WEKSEL - granice

Data: 2011-06-13 12:17:53
Autor: Xian Mi Mao
WEKSEL - granice
Sluchalem ostatnio wykladu z prawa i bylo o wekslach. Podobnoz
wystarczy napisac na serwetce i jest wazne - jesli tylko sa tam slowa
kluczowe i PODPIS. A sad w ogole potem nie wnika w sens i
sprawiedliwosc takiego dokumentu, traktuje "Z AUTOMATU" jako sluszny i
nalezny do wyegzekwowania!

Troche to frapujace, czyli jak ktos PRZYPADKIEM pozostawi swoj podpis
na czystej kartce (bo np. cwiczyl autograf) to potem mozesz sobie
dodrukowac RESZTE - cyli tresc weksla o zobowiazaniu np. 500 tys.
zlotych - I ON(A) NIC ZROBI? KASA "TWOJA"?

Sasiadka niedawno "beknela" z powodu weksla swojego meza - z dwojka
dzieci musi opuscic mieskanie na Ursynowie... i NIC sie nie da zrobic!

JAKIE sa granice obowiazywania weksla? Jaka maksymalna kwota? Jaka
maksymalna LOGIKA?

Przeciez w dzisiejszych czasach i przy obecnych technologiach
poligraficznych to ZADEN problem sfalszowac taki DOKUMENT! I zaden
biegly tego nie dojdzie jesli to zrobisz dobrze - a za pol miliona to
"warto" sie postarac, wiec?

Data: 2011-06-13 21:24:42
Autor: spp
WEKSEL - granice
W dniu 2011-06-13 21:17, Xian Mi Mao pisze:

[...]

Żadna sensacja - zawsze tak było.

Sasiadka niedawno "beknela" z powodu weksla swojego meza - z dwojka
dzieci musi opuscic mieskanie na Ursynowie... i NIC sie nie da zrobic!

Zaraz zaraz -  weksel przyszedł i ją wyrzucił?
Założę się że jeżeli spłaci zobowiązanie zabezpieczone wekslem to da się zrobić ... :(

[...]

Trzeba uważać na to co się podpisuje - to też obowiązuje od zawsze.

--
spp

Data: 2011-06-13 12:51:47
Autor: Xian Mi Mao
WEKSEL - granice
On Jun 13, 9:24 pm, spp <s...@op.pl> wrote:
> [...]
> dodrukowac RESZTE - cyli tresc weksla o zobowiazaniu np. 500 tys.
> zlotych - I ON(A) NIC ZROBI? KASA "TWOJA"?

Tak, tylko technologie sa craz doskonalsze i coraz latwiej kogos tak
WROBIC!

> [...]

Zaraz zaraz -  weksel przyszedł i ją wyrzucił?
Założę się że jeżeli spłaci zobowiązanie zabezpieczone wekslem to da się

500 tysiecy piechota nie chodzi

> [...]
> "warto" sie postarac, wiec?

Trzeba uważać na to co się podpisuje - to też obowiązuje od zawsze.

Jasne, i trzeba NIE podpisywac PUSTYCH kartek. Prawda?

Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

Data: 2011-06-13 14:56:42
Autor: witek
WEKSEL - granice
On 6/13/2011 2:51 PM, Xian Mi Mao wrote:
Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

ano.

Data: 2011-06-13 21:56:43
Autor: mvoicem
WEKSEL - granice
(13.06.2011 21:51), Xian Mi Mao wrote:
> [...]
>
>  Trzeba uważać na to co się podpisuje - to też obowiązuje od zawsze.

Jasne, i trzeba NIE podpisywac PUSTYCH kartek. Prawda?

To chyba oczywiste :).

Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

Jeżeli ktoś podpisuje puste kartki i zostawia byle gdzie, to jasne że pierońsko łatwe.

p. m.

Data: 2011-06-13 14:43:16
Autor: Xian Mi Mao
WEKSEL - granice
On Jun 13, 9:56 pm, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:
> Jasne, i trzeba NIE podpisywac PUSTYCH kartek. Prawda?

