niezgodności towaru z umową lub (u mnie i pewnie w innych firmach podobnie) 3 lata gwarancji.
Niezależnie od tego 5 lat gwarancji WD reklamując wadliwy towar na ich stronie.
Czego jeszcze nie rozumiesz?
MK

Data: 2011-08-05 16:28:54
Autor: Marek Dyjor
mk_102 wrote:
UĹźytkownik "z"  napisał w wiadomości grup

Jeśli faktycznie 5 lat gwarancji to przeboleję wydatek.

Jest 3 lata rękojmi u dystrybutora, lub 5 lat gwarancji jeżeli
reklamujesz bezpośrednio na stronie Western Digital.

co jest szybki i przyjemne. nawet jest opcja że dysk wysyłają zanim odeślesz uszkodzony.

Data: 2011-07-28 11:08:27
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.07.2011 11:18, Arkady pisze:
Ty chyba zyjesz w innej epoce 300GB 1-2TB to dzis standard

Co to znaczy "standard"?

Po pierwsze, VelociRaptory występują właśnie w mniejszych
pojemnościach, bo ze względu na swoją wydajność są drogie.

Po drugie, do stworzenia macierzy bardziej przyda się kilka
dysków mniejszej pojemności, niż mniej, ale pojemniejszych.

Po trzecie, nie każdy ma takie potrzeby. Po co kupować dysk
2 TB, jeżeli komuś wystarcza 500 GB albo nawet mniej?

Data: 2011-07-27 11:29:31
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
z napisa?(a):

Jak jest w praktyce?

Popros o numer seryjny dysku i zweryfikuj na http://support.wdc.com/warranty/

j.

Data: 2011-07-27 13:08:38
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Przymierzam się do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

Same modele dysków świadczą o tym iz wiesz czego potrzebujesz od systemu dyskowego.
Natomiast zastanawiam się czy nie lepiej kupić 2 lub 3  szt.  500 GB 7200 32 MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego raptora
Z czasem dostępu nie będzie juĹź tak kolorowo ale, nie wiem co robisz a sprzęcie tam gdzie potrzeby czas dostepu raptor moze wypasc lepiej lecz SSD jest tu najlepsze ale najdroĹźsze chyba ze przeliczymy na czas dostępu tu moĹźe wyjść ze tańszy .  JeĹźeli obrabiasz porostu duĹźe pliki np. Video Raid 0 z wolniejszych dyskĂłw będzie chyba lepszym wyborem pod względem wydajności.

Buniek

Data: 2011-07-27 11:33:52
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Buniek napisa?(a):

Natomiast zastanawiam się czy nie lepiej kupić 2 lub 3  szt.  500 GB 7200 32 MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego raptora

W szczegolnych zastosowaniach. W innych bedzie kilka razy wolniej. Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac dobor dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej reszty konfiguracji.

j.

Data: 2011-07-27 14:27:39
Autor: Buniek
[...]

Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac
dobĂłr dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej
reszty konfiguracji.

Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ?? oczywiście nie warto ładować ssd do kompa który będzie pełnił role DNS (w firmie) bo szkoda wydajności i jest to za drogie, ale szybszy by był o ile można byłoby to zmierzyć w takim rozwiązaniu.

Buniek

Data: 2011-07-27 19:29:08
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Buniek napisa?(a):

Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

Mogę. Wolumin raid podziel na partycję a potem kopiuj z jednej na drugą ;)

Gdzie SSD wypadnie gorzej niĹź dysk tradycyjny ??

Czy ja pisałem o SSD? Ale odpowiem - wypadnie gorzej tam gdzie liczy sie cena magazynowania 1GB danych... ;)

j.

Data: 2011-07-28 00:57:32
Autor: Buniek
[...]

Mam w domu R0 z 3 dyskow 500 GB + "zwykly" 320 GB sprawdze jak to wyglada nie czesto kopuje z partycji na partyjce na raid jest systemowa + dane + dodatkowy dysk na backup ale sam jestem ciekaw wynikow.

Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ??

Czy ja pisałem o SSD? Ale odpowiem - wypadnie gorzej tam gdzie liczy sie
cena magazynowania 1GB danych... ;)

he he troche naciagane ale zgadzam sie prawdziwe :)

Buniek

Data: 2011-07-28 02:38:04
Autor: Animka
W dniu 2011-07-28 00:57, Buniek pisze:
Mam w domu R0 z 3 dyskow 500 GB + "zwykly" 320 GB sprawdze jak to wyglada
nie czesto kopuje z partycji na partyjce na raid jest systemowa + dane +
dodatkowy dysk na backup ale sam jestem ciekaw wynikow.

