WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???

Data: 2014-10-26 09:06:16
Autor: viazenza
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Wlasnie przegladam operacje na moim internetowym koncie mojego banku i odkrywam, ze "KTOS" dokonal operacji przelewu zaplaty (do Berlina za uslugi miedzynarodowego serwisu randkowego okolo 200zl) BEZ MOJEGO UDZIALU!
W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne".

Wielki bank miedzynarodowy, oddzial polski (nie chce zdradzac nazwy - na razie).

Posiadam wlaczona JEDYNIE opcje potwierdzania karta kodow jednorazowych "TAN" (nie mam wlaczonej opcji potwierdzenia SMSem). Mam absolutna pewnosc iz NIKT nie mial dostepu do mojej karty TAN. NIGDY nie przegladalam portalu owego serwisu randkowego - po raz pierwszy dowiedzialam sie o jego istnieniu TERAZ!

Wiec co? SERWERY BARDZO ZNANEGO WIELKIEGO BANKU o DUZEJ REPUTACJI - zostaly ZHACKOWANE? CO MAM ROBIC?

Po pierwsze - chce odzyskac moje pieniadze ktore mi zwyczajnie skradziono.

Po drugie - ow wielki bank prawdopodobnie chcialby cos zrobic z tym BAJZLEM u siebie?

P.S. Przyznam ze dotad jedynie czytalam o takich rzeczach lub sluchalam w tv, i wydawalo mi sie to bardzo nieprawdopodbne - az do dzisiaj...

Data: 2014-10-26 17:14:50
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sun, 26 Oct 2014 09:06:16 -0700 (PDT), viazenza@gmail.com napisał(a):

Wiec co? SERWERY BARDZO ZNANEGO WIELKIEGO BANKU o DUZEJ REPUTACJI - zostaly ZHACKOWANE? CO MAM ROBIC?

Wsadz se lepszy procek... do glowy!

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-10-26 17:17:12
Autor: JoteR
<viazenza@gmail.com> napisał:

SERWERY BARDZO ZNANEGO WIELKIEGO BANKU o DUZEJ REPUTACJI - zostaly ZHACKOWANE?

Widocznie miały zbyt słabe zasilacze.

CO MAM ROBIC?

Wysłać tę jeramiadę również na pl.rec.zeglarstwo.szanty.

JoteR

Data: 2014-10-26 18:38:03
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-26 o 17:06, viazenza@gmail.com pisze:
[...]

W pierwszej kolejności kontaktujesz się z bankiem i składasz reklamację (podajesz daty,kwoty transakcji) a także dyspozycję zablokowania karty w związku z podejrzeniem kradzieży danych karty.
Najprawdopodobniej przy okazji używania karty (numer, data ważności, kody CVC, CVV) ktoś przechwycił bazę danych. To się zdarza często (mi również) i banki traktują takie sytuacji jako normalne działania operacyjne. Transakcje są kompensowane zwrotnym przelewem na rachunek, kartę.
Tak naprawdę, to chyba w każdym banku jest dział monitoringu transakcji, wszystkie transakcje na poczet zagranicznego podmiotu są przez nich weryfikowane. Ostatnio miałem nawet problem aby opłacić rezerwację hotelu w Czechach przez booking.com gdyż mój bank traktował te operacje jako podejrzane i blokował je. Dopiero kontakt z bankiem i złożenie odpowiedniej autoryzacji umożliwiło opłacenie hotelu przez internet.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-26 21:59:37
Autor: jakson
WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
Najprawdopodobniej przy okazji używania karty (numer, data ważności, kody CVC, CVV) ktoś przechwycił bazę danych.

A WLASNIE, ZE NIE!!!!
TO WINA TEGO WIELKIEGO MIEDZYNARODOWEGO BANKU!!!!!!!!!
BO MAJA TAM KIEPSKIE ZASILACZE!!!!!!!!!!!!!

--
CAPSLOCK TEAM - LEPIEJ WIDOCZNI, WIDOCZNIE LEPSI

Data: 2014-10-27 09:18:11
Autor: Chris
W dniu 2014-10-26 21:59, jakson pisze:
[...]

plonk ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-27 01:46:06
Autor: viazenza
W dniu niedziela, 26 października 2014 18:37:54 UTC+1 użytkownik Piotr Rezmer napisał:

Najprawdopodobniej przy okazji używania karty (numer, data ważności, kody CVC, CVV) ktoś przechwycił bazę danych.