To chyba oczywiste :).

> Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

Je eli kto podpisuje puste kartki i zostawia byle gdzie, to jasne e
piero sko atwe.

Tak, ale i bez pustych kartek - chodzi o manipulacje technikami
poligraficznymi...

Data: 2011-06-14 00:06:46
Autor: mvoicem
WEKSEL - granice
(13.06.2011 23:43), Xian Mi Mao wrote:
[...]

Rozwiń, co to jest manipulacja technikami poligraficznymi?

p. m.

Data: 2011-06-14 08:10:25
Autor: Andrzej Ława
WEKSEL - granice
W dniu 14.06.2011 00:06, mvoicem pisze:

Tak, ale i bez pustych kartek - chodzi o manipulacje technikami
poligraficznymi...

Rozwiń, co to jest manipulacja technikami poligraficznymi?

Skan podpisu na np. fakturze -> wydruk na dobrej kolorowej drukarce
ładnego weksla z wklejonym podpisem.

Do wykrycia, ale też statystycznie część takich afer przejdzie do stadia
egzekucji komorniczej.

Data: 2011-06-14 08:13:49
Autor: Maruda
WEKSEL - granice
W dniu 2011-06-14 08:10, Andrzej Ława pisze:
Do wykrycia, ale też statystycznie część takich afer przejdzie do stadia
"stadium". Nieodmienne.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-14 08:52:43
Autor: Andrzej Ława
WEKSEL - granice
W dniu 14.06.2011 08:13, Maruda pisze:
W dniu 2011-06-14 08:10, Andrzej Ława pisze:
Do wykrycia, ale też statystycznie część takich afer przejdzie do stadia
"stadium". Nieodmienne.

O rany, przecieĹź wiem... Nie, nie mam pretensji do Ciebie - po prostu
zastanawiam się, jak mi się udało takiego babola strzelić? ;)

Chyba nie powinienem dotykać klawiatury przez 10-tą ;->

Data: 2011-06-14 10:18:39
Autor: Maruda
WEKSEL - granice
W dniu 2011-06-14 08:52, Andrzej Ława pisze:
[...]

.... iiitam...
nie dotykać klawiatury bez porannego klina, ot-co.
(uwierz starszemu)

(Ja-tam, do porannej kawy pitej ok. g. 6-ej aplikuję (Ĺźeby nie było OT)   50ml whisky, rumu, a z braku-laku i czyściochy.)

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-13 23:11:45
Autor: Ikselka
WEKSEL - granice
Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:51:47 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę? Jesli się faktycznie nie podpisywało weksla, to niezapłacenie 500000 chyba
warte jest zażądania ekspertyzy grafologicznej i daktyloskopijnej w
laboratorium specjalistycznym?
http://www.kryminalistyka.fr.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=4476
Dla hobbystow:
http://cities.eu.org/attachments/068_PL_Forensic-exp.pdf
:-)
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

Data: 2011-06-13 14:47:20
Autor: Xian Mi Mao
WEKSEL - granice
On Jun 13, 11:11 pm, Ikselka <iks...@gazeta.pl> wrote:
> Jednak co z tym, JAKIE TO PIERONSKO LATWE DO SFALSZOWANIA???????

Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę?

Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

P.S. Jakos nikt nie nakreslil tu jakie sa GRANICE obowiazywania
weksla? Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez? Jaki okolicznosci,
czy sad moze byc zmuszony do zbadania prawdopodobienstwa sytuacji?
Pytan mozna zadac jeszcze wiecej.

Data: 2011-06-14 00:05:45
Autor: Ikselka
WEKSEL - granice
Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:47:20 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

[...]

Powtarzam link: http://www.kryminalistyka.fr.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=4476 "Ninhydryna jest w stanie ujawnić ślady na kartce po 30 latach, a laser
argonowy nawet do 40 lat... ale tak jak powiedziałem wiele zależy od
warunków w jakich powstał ślad i w jaki sposób doszło do jego naniesienia,
a nadto ile substancji było na palcu, który dotykał kartki..."