Ale musisz te dyski podłączać, odłączać. Ja na swój skopiowałam najważniejsze pliki i położyłam go na półce w szafie. Na dysku w komputerze utworzyłam sobie trzecią partycje na backupy Microsoftu czyli kopie systemu, żeby mi się to nie plątało tam gdzie nie trzeba.

--
animka

Data: 2011-07-28 09:24:26
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 28 Jul 2011 02:38:04 +0200, Animka napisał(a):

[...]

A Ty zając znów bez czapki…

[ Los uśmiecha się do ludzi. A potem ich zdradza.                          ]
[                                     (Mogaba, Glen Cook "Ĺťołnierze Ĺťyją") ]

Data: 2011-08-04 07:20:44
Autor: ggs

"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:14w1zx52cxxnq$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Dnia Thu, 28 Jul 2011 02:38:04 +0200, Animka napisał(a):

[..............................]

A Ty zając znów bez czapki…

LOL - jak dla mnie - cytat tygodnia:-)

pozdr.
 -- G

Data: 2011-07-27 14:17:24
Autor: z
W dniu 2011-07-27 13:08, Buniek pisze:
JeĹźeli obrabiasz porostu duĹźe pliki
np. Video Raid 0 z wolniejszych dysków będzie chyba lepszym wyborem pod
względem wydajności.

Pliki masakrycznie duże nie są. 100 mega max.
Programy mogłyby trochę mniej mulić. Corel, Acrobat, Photoshop...
Win XP CoreDuo E8400 + 4(=3,20)GBRam
Jak widać można tylko dać szybszy dysk albo kopić nowy komp.

Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
170+170+100=440 zł
VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
Mam dylemat :-)

PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest tu nieistotna.

Data: 2011-07-27 14:38:51
Autor: Buniek
[...]

Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to moĹźna  w jego miejsce wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic róşnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są juĹź dość drogie.

Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
Na pewno sobie poradzisz jak cos to trochę gogle i dasz rade.

Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
To zależy od płyty w kompie, jest duża szansa ze masz możliwość zbudowania raid`a na obecnej bez konieczności dokupienia kolejnego, podaj model płyty.

170+170+100=440 zł -- Samsunga 500 GB można mieć za 140 pln nowego.
VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
Mam dylemat :-)

PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest tu nieistotna.

Jak się mieścisz to faktycznie nie ma znaczenia.

Buniek

Data: 2011-07-27 15:03:58
Autor: z
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
W dniu 2011-07-27 14:38, Buniek pisze:

Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można w jego miejsce
wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic
różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

Pracowałem rok temu na qadzie 4x2,5 a na sąsiednim biurku stał właśnie E8400 2x3.0. Jakoś nie mam przekonania. Ciągle te rdzenie się leniły chociaż komp dostawał w palnik. Może w innym zastosowaniu quad ma sens.
Moim zdaniem więcej Ramu (nie da się XP) lub szybszy dysk.

,
podaj model płyty.
Asus P5KC Green. Z tego co się dowiedziałem od pracodawcy (który jeszcze mniej kuma niż ja) że nie ma raida lub jest walnięty. Podobno dostawca coś w tym temacie ściemniał.

Data: 2011-07-27 15:38:24
Autor: Przemysław Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 14:38:51 +0200, Buniek napisał(a):

(ciach...)
Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można  w jego miejsce wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

Stłaszcnie dużo mu ten Core Quad da przy Photoshopie, Acrobacie czy Corelu.
No dopał będzie tak stłaszliwy, że się będzie można ze śmiechu przewrócić.
:-/

Pierwsze co bym zrobił to przestawił się na 64-bitowy system i dał 8GB ram.
Sam zresztą na takim zestawie DTP robię: E8400, 8GB pamięci i faktycznie dwa
zwykłe dyski 7200 rpm w RAID0.

(ciach...)

[ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale   ]
[ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia.              (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2011-07-27 16:09:50
Autor: Buniek
[...]

Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo dużo ich odpala.

Pierwsze co bym zrobił to przestawił się na 64-bitowy system i dał 8GB ram.
Sam zresztą na takim zestawie DTP robię: E8400, 8GB pamięci i faktycznie dwa
zwykłe dyski 7200 rpm w RAID0.

Tak ramu nigdy za wielem to pewnie by najbardziej pomogło + WIN7 x64.  Jakos a to nie wpadłem ale może dlatego ze rozmawialiśmy o dyskach.

Buniek

Data: 2011-07-27 16:11:01
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo dużo ich odpala.

w sensie aplikacji  n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet poczty itp.

Buniek

Data: 2011-07-27 16:48:26
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:11:01 +0200, Buniek napisał(a):

Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo dużo ich odpala.

w sensie aplikacji  n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet poczty itp.