Mam tylko karte DEBETOWA (kredytowej nie mam), jest to zwykla karta bankomatowa bez funcji platnosci tzw. zblizeniowej, i wykorzystuje ja tylko do wyplat z banomatow i do placenia w sklepie.
Nigy nikomu nie podawalam zadnych numerow mojej karty debetowej ani przez Internet ani w tzw. realu. Jak i jakie dane ktos mogl przechwycic? Jakie dane sa potrzebne zeby wykonac platnosc przez INTERNET?
Czy dane karty debetowej w ogole da sie wykorzystac do przelewow internetowych?

Osobiscie wydaje mi sie, ze jedyna opcja to, ze ktos musial skopiowac pola (kody jednorazowe) z mojej karty TAN - czy da sie je pozyskac skads indziej, z innego zrodla, niz w najbardziej banalny sposob czyli wykonac szybko fotke telefonem w zblizeniu?

Data: 2014-10-27 11:36:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 27 Oct 2014, viazenza@gmail.com wrote:

Mam tylko karte DEBETOWA (kredytowej nie mam), jest to zwykla karta bankomatowa
bez funcji platnosci tzw. zblizeniowej,

  To jest akurat trzeciorzędne - nie pamiętam jak nazywa się funkcjonalność
która pozwala traktować kartę debetową prawie jak kredytową (choć i tak
część sprzedawców nie ma "włączonej" obsługi takiego przypadku), ale
nie ma to *NIC* wspólnego z płatnością zbliżeniową.

Nigy nikomu nie podawalam zadnych numerow mojej karty debetowej ani przez Internet ani w tzw. realu.

  Numer akurat można wygenerować :) (znaczy "formalnie poprawny", a czy
taka karta istnieje to już inna bajka), ochroną jest praktycznie
data ważności (żeby ją spasować do karty, złodziej musiałby trafić
kolejne losowanie) tudzież kod CVV.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-28 20:20:44
Autor: BQB
W dniu 2014-10-27 o 09:46, viazenza@gmail.com pisze:
[...]

1. Kurwa czy zawijanie wierszy zgodnie z netykietą boli?
2. Numer karty zostaje _zawsze_ w każdym sklepie w którym płacisz, zerknij kiedyś na kopię wydruku po zapłaceniu kartą, która zostaje u sprzedawcy. A jak sobie nie zrobią kopii tranzakcji , to mogą wydrukować zbiorczo np. na koniec dnia.
3. Warto zakleić (uwag, może być problem w bankomacie - mniej więcej w tym miejscu jeździ rolka po karcie i może zakleić rolkę i bankomat nie odda karty), albo lepiej zamazać nr CCV (wcześniej zapamiętując lub zapisując gdzieś).

Data: 2014-10-29 01:02:44
Autor: Kviat
W dniu 2014-10-28 o 20:20, BQB pisze:

1. Kurwa czy zawijanie wierszy zgodnie z netykietą boli?
A jak sobie nie zrobią kopii tranzakcji

TRANSAKCJI kurwa.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-29 07:41:05
Autor: Marek

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:544fec8e$0$11145$65785112news.neostrada.pl...

1. Kurwa czy zawijanie wierszy zgodnie z netykietą boli?

Może sam wejdź na http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta i w rozdziale "Zalecenia netykiety" przeczytaj
pierwsze zalecenie dotyczące grup dyskusyjnych (zapewne najważniejsze, skoro jest jako pierwsze).

Nie po to pionierzy internetu tworzyli te zasady, żebyś teraz przynosił tu słownictwo ze swojego
domu lub podwórka.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-10-26 18:43:39
Autor: ApostatA
[...]

e tam włam, zwykły skimming. Mam nadzieje ze zblokowałeś kartę bo
wkrĂłtce Ci wyczyszcza konto a jak masz dopuszczalny debet to wiadomo,
beda ciagnąć do odrzucenia transakcji.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-27 01:22:39
Autor: viazenza
W dniu niedziela, 26 października 2014 18:43:42 UTC+1 użytkownik ApostatA napisał:
> W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na
> konto wlasne".

e tam włam, zwykły skimming. Mam nadzieje ze zblokowałeś kartę bo
wkrótce Ci wyczyszcza konto a jak masz dopuszczalny debet to wiadomo,
beda ciagnąć do odrzucenia transakcji.

"Skimming": http://pl.wikipedia.org/wiki/Skimming
http://tinyurl.com/nwcyudb
http://kryzysowo.pl/skimming-przestepcza-dzuma-xxi-wieku/
czyli przestepca FIZYCZNIE montuje nakladki na bankomacie, na slot do karty, ew. na klawiature bankomatu oraz kamerke u gory (do czytania wklepywanych kodow PIN)?