Data: 2011-06-14 00:08:00
Autor: Bydlę
WEKSEL - granice
On 2011-06-13 23:47:20 +0200, Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> said:

[...]

Ramy czasowe.
Po końcu świata będą nieważne.

Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez?

To zależy od wielkości weksla.
Im większy, tym większą kwotę da się wpisać.

Jaki okolicznosci,
czy sad moze byc zmuszony do zbadania prawdopodobienstwa sytuacji?

Sam pisałeś, że nie.
I nic się nie zmieniło.

Pytan mozna zadac jeszcze wiecej.

Tak, bo to temat rzeka.
Ale podstawowe odpowiedzi znajdziejsz na wikipedi pod hasłem weksel.

--
Bydlę

Data: 2011-06-14 07:49:19
Autor: Liwiusz
WEKSEL - granice
W dniu 2011-06-14 00:08, Bydlę pisze:

Jakie sumy, czy np. miliard zlotych tez?

To zależy od wielkości weksla.
Im większy, tym większą kwotę da się wpisać

Chodzi Ci o to, że powierzchnia weksla jest skorelowana z maksymalną sumą, czy jak? Rozwiń, proszę ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 08:16:22
Autor: mvoicem
WEKSEL - granice
(14.06.2011 07:49), Liwiusz wrote:
[...]

No niewątpliwie jest. Żeby wpisać odpowiednią liczbę zer, musi być wystarczająco dużo miejsca do ich napisania :).

p. m.

Data: 2011-06-14 00:09:31
Autor: .B:artek.
WEKSEL - granice
W dniu 13-06-2011 23:47, Xian Mi Mao pisze:
[...]

Ja też co roku widuję zdziwienie u studentów "odkrywających" weksle :)

Jakie sumy? A ile wpiszesz. Może być milion pinćset sto dziwińćset. Znasz jakieś ograniczenia kwotowe w zaciąganiu zobowiązań?

Granica czasowa? Zasadniczo termin płatności weksla (wskazany na wekslu) + 3 letni termin przedawnienia. Ale tak naprawdę granicy nie ma (teoretycznie). Nawet teraz jak znajdziesz staaaary weksel, znajdziesz spadkobierców zobowiązanego do zapłaty i go przedstawisz, to masz szansę uzyskać zapłatę weksla - jeżeli te osoby go dobrowolnie zapłacą lub nie przedstawią zarzutu przedawnienia.

--
..B:artek.

Data: 2011-06-14 00:12:25
Autor: Ikselka
WEKSEL - granice

http://e-prawnik.pl/biznes/papiery-wartosciowe/weksle/odpowiedzi/przedawnienie-weksla.html

Data: 2011-06-14 00:19:42
Autor: Arek
Nie ma granic [Re: WEKSEL - granice]
W dniu 2011-06-13 23:47, Xian Mi Mao pisze:
Tak, ale np. po 6 latach? Troche z tym ciezko wtedy, co nie?

Rok czy 100 lat nie ma znaczenia - sąd ma to w dupie.
Plebs jest od tego by go dymać i nikt nie będzie badał weksla.
Chyba, że będzie to weksel banku lub GSMu - wtedy od razu
trafisz do aresztu za domniemane fałszerstwo.

[...]

Nie ma. Weksel jest jak banknot - możesz wystawić i na miliard.
Ostatni hit to wypisywanie weksli sprzed 1995 roku i windykowanie
ich po dzisiejszej walucie.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-06-14 00:11:08
Autor: .B:artek.
WEKSEL - granice
W dniu 13-06-2011 23:11, Ikselka pisze:
Nie ma fałszerstwa doskonałego. Na wekslu ORYGINALNYM prócz samego podpisu
powinny być TAKŻE odciski palców podpisującego... Czy się mylę?

