WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?

Data: 2011-07-27 13:08:38
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Przymierzam siÄ™ do zakupu takiego dysku
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS lub
WD VelociRaptor 150 GB WD1500HLFS

Same modele dysków świadczą o tym iz wiesz czego potrzebujesz od systemu dyskowego.
Natomiast zastanawiam siÄ™ czy nie lepiej kupić 2 lub 3  szt.  500 GB 7200 32 MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego raptora
Z czasem dostÄ™pu nie bÄ™dzie juĹĽ tak kolorowo ale, nie wiem co robisz a sprzÄ™cie tam gdzie potrzeby czas dostepu raptor moze wypasc lepiej lecz SSD jest tu najlepsze ale najdroĹĽsze chyba ze przeliczymy na czas dostÄ™pu tu moĹĽe wyjść ze taĹ„szy .  JeĹĽeli obrabiasz porostu duĹĽe pliki np. Video Raid 0 z wolniejszych dyskĂłw bÄ™dzie chyba lepszym wyborem pod wzglÄ™dem wydajnoĹ›ci.

Buniek

Data: 2011-07-27 11:33:52
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Buniek napisa?(a):

Natomiast zastanawiam siÄ™ czy nie lepiej kupić 2 lub 3  szt.  500 GB 7200 32 MB cache i spiąć je RAID 0. transfery uzyskasz lepsze od pojedynczego raptora

W szczegolnych zastosowaniach. W innych bedzie kilka razy wolniej. Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac dobor dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej reszty konfiguracji.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-07-27 14:27:39
Autor: Buniek
[...]

Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

Wszystko zalezy od tego co konkretnie bedzie robione. Krotko mowiac
dobĂłr dysku zalezy od tego do czego ma byc uzywany oraz od ogolnej
reszty konfiguracji.

Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ?? oczywiście nie warto ładować ssd do kompa który będzie pełnił role DNS (w firmie) bo szkoda wydajności i jest to za drogie, ale szybszy by był o ile można byłoby to zmierzyć w takim rozwiązaniu.

Buniek

Data: 2011-07-27 19:29:08
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Buniek napisa?(a):

Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to sprawdzę (mam możliwość stworzenia środowisk testowych).

MogÄ™. Wolumin raid podziel na partycjÄ™ a potem kopiuj z jednej na drugÄ… ;)

Gdzie SSD wypadnie gorzej niĹĽ dysk tradycyjny ??

Czy ja pisałem o SSD? Ale odpowiem - wypadnie gorzej tam gdzie liczy sie cena magazynowania 1GB danych... ;)

j.

Data: 2011-07-28 00:57:32
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Możesz wskazać gdzie będzie wolniej kilka razy. Jak będę w stanie to
sprawdzę (mam możliwo¶ć stworzenia ¶rodowisk testowych).

Mogę. Wolumin raid podziel na partycję a potem kopiuj z jednej na drug± ;)

Mam w domu R0 z 3 dyskow 500 GB + "zwykly" 320 GB sprawdze jak to wyglada nie czesto kopuje z partycji na partyjce na raid jest systemowa + dane + dodatkowy dysk na backup ale sam jestem ciekaw wynikow.

Gdzie SSD wypadnie gorzej niż dysk tradycyjny ??

Czy ja pisałem o SSD? Ale odpowiem - wypadnie gorzej tam gdzie liczy sie
cena magazynowania 1GB danych... ;)

he he troche naciagane ale zgadzam sie prawdziwe :)

Buniek

Data: 2011-07-28 02:38:04
Autor: Animka
W dniu 2011-07-28 00:57, Buniek pisze:
Mam w domu R0 z 3 dyskow 500 GB + "zwykly" 320 GB sprawdze jak to wyglada
nie czesto kopuje z partycji na partyjce na raid jest systemowa + dane +
dodatkowy dysk na backup ale sam jestem ciekaw wynikow.

Ale musisz te dyski podłączać, odłączać. Ja na swój skopiowałam najważniejsze pliki i położyłam go na półce w szafie. Na dysku w komputerze utworzyłam sobie trzecią partycje na backupy Microsoftu czyli kopie systemu, żeby mi się to nie plątało tam gdzie nie trzeba.