Ale wtedy tenze przestepca pozna kod PIN oraz strukture mojej karty debetowej co umozliwi mu jej sklonowanie, czy tak? Wiec tak jaby mial moja karte bankomatowa z kodem PIN, tak?

Ale czy przy pomocy karty DEBETOWEJ w ogole da sie robic przelewy przez Internet? I to jeszcze miedzynarodowe?
Czy da sie placic za uslugi oferowane przez serwisy internetowe?

P.S. Podkreslam, ze NIE MAM karty KREDYTOWEJ, a zadnych numerow karty debetowej nigdy nikomu nie podawalam ani przez Internet ani w tzw. realu.

Data: 2014-10-27 09:32:39
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 27 Oct 2014 01:22:39 -0700 (PDT), viazenza@gmail.com napisał(a):

zadnych numerow karty debetowej nigdy nikomu nie podawalam ani przez Internet ani w tzw. realu.

A czy ktokolwiek poza Toba dotykal kiedykolwiek tej karty? Np. sprzedawca? No wlasnie...
wiec nie pieprz, ze nikomu nie podawales.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2014-10-27 09:39:16
Autor: Jacek Maciejewski
[...]

Da się o ile znasz: Numer karty, datę ważności i kod CVV.
--
Jacek

Data: 2014-10-27 01:52:28
Autor: viazenza
W dniu poniedziałek, 27 października 2014 09:39:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> Ale czy przy pomocy karty DEBETOWEJ w ogole da sie robic przelewy przez Internet? > I to jeszcze miedzynarodowe?

Da się o ile znasz: Numer karty, datę ważności i kod CVV.

Jak to zrobic? Jak zaplacic prze Internet przy pomocy karty debetowej? Wczesniej wiele razy chcialabym tak robic ze swoja karta debetowa bo to latwiejsze niz przelew przez konto bankowe(?) Wiec czy na pewno da sie?

Data: 2014-10-27 11:31:34
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

1. Nie u każdego sprzedawcy
2. Nie każdą kartą równie łatwo (lub "równie trudno")

Wiec czy na pewno da sie?

  j.w.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-27 13:20:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.10.2014 09:52, viazenza@gmail.com pisze:
[...]

NTG, lamerze!

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-11-01 12:11:28
Autor: ApostatA
Jacek Maciejewski napisał:
[...]

Z tyłu na pasku gdzie masz się podpisać jest numer karty + 3 cyfry. Te 3
cyfry to kod CVV. Za ich pomocą mozesz dokonywać transakcji zdalnych o
ile Twoj bank dopuszcza taką autoryzację.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-27 09:59:26
Autor: Chris
[...]

Wystarczy że mieli scaner na bankomacie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-27 09:39:19
Autor: ApostatA
W dniu 2014-10-27 o 09:22, viazenza@gmail.com pisze:
Ale czy przy pomocy karty DEBETOWEJ w ogole da sie robic przelewy przez Internet? I to jeszcze miedzynarodowe?
Czy da sie placic za uslugi oferowane przez serwisy internetowe?

z Twojego wpisu nie wynika ze to była płatność na odległość.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-27 11:45:17
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Tak.

Ale wtedy tenze przestepca pozna kod PIN oraz strukture
mojej karty debetowej co umozliwi mu jej sklonowanie, czy tak?

  Tak.

  Ze znanych początkowych przypadków "stwierdzenia skimmingu"
(w Polsce) był opisywany przypadek, kiedy to bank posłał klientowi
standardowe pismo "na drzewo", a reklamowana transakcja była
w odstępie kilku sekund kilkanaście km dalej od "prawdziwej"
(złodziej płacił prawie jednocześnie z prawowitym właścicielem
karty, tyle że po przeciwnej stronie któregoś dużego miasta)

P.S. Podkreslam, ze NIE MAM karty KREDYTOWEJ,

  Wiemy.

a zadnych numerow karty debetowej nigdy nikomu nie podawalam
ani przez Internet ani w tzw. realu.

  To Ci już wyjaśnili, że się mylisz :>
(no chyba że... nie płacisz kartą w większości sklepów, tak
jak ja :P)
  Możesz sobie sprawdzić, głównie w archiwach .prawo, co od jakichś
10 lat piszę o kartach.
  Mianowicie coś o postawionym na głowie sposobie wkładania karty
do czytnika.
"Swoją kartą" (wypożyczoną od banku skądinąd, bo to nie jest
własność posiadacza) powinno się przez czytnik przejeżdżać SAMEMU.
  Kropka.
  Wtedy czytnik musi być zmanipulowany, a to już jest problem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-27 14:46:44
Autor: Michał Jankowski
[...]