Dla prawnika - nie powinny. Weksel można podpisać w rękawiczkach albo bez rękawiczek, w ogóle nie dotykając kartki. Poza tym linie papilarne określonej osoby na wekslu nie są przesłanką jego ważności.

--
..B:artek.

Data: 2011-06-14 00:19:39
Autor: Ikselka
WEKSEL - granice
Dnia Tue, 14 Jun 2011 00:11:08 +0200, .B:artek. napisał(a):

[...]

Niby tak.
Na marginesie: czy wobec tego nie byłoby słusznym wprowadzenie na wekslach
także "podpisu papilarnego" - pola pokrytego substancją utrwalającą odcisk
palca osoby podpisującej weksel? To zabezpieczyłoby przed fałszerstwami,
oczywiście wyłączając sytuacje anormalne, kiedy doszło do użycia siły do
zmuszenia kogoś, aby odcisnął palec na wekslu... No ale podpis też można
wymusić.

Poza tym linie papilarne określonej osoby na wekslu nie są przesłanką jego ważności.

Dziwne, bo np dla Policji są jedyną niezbitą przesłanką użycia danego
przedmiotu, więc ich brak na wekslu powinien być przesłanką do jego
zbadania.

Data: 2011-06-14 04:04:00
Autor: Massai
WEKSEL - granice
Ikselka wrote:

> [...]

anormalne, kiedy doszło do użycia siły do zmuszenia kogoś, aby
odcisnął palec na wekslu... No ale podpis też można wymusić.

Obawiam się że podrobienie takowego odcisku (a dokładniej jego
przeniesienie) mogłoby być prostsze niż podrobienie podpisu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-14 07:36:22
Autor: .B:artek.
WEKSEL - granice
W dniu 14-06-2011 00:19, Ikselka pisze:
[...]

Tak jak można przypadkowo się podpisać i z tego podpisu zrobić potem weksel, tak samo można przypadkowo wziąć do ręki kartkę i się na niej podpisać, robiąc z tego weksel później.

--
..B:artek.

Data: 2011-06-14 04:50:53
Autor: Xian Mi Mao
WEKSEL - granice
On Jun 14, 7:36 am, ".B:artek." <ma...@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
Tak jak można przypadkowo się podpisać i z tego podpisu zrobić potem
weksel, tak samo można przypadkowo wziąć do ręki kartkę i się na niej
podpisać, robiąc z tego weksel później.

JEJKU! Ten WEKSEL to jakas ANARCHIA!
Prawo o wekslu powstalo jeszcze przed II Wojna Swiatowa i w
IDENTYCZNEJ postaci (bez jakichkolwiek poprawek) istnieje do dzis. To
ARCHAIZM i to CHOLERNIE NIEBEZPIECZNY! Pora aby Ustawodawca
ZMODERNIZOWAL to prawo - chocby o uwzglednienie obecnych technologii
umozliwiajacych PIEKNE manipulacje i falszerstwa!
Jak to - DLACZEGO???

Ten SKAN i potem wydruk w hiperjakosci to NIC w porownaniu do
ISTNIEJACYCH technik! CHOLERA - chyba nie ma sensu TUTAJ opisywac
INSTRUKTARZU??

Data: 2011-06-14 13:56:39
Autor: mvoicem
WEKSEL - granice
(14.06.2011 13:50), Xian Mi Mao wrote:
[...]

Mógłbyś rozwinąć? Dlaczego weksel to anarchia?

[...]

Wydaje mi się, że technologie umożliwiające manipulacje i fałszerstwa były zawsze. I jakoś świat od tego się nie zawalił. Przeciwnie, wieki całe weksel był bardzo użytecznym środkiem obrotu.

p. m.

Data: 2011-06-14 20:29:48
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
WEKSEL - granice
W dniu 14.06.2011 13:56, mvoicem pisze:

JEJKU! Ten WEKSEL to jakas ANARCHIA!

Mógłbyś rozwinąć? Dlaczego weksel to anarchia?

Chodziło mu zapewne o anachronizm.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-14 23:59:14
Autor: Bydlę
WEKSEL - granice
On 2011-06-14 13:50:53 +0200, Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> said:

[...]