--
animka

Data: 2011-07-28 09:24:26
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 28 Jul 2011 02:38:04 +0200, Animka napisał(a):

[...]

A Ty zając znów bez czapki…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Los uĹ›miecha siÄ™ do ludzi. A potem ich zdradza.                          ]

Data: 2011-08-04 07:20:44
Autor: ggs

"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:14w1zx52cxxnq$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Dnia Thu, 28 Jul 2011 02:38:04 +0200, Animka napisał(a):

[..............................]

A Ty zając znów bez czapki…

LOL - jak dla mnie - cytat tygodnia:-)

pozdr.
 -- G

Data: 2011-07-27 14:17:24
Autor: z
W dniu 2011-07-27 13:08, Buniek pisze:
JeĹĽeli obrabiasz porostu duĹĽe pliki
np. Video Raid 0 z wolniejszych dysków będzie chyba lepszym wyborem pod
względem wydajności.

Pliki masakrycznie duĹĽe nie sÄ…. 100 mega max.
Programy mogłyby trochę mniej mulić. Corel, Acrobat, Photoshop...
Win XP CoreDuo E8400 + 4(=3,20)GBRam
Jak widać można tylko dać szybszy dysk albo kopić nowy komp.

Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
170+170+100=440 zł
VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
Mam dylemat :-)

PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest tu nieistotna.

Data: 2011-07-27 14:38:51
Autor: Buniek
[...]

Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci maĹ‚o to moĹĽna  w jego miejsce wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te sÄ… juĹĽ dość drogie.

Trzeba się w końcu nauczyć konfigurować Raid :-)
Na pewno sobie poradzisz jak cos to trochÄ™ gogle i dasz rade.

Potrzebny będzie kontroler - 100zł?
To zależy od płyty w kompie, jest duża szansa ze masz możliwość zbudowania raid`a na obecnej bez konieczności dokupienia kolejnego, podaj model płyty.

170+170+100=440 zł -- Samsunga 500 GB można mieć za 140 pln nowego.
VelociRaptor 150 = 480 zł + 5 lat gwarancji
Mam dylemat :-)

PS. Wiem że to dość dziwnie wygląda 150 a 1000 Giga :-) ale pojemność jest tu nieistotna.

Jak się mieścisz to faktycznie nie ma znaczenia.

Buniek

Data: 2011-07-27 15:03:58
Autor: z
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
W dniu 2011-07-27 14:38, Buniek pisze:

Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można w jego miejsce
wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic
różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te są już dość drogie.

Pracowałem rok temu na qadzie 4x2,5 a na sąsiednim biurku stał właśnie E8400 2x3.0. Jakoś nie mam przekonania. Ciągle te rdzenie się leniły chociaż komp dostawał w palnik. Może w innym zastosowaniu quad ma sens.
Moim zdaniem więcej Ramu (nie da się XP) lub szybszy dysk.

,
podaj model płyty.
Asus P5KC Green. Z tego co się dowiedziałem od pracodawcy (który jeszcze mniej kuma niż ja) że nie ma raida lub jest walnięty. Podobno dostawca coś w tym temacie ściemniał.

Data: 2011-07-27 15:38:24
Autor: Przemysław Ryk
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Dnia Wed, 27 Jul 2011 14:38:51 +0200, Buniek napisał(a):

(ciach...)
Kompa masz bardzo dobrego E8400 ale jak ci mało to można  w jego miejsce wlozyc Quad Cora Q6600@3.0 Ghz da rade w okolicach 300 pln zakupic różnica zdecydowana lub nowszego Quada z q9xxx ale te s± już do¶ć drogie.

Stłaszcnie dużo mu ten Core Quad da przy Photoshopie, Acrobacie czy Corelu.
No dopał będzie tak stłaszliwy, że się będzie można ze ¶miechu przewrócić.
:-/

Pierwsze co bym zrobił to przestawił się na 64-bitowy system i dał 8GB ram.
Sam zreszt± na takim zestawie DTP robię: E8400, 8GB pamięci i faktycznie dwa
zwykłe dyski 7200 rpm w RAID0.

(ciach...)

[ Doskonało¶ć jest osi±gnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale   ]
[ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia.              (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2011-07-27 16:09:50
Autor: Buniek
[...]

Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo dużo ich odpala.

Pierwsze co bym zrobił to przestawił się na 64-bitowy system i dał 8GB ram.
Sam zreszt± na takim zestawie DTP robię: E8400, 8GB pamięci i faktycznie dwa
zwykłe dyski 7200 rpm w RAID0.

Tak ramu nigdy za wielem to pewnie by najbardziej pomogło + WIN7 x64.  Jakos a to nie wpadłem ale może dlatego ze rozmawiali¶my o dyskach.

Buniek

Data: 2011-07-27 16:11:01
Autor: Buniek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo dużo ich odpala.

w sensie aplikacji  n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet poczty itp.

Buniek

Data: 2011-07-27 16:48:26
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:11:01 +0200, Buniek napisał(a):

Bardziej mi chodzi o ogólna rensposywnosc systemu ale to czuć jak się bardzo dużo ich odpala.

w sensie aplikacji  n x IE n x FF + adore i cala reszta wymienionych + kliet poczty itp.

Standardowy zestaw u mnie:
- Thunderbird
- 40tude Dialog
- Firefox
- Google Chrome
- Bridge CS3 (2 - 3 okna ¶rednio)
- InDesign CS3 (ze 2 - 3 dokumenty, do 60 stron każdy)
- Illustrator CS3 (też ze 2 - 3 grafiki ¶rednio)
- Photoshop CS3 (ze 2 - 3 grafiki tak po 50-80 MB każde)
- Acrobat 8 Pro (1 - 2 dokumenty)
- Distiller
- Miranda
- Skype
- MS Outlook 2010
- MS Word 2010
- foobar2000
- Comodo Internet Security
- Comarch CDN XL

Jak pisałem - wszystko na Core 2 Duo E8400 (bez podkręcania), 8GB ram, dwóch
dyskach spiętych w RAID0. Pracuje się komfortowo i jakich¶ specjalnych
powodów do narzekań na responsywno¶ć systemu nie widzę.

[ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest.                ]
[                            (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

Data: 2011-07-27 16:48:26
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 16:09:50 +0200, Buniek napisał(a):

[...]

Responsywno¶ć systemu wzro¶nie przy tej samej ilo¶ci aplikacji i otwartych
dokumentów przy większej ilo¶ci dostępnej pamięci operacyjnej i
dwurdzeniowym procesorze, czy przy czterordzeniowym procesorze, tej samej,
co obecnie ilo¶ci pamięci i szybszym dysku? :)

[...]

W±tkotwórca tak Cię zasugerował i tyle. :D

[ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczę¶cia w kartach, ten nie ma   ]
[ pieniędzy na miło¶ć...                              (znalezione w necie) ]

Data: 2011-07-27 18:25:51
Autor: z
Przemysław Ryk pisze:

W±tkotwórca tak Cię zasugerował i tyle. :D

Stanowczo będę się trzymał wymiany dysku (dysków). Stary się sypie i już swoje przeżył.
Je¶li będzie więcej kasy to kupi się następny komp i zatrudni następne 2 ręce do pracy :-)

Data: 2011-07-27 21:05:01
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 27 Jul 2011 18:25:51 +0200, z napisał(a):

Stanowczo będę się trzymał wymiany dysku (dysków). Stary się sypie i już swoje przeżył.
Je¶li będzie więcej kasy to kupi się następny komp i zatrudni następne 2 ręce do pracy :-)

Twoja decyzja. :)

[ Co jak co, ale trzy życzenia dżin z butelki zawsze spełnia: dziewczyny   ]
[ s± piękniejsze, kumpli jest więcej i zaczynamy umieć ¶piewać...          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-07-27 19:30:27
Autor: januszek
WD VelociRaptor 300 GB WD3000HLFS - 5 lat gwarancji ?
z napisa?(a):

Pliki masakrycznie duĹĽe nie sÄ…. 100 mega max.
Programy mogłyby trochę mniej mulić. Corel, Acrobat, Photoshop...
Win XP CoreDuo E8400 + 4(=3,20)GBRam
Jak widać można tylko dać szybszy dysk albo kopić nowy komp.

IMO kilka dyskĂłw, osobny na system, osobny na dane i osobny na pliki temp.

j.