Bo sprzedawca robi co? Przeciąga przez lipny czytnik? No to go podstawi i klientowi...

Nieuczciwy sprzedawca to raczej zwyczajnie spisuje numer z karty, a tego jest trudno uniknąć, nawet przeciągając kartę samemu (zresztą karty z czipem coraz częściej wkłada się samemu). Po co właściwie na karcie widoczny z daleka jej numer? To już nie czasy 'żelazek'...

Z tym, że transakcja dokonana wyłącznie przy użyciu danych odczytanych oczami z karty (nazwisko, numerki), bez fizycznego użycia karty, bez zabezpieczeń typu sms i bez dostawy towaru na prawdziwy adres klienta jest w cywilizowanych krajach i bankach wycofywana na pierwsze słowo klienta, że to nie on płacił. Całe ryzyko ponosi sprzedawca.

Kradzież danych z paska magnetycznego to jest domena bankomatów, gdzie owszem, sam wkładasz kartę, i co z tego?

   MJ

Data: 2014-10-28 02:36:14
Autor: viazenza
W dniu poniedziałek, 27 października 2014 14:46:46 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
[...]

Po co w ogole na karcie widnieja informacje ktore jak sie okazuje maja duza moc? Albo date waznosci karty wraz z CVV banki powinny podawac klientom w sekretnej kopercie np. razem z numerem PIN,
albo niech na karcie debetowej wytloczony zostanie takze i nr PIN!

[...]

Czy to jest jakos prawnie uregulowane? Innymi slowy czy to cos pewnego? Jezeli tak
to byc moze uda mi sie odzyskac moje pieniadze? (Oczywiscie jak najpierw moj bank
mi poda dane wlasciciela konta na ktore powedrowaly pieniadze w sposob nieuprawniony z mojego konta - poniewaz jak pokazala moja wczorajsza wizyta w
lokalnym oddziale mojego banku delikatnie mowiac bank "nie spieszy sie" z wyjawieniem takiej informacji...)

Data: 2014-10-28 10:50:10
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-28 o 10:36, viazenza@gmail.com pisze:
[...]

Moim zdaniem nie potrzebujesz danych "beneficjenta". Zresztą najprawdopodobniej nie ma on nic wspólnego z przestępstwem oprócz tego że ktoś mu zapłacił kradzionymi pieniędzmi.
Może się też okazać, że wystąpił problem w systemie bankowym i nie ma "sprawcy".

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-28 03:23:16
Autor: viazenza
W dniu wtorek, 28 października 2014 10:49:58 UTC+1 użytkownik Piotr Rezmer napisał:
Moim zdaniem nie potrzebujesz danych "beneficjenta". Zresztą najprawdopodobniej nie ma on nic wspólnego z przestępstwem oprócz tego że ktoś mu zapłacił kradzionymi pieniędzmi.

Rozumiem. Ale ja chce sie dowiedziec kto mi to zrobil (i dlaczego). Czy nie mam do tego prawa?
Jezeli bank mi poda dane odbiorcy pieniedzy to potem moge wystapic do niego o podanie danych technicznych operacji (adres IP wraz z dokladna data pozwoli na wywnioskowanie kto ja mogl wykonac).

Juz nie mowiac o tym, ze jak Michal Jankowski z poprzedniego postu zauwazyl moge u "sprzedawcy" ubiegac sie o cofniecie operacji.

Może się też okazać, że wystąpił problem w systemie bankowym i nie ma "sprawcy".

Co masz na mysli? Wirus albo robak w systemie najwiekszego w Europie banku?

Data: 2014-10-28 11:41:09
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-10-28 o 11:23, viazenza@gmail.com pisze:
[...]

Przecież odbiorcą (świadomym lub nie jest serwis randkowy, to już wiesz) a nadawcą "Ty" :0. Zamówienie usługi randkowej pewnie nastąpiło z jakiegoś komputera "zombie" u niczego nie świadomej rodziny.
Moim zdaniem, szkoda czasu na takie śledztwo. Odnoszę wrażenie że tego typu transakcje są dziełem hackerów którzy nie chcą osiągnąć materialnych korzyści ale pokazać światu że istnieją. Banki są tego świadome i po cichu uwzględniają wszystkie reklamacje klientów w takich sytuacjach.

Co masz na mysli? Wirus albo robak w systemie najwiekszego w Europie banku?

Do tego nie potrzeba wirusa :) Nie ma w 100% dobrze działającego żadnego programu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-10-28 11:21:35
Autor: Stregor
[...]

Albo "sprawcą" jest mąż ;)

--
Pozdrawiam,
Stregor

WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???