Nie zaglądaj do jakiegokolwiek kościoła.
Tam dopiero mają przeterminowane prawo.
Zwłaszcza pierszych 10...

Jak to - DLACZEGO???

Dlaczego weksle są w użyciu?
Bo to wygodne.

Ten SKAN i potem wydruk w hiperjakosci to NIC w porownaniu do
ISTNIEJACYCH technik!

Ten? Czy tamten?

 CHOLERA - chyba nie ma sensu TUTAJ opisywac
INSTRUKTARZU??

Stokrotko! Jakiś pan do ciebie!

--
Bydlę

Data: 2011-06-14 08:13:25
Autor: Andrzej Ława
WEKSEL - granice
[...]

Niektórzy takowych nie posiadają. I pamiętaj, że odciski nie są wieczne
i nie na wszystkim się muszą zawsze utrzymać. Plus samo podpisanie
dotykania kartki nie wymaga.

Jesli się faktycznie nie podpisywało weksla, to niezapłacenie 500000 chyba
warte jest zażądania ekspertyzy grafologicznej i daktyloskopijnej w
laboratorium specjalistycznym?

Niby tak, ale od kogo potem odzyskać opłatę? Teoretycznie ten, kto
próbował "zrealizować" czek może być nieświadomy fałszerstwa.

Data: 2011-06-13 21:39:37
Autor: Bydlę
WEKSEL - granice
On 2011-06-13 21:17:53 +0200, Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> said:

Sluchalem ostatnio wykladu z prawa i bylo o wekslach.

Było mówione?
;>

Podobnoz

Podobno? Nie wierzysz wykładowcy?
A nam uwierzysz?

wystarczy napisac na serwetce i jest wazne - jesli tylko sa tam slowa
kluczowe i PODPIS.

No, to jest w prawie wekslowym.

 wiec?

Więc tak to działa.

--
Bydlę

Data: 2011-06-13 21:53:21
Autor: Ikselka
WEKSEL - granice
Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:17:53 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

[...]

Sprawa jest prostsza niż się wydaje, bo wystarczy pamiętać o kilku prostych
zasadach: a) własny podpis to nie jest coś, co się ćwiczy na byle czem i zostawia
byle gdzie, w dodatku przypadkiem
b) weksel to WEKSEL i trzeba zdawać sobie sprawę, co się podpisuje (to nie
jest deklaracja udziału w wycieczce krajoznawczej) - sąd własnie to
zakłada, kiedy traktuje sprawę "z automatu" i ma rację; jeszcze czego, zeby
się sąd zajmował czyimiś głupio podpisanymi dokumentami i aspektami owej
głupoty
c) nigdy niczego nie podpisywać in blanco - tę zasadę warto stosować bez
ŻADNYCH wyjątków Przykład:
Kiedyś w LO mojej córki była ważna wywiadówka, na której nie mogliśmy być
ani ja, ani MŚK, a podpisywało się tam oświadczenia o zaznajomieniu z
jakimiś tam ustaleniami Rady Rodziców czy dyrekcji szkoły. Nie będąc obecna
na ww zebraniu umówiłam się z wychowawczynią mego dziecka na dużej przerwie
kilka dni później. Pani przedłużyła lekcję i zostało mało czasu, a nie
miała przygotowanego karteluszka, w zw. z czym poprosiła mnie o podpis in
blanco na pustej kartce - deklarujac, ze wobec konieczności pędzenia na
następną lekcję sama już dopisze stosowną treść... Jej zdziwienie i wręcz
obraza na moje "Pani wybaczy, ale nigdy niczego nie podpisuję in blanco"
były rozbrajające. Tłumaczyla mi, że ona się musi rozliczyć z tych
oświadczeń na przedwczoraj i takie tam, ale nic nie wskórała. Pani spóźniła się na następną lekcję, ale że miała nóż na gardle
(dyrekcja), podyktowała mi naprędce treść oświadczenia, ktore podpisałam i
jej oddałam.

