WINTER

Data: 2013-09-24 07:47:50
Autor: artek
WINTER
W dniu 2013-09-23 17:22, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
poniewa偶 planuj臋 zim膮 je藕dzi膰 do pracy rowerem 4,7 km w jedn膮 stron臋 po ulicach miasta wi臋c zastanawiam si臋 nad kupnem opon z kolcami. /wiem jak wygl膮daj膮 ulice zim膮 w moim mie艣cie/
W gr臋 wchodz膮 dwie:
1/ Marathon winter 28x1.6 240 kolc贸w dop obci膮偶enie 90 kg
2/ Snow stud  28x1.5  120 kolc贸w dop obci膮偶enie 85 kg

nie wiem gdzie to wyczyta艂e艣, ale schwalbe podaje nieco wi臋ksz膮 obci膮偶alno艣膰, dla wersji 28" powy偶ej 100 kg:

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/road_tires/marathon_winter

Ja mam 100 kg i opony z poz 2 s膮 o 50 z艂 ta艅sze ale z zesz艂ego roku.. Jakie艣 sugestie?  Oczywi艣cie b臋d臋 je藕dzi艂 nie tylko do pracy ale w ew. teren mam g贸rala

zdecydowanie to:

> 1/ Marathon winter 28x1.6 240 kolc贸w

snow study maj膮 kolce tylko po bokach, marathon wintery r贸wnie偶 bli偶ej 艣rodka, co powoduje o wiele mniej po艣lizg贸w i znacznie lepsz膮 stabilno艣膰 jazdy. zw艂aszcza przy hamowaniu i na zakr臋tach, ale r贸wnie偶 w 艣niegu ze wzgl臋du na r贸偶nic臋 w bie偶niku
na snowstudach je藕dzi mi si臋 znacznie gorzej. u偶ywam je od ponad 10 lat w dw贸ch wersjach 26 i 28", obecnie tylko z ty艂u - z 5 lat temu dokupi艂em marathon wintery, aczkolwiek jedynie na prz贸d - c贸偶, ekonomia .. taniej wysz艂o przy dw贸ch rowerach, a s膮 to bardzo trwa艂e opony.

--
art3k

WINTER