Standardowy zestaw u mnie:
- Thunderbird
- 40tude Dialog
- Firefox
- Google Chrome
- Bridge CS3 (2 - 3 okna średnio)
- InDesign CS3 (ze 2 - 3 dokumenty, do 60 stron każdy)
- Illustrator CS3 (też ze 2 - 3 grafiki średnio)
- Photoshop CS3 (ze 2 - 3 grafiki tak po 50-80 MB każde)
- Acrobat 8 Pro (1 - 2 dokumenty)
- Distiller
- Miranda
- Skype
- MS Outlook 2010
- MS Word 2010
- foobar2000
- Comodo Internet Security
- Comarch CDN XL

Jak pisałem - wszystko na Core 2 Duo E8400 (bez podkręcania), 8GB ram, dwóch
dyskach spiętych w RAID0. Pracuje się komfortowo i jakichś specjalnych
powodów do narzekań na responsywność systemu nie widzę.

[ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest.                ]
[                            (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

Data: 2011-07-27 16:48:26
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:09:50 +0200, Buniek napisał(a):

[...]

Responsywność systemu wzrośnie przy tej samej ilości aplikacji i otwartych
dokumentów przy większej ilości dostępnej pamięci operacyjnej i
dwurdzeniowym procesorze, czy przy czterordzeniowym procesorze, tej samej,
co obecnie ilości pamięci i szybszym dysku? :)

[...]

Wątkotwórca tak Cię zasugerował i tyle. :D

[ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma   ]
[ pieniędzy na miłość...                              (znalezione w necie) ]

Data: 2011-07-27 18:25:51
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:

Wątkotwórca tak Cię zasugerował i tyle. :D

Stanowczo będę się trzymał wymiany dysku (dysków). Stary się sypie i już swoje przeżył.
Jeśli będzie więcej kasy to kupi się następny komp i zatrudni następne 2 ręce do pracy :-)

Data: 2011-07-27 21:05:01
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 18:25:51 +0200, z napisał(a):

Stanowczo będę się trzymał wymiany dysku (dysków). Stary się sypie i już swoje przeżył.
Jeśli będzie więcej kasy to kupi się następny komp i zatrudni następne 2 ręce do pracy :-)

Twoja decyzja. :)

[ Co jak co, ale trzy życzenia dżin z butelki zawsze spełnia: dziewczyny   ]
[ są piękniejsze, kumpli jest więcej i zaczynamy umieć śpiewać...          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-07-27 19:30:27
Autor: januszek
[...]

IMO kilka dyskĂłw, osobny na system, osobny na dane i osobny na pliki temp.

j.

Data: 2011-07-27 19:37:31
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-07-27 10:22, z wrote:
Przymierzam się do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

Dystrybutorzy dają 36 miesięcy rękojmii, dobry sprzedawca może (nie musi) dać tyle samo.

BTW. To jest EOL - produkt nie jest produktowany.

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

Data: 2011-07-27 21:52:06
Autor: z
Rafał Łukawski pisze:

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

640+360=1000zł :-(
SSD+W7

Data: 2011-07-28 00:35:54
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 21:52:06 +0200, z napisał(a):

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

640+360=1000zł :-(
SSD+W7

Przejście z 4GB na 8GB pamięci i 64-bitowy system. Przy obecnym dysku
(zakładam, że jakiś 7200 rpm). Zobaczysz, że pracować się będzie jednak
inaczej. :)

[ Zaledwie pół metra dzieli poklepanie po plecach do kopa w dupę.          ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-07-28 09:27:41
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:

Przejście z 4GB na 8GB pamięci i 64-bitowy system. Przy obecnym dysku
(zakładam, że jakiś 7200 rpm). Zobaczysz, że pracować się będzie jednak
inaczej. :)

Dysk i tak muszę kupić
HDD(170zł) + W7(360zł) + 2x2GDDR2(200zł) = 730 zł :-(
Coś mi się wydaje że przeczekam za te 170 zł aż jeszcze trochę ceny spadną :-)

Data: 2011-07-28 07:19:11
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-07-27 21:52, z wrote:
Rafał Łukawski pisze:

IMHO najlepsze przyspieszenie typowego PC to 60-120SDD + tani HDD np 1TB.

640+360=1000zł :-(

60GB kosztuje jakies 360-370 (vertex 2)
90GB ok 580 (vertex 2 OCZ)

dysk 1TB - ok 200zł (7200 Seagate)

SSD+W7
XP takze mozna skonfigurowac pod SSD, wsparcie TRIM jest bodajze przez zewnetrzny program (subiektywnie moje XP dzialalo szybciej na SSD niz W7, aczkolwiek trudno tu o obiektywna ocene bez dokladnych testow, weryfikacji srodowiska itp).

Vertexy maja sens wtedy, gdy masz aplikacje, ktore faktycznie moga duzo pisac i czytac z dysku, W przypadku ograniczonej ilosci zapisow mozna z cena jeszcze troche zejsc.

WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?