Przekonałam się wtedy, że ludzie naprawdę są sami winni swoich kłopotów -
ona zapewne podpisałaby coś takiego nieznajomej osobie i to w niejednej
podobnej sytuacji...

Data: 2011-06-14 11:01:44
Autor: Adam L.
WEKSEL - granice

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Dnia Mon, 13 Jun 2011 12:17:53 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

c) nigdy niczego nie podpisywać in blanco - tę zasadę warto stosować bez
ŻADNYCH wyjątków

A co jeśli między ostatnią linią tekstu umowy a Twoim podpisem jest odstęp i
można kartkę przyciąć i na wolnym miejscu wpisać weksel?
Albo przy umowie wielostronicowej (dla Twojego bezpieczeństwa) masz się
podpisac na każej stronie umowy?

Adam

Data: 2011-06-14 11:13:38
Autor: Liwiusz
WEKSEL - granice
W dniu 2011-06-14 11:01, Adam L. pisze:

[...]

Takie zagrożenia to nie wina weksla - przecież spreparować można dowolny inny dokument (potwierdzenie wzięcia pożyczki, potwierdzenie zapłaty za coś itp. itd.).

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 11:20:40
Autor: Gotfryd Smolik news
WEKSEL - granice
On Tue, 14 Jun 2011, Adam L. wrote:

[...]

  Widocznie trzeba wpisywać "zetki" :]

  A tak w ogóle, to IMVHO warto dodać że pojawia się rozbieżność między
teorią a praktyką rozważań teoretycznych ;)

  Idzie mi o to (kiedyś mi zwrócono uwagę, chyba na niniejszej grupie),
że z prawnego p. widzenia wekslem nie jest "papier" z podpisem do
którego dopisano potrzebne pola.
  Aby taki "papier" był wekslem a nie próbą oszustwa, przepis wymaga
zamiaru zaciągnięcia zobowiązania.
  Z jednej strony, "papier" z uzupełnionymi polami (choćby w taki
sposób jak piszesz) może być trudny do podważenia.
  Z drugiej, tak przerobiony "papier" przynajmniej formalnie nie zamyka
drogi w postępowaniu z zarzutem przestępstwa.
  Z trzeciej, co wychodzi przy okazji wystawiając weksel (a raczej:
BIORĄC weksel), dobrze by było mieć dowód wykluczający brak dowodu na
spełnienie tego ustawowego wymogu.
  Jakby tak zobowiązani byli uprzejmi manualnie wpisać np. słowo
"zapłacę", byłoby miło ;)
(a przynajmniej tak wychodzi)

pzdr, Gtofryd

Data: 2011-06-14 12:11:51
Autor: Liwiusz
WEKSEL - granice
Jakby tak zobowiązani byli uprzejmi manualnie wpisać np. słowo
"zapłacę", byłoby miło ;)

W ogóle idea odręcznego pisania weksla, a nie posługiwania się jakimiś szablonami to bardzo dobry pomysł
http://www.remitent.pl/weksel-napisany-odrecznie-czemu-nie/1781

Ostatnio mój dłużnik zgodził się na wystawienie weksla. Dałem mu kartkę, podyktowałem co ma napisać i każdy jest zadowolony - ja, bo mam wiarygodny weksel, on, że nie musiał jakichś chorych weksli in blanco "gołych" podpisywać.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-14 11:50:55
Autor: Arek
WEKSEL - granice
[...]

Kara za podrobienie weksla jest jak za podrabianie pieniędzy.
Więc nie wiem czy warto :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-06-14 12:13:31
Autor: Liwiusz
WEKSEL - granice
W dniu 2011-06-14 11:50, Arek pisze:
[...]

Warto, warto. Posiadacz będzie palił głupa, że ma weksel w dobrej wierze, a "sprawca" dawno się rozmyje, jeśli w ogóle kiedykolwiek istniał.

--
Liwiusz

WEKSEL - granice