WINTER

Data: 2013-09-23 08:22:45
Autor: tadeklodz
WINTER
ponieważ planuję zimą jeździć do pracy rowerem 4,7 km w jedną stronę po ulicach miasta więc zastanawiam się nad kupnem opon z kolcami. /wiem jak wyglądają ulice zimą w moim mieście/
W grę wchodzą dwie:
1/ Marathon winter 28x1.6 240 kolców dop obciążenie 90 kg
2/ Snow stud  28x1.5  120 kolców dop obciążenie 85 kg

Ja mam 100 kg i opony z poz 2 są o 50 zł tańsze ale z zeszłego roku.. Jakieś sugestie?  Oczywiście będę jeździł nie tylko do pracy ale w ew. teren mam górala

Data: 2013-09-24 01:27:22
Autor: rmikke
WINTER
W dniu poniedziałek, 23 września 2013 17:22:45 UTC+2 użytkownik tade....@poczta.onet.pl napisał:
[...]

Bierz marathony winter. Ja jeżdżę po mieście na snow studach i już wiem,
że jak uda mi się je wykończyć, to zmienię na marathony winter.
Grubsze klocki w snow studach raczej się w mieście nie przydają,
tylko jeździć ciężej.

A masą własną się nie przejmuj, ważę stofafnascie kilo.

Data: 2013-09-24 01:51:13
Autor: konrad0x42
WINTER
[...]

Kilka zim przejeździłem na Snow Studach (też 28-ki), łączne obciążenie sporo powyżej 100 kg. Do pracy jakieś 12 km miałem w jedną stronę, ale jeździłem sporo po pracy i w weekendy. Ze dwa-trzy kolce zginęły, ale tak to nic więcej się im nie stało. Raz była taka masakryczna gołoledź (mnóstwo wypadków, ludzie masowo zaliczający glebę), że bałem się stawać bo ślizgałem się na butach - jadąc na rowerze czułem się znacznie pewniej ;)
Ale pewnie bym kupił Marathony, gdyby wtedy 28-ki były w sprzedaży...

Pzdr,
K.

Data: 2013-09-27 17:47:32
Autor: Gotfryd Smolik news
WINTER
On Tue, 24 Sep 2013, konrad0x42@gmail.com wrote:

Raz była taka masakryczna gołoledź (mnóstwo wypadków,
ludzie masowo zaliczający glebę),
że bałem się stawać bo ślizgałem się na butach - jadąc
na rowerze czułem się znacznie pewniej ;)

  Polecam śledzenie ofert w Lidlu.
  Zeszłej zimy mieli kolce na buty, rewelacja do chodzenia
po gołoledzi, łatwe do zdejmowania (guma obejmuje
piętę), a trzymają wystarczająco.
  Mogą kolidować z pedałami za zatrzaski, nie wiem bo
nie mam.
  O, te:
http://fanlidla.pl/gazetka/2011.11.03.narty/3390,Kolce,na,buty,raki
  Nie, nie wypowiadam się w kwestii używania ich do biegania :)
(widziałem krytyczne opinie, ale do roweru i chodzenia IMO ++)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-24 07:47:50
Autor: artek
WINTER
W dniu 2013-09-23 17:22, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
[...]
2/ Snow stud  28x1.5  120 kolcĂłw dop obciążenie 85 kg

nie wiem gdzie to wyczytałeś, ale schwalbe podaje nieco większą obciążalność, dla wersji 28" powyżej 100 kg:

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/marathon_winter

Ja mam 100 kg i opony z poz 2 są o 50 zł tańsze ale z zeszłego roku.. Jakieś sugestie?  Oczywiście będę jeĹşdził nie tylko do pracy ale w ew. teren mam gĂłrala

zdecydowanie to:

> 1/ Marathon winter 28x1.6 240 kolcĂłw

snow study mają kolce tylko po bokach, marathon wintery również bliżej środka, co powoduje o wiele mniej poślizgów i znacznie lepszą stabilność jazdy. zwłaszcza przy hamowaniu i na zakrętach, ale również w śniegu ze względu na różnicę w bieżniku
na snowstudach jeździ mi się znacznie gorzej. używam je od ponad 10 lat w dwóch wersjach 26 i 28", obecnie tylko z tyłu - z 5 lat temu dokupiłem marathon wintery, aczkolwiek jedynie na przód - cóż, ekonomia .. taniej wyszło przy dwóch rowerach, a są to bardzo trwałe opony.

--
art3k

Data: 2013-09-24 21:21:27
Autor: Marcin Hyła
WINTER
On 2013-09-23 17:22, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:
[...]

Na snow studach jeździłem z 4-5 zim od 2004 roku, teraz w zimie jeżdżę na marathon winter. Mam wrażenie, że snowstudy są w pewnym sensie _lepsze_ na trudne warunki: mają głębszy, bardziej samoczyszczący się bieżnik - ale to jednocześnie oznacza piekielne opory toczenia. A te "trudne warunki" występują naprawdę 3-4 dni w zimie, reszta jest dość znośna.

Ostatnie 4 zimy używam marathon winter i to tylko na _przednim_ kole, na snowstudy nie zamierzam wracać. Przy okazji: mam osobne zimowe koło, dużo łatwiej wymienić całe koło niż oponę - bardzo polecam rozwiązanie, bo jak znasz warunki i widzisz prognozę, to może się opłacić jeździć po suchym na letnich oponach, wymieniasz rano w max 2 minuty. Tylne koło na zwykłej oponie generalnie daje radę bo dużo łatwiej je opanować przy wszelkich uślizgach/ poślizgach.

Uwagi: w snowstudach straciłem parę kolców (w sensie ze dwa czy trzy, bez znaczenia dla używalności, w tylnym kole). W winterach zero strat. Zarówno marathon winter jak i snow stud nie mają tych superduperhiper antyprzebiciowych cudów którymi chwali się schwalbe i w tym roku złapałem gumę w marathon winter.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-09-26 13:14:31
Autor: tadeklodz
WINTER
[...]

popatrzyłem na ebay.de i okazuje się że MW są tańsze niż w Polsce nawet uwzględniając 16 E kosztów transportu. Pewnie tam je kupię

Data: 2013-09-29 02:51:17
Autor: tadeklodz
WINTER
W dniu czwartek, 26 września 2013 22:14:31 UTC+2 użytkownik tade...@poczta.onet.pl napisał:
> [...]

popatrzyłem na ebay.de i okazuje się że MW są tańsze niż w Polsce nawet uwzględniając 16 E kosztów transportu. Pewnie tam je kupię

a co sądzicie o tych oponam abstrahując od ceny:
http://www.ebay.pl/itm/400580288760?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Data: 2013-10-01 08:29:33
Autor: rmikke
WINTER
W dniu niedziela, 29 września 2013 11:51:17 UTC+2 użytkownik tade...@poczta.onet.pl napisał:

a co sądzicie o tych oponam abstrahując od ceny:

http://www.ebay.pl/itm/400580288760?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Na wygląd są bliższe snow studom, niż marathonom winter
i nadają się bardziej na nieodśnieżane tereny, niż do miasta.

